مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا

رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا

رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا یکی از بهترین برنامه ها بوده و در برترین دانشگاه های این کشور مانند دانشگاه بارسلونا ارائه می شود. سواحل باشکوه، سبک زندگی آرام و غذاهای لذیذ، این کشور را به مقصدی محبوب برای تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان از سراسر جهان تبدیل کرده است. در سال 2019، این کشور رتبه اول در لیست 10 کشور برتر تحصیل در خارج از کشور در اروپا را کسب کرد. به هر حال، چه چیزی بهتر از ترکیب یک تجربه فرهنگی فراموش نشدنی با تحصیل در خارج از کشور است. مانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، این کشور یک جهش بزرگ انجام داد و سیستم آموزشی خود را در سال 2007 اصلاح کرد. با پذیرش فرآیند بولونیا، این کشور اطمینان حاصل کرد که تنها چیزهای قدیمی در دانشگاه های آن ها ساختمان ها هستند.

دانشگاه های این کشور بسیار باز و استقبال می کنند و در طول سال بسیاری از رویدادهای دانشجویی را برگزار می کنند. به علاوه، فرصت هایی را برای کشف شهر، لذت بردن از فرهنگ و ارتباط با سایر دانشجویان بین المللی از گوشه و کنار جهان ارائه می دهند. شما به راحتی می توانید دوستی مادام العمر با افرادی از مجموعه های مختلف فرهنگی داشته باشید. با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات جامعی درباره تحصیل در این کشور بدست آورید.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا به این معنی است که شما تحصیلات کامپیوتر خود را از برخی از دانشگاه های برتر جهان دریافت خواهید کرد. این کشور مملو از دانشگاه های درجه یک است که به دلیل تخصص خود در سطح بین المللی مشهور می باشند. فارغ التحصیلانی که تحصیلات خود را در زمینه علوم کامپیوتر به پایان می رسانند ممکن است به عنوان برنامه نویس، برنامه نویس، توسعه دهنده نرم افزار و غیره شغلی پیدا کنند.

علوم کامپیوتر یکی از متنوع ترین زمینه های تحصیلی است و مهارت هایی که در برنامه علوم کامپیوتر خود یاد می گیرید به راحتی در هر مکانی قابل اجرا است. مدارک علوم کامپیوتر نه تنها در این کشور بلکه در هر نقطه از جهان و تقریبا در هر بخش تقاضای زیادی دارد. یکی از جنبه های اساسی علوم کامپیوتر این است که مهارت های حل مسئله را آموزش می دهد، که حتی به صورت روزمره نیز ضروری است.

هنگام تحصیل در اسپانیا، شرایط زبان نیز بخشی از شرایط ورود است. اگر برنامه تحصیلی به زبان انگلیسی است، دانشجویانی که زبان مادری آن ها انگلیسی نمی باشد، باید یک آزمون مهارت زبان انگلیسی (مانند TOEFL یا IELTS) ارائه دهند. از سوی دیگر، اگر برنامه به زبان اسپانیایی است، دانشجویان بین المللی باید با ارائه نتایج آزمون DELE یا سایر موارد، نتایج آزمون یک مهارت اسپانیایی را به عنوان بخشی از شرایط ورود ارسال کنند.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا

موسسات آموزش عالی این کشور از نظر کیفیت و برتری شهرت دارند. دانشجویان بین المللی در این کشور دانش و مهارت خود را از متخصصان مجرب کسب می کنند. آن ها همچنین با فرصت های متعددی برای افزایش دانش و غنی سازی مجموعه مهارت های خود آشنا می شوند. از طریق مهارت هایی که در دانشگاه های این کشور می آموزند، دانشجویان این شانس را دارند که با اطمینان و آمادگی کامل وارد بازار کار علوم کامپیوتر شوند.

حدود 18 دانشگاه در این کشور وجود دارد که رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا را ارائه می دهد. اما برترین آن ها عبارتند از:

  • دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا
  • دانشگاه کارلوس سوم مادرید (UC3M)
  • دانشگاه پلی تکنیک مادرید
  • دانشگاه بارسلونا
  • دانشگاه کامپولنتس مادرید
  • دانشگاه پلی تکنیک والنسیا
  • دانشگاه گرانادا
  • دانشگاه ناوارا

در جدول زیر رتبه دانشگاه های کامپیوتر این کشور را مشاهده می کنید:

نام دانشگاهرتبه در جهانرتبه در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر
دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا53479
دانشگاه کارلوس سوم مادرید (UC3M)756162
دانشگاه پلی تکنیک مادرید587161
دانشگاه بارسلونا90282
دانشگاه کامپولنتس مادرید
دانشگاه پلی تکنیک والنسیا525164
دانشگاه گرانادا29590
دانشگاه ناوارا

اخذ ویزای دانشجویی جهت تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا

هجوم گسترده دانشجویان خارج از کشور تخمین زده می شود که 208366 دانشجوی بین المللی در موسسات آموزش عالی اسپانیا، از جمله دانشجویانی که در برنامه های تحصیلی خارج از کشور تحصیل می کنند، تحصیل می کنند. این مجموع در چند سال گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است زیرا جذابیت تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی همچنان در حال افزایش است. برای تحصیل در اسپانیا برای شهروندان اتحادیه اروپا یا منطقه اقتصادی اروپا نیازی به ویزای دانشجویی ندارند. دانشجویان غیر اتحادیه اروپا ممکن است برای دریافت ویزای تحصیلی برای تحصیل در اسپانیا زمان سخت تری داشته باشند، اما پس از ثبت نام در یک دانشگاه اسپانیایی، روند نسبتاً روان است.

توجه داشته باشید که با ورود به اسپانیا با ویزای توریستی و سپس درخواست ویزای تحصیلی نمی توان ویزای تحصیلی دریافت کرد. برای تحصیل در اسپانیا به ویزای دانشجویی نیز نیاز دارید. هنگامی که نامه پذیرش خود را از دانشگاه اسپانیا دریافت کردید، روند ویزای خود را شروع کنید. برای درخواست ویزای دانشجویی، به مدارک پشتیبان نیاز دارید.

در اینجا لیستی از اسناد پشتیبان مورد نیاز برای ارسال وجود دارد:

لیست مدارک جهت اخذ ویزا جهت تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا

مشاغل کامپیوتر در اسپانیا

دستمزد کار در اسپانیا برای رشته علوم کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا، مطالعه سیستم های نرم افزاری تمرکز دارد و مدرک تحصیلی در این رشته به فرد اجازه می دهد مشاغل مختلفی را دنبال کند. به گفته اساتید علوم کامپیوتر، برخلاف آنچه ممکن است به نظر برسد، تقاضا برای دانشمندان کامپیوتر محدود به موقعیت در شرکت های فناوری سیلیکون ولی نیست. در عوض، استفاده روزافزون از فناوری در سراسر دنیای تجارت به این معنی است که شرکت ها در بسیاری از صنایع از برنامه های علوم کامپیوتر استفاده می کنند.

علوم کامپیوتر مطالعه نحوه پردازش، ذخیره و انتقال داده ها توسط دستگاه های محاسباتی است. این رشته، شامل طراحی نرم افزار و پرداختن به سوالات اساسی علمی در مورد ماهیت محاسبات است. اما همچنین جنبه های زیادی از سخت افزار و معماری سیستم های کامپیوتری بزرگ را در بر می گیرد. به طور خلاصه، دانشمندان کامپیوتر دانشمندان و ریاضیدانانی هستند که روش های جدیدی را برای پردازش، تفسیر، ذخیره، برقراری ارتباط و ایمن سازی داده ها توسعه می دهند. آن ها همچنین مغزها را در تلفن های هوشمند ما ایجاد می کنند، هواپیماها را از سقوط در آسمان باز می دارند ، به جراحان کمک می کنند تا کار بهتری انجام دهند و تولید را به طور خودکار انجام دهند.

نمودار زیر مشاغلی که فارغ التحصیلان این برنامه می توانند اختیار کنند را نشان داده است:

هزینه تحصیل کامپیوتر در اسپانیا

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا با موسسات دولتی و خصوصی متفاوت است. دانشگاه های دولتی این کشور به صورت پرداختی به ازای هر اعتبار هزینه می کنند. به این معنی که هزینه کل بستگی به تعداد اعتبارات هر برنامه دارد. به طور کلی، مدرک کارشناسی علوم کامپیوتر در این کشور به طور متوسط سالانه 1500€ (یورو) در دانشگاه های دولتی هزینه خواهد داشت. در مقابل، هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در رشته کامپیوتر حدود 3500€ (یورو) در سال است.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا و EEA معمولا باید شهریه بیشتری در دانشگاه های دولتی این کشور تا 6000€ (یورو) در سال بپردازند. ممکن است سالانه تا 20000€ (یورو) برای برنامه های درجه کامپیوتر در دانشگاه های خصوصی هزینه کنید. برای مهاجرت به اسپانیا با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از مدارکی که برای اخذ پذیرش تحصیلی لازم است آگاه شوید.

سوالات مکرر در مورد رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا

در این بخش از مطلب در خصوص رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا به سوالات مکرر پاسخ داده ایم:

  • کدام دانشگاه ها برای تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا مناسب هستند؟ دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا-دانشگاه کارلوس سوم مادرید (UC3M)-دانشگاه پلی تکنیک مادرید-دانشگاه بارسلونا-دانشگاه کامپولنتس مادرید-دانشگاه پلی تکنیک والنسیا-دانشگاه گرانادا-دانشگاه ناوارا.
  • چگونه شرایط شغلی برای کار در رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا مناسب است؟ رشته علوم کامپیوتر در اسپانیا، به مطالعه سیستم های نرم افزاری تمرکز دارد. با تحصیل در مقطع لیسانس در اسپانیا شخص می تواند در مشاغل متفاوتی مشغول به کار شود. به گفته اساتید علوم کامپیوتر، برخلاف آنچه ممکن است به نظر برسد، تقاضا برای دانشمندان کامپیوتر محدود به موقعیت در شرکت های فناوری سیلیکون ولی نیست. در عوض، استفاده روزافزون از فناوری در سراسر دنیای تجارت به این معنی است که شرکت ها در بسیاری از صنایع از برنامه های علوم کامپیوتر استفاده می کنند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *