مهاجرت تحصیلی عمان

رشته علوم کامپیوتر در عمان

رشته علوم کامپیوتر در عمان

رشته علوم کامپیوتر در عمان در کالج ها و دانشگاه های این کشور ارائه می شود. اکثر دوره های ارائه شده در مقطع کارشناسی ارائه می شوند. دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های برجسته مانند دانشگاه سلطان قابوس عمان ارائه می شود. دوره ها به زبان های عربی و انگلیسی ارائه می شوند. رشته علوم کامپیوتر در عمان تقریبا رشته ای جدید است و علاقه مندان زیادی دارد. با تحصیل در این رشته می توانید مجوز کار در عمان را در صورت داشتن پیشنهاد کاری بدست آورید. در ادامه این مطالب رشته ها و دانشگاه های ارائه کننده علوم کامپیوتر در عمان بررسی شده اند. هر گونه سوالات مهاجرتی خود را می توانید از تیم تخصصی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بپرسید.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در عمان

هدف برنامه های رشته علوم کامپیوتر (مهندسی نرم افزار) در عمان تولید فارغ التحصیلان آگاه و ماهر است که می توانند در هر سازمانی، اعم از ملی، چند ملیتی، سازمان های دولتی یا کارآفرینان در زمینه های مرتبط با ICT، به ویژه در زمینه مهندسی نرم افزار، کار کنند. به تولید فارغ التحصیلانی که بتوانند ارزش های اخلاقی حرفه ای بالا را تمرین کنند و در عمان در این رشته کار کنند. برنامه های رشته علوم کامپیوتر در عمان در کارشناسی برنامه ای 4 ساله در کارشناسی ارشد برنامه ای 2 ساله و در دکترا برنامه ای تحقیقاتی 4 ساله است. اکثر کالج ها و دانشگاه ها برنامه های کارشناسی مختلف را در این رشته ارائه می کنند.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در عمان آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه تکنولوژی آلمان
2دانشگاه سلطان قابوس عمان
3کالج مدرن علم و تجارت عمان
4کالج مسقط
5دانشگاه صحار
6دانشگاه نزوی
7کالج عالی فنی
8دانشگاه بریمی

کار رشته علوم کامپیوتر در عمان

فارغ التحصیلان علوم کامپیوتر در عمان مجهز به مهارت در علوم کامپیوتر و مهارت های نرم به عنوان یک ارزش افزوده که به آنها امکان می دهد تا به عنوان مهندس نرم افزار توسعه دهنده سیستم، برنامه نویس، تحلیلگر سیستم، مدیر سیستم، مسئول سیستم اطلاعات، معمار راه حل، متخصص سیستم، مدیر پایگاه داده، مهندس محقق، مشاور، مدیر بازاریابی، تکنوپرنویسپ و غیره را ایجاد کنند. افرادی که در رشته علوم کامپیوتر در عمان کار می کنند به صورت متوسط 1700OMR (ريال عمان) در ماه حقوق دریافت می کنند. این مبلغ سالانه بالغ بر 20400OMR (ريال عمان) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار در عمان در مشاغل رشته علوم کامپیوتر به میزان 800OMR (ريال عمان) و حداکثر به میزان 2680OMR (ريال عمان) می باشد.

در نمودار زیر میزان حقوق مشاغل علوم کامپیوتر را نسبت به میزان تجربه کاری مشاهده می کنید:

حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در عمان

شرایط اخذ ویزای کار عمان در این مقاله بررسی شده است.

کارشناسی علوم کامپیوتر در کالج مسقط عمان

این برنامه، کارشناسی علوم کامپیوتر (مهندسی نرم افزار) یک برنامه 4 ساله کارشناسی است که فارغ التحصیلان را آماده می کند تا سفری مادام العمر در طراحی سیستم های محاسباتی و برنامه های کاربردی برای دنیای هوشمندتر را آغاز کنند. پس از اتمام این برنامه و تحصیل در عمان، فارغ التحصیلان قادر خواهند بود دانش اصلی علوم کامپیوتر را در برنامه نویسی، پایگاه داده، سیستم و شبکه و همچنین هوش مصنوعی و ریاضیات برای حل مسائل دنیای واقعی به کار گیرند. در طول مطالعه، دانشجویان با مهارت های طراحی و انجام توسعه سیستم از طریق مجموعه ای از کارگاه ها آشنا می شوند. آنها همچنین با تکمیل دوره های انتخابی خود به مهارت های جامع برای پوشش چرخه عمر نرم افزار یا سیستم مجهز شده اند.

  • برنامه ها مطابق با الزامات چارچوب ملی صلاحیت در سلطنت عمان در مورد حداقل سال های تحصیل و مجموع ساعات اعتبار است.
  • تعداد سال های تکمیل برنامه کارشناسی 4 سال خواهد بود.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه تکنولوژی آلمان در عمان

مشاغل علوم کامپیوتر در بین تمام رشته های مهندسی و فناوری سریعترین رشد را دارند. این دانشگاه لیسانس علوم (BSc) و کارشناسی ارشد (MSc) در علوم کامپیوتر را ارائه می دهد. این تنها برنامه معتبر بین المللی علوم رایانه در عمان است (از سال 2009 توسط ACQUIN تأیید شده است). برنامه BSc با همکاری نزدیک با بخش علوم کامپیوتر در دانشگاه RWTH آخن، دانشگاه وابسته و یکی از 5 دانشگاه نخبه برجسته در آلمان توسعه یافته است. دانشجویان نه تنها از روابط نزدیک با دانشگاه RWTH آخن بلکه از محیط چند فرهنگی با اعضای هیئت علمی و دانشجویان بین المللی آن نیز سود می برند. کارشناسی ارشد کامپیوتر به داوطلبان این امکان را می دهد تا بر علم داده یا مدیریت فناوری تمرکز کنند. برنامه کارشناسی ارشد از روابط با دانشگاه RWTH آخن و همکاری با دانشگاه هسلت بلژیک استفاده می کند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه تکنولوژی آلمان در عمان

برنامه های کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه تکنولوژی آلمان در عمان

در این دانشگاه 3 برنامه کارشناسی در علوم کامپیوتر به شرح زیر هستند:

برنامهشرح
کارشناسی علوم کامپیوتریک برنامه 4 ساله با گرایش در علوم کامپیوتر و جزئی در سیستم های اطلاعاتی است. حداقل تعداد 240 امتیاز اعتباری باید در 25 دوره اصلی، 7 دوره انتخابی، 6 دوره مهارت های زبان و فرهنگ، کارآموزی و پایان نامه کارشناسی کسب شود. این برنامه پایه قوی در علوم نظری و عملی کامپیوتر و کاربردهای آن در تجارت ارائه می دهد. تأکید بر تعامل انفورماتیک و مهندسی، ارتباطات و فناوری و فرهنگ از جمله درک جامع از زمینه کسب و کار است.
کارشناسی امنیت سایبرییک برنامه 4 ساله است. این برنامه پایه قوی در علوم نظری و عملی کامپیوتر و کاربردهای آن در تجارت ارائه می دهد. تأکید بر موضوعات امنیت سایبری است که 8 حوزه دانش را شامل می شود: داده، نرم افزار، جزء، ارتباط، انسان، سازمان و اجتماعی.
کارشناسی هوش مصنوعی:این برنامه پایه قوی در علوم نظری و عملی کامپیوتر و کاربردهای آن در تجارت ارائه می دهد. تأکید بر مباحث هوش مصنوعی است. علاوه بر مفاهیم اولیه هوش مصنوعی، دانشجویان در معرض مناطق فرعی اصلی هوش مصنوعی مانند یادگیری ماشین، شناخت و سیستم های خودمختار قرار می گیرند.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه سلطان قابوس عمان

گروه علوم کامپیوتر در کالج علوم در دانشگاه سلطان قابوس در سپتامبر 1995 تأسیس شد. این دانشگاه در آموزش، تحقیق و مشاوره تخصصی برتری دارد. علوم رایانه یک حوزه وسیع است که شامل موضوعات مختلفی مانند مهندسی نرم افزار، توسعه سیستم نرم افزاری رایانه، مدیریت پایگاه داده، سیستم های جاسازی شده، محاسبات وب، سیستم های زمان واقعی، شبکه، پردازش تصویر، کامپایلرها، پردازش خودکارها، هوش مصنوعی، پردازش موازی، سیستم عامل ها، برنامه نویسی و بیوانفورماتیک دانش روش های توسعه نرم افزار، ریاضیات، سیستم های رایانه ای و علوم طبیعی برای تئوری، توسعه و پیاده سازی سیستم های نرم افزاری فناوری اطلاعات به نفع جامعه کاربرد دارد.

شرایط مهاجرت به عمان از طریق تحصیل را می توانید در مقاله ای مجزا در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *