مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته علوم کامپیوتر در فرانسه

رشته علوم کامپیوتر در فرانسه

رشته علوم کامپیوتر در فرانسه از رشته هایی در این کشور است که به 2 زبان ارائه می شود. کیفیت بالای تحصیل و هزینه کم موجب افزایش تقاضا در این رشته شده. البته کسب ویزای تحصیلی فرانسه برای هموطنان ایرانی کاری دشوار است لذا حتما پیشنهاد می کنیم که با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این خصوص مشورت نمایید. در ادامه این مقاله اطلاعاتی درباره رشته علوم کامپیوتر در فرانسه و دانشگاه های ارائه کننده آن ارائه کرده ایم.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در فرانسه

اخذ مدرک رشته علوم کامپیوتر در فرانسه علاوه بر پیشرفت تحصیلی مزایای دیگری نیز به همراه دارد. یکی از مزایای تحصیل در فرانسه این است که شهریه یکسان (بسیار کم) برای دانشجویان فرانسوی و بین المللی شامل دانشجویان غیر اتحادیه اروپا دارد. کمتر از 400 در دانشگاه های بخش دولتی فعال هستند. داشتن کارآموزی صنعتی برای مقطع کارشناسی ارشد اجباری است که جنبه های عملی زیادی را در معرض دید قرار می دهد. یافتن کارآموزی نیز با دستمزد متوسط ​​آسان است. دانشگاه های فرانسه دارای سیستم تدریس بسیار قوی هستند که شامل سخنرانی، TP (تمرینات آزمایشگاهی) و TD (حل مشکلات عملی با استفاده از دانش آموخته شده در طول سخنرانی ها) است. این امر واقعاً به همه دانشجویان کمک می کند تا همه چیز را بدون تلاش زیاد، درک، استفاده و مشاهده کنند.

اقامتگاه ها خیلی گران نیستند و علاوه بر این، دانشجویان می توانند کمک هزینه مسکن دانشجویی را از CAFF دریافت می کنند که باعث می شود دانشجویان نگران مسکن نباشند. همه دانشجویان (حتی غیر اتحادیه اروپا) می توانند به صورت پاره وقت کار کنند تا مقداری پول به دست آورند. در جدول زیر برخی از دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در فرانسه معرفی شده اند:

نام دانشگاهشهر
دانشگاه سوربنپاریس
دانشگاه اکوله نرمال سوپریر ESLپاریس
موسسه فنی گرنوبلگرنوبل
دانشگاه پاریسپاریس
موسسه ملی فنی علوم کاربردیویلربن
تلکوم پاریس تکپالایسو
دانشگاه پائول ساباتیرتولوز
دانشگاه گرنوبل آلپسسنت مارتین

تحصیل کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر در فرانسه

مطمئنا. به طور کلی فرانسه در زمینه فناوری اطلاعات خوب است بنابراین متخصصان سطح بسیار خوبی دارند. به طور کلی زبان فرانسه مفاهیم و انتزاع را دوست دارد، بنابراین دانشجویان یک چارچوب زمینه ای محکم پیدا می کنند و به سرعت در معرض مفاهیم و شیوه های مدرن قرار می گیرند. اگر آنها به طور جدی در حال تحصیل باشند، مهارت های خوبی را برای تسلط بر نقش های مختلف فناوری اطلاعات خواهند داشت. مقطع کارشناسی ارشد در این رشته در فرانسه فرصت تحصیل در فرانسه به زبان انگلیسی را فراهم می کند. M1 (قسمت اول کارشناسی ارشد) و M2 (قسمت دوم کارشناسی ارشد) دو درجه متفاوت هستند. می توانید M1 و M2 را از 2 دانشگاه مختلف با تخصص های مختلف دریافت کنید.

  • نمرات قبولی 10 از 20 است اما نیازی به گذراندن همه موضوعات نیست.
  • اگر واقعاً یک یا دو موضوع را دوست ندارید، لازم نیست نگران باشید، می توانید در چند موضوع نمرات کمتری حتی کمتر بگیرید.
  • برای دریافت مدرک تحصیلی تنها چیزی که باید داشته باشید در کل بیش از 10 نمره است.

تحصیل کارشناسی ارشد رشته علوم کامپیوتر در فرانسه

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه پاریس

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه پاریس-ساکلی، محققان و مهندسان فردای علوم کامپیوتر را آموزش می دهد که قادرند با چالش های بزرگی مانند هوش مصنوعی، داده های بزرگ، امنیت سایبری، تعامل انسان و کامپیوتر، اینترنت اشیاء یا محاسبات کوانتومی روبرو شوند. دوره های کارشناسی ارشد فرصت هایی را برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی فراهم می کند تا به لطف طیف گسترده ای از واحدهای آموزشی در زمینه علوم رایانه ای تخصص ایجاد کرده و مهارت های روش شناختی و عملی را به دست آورند. این واحدها حوزه های زیر را در بر می گیرند:

  • هوش مصنوعی
  • علم داده
  • شبکه ها و بهینه سازی
  • ایمنی شبکه
  • برنامه نویسی موازی و توزیع شده
  • تعامل انسان و کامپیوتر
  • علوم نظری کامپیوتر

کارشناسی ارشد در 2 سال سازماندهی می شود. دانشجویانی که یک مسیر M1 (سال اول) را تأیید می شوند، به طور خودکار برای مسیر M2 مربوطه پذیرفته می شوند. کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر در دانشگاه پاریس-ساکلی دو مسیر تعامل (دوره به زبان انگلیسی) ارائه می دهد:

  • مسیر AI (هوش مصنوعی)
  • و مسیر HCI (تعامل انسان و کامپیوتر) در پردیس Saclay.

یک دوره کارآموزی در 2 سال (M1+M2) در حوزه شبکه های کامپیوتری در محوطه ورسای و دیگری در حوزه علوم داده در پردیس Saclay پیشنهاد می شود. آموزش کارآموزی شامل دوره های تحصیلی متناوب (در پردیس) و کار در یک شرکت برای یادگیری شغل است.

درآمد متخصصین علوم کامپیوتر در فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای پیشرفته اروپا با داشتن هزاران شرکت محلی و بین المللی است. رشته علوم کامپیوتر در کل اروپا و فرانسه طرفدار زیادی دارد و فرصت های شغلی بسیاری دارد. میزان حقوق ماهیانه کار در فرانسه در مشاغل مربوط به رشته علوم کامپیوتر به صورت متوسط 3900€ (یورو) در ماه است که سالانه بالغ بر 46800€ (یورو) می باشد. همچنین افراد تازه کار در این رشته طبق آمار های گرفته شده حدود 26300€ (یورو) در سال حقوق دریافت می کنند و افراد دارای تجربه کاری بیش از 10 سال در فرانسه در این رشته حدود 60300€ (یورو) در سال درآمد کسب می کنند.

در نمودار زیر میزان مقایسه حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در فرانسه با سایر مشاغل آورده شده است:

مقایسه حقوق سالانه مشاغل  علوم کامپیوتر در فرانسه

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر دانشگاه PSL فرانسه

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر با تمرکز بر علوم سازمان، تصمیم گیری و علم داده و هوش مصنوعی متخصصان علوم کامپیوتر را به معنای وسیع تربیت می کند. رشته های مختلف مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان را برای تحقیقات آکادمیک یا مشاغل شرکتی آماده می کند. مدرک کارشناسی ارشد وابسته به برنامه تحصیلات تکمیلی PSL در علوم کامپیوتر است.

نتایج برنامه:

  • ارائه آموزش سطح بالا در زمینه های محاسبات بنیادی، علم داده و هوش مصنوعی و علم تصمیم گیری.
  • تمرکز بر تحقیق (آموزش اولیه) و آموزش حرفه ای با کیفیت بالا، با بسیاری از مشارکت کنندگان صنعت (برنامه Miage و کارآموزی)

3 مسیر در M1:

  • محاسبات بنیادی: دوره ها عمدتا به زبان انگلیسی (برخی از گزینه ها ممکن است به زبان فرانسوی باشد)
  • علوم کامپیوتر ، تصمیم گیری و داده (IDD): دوره ها عمدتا به زبان انگلیسی
  • انفورماتیک کسب و کار (MIAGE): دوره های زبان فرانسه (Dauphine – PSL)

6 مسیر در M2:

  • علوم الگوریتمی و مبانی برنامه نویسی
  • مدلسازی، بهینه سازی، علم تصمیم گیری و سازمانها (MODO)
  • هوش مصنوعی، سیستم ها و مسیر داده (IASD)
  • سیستم های اطلاعاتی و انتقال دیجیتال
  • هوش تجاری: دانشمند داده، مدیر پروژه BI، مهندس داده های بزرگ، مهندس ناظر تحقیق
  • انفورماتیک مالی: تحلیلگر توسعه دهنده، حسابرس مالی، تحلیلگر کسب و کار، رئیس مدیریت ریسک و غیره

جهت کسب ویزای تحصیلی فرانسه و شرایط آن می توانید با وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این باره مشورت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *