مهاجرت تحصیلی اسلواکی

رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی

رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی

رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی یکی از بهترین برنامه ها است که دانشجویان میتوانند با هزینه مقرون به صرفه در تمامی مقاطع تحصیلی بگذرانند. این کشور از شمال با لهستان، از شرق با اوکراین، از جنوب با مجارستان، از جنوب غربی با اتریش و از شمال غرب با جمهوری چک هم مرز است. قلمرو بیشتر کوهستانی این کشور حدود 49000 کیلومتر مربع و بیش از 5.4 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت و بزرگترین شهر براتیسلاوا است. در حالی که دومین شهر بزرگ آن کوشیچه است.

مردم این کشور، در قرن های پنجم و ششم وارد خاک اسلواکی کنونی شدند. در قرن هفتم، آن ها نقش مهمی در ایجاد امپراتوری سامو ایفا کردند. در قرن نهم، آن ها نیترا را تأسیس کردند. به طوری که، بعدا توسط امپراتوری موراویا فتح شد و موراویای بزرگ را تأسیس کرد. در قرن دهم، پس از انحلال موراویای بزرگ، این سرزمین به پادشاهی مجارستان ادغام شد. که سپس در سال 1000 به پادشاهی مجارستان تبدیل شد. در این مقاله رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بررسی شده است.

معرفی رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی

رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی به شما تئوری و عناصر عملی علم محاسبات را آموزش می دهد. موضوعی که شامل برنامه های محاسباتی است که بر زندگی ما از بازی های کامپیوتری و شبکه های اجتماعی گرفته تا تجزیه و تحلیل داده های پیشرفته تاثیر می گذارد. در طول تحصیل، حوزه وسیعی از ماژول ها از جمله، توسعه نرم افزار، هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل داده ها به همراه ریاضیات و سیستم های کامپیوتری را پوشش می دهید. علم محاسبات مفاهیم اصلی محاسبات را پوشش می دهد و می توانید انتظار داشته باشید که در توسعه نرم افزار و مهندسی، تجزیه و تحلیل سیستم ها، تجزیه و تحلیل داده ها و فرصت های متعدد دیگر در شرکت های متمرکز بر فناوری اشتغال پیدا کنید.

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی

دانشگاه کامنیوس در براتیسلاوا رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی را ارائه می دهد. انفورماتیک که اغلب به آن علوم رایانه نیز گفته می شود، علمی است که با پردازش اطلاعات سروکار دارد. این امر به ویژه بر توسعه روش های خودکار پردازش اطلاعات، اطلاعات و سیستم های کامپیوتری تمرکز دارد. امروزه ما به سختی می توانیم منطقه ای از فعالیت های انسانی را پیدا کنیم که بدون کامپیوتر و فناوری های اطلاعاتی و ارتباطی مدرن وجود داشته باشد.

دانشگاه کامنیوس محل تولد اولین برنامه دانشگاهی در علوم کامپیوتر در چکسلواکی سابق بود. این برنامه در اوایل دهه هفتاد قرن گذشته ایجاد شد و بر آموزش علوم کامپیوتر در چکسلواکی تأثیر بسزایی داشت. اگرچه امروزه تقریبا هر دانشگاهی در این کشور برنامه های علوم کامپیوتر را ارائه می دهد و همچنین برنامه اصلی علوم کامپیوتر تغییرات اساسی زیادی را متحمل شده است. اما هنوز ویژگی هایی را که آن را منحصر به فرد می کند حفظ می کند.

مشاغل حرفه کامپیوتر در اسلواکی

اکثر دانشمندان کامپیوتر در جنبه نظری سیستم های کامپیوتری کار می کنند. در مقابل سخت افزار، که عموما در حوزه مهندسی کامپیوتر است. حقوق ماهیانه کار در اسلواکی برای حرفه کامپیوتر در نمودار زیر آمده است:

حقوق ماهیانه حرفه کامپیوتر در اسلواکی به یورو

کارفرمایان اصلی مشاوران فناوری اطلاعات و ارائه دهندگان خدمات و همچنین بخش های فناوری اطلاعات سازمان ها در اکثر صنایع می باشند. این خدمات شامل خدمات مالی، خرده فروشی، مخابرات، هوافضا و دفاع می شود.

دانشمندان کامپیوتر در حال توسعه مدل های ریاضی برای کار با سیستم های مبتنی بر کامپیوتر، مانند پردازنده ها، برای بهبود عملکرد هستند. اکثر دانشمندان علوم کامپیوتر دارای مدرک دکترا، کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر یا رشته های مرتبط مانند ریاضیات می باشند. بنابراین، توانایی ریاضی قوی ضروری است. آن ها باید منطقی فکر کنند تا برنامه ها را طراحی کنند. در حالی که مشکلات را برطرف می کنند و اشکالات را برطرف می کنند و در انواع زبان های برنامه نویسی کار می کنند.

مهارت های کلیدی برای دانشمندان کامپیوتر عبارتند از:

  • مهارت های ریاضی عالی
  • دانش و مهارت عالی در زمینه کامپیوتر و فناوری
  • توانایی تجزیه و تحلیل مشکلات و ردیابی آنها در دلایل اصلی آن ها
  • رویکرد سیستماتیک به کار و حل مساله
  • برچسب برای دقت
  • توانایی قوی در پیش بینی و تشخیص مشکلات
  • توانایی سازماندهی و طبقه بندی حجم زیادی از اطلاعات

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اسلواکی

استاندارد تحصیل در اسلواکی بسیار بالا است. در این کشور، بسیاری از موسسات آموزش عالی طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی را در تمام سطوح ارائه می دهند. دانشجویان کشورهای مختلف می توانند برای دوره های کوتاه مدت، تحقیقاتی یا دوره های بلند مدت به این کشور بیایند. این کشور دارای برخی از بهترین موسسات آموزش عالی است. در سال 1465، اولین دانشگاه ” دانشگاه استروپولیتن ” تاسیس شد. دانشگاه پیشرو و بزرگترین در این کشور، دانشگاه کامنیوس است. همچنین، اکثر موسسات آموزش عالی فرصت های تحقیقاتی را ارائه می دهند.

هزینه تحصیل در این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

مقطع تحصیلیهزینه تحصیل
کارشناسیبین 2000€ تا 5000€
کارشناسی ارشدبین 2000€ تا 5000€
دکترابین 2000€ تا 5000€

طول دوره تحصیلی مقاطع مختلف در نمودار زیر نشان داده شده است:

حقوق ماهیانه حرفه کامپیوتر در اسلواکی به یورو در اسلواکی

کار پس از تحصیل در اسلواکی

پس از فارغ التحصیلی، می توانید برای موقعیت کار تمام وقت در این کشور درخواست دهید. مزیت این است که شما نیازی به درخواست مجوز کار ندارید و ممکن است مستقیما برای موقعیت شغلی درخواست دهید. ابتدا باید قرارداد کار داشته باشید یا از کارفرما قول بگیرید که پس از تصمیم مثبت پلیس خارجی، شغل به شما داده می شود. شما می توانید حداکثر تا 30 روز پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه برای اخذ اقامت در پلیس خارجی اقدام کنید. اگر از این حد عبور کنید، دریافت اقامت دائم (RP) برای استخدام ممکن است بسیار دشوار باشد. فراموش نکنید که پس از فارغ التحصیلی 5 روز فرصت دارید تا فارغ التحصیلی خود را در پلیس خارجی گزارش دهید. اگر گزارش ندهید، تا 165€ (یورو) جریمه می شوید.

مدارک مورد نیاز عبارتند از:

  • فرم RP
  • گذرنامه
  • 2 عکس پاسپورت
  • قرارداد کار یا قول کارفرما مبنی بر اشتغال شما پس از فارغ التحصیلی
  • قرارداد اقامت، حداقل مدت قرارداد 6 ماه است و باید به زبان اسلواکی باشد.
  • حداقل بودجه برای اقامت در اسلواکی، حداقل 12 برابر موجودی برای زندگی (حدود 2600€ (یورو))
  • تأیید پرداخت هزینه اداری 50€ (یورو)

برای اطلاع از شرایط و ضوابط تبدیل اقامت به تابعیت در اسلواکی می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *