مهاجرت تحصیلی فرانسه

رشته طب ورزشی در فرانسه

رشته طب ورزشی در فرانسه

اگر بخواهیم از شرایط زندگی برای مشتاقان تحصیل در رشته طب ورزشی در فرانسه بگوییم، شاید کمتر کشوری را بتوان با این جذابیت های فرهنگی نام برد. موضوعی که در غذای فرانسوی هم پیداست که همزمان خوشمزه و پیچیده است و تصور رایج این است که گران است. البته هزینه های زندگی در این کشور نیز کمی بالاست. برای مثال یک نفر می تواند انتظار داشته باشد که به طور متوسط ​​حدود €250 تا 300€ (یورو) در ماه برای خرید مواد غذایی در پاریس یا کمتر در استان ها هزینه کند. قیمت متوسط ​​یک وعده غذایی در کم هزینه ترین رستوران بین €10 تا 15€ (یورو) است. در رستوران های لذیذ، منوها می توانند گران تر باشند. یک گزینه مقرون به صرفه تر که در آن می توانید یک وعده غذایی در هر نقطه از فرانسه میل کنید.

در حمل و نقل، بلیط ماهانه برای اتوبوس، مترو یا تراموا معمولا بین €30 تا 75€ (یورو) است. تاکسی ها نیز در پاریس نسبتاً ارزان هستند، حدود €1.50 (یورو) در کیلومتر، و شما باید €7 تا 10€ (یورو) برای یک سفر کوتاه هزینه کنید. می توانید از طریق برنامه اجاره دوچرخه Vélib دوچرخه کرایه کنید. در فرانسه، بوردو دوچرخه‌پسندترین شهر است. همچنین می توانید از TGV برای بازدید از شهرهای دیگر فرانسه با حدود 30€ (یورو) در هر سفر استفاده کنید. مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند راجع سایر جزئیات هزینه ای و چگونگی کسب درآمد دانشجویی به شما خدمات مشاوره ای ارائه دهند.

شرایط ویزای تحصیل در رشته طب ورزشی فرانسه

باید قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای دانشجویی خود تصمیم بگیرید. پس از پذیرش در یک دانشگاه فرانسه، نامه پذیرش مورد نیاز برای درخواست ویزا دریافت خواهید کرد. بعد از آن شما به دو شرایط مواجه می شوید. یک نوع آن ویزای (دانشجویی کوتاه مدت یا Visa de court séjour pour etudes ) است برای تحصیلات کمتر از 3 ماه. این نوع ویزا عمدتاً برای برنامه های تحصیلی کوتاه مدت یا دوره های زبان است. این رایگان است، شما نیازی به اجازه اقامت نخواهید داشت و پس از انقضا می توانید برای یک مجوز جدید درخواست دهید. نوع دیگر (ویزای موقت اقامت طولانی مدت یا Visa de long séjour temporaire pour etudes) است.

هزینه تحصیل در رشته طب ورزشی در فرانسه

هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه بسته به سطح تحصیلی انتخابی شما قیمت های متغیری دارد. برای برنامه های لیسانس، متوسط ​​شهریه حدود 170€ (یورو) در سال است. مدارک مهندسی دارای شهریه بالاتری در حدود 620€ (یورو) در هر سال تحصیلی هستند. متوسط ​​شهریه تحصیل در رشته پزشکی می تواند تا 450€ (یورو) در سال برسد. متوسط ​​هزینه برای مدرک کارشناسی ارشد حدود 260€ (یورو) در سال و برای دکترا 396€ (یورو) در سال است. شما باید انتظار هزینه های بالاتری را برای مدارک تخصصی خاص داشته باشید.

به غیر از شهریه، شما همچنین باید 91€ (یورو) به زندگی دانشگاهی و دانشجویی بپردازید. برای جلوگیری از سردرگمی یا مشکلات آینده، از صفحه دانشگاه/برنامه تحصیلی دیدن کنید و بررسی کنید که آیا هزینه های شهریه برای دانشجویان کشور شما اعمال می شود یا خیر. در دانشگاه های خصوصی،  شهریه از 1500€ (یورو) شروع می شود و می تواند بیش از 20000€ (یورو) در سال باشد.

هزینه تحصیل در رشته طب ورزشی در فرانسه

معرفی دوره کارشناسی ارشد طب ورزشی در فرانسه

کارشناسی ارشد AISTS مطالعات پیشرفته در مدیریت و فناوری ورزشی یکی از زیر حوزه هایی است که برای متخصصان طب ورزشی در فرانسه ارائه می شود و برای توسعه رهبران آینده ورزش بین المللی از سراسر جهان طراحی شده است. این دوره تحت عنوان MAS در سال 2003 ایجاد شد و حتی از آن زمان برای تجهیز شرکت کنندگان به بیشترین مهارت ها و دانش در صنعت ورزش تکامل یافته است.

این برنامه دیدگاهی جامع از مدیریت و فناوری ورزشی ارائه می دهد و کارشناسانی را از بخش ورزش در سراسر منطقه اروپا به همراه می آورد تا دانش خود را به شرکت کنندگان منتقل کنند و تخصص و مهارت ها را به رهبران آینده در صنعت ارائه دهند. کل برنامه به صورت دیجیتالی با یک مؤلفه فناوری قوی به هم مرتبط است و بر نوآوری و ارتباط در مدیریت ورزش در عصر دیجیتال امروزی تأکید دارد. در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل در کشور فرانسه پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در فرانسه

فردی که به عنوان یک پزشک ورزشی در فرانسه کار می کند معمولا سالانه حدود 131000€ (یورو) درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است و از 61400€ تا 206000€ (یورو) در سال (حداکثر حقوق) تغییر می کند. با این حال، حقوق متوسط 138000€ (یورو) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از 138000€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 138000€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از پزشکان ورزشی کمتر از 89900€ (یورو) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 70800€ (یورو) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 97600€ (یورو) در سال درآمد داشته باشد که 38% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 139000€ (یورو) در سال دارد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر به سایر تغییرات حقوقی در فرانسه برای شاغلان رشته طب ورزشی اشاره شده است:

جهت دریافت پاسپورت فرانسه برای آغاز فرآیند مهاجرتی و آغاز تحصیل در رشته طب ورزشی، می توانید از خدمات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده نمایید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *