مهاجرت تحصیلی لوکزامبورگ

رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ

رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ

رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ در تنها دانشگاه دولتی این کشور ارائه می شود. دانشگاه لوکزامبورگ برجسته ترین دانشگاه لوکزامبورگ است. علاقه مندان به تحصیل دوره های علوم کامپیوتر در این کشور می توانند دوره های متنوع به زبان های فرانسوی، آلمانی و انگلیسی را بیابند. با توجه به نیاز دوره های علوم کامپیوتر به زبان انگلیسی، دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی بیشتر هستند و زبان اصلی تحصیل این رشته است. در صورت فارغ التحصیلی از این رشته در خود لوکزامبورگ می توانید برای یافتن کار در این کشور شانس داشته باشید.

توجه داشته باشید که هزینه تحصیل در این کشور حدود 3000€ (یورو) است اما به صورت کلی لوکزامبورگ گران است و هزینه بالایی برای زندگی دارد. کارشناسان مهاجرتی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را در زمینه مهاجرت و اخذ اقامت به طور کامل راهنمایی کنند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ در مقاطع مختلف دانشگاهی امکان پذیر است. دانشجویان می توانند مدرک لیسانس علوم کامپیوتر را در طول 3 سال اخذ کنند. شرایط پذیرش کارشناسی علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ داشتن دیپلم دبیرستان لوکزامبورگ یا دیپلم خارجی که توسط وزارت آموزش و پرورش لوکزامبورگ معادل شناخته شده است. همچنین گواهی B2 به زبان انگلیسی یا معادل آن مانند آیلتس 6.5 نیاز است. برای دوره های انگلیسی ارائه گواهی زبان فرانسوی یا آلمانی نیاز نیست اما داشتن سطح B1 توصیه می شود.

دوره های کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر 2 ساله است و در دانشگاه لوکزامبورگ ارائه می شود. شرایط پذیرش در این مقطع:

  • لیسانس در علوم کامپیوتر یا رشته های مرتبط
  • سطح B2 در زبان انگلیسی

لیسانس رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه لوکزامبورگ

لیسانس علوم کامپیوتر (BICS) در دانشگاه لوکزامبورگ یک برنامه مطالعاتی علوم کامپیوتر را ارائه می دهد که با هدف ارائه مهارت های تئوری و عملی مورد نیاز برای موفقیت در ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر در دانشگاه لوکزامبورگ یا در بهترین دانشگاه بین المللی ارائه می شود

نقاط قوت این برنامه:

  • برنامه ای که از استاندارد بین المللی ACM یا IEEE طراحی شده است.
  • آموزش مبتنی بر دستیابی به تمرین از طریق پروژه های تحقیق و توسعه
  • علاقه و نقاط قوت در علم و فناوری را برای آینده ایجاد می کند.
  • دانشجویان یک آموزش چند زبانه را دنبال می کنند که به آنها امکان می دهد دو زبان را در چارچوب پروژه های فناوری اطلاعات خود تمرین کرده و به کار گیرند.

انگلیسی زبان اصلی است و می توان بین فرانسه و آلمانی زبان دوم را انتخاب کرد. این رویکرد زبان به منظور اطمینان از این است که دانشجو از توانایی موثر واقعی برای کار در یک محیط چند زبانه برخوردار باشند، همانطور که در لوکزامبورگ وجود دارد.

لیسانس رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه لوکزامبورگ

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه لوکزامبورگ

کارشناسی ارشد در علوم اطلاعات و کامپیوتر (MICS) در دانشگاه لوکزامبورگ به دانشجویان بومی و خارجی ارائه می شود. دانشجویان می توانند در زمینه های زیر تخصص داشته باشند:

  • هوش مصنوعی
  • سیستم های ارتباطی
  • امنیت اطلاعات
  • سیستم های نرم افزاری قابل اعتماد

در اینجا مزایای تحصیل در لوکزامبورگ در این رشته آمده است:

  • گزینه های تخصصی انعطاف پذیر: پروفایل ها ویژگی منحصر به فرد برنامه ها هستند که به دانشجویان اجازه می دهد تا تخصص های متعدد را انتخاب کرده و مطالعات بین رشته ای را انجام دهند.
  • نظارت فردی و اندازه کلاس های کوچک: میزان دانشجویان محدود می شوند تا محیط یادگیری بهینه ای فراهم شود.
  • مشارکت زودهنگام در پروژه های تحقیقاتی: دانشجویان این امکان را دارند که از طریق موقعیت های شغلی دانشجویان، زودتر در پروژه های تحقیقاتی علمی مشارکت کنند.
  • روابط با صنعت: پایان نامه کارشناسی ارشد را می توان برای یک شرکت انجام داد. این گزینه به ویژه برای دانشجویانی که قصد انجام دکترا را ندارند جالب است.
  • تحقیقات قوی: برنامه کارشناسی ارشد توسط کارکنان گروه چند سال گذشته DCS استراتژی استخدام اساتید برتر از سراسر جهان را دنبال کرده است.

در این قسمت شاهد زبان های تحصیلی در رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ هستید:

زبان های تحصیلی در رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ

اکثر شرکت هایی که افرادی را از خارج از اروپا برای این کار استخدام می کنند به دنبال مهارت های استثنایی هستند لذا بدون تجربه قبلی، شما تقریباً شانس پیدا کردن کار در علوم کامپیوتر را ندارید مگر آنکه در لوکزامبورگ حضور داشته باشید و از این کشور فارغ التحصیل شده باشید. میزان حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ در مشاغل رشته علوم کامپیوتر به صورت متوسط 4570€ (یورو) در ماه است که سالانه معادل 54900€ (یورو) می باشد. این در حالی است که افرادی که در رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ با تجربه کم مشغول به کار هستند به میزان 2870€ (یورو) و افراد با تجربه زیاد به میزان 5620€ (یورو) حقوق دریافت می کنند.

در نمودار زیر میزان مقایسه برخی از مشاغل علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ آورده شده است:

مقایسه حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ (یورو)

دکترای رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه لوکزامبورگ

برنامه دکتری علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر بخشی از دانشکده دکتری علوم و مهندسی (DSSE) است. برنامه دکترا در علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر (DP-CSCE) یک محیط عالی برای پیگیری مطالعات دکتری در علوم کامپیوتر و مهندسی کامپیوتر در سطح رقابتی بین المللی و کاربردهای گسترده بین رشته ای فراهم می کند. DP-CSCE برنامه دکتری مشترک واحد تحقیقات علوم کامپیوتر و ارتباطات (CSC) و مرکز بین رشته ای امنیت، قابلیت اطمینان و اعتماد (SnT) است. گروه علوم کامپیوتر زمینه ها و موضوعات تحقیق زیر را ارائه می کند:

زمینه تحقیقاتیشرح
سیستم های ارتباطیحوزه های “سیستم های ارتباطی” با پذیرش استدلال های انتهای به پایان در طراحی سیستم، بر تحقیقات یکپارچه در زمینه های انتقال اطلاعات و سیستم های ارتباطی تمرکز دارد.
امنیت اطلاعاتحوزه تحقیقات امنیت اطلاعات، تحقیقات مربوط به رمزنگاری و امنیت اطلاعات را پوشش می دهد.
سیستم های هوشمند و سازگارحوزه تحقیقاتی “سیستم های هوشمند و سازگار” با مبانی نظری و تحقق الگوریتمی پردازش اطلاعات و استدلال در محیط های پیچیده و پویا با توجه به منابع محدود و اطلاعات ناقص یا نامشخص، در ارتباط است.
نرم افزار و سیستم هابخش تحقیقاتی نرم افزار و سیستم ها تحقیق در مورد روش ها و ابزارهای تسلط بر توسعه سیستم های نرم افزاری پیچیده را پوشش می دهد.

می توانید شرایط بورسیه تحصیلی در لوکزامبورگ را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

سوالات متداول در خصوص رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ

در این بخش از مطلب به سوالات متداول شما در خصوص رشته علوم کامپیوتر پاسخ داده ایم:

  • شرایط تحصیل رشته علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ چیست؟ دانشجویان می توانند مدرک لیسانس علوم کامپیوتر را در طول 3 سال اخذ کنند. شرایط پذیرش کارشناسی علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ داشتن دیپلم دبیرستان لوکزامبورگ یا دیپلم خارجی که توسط وزارت آموزش و پرورش لوکزامبورگ معادل شناخته شده است.
  • میزان حقوق فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر در لوکزامبورگ چقدر است؟ میزان حقوق ماهیانه کار در لوکزامبورگ در مشاغل رشته علوم کامپیوتر به صورت متوسط 4570€ (یورو) در ماه است که سالانه معادل 54900€ (یورو) می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *