مهاجرت تحصیلی سوئد

رشته علوم کامپیوتر در سوئد

رشته علوم کامپیوتر در سوئد

رشته علوم کامپیوتر در سوئد از رشته هایی است که امکان تحصیل به زبان انگلیسی را دارد. زبان سوئدی در دانشگاه های سوئد رایگان آموزش داده میشود. همانطور که می دانید رشته برنامه نویسی یکی از رشته های پر تقاضا در کشورهای پیشرفته مانند سوئد است. سوئد محل شرکت های برتر و بین المللی در زمینه فناوری و کامپیوتر است. لذا با تحصیل در این کشور در این رشته می توانید فرصت های شغلی عالی را پس از تحصیل روبروی خود ببینید. این مشاغل همچنین در سوئد دارای درآمد خوبی هستند و پتانسیل پیشرفت زیادی در آن وجود دارد. با استفاده از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید برای پذیرش و کسب ویزای تحصیلی سوئد اقدام کنید.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در سوئد

علوم کامپیوتر علم و هنر نوشتن برنامه های کارآمد، صحیح و کاربر پسند برای کامپیوتر است. دانش در ریاضیات پایه محکمی برای مشاغل جالب در علوم کامپیوتر است. شما به عنوان یک دانشمند کامپیوتر با انواع مشکلات مربوط به رایانه برخورد می کنید. حوزه های جدید کار نیز دائماً در جامعه فناوری اطلاعات پدیدار می شود. علوم کامپیوتر برای افرادی است که ریاضیات را دوست دارند و همچنین دوست دارند مسائل را بفهمند. شما را تربیت می کند که منطقی فکر کنید. شما از طریق علوم پایه کامپیوتر، همراه با دوره های ریاضیات و آمار ریاضی، دارای مهارت های گسترده ای خواهید شد.

دوره های علوم کامپیوتر در سوئد معمولاً شامل تمرینات عملی بسیاری، به صورت گروهی و انفرادی است. علاوه بر برنامه نویسی به چندین زبان برنامه نویسی مختلف، دوره هایی را در مورد پارادایم های مختلف برنامه نویسی، مدیریت پایگاه داده و الگوریتم ها و پیچیدگی و سایر موضوعات می خوانید. همچنین می توانید دانش خود را در زمینه علوم کامپیوتر با دوره هایی در زمینه هایی مانند طراحی نرم افزار، برنامه نویسی کاربردی و یادگیری ماشین عمیق کنید.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته علوم کامپیوتر در سوئد آشنا شوید:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه KTH سوئد
2دانشگاه فنی چالمرز
3دانشگاه لینکوپینگ
4دانشگاه لوند
5دانشگاه اوپسالا
6دانشگاه استکهلم

درآمد مشاغل علوم کامپیوتر در سوئد

با توجه به این که بازار کار رشته کامپیوتر در سوئد در سطح بین المللی و کشوری فعالیت زیادی دارد می توانید آینده ای عالی برای کار در این رشته در سوئد برای خود متصور باشید. کشور سوئد به افراد دارای دانش تخصصی علوم کامپیوتر نیاز زیادی دارد. شما در همه زمینه های اشتغال رشته کامپیوتر می توانید کار پیدا کنید. آنها در توسعه و مشاغل مشاوره، در بخش خصوصی و دولتی و همچنین در زمینه تحقیق و آموزش در صنعت و آموزش فعالیت می کنند. شما به عنوان یک متخصص کامپیوتر با بسیاری از رشته های دیگر همکاری می کنید، مشکلات پیچیده را تفسیر می کنید و آنها را به کد تبدیل می کنید. فارغ التحصیلان این رشته در سوئد در شرکت هایی مانند Google (ایالات متحده، سوئیس، سوئد)، Spotify ، Oracle ، Ericsson ، Dice ، Saab و Accenture کار کرده اند.

میزان حقوق کار در سوئد در رشته کامپیوتر به صورت متوسط 43800SEK (کرون سوئد) است. این مبلغ سالانه بالغ بر 525000SEK (کرون سوئد) می باشد. همچنین افراد تازه کار در این رشته در کشور سوئد به میزان 24600SEK (کرون سوئد) و افراد با تجربه کاری زیاد بیش از 10 سال به میزان 56300SEK (کرون سوئد) حقوق دریافت می کنند.

در نمودار زیر میزان حقوق مشاغل علوم کامپیوتر در سوئد مشخص شده اند:

حقوق مشاغل رشته علوم کامپیوتر در سوئد

تحصیل علوم کامپیوتر در دانشگاه KTH سوئد

برنامه کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر آموزش گسترده ای در زمینه علوم رایانه ارائه می دهد. دانشجویان یک پایه محکم در الگوریتم های پیشرفته، امنیت رایانه، هوش مصنوعی و پروتکل های اینترنت به دست می آورند و از طریق مسیرهای تخصصی تخصص کسب می کنند. فارغ التحصیلان به عنوان مثال مهندسان نرم افزار، توسعه دهندگان بازی، مدیران پروژه های فناوری اطلاعات یا ادامه تحصیل در مقطع دکترا، در خط مقدم فناوری های مبتنی بر نرم افزار فعالیت می کنند. برنامه کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر آموزش گسترده ای در زمینه کامپیوتر با امکان تخصص در موضوعات مختلف ارائه می دهد. روش های ساخت برنامه های کامپیوتری، از جمله مبانی نظری و توانایی عملی توسعه محصولات و سیستم ها را خواهید آموخت. در طول برنامه، شما با مدرسین برجسته صنعت و استادان مهمان از سایر دانشگاه ها ملاقات خواهید کرد.

  • این برنامه با دوره های اجباری در الگوریتم های پیشرفته، هوش مصنوعی، امنیت رایانه، پروتکل های اینترنت و روش تحقیق شروع می شود تا به شما بینشی در زمینه های مختلف علوم کامپیوتر ارائه دهد.
  • در نیمسال دوم، یکی از 7 تخصص را برای کسب دانش عمیق در زمینه علوم کامپیوتر انتخاب می کنید. تخصص ها با گروه های تحقیقاتی در سطح جهانی گروه ارتباط نزدیکی دارد.

کسب تخصص علوم کامپیوتر در دانشگاه KTH سوئد

7 تخصص ارائه شده در رشته علوم کامپیوتر در این دانشگاه به شرح زیر هستند:

تخصصشرح
علم دادهاین تخصص شامل روش هایی برای مدیریت و تجزیه و تحلیل داده ها از منابع مختلف، مانند داده های توالی زیستی، تصاویر و فیلم، متن است.
طراحی تعاملدانشجویان طراحی و توسعه سیستم های تعاملی با روش های توسعه مدرن را یاد می گیرند. این تخصص همچنین با هدف ارائه دانش عمیق تر از نحوه ارزیابی سیستماتیک سیستم های تعاملی انجام می شود.
سیستم های شناختیتخصص در سیستم های شناختی در مورد توسعه برنامه های کاربردی با هوش مصنوعی است. توانایی هایی که به طور سنتی با افراد مرتبط است. می توانید تخصص خود را در زمینه رباتیک و سیستم بینایی یا مکالمه انتخاب کنید.
محاسبات علمیاین تخصص بر روی روش های مدل سازی ریاضی و شبیه سازی عددی سیستم های فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی تمرکز دارد.
فناوری نرم افزارفناوری نرم افزار در مورد روش ها و ابزارهایی برای طراحی، توسعه و نگهداری انواع مختلف نرم افزار است.
علوم کامپیوتر نظریعلوم رایانه ای نظری در مورد روش های انتزاعی و ریاضی برای مطالعه الگوریتم ها است. دانشجویان استفاده از روش های رسمی را یاد می گیرند و بر ویژگی های قابل تأیید نرم افزارها و سیستم های نرم افزاری تمرکز می کنند.
تجسم و گرافیک تعاملیاین تخصص از تجسم اولیه و گرافیک گرفته تا تحقیقات مدرن در این زمینه گسترش می یابد. تجسم عمدتا در مورد قابل فهم کردن داده های بزرگ و پیچیده با کمک گرافیک است، اما در بازی های رایانه ای و سایر محیط های مجازی کاربرد دارد.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه های سوئد

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در دانشگاه های سوئد

KTH و اوپسالا عموماً دارای بهترین بخش های علوم کامپیوتر هستند. KTH دارای بیشترین تعداد تخصص در سطح تحصیلات تکمیلی از جمله علم داده، طراحی تعامل و سیستم های شناختی است. اوپسالا همچنین دارای بخش بزرگی است، به ویژه در تعامل انسان و کامپیوتر و برنامه نویسی همزمان و موازی. اگر می خواهید یک ترم در خارج از کشور بگذرانید اوپسالا بهترین فرصت را برای این کار ارائه می دهد. آنها توافقنامه های مبادله زیادی با دانشگاه های سراسر جهان دارند. همچنین اگر CS+EE برای شما جالب است دانشگاه Linköping را در نظر بگیرید. مسکن در بسیاری از شهرهای سوئد گران و دشوار است، اما استکهلم و اوپسالا از بدترین ها هستند.

Uppsala، Umeå و Linköping شهرهای کوچک دانشجویی هستند، در حالی که استکهلم که KTH در آن قرار دارد پایتخت است. از نظر موقعیت، اوپسالا می تواند مناسب باشد زیرا در حالی که در نزدیکی یک شهر شلوغ هستید، احساس آرامش لازم را خواهید داشت. اگر کار ضمن تحصیل در سوئد برای شما مهم است استکهلم شهر مناسبی خواهد بود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در خصوص مهاجرت به سوئد راهنمای شما باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *