مهاجرت تحصیلی اتریش

رشته علوم کامپیوتر در اتریش

رشته علوم کامپیوتر در اتریش

تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اتریش به دلیل دانشگاه های این کشور که در سطح جهانی شناخته شده اند سالانه متقاضیان بسیاری دارد. این کشور که در اروپای مرکزی واقع شده است، کشوری شگفت انگیز با تمرکز بر ارائه آموزش عالی با کیفیت می باشد. دانشگاه های این کشور به خوبی توسعه یافته اند و تجربه ای عالی را در اختیار شما قرار می دهند. علاوه بر این، این کشور یک کشور زیبا، پیشرفته و با فرهنگ است. در مکانی مناسب برای دانشجویان بین المللی که مایل به کاوش در زمان خرابی خود می باشند.

این کشور که کاملا با کشورهای دیگر هم مرز است. در قلب اروپا واقع شده است و یکی از اعضای اتحادیه اروپا است. این کشور که بیش از 8.8 میلیون نفر جمعیت دارد. از نظر تولید ناخالص داخلی به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان شناخته می شود. این کشور دارای سطح بالایی از زندگی بوده و بی طرفی دائمی خود را در امور سیاسی خارجی در سال 1955 اعلام کرده است. این کشور در دامنه کوه های آلپ قرار دارد و آن را بسیار کوهستانی ساخته است. در ادامه مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما عزیزان را در رابطه با تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اتریش راهنمایی خواهد کرد.

معرفی دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در اتریش

تعهد این کشور به دانشجویان بین المللی در شهریه عادلانه و افزایش ثبت نام دانشجویان پس از اصلاحات منعکس شده است. علاوه بر شانس تحصیل در موسسات آموزش عالی دارای رتبه جهانی، می توانید زبان آلمانی را نیز انتخاب کنید. زبان آلمانی زبان اول 100 میلیون نفر در سراسر جهان است و پیوستن به آن افراد فرصت های مطالعاتی و شغلی بیشتری را برای شما ایجاد می کند.

این کشور دارای سابقه طولانی در تحصیلات عالی است و برخی از بهترین فیلسوفان، دانشمندان و نویسندگان اروپایی در آنجا کار کرده و زندگی کرده اند. به ویژه وین دارای سنت طولانی در پیشرفت تحصیلی است. در اینجا دایره وین، یکی از مهم ترین جنبش های فلسفه از زمان یونان باستان، متولد شد. شما می توانید 5 دانشگاه این کشور را در رتبه بندی 500 دانشگاه برتر جهان QS 2023 پیدا کنید. بالاترین رتبه از این 5 دانشگاه وین است که در رتبه 151 قرار دارد.

دانشگاه های رشته علوم کامپیوتر در اتریش در زیر آمده اند:

  • دانشگاه صنعتی وین
  • دانشگاه صنعتی گراتس
  • دانشگاه وین
  • دانشگاه یوهانس کپلر لینتز
  • دانشگاه اینسبروک

جدول زیر رتبه جهانی و رتبه در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر را نشان می دهد:

نام دانشگاهرتبه جهانیرتبه در بین دانشگاه های علوم کامپیوتر
دانشگاه صنعتی وین338100
دانشگاه صنعتی گراتس719180
دانشگاه وین195283
دانشگاه یوهانس کپلر لینتز913329
دانشگاه اینسبروک338342

مشاغل رشته علوم کامپیوتر در اتریش

مشاغلی که فارغ التحصیلان رشته علوم کامپیوتر در اتریش می توانند انجام دهند، در نمودار زیر آمده است:

متخصصان کامپیوتر وظایف زیر را بر عهده خواهند داشت:

  • بر چرخه عمر توسعه کامپیوتر نظارت می کند.
  • نرم افزارها و سخت افزارهای کامپیوتری را ایجاد و بهینه می کند.
  • آزمایشات را انجام داده و نتایج را تجزیه و تحلیل می کند.
  • راه حل های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی را توسعه می دهد.
  • مدل های پیش بینی کننده ایجاد می کند و استراتژی های تجاری را مشخص می کند.
  • یافته های تحقیق و پیشنهادات استراتژی را به مدیران ارائه می دهد.
  • برای پیاده سازی راه حل ها با همکاران خود در بخش ها همکاری می کند.
  • از نزدیک با توسعه دهندگان نرم افزار، دانشمندان داده، مدیران محصولات و سایر اعضای تیم فناوری همکاری می کند.
  • اسناد داخلی و خارجی، از جمله مقالات تحقیقی، ارائه ها و مقالات را ایجاد می کند.

حقوق ماهیانه کار در کشور اتریش برای متخصصان کامپیوتر در نمودار زیر نشان داده شده است:

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اتریش

هزینه تحصیل در اتریش به بیش از یک متغیر بستگی دارد. یکی از آن ها محل زندگی شما در جهان است و دیگری این است که آیا دانشگاه دولتی یا خصوصی را انتخاب می کنید. همان طور که می دانید، هزینه دانشگاه دولتی بسیار کمتر از دانشگاه خصوصی است. همچنین باید انتظار داشته باشید که شهریه بالاتری را در دانشگاه علوم کاربردی بپردازید. اگر شما از کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستید، تا زمانی که دوره خود را در بازه زمانی مشخص شده یا در 2 ترم اضافی مجاز مجاز گذرانده اید، ملزم به پرداخت شهریه نخواهید بود.

اگر دوره خود را در این زمان به پایان نرسانید، باید در هر ترم که در آن ثبت نام کرده اید، شهریه کمی پرداخت کنید. این معمولا در حدود 363.36€ )یورو( در هر ترم است. اگر اهل کشور دیگری هستید، باید هزینه تحصیل در هر ترم را بپردازید. این مبلغ معمولا در یک موسسه دولتی حدود 726.72€ (یورو) است. هم دانشجویان بین المللی و هم اتحادیه اروپا و EEA باید هزینه عضویت در اتحادیه دانشجویی را پرداخت کنند که معمولاً در هر ترم حدود 18€ (یورو) است.

به منظور کمک به تأمین هزینه های تحصیل، ممکن است بتوانید برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید یا شغل پاره وقت پیدا کنید. اگر از یک کشور اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (به استثنای کرواسی) و سوئیس هستید، می توانید به صورت پاره وقت با محدودیت های محدود کار کنید. موسسه شما ممکن است از شما بخواهد که فقط ساعات معینی در هفته کار کنید، اما اطمینان حاصل کنید که اولویت شما تحصیل است. اگر اهل کشور دیگری هستید، باید درخواست مجوز کار کنید. به طوری که، منوط به داشتن مجوز اقامت معتبر است. اگر اهل کرواسی هستید، همچنین باید برای مجوز کار درخواست دهید.

هزینه تحصیل رشته علوم کامپیوتر در اتریش

ویزای دانشجویی اتریش

اگر از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا، EEA و سوئیس هستید، برای تحصیل در اتریش نیازی به ویزا نخواهید داشت. شما باید بیمه درمانی معتبر داشته باشید (در صورت داشتن کارت EHIC)، و باید ثابت کنید که بودجه کافی دارید. به غیر از این، تنها چیزی که نیاز دارید یک سند مسافرتی معتبر مانند گذرنامه است. اگر بیش از 3 ماه در اتریش اقامت دارید، باید 4 ماه پس از ورود خود اجازه اقامت دریافت کنید. اگر اهل کشور دیگری هستید، برای ورود به این کشور، به مجوز ورود یا اقامت نیاز دارید. مراحل و شرایط بسته به مدت اقامت و برنامه تحصیلی شما متفاوت است. چنانچه قصد تحصیل در این کشور را دارید برای اطلاع از نحوه اخذ ویزا و مدارک لازم با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *