مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته علوم کامپیوتر در پرتغال

رشته علوم کامپیوتر در پرتغال

دانشجویان بین المللی می توانند برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پرتغال دانشگاه های برجسته این کشور به خصوص دانشگاه لیسبون را انتخاب کنند. این کشور، کشوری است که در شبه جزیره ایبری، در جنوب غربی اروپا واقع شده است. این کشور غربی ترین کشور مستقل در سرزمین اصلی اروپا است که از غرب و جنوب با اقیانوس اطلس و از شمال و شرق با اسپانیا هم مرز است. تنها کشوری که دارای مرز زمینی با این کشور است.

قلمرو این کشور همچنین شامل مجمع الجزایر آتلانتیک آزور و مادیرا هر 2 مناطق خودمختار با دولت های منطقه ای خود می باشند. زبان رسمی و ملی پرتغالی و لیسبون پایتخت و بزرگترین شهر است. این کشور، قدیمی ترین کشور ملی در شبه جزیره ایبری و یکی از قدیمی ترین کشورها در اروپا است. قلمرو آن از زمان ماقبل تاریخ به طور مداوم ساکن، مورد حمله و جنگ قرار گرفته است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نگارش برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پرتغال اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پرتغال

رشته علوم کامپیوتر در پرتغال، مطالعه کامپیوترها و محاسبات، از جمله مبانی نظری و الگوریتمی آن ها ، سخت افزار و نرم افزار و استفاده از آن ها برای پردازش اطلاعات می باشد. رشته علوم کامپیوتر شامل مطالعه الگوریتم ها و ساختار داده ها، طراحی رایانه و شبکه، مدل سازی داده ها و فرآیندهای اطلاعات و هوش مصنوعی است. علوم کامپیوتر برخی از پایه های خود را از ریاضیات و مهندسی می گیرد. بنابراین، تکنیک هایی را از زمینه هایی مانند نظریه صف بندی، احتمال و آمار و طراحی مدار الکترونیکی در بر می گیرد. علوم کامپیوتر همچنین از آزمون فرضیه و آزمایش در حین مفهوم سازی، طراحی، اندازه گیری و اصلاح الگوریتم های جدید، ساختارهای اطلاعاتی و معماری کامپیوتر استفاده زیادی می کند.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در پرتغال

الزامات تحصیلی جهت ورود به رشته علوم کامپیوتر در پرتغال

آن دسته از دانشجویان بین المللی که به دنبال تحصیل در پرتغال در رشته علوم کامپیوتر هستند، باید به خوبی با الزامات تحصیل در این رشته تحصیلی آشنا شوند. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در روند پذیرش در دانشگاه های این کشور مواجه خواهند شد. اما نگران نباشید، زیرا روند پذیرش در دانشگاه های پرتغال برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در این کشور بسیار ساده بوده است. اصلی ترین شرط دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان بین المللی در رشته علوم کامپیوتر در پرتغال ویزای دانشجویی معتبر می باشد.

الزامات تحصیلی برای واجد شرایط بودن جهت ورود به رشته علوم کامپیوتر در پرتغال عبارت اند از:

الزامات تحصیلی جهت ورود به رشته علوم کامپیوتر در پرتغال

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در پرتغال

این کشور، در جنوب غربی اروپا در شبه جزیره ایبری واقع شده است و غربی ترین کشور سرزمین اصلی اروپا است. مجمع الجزایر آتلانتیک آزور و مادیرا نیز بخشی از این کشور هستند. آموزش عالی در این کشور شامل دانشگاه ها و پلی تکنیک ها (آموزش فناوری) می باشند. معمولا برنامه ها در ماه ژانویه یا اوایل آگوست به خدمات پذیرش در محل اقامت متقاضی یا از طریق اینترنت ارسال می شوند. برنامه های الکترونیکی گاهی اوقات از طریق وب سایت اداره کل آموزش عالی در دسترس است. تحصیلات دانشگاهی منجر به درجات کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا می شود.

دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در پرتغال عبارتند از:

  • دانشگاه لیسبون
  • دانشگاه پورتو
  • دانشگاه کویمبرا
  • دانشگاه نوا لیسبوآ
  • دانشگاه آویرو
  • دانشگاه مینهو

در جدول زیر می توانید رتبه آن ها را مشاهده کنید:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر
دانشگاه لیسبون335153
دانشگاه پورتو274272
دانشگاه کویمبرا438386
دانشگاه نوا لیسبوآ369418
دانشگاه آویرو501470
دانشگاه مینهو591480

مشاغل رشته کامپیوتر در پرتغال

دانشمندان کامپیوتر رویکردهای جدیدی را برای فناوری محاسبات ابداع و طراحی می کنند و کاربردهای نوآورانه ای برای فناوری موجود پیدا می کنند. آن ها مشکلات پیچیده در محاسبات برای تجارت، پزشکی، علم و دیگر زمینه ها را مطالعه و حل می کنند. رشته علوم کامپیوتر در پرتغال یک رشته گسترده است که با تجزیه و تحلیل، طراحی و سنتز سیستم های کامپیوتری و کاربردهای آن ها سروکار دارد. دانشمندان کامپیوتر برنامه ها را از برنامه های کوچک روی میز آشپزخانه شما گرفته تا برنامه های بزرگ در Space Shuttles و Mars Rovers اجرا می کنند. آن ها به طراحی روبات هایی کمک می کنند که می توانند در عملیات جستجو و نجات در مواقع فاجعه کمک کنند.

دانشمندان کامپیوتر الگوریتم هایی را ایجاد می کنند که هوش مصنوعی را هدایت می کنند. آن ها نرم افزار برنامه ریزی حرکت را ایجاد می کنند که می تواند تاخوردن غلط پروتئین را تکرار کند تا بتوانیم بیماری هایی مانند آلزایمر را بهتر درک کنیم. آن ها به دنبال راه هایی هستند تا تعامل انسان و کامپیوتر را با توسعه فناوری هایی مانند تشخیص طرح، طبیعی تر و کارآمدتر کنند. دانشمندان کامپیوتر داده های وب را تجزیه و تحلیل می کنند تا اینترنت و سایر شبکه ها ایمن تر و کارآمدتر شوند. به طور کلی، آن ها مشکلات پیچیده ای را حل می کنند تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند.

حقوق ماهیانه کار در پرتغال برای دانشمندان کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه دانشمندان کامپیوتر در پرتغال به یورو

هزینه تحصیل در پرتغال

موسسات آموزش عالی در این کشور به طور مستقل انتخاب می کنند که چه مبلغی را از دانشجویان داخلی و بین المللی بگیرند. هیچ گونه محدودیتی برای شهریه برای دانشگاه ها و پلی تکنیک های این کشور وجود ندارد. وزارت آموزش و پرورش این کشور حداقل مبلغی را تعیین می کند که حداقل دستمزد ملی تعیین کرده است. با این حال، دانشگاه ها به ندرت حداقل مبلغ را از دانشجویان دریافت می کنند.

دانشگاه ها در این کشور به دسته های زیر تقسیم می شوند:دانشگاه های کشور پرتغال

هزینه تحصیل در پرتغال برای دانشگاه های دولتی در جدول زیر آمده است:

مقطع تحصیلیهزینه سالانه به یورو
کارشناسی و کارشناسی ارشد1250€
دکترابین 2500€ تا 3000€

دانشجویانی که در یک برنامه پاره وقت در دانشگاه دولتی این کشور ثبت نام کرده اند باید انتظار داشته باشند که حدود 70% شهریه ای را که یک دانشجوی تمام وقت پرداخت می کند، پرداخت کنند. بسته به توافق 2 جانبه بین دانشگاه محل تحصیل آن ها و دانشگاه این کشور، ممکن است دانشجویان تبادل از پرداخت شهریه معاف شوند. متوسط شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور کمی بیشتر از دانشگاه های دولتی است. به طور متوسط بین 3500€ تا 3900€ (یورو) در سال برای همه مقاطع تحصیلی می باشد.

کار حین تحصیل در پرتغال

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا با ویزای دانشجویی این کشور و مجوز اقامت با اجازه SEF مجاز به کار در پرتغال هستند. همچنین می توانید برای انجام کارهای تحقیقاتی مجوز درخواست کنید. آموزش های تحصیلی مشروط به فعالیت های بسیار واجد شرایط مشروط به داشتن مهارت ها و صلاحیت های لازم است. همچنین مجوزهایی برای کارآموزان و داوطلبان بدون حقوق وجود دارد. اگر می خواهید داوطلب شوید یا یک دوره کارآموزی یا آموزش بدون دستمزد بگیرید، کارفرمای شما باید برای دریافت مجوز لازم با SEF تماس بگیرد. دانشجویان اتحادیه اروپا می توانند بدون نیاز به مجوز کار در این کشور کار کنند. برای مهاجرت تحصیلی به این کشور می توانید با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از اطلاعات کادر مجرب این مجموعه بهره مند شوید.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته علوم کامپیوتر در پرتغال

در بخش پایانی مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته علوم کامپیوتر در پرتغال پاسخ دهیم. مهمترین سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • آیا تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پرتغال گزینه مناسبی برای دانشجویان بین المللی می باشد؟ تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پرتغال به دلیل زیرساخت های آموزشی مناسب این کشور در رشته کامپیوتر، بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی تلقی می شود.
  • اتباع کشورهای خارجی برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در پرتغال به ویزای این کشور نیاز دارند؟ تمامی اتباع کشورهای خارجی به غبر از اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برای تحصیل در این کشور به ویزای تحصیلی نیاز دارند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *