مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته طب ورزشی در سوئیس

رشته طب ورزشی در سوئیس

از بهترین انتخاب ها میان کشورهای اروپای که می توانید برای شاغل شدن در حوزه ورزش انتخاب کنید، رشته طب ورزشی در سوئیس است. این کشور به دلیل آموزش با استاندارد بالا و تحقیقات پیشرو است. به این دلایل، برنامه های MBA و دکترا سوئیس در سراسر جهان مشهور و مورد استقبال قرار می گیرند. به عنوان یک مرکز تجاری اروپایی، جوانان نه تنها رویای تحصیل در اینجا را دارند، بلکه پس از پایان تحصیلات خود به دنبال شغلی در سوئیس نیز هستند. از نظر هزینه، شهریه در اکثر دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بین المللی، صرف نظر از ملیت آنها یکسان است. با این حال، چند استثنا وجود دارد.

از سوی دیگر هزینه های تحصیل برای همه دانشجویان بین المللی در مقایسه با شهریه دانشجویان ملی (سوئیسی) بالاتر است. به همین دلیل است که هزینه های تحصیل در مقایسه با هزینه هایی که توسط دانشگاه های انگلستان یا ایالات متحده دریافت می شود مقرون به صرفه تر است. دانشجویان بین المللی که در یک برنامه تبادل به سوئیس می آیند هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند. متوسط ​​هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی سوئیس برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد: €400 الی 3700€ (یورو) در سال و مدرک دکترا حدود €100 تا 900€ (یورو) در سال است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوید را می دهد که شما را با بهترین موقعیت های تحصیلی و شغلی در سوئیس آشنا سازد.

معرفی رشته طب ورزشی در سوئیس

طب ورزشی در سوئیس رشته ‌ای است که مبتنی بر دانش و کاربرد تخصص‌ های پزشکی کلاسیک و سایر رشته ‌ها مانند علم ورزش، بیومکانیک یا روان ‌شناسی است. در جنبه های مختلف سلامت ورزشی تخصص دارد و از ورزشکاران آماتور و حرفه ای و همچنین افرادی که به دلایل سلامتی در ورزش شرکت می کنند مراقبت می کند. مسئولیت های طب ورزشی عبارت است از: درمان مشکلات سلامتی مرتبط با فعالیت ورزشی (حوادث، آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد، بیماری ها)، ارزیابی وضعیت سلامتی و عملکرد ورزشی فردی که مایل است به طور منظم و فشرده در ورزش شرکت کند.

پزشک طب ورزشی در زمینه، مداخله جراحی تنها در 5-10 درصد موارد می تواند وارد حوزه جراحی شود و رادیولوژی تشخیصی اهمیت زیادی دارد. از سوی دیگر پزشک ورزشی می تواند وضعیت سلامتی بیمار را به عنوان بخشی از بررسی های پزشکی ورزشی (سابقه پزشکی، چک بالینی، نوار قلب، نمونه گیری خون) بررسی کند و در برخی موارد از طریق آزمایشگاه وضعیت جسمانی بیمار را ارزیابی عینی کند. تست ها و انواع دیگر تست ها (ارگومتری، اسپیروارگومتری، تست ایزوکنتیک برای ارزیابی قدرت، دینامیک لاکتات و سایر). موضوع دیگر کنترل های تغذیه ای و دارویی است که بر عهده متخصصان طب ورزشی است.

معیارهای دریافت ویزای کار رشته طب ورزشی در سوئیس

از پرسش های رایج در مورد ویزای کار این است که عیارهای واجد شرایط بودن برای ویزای کار سوئیس چیست؟ در پاسخ باید گفت که به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا/EFTA، اگر شرایط زیر را داشته باشید، واجد شرایط درخواست ویزای کاری سوئیس هستید:

  • شما یک کارگر ماهر و واجد شرایط (مدیر، متخصص) و دارای مدرک دانشگاهی، چندین سال سابقه کار و تخصص خاص هستید.
  • هیچ شهروند اتحادیه اروپا/EFTA وجود ندارد که بتواند به جای آن کار را انجام دهد.
  • سهمیه های سالانه ویزای کار سوئیس این اجازه را می دهد.
  • اگر این شرایط را دارید و کارفرمای شما برای اجازه اقامت شما درخواست می دهد، می توانید برای ویزای کاری سوئیس خود اقدام کنید.

مراحل اخذ ویزای کاری سوئیس طی مراحل فوق انجام می شود: پیدا کردن کار در سوئیس، تکمیل فایل سند ویزای کار سوئیس، کارفرمای شما برای اجازه اقامت شما در سوئیس درخواست می دهد، شما برای ویزای کار سوئیس در کشور خود اقدام می کنید. اما برای پیدا کردن کار در سوئیس در حوزه طب ورزشی، در ابتدا ممکن است که یک ماموریت غیرممکن و دلهره آور به نظر برسد. با این حال، راه هایی وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید. شاید شخصی قبلاً با پیشنهادی به شما مراجعه کرده باشد و شما مجبور نباشید فعالانه به دنبال شغل باشید.

در شکل زیر به سایر راه های یافتن موقعیت شغلی در رشته طب ورزشی در سوئیس اشاره شده است:

راه های یافتن موقعیت شغلی در رشته طب ورزشی در سوئیس

مدارک ویزای کار در رشته طب ورزشی در سوئیس

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار سوئیس عبارتند از: 3 فرم درخواست ویزای طولانی مدت تکمیل شده و امضا شده به زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، اسپانیایی یا انگلیسی. می توانید آن را به صورت آنلاین دانلود کنید یا در برخی موارد، آن را در سفارت/کنسولگری سوئیس که در آن درخواست می کنید پیدا کنید. گذرنامه/سند مسافرتی معتبر با حداقل دو صفحه خالی. باید در 10 سال گذشته صادر شده باشد و حداقل سه ماه پس از اینکه قصد خروج از سوئیس را دارید معتبر باشد. 3 کپی از صفحات مربوطه گذرنامه شما (صفحه های 1-4 و صفحه آخر، صفحه ای که تاریخ صدور و انقضا را نشان می دهد، کپی تمام ویزاهای قبلی). 4 عکس در اندازه پاسپورت یکسان. آنها باید جدید و بیومتریک باشند.

قرارداد کار شما به همراه 2 نسخه، اثبات فعالیت حرفه ای شما، کپی مدارک تحصیلی شما (دیپلم، گواهینامه و سایر)، جزئیات مربوط به تحصیلات قبلی شما، مانند نمرات، موضوعات، و تاریخ حضور در دانشگاه/کالج، شواهدی که شما سعی کردید با روش دیگری کار کنید. cv شما، اسنادی که به زبان های آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی یا انگلیسی نیستند باید ترجمه شوند. به خاطر داشته باشید که مدارک مورد نیاز ممکن است بسته به کشور تغییر کند. مقامات سوئیس این حق را برای خود محفوظ می دارند که مدارک اضافی را که لازم بدانند درخواست کنند.

مدارک ویزای کار در رشته طب ورزشی در سوئیس

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در سوئیس

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در سوئیس کار می کند، معمولا حدود CHF337000 (فرانک) در سال درآمد دارد. این میانگین حقوق سالانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت است از CHF175000 (فرانک) در سال (حداقل حقوق) تا CHF516000 (فرانک) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، متوسط ​​حقوق CHF324000 (فرانک) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از CHF324000 (فرانک) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از CHF324000 (فرانک) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً CHF199000 (فرانک) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال CHF267000 (فرانک) در سال درآمد داشته باشد که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، CHF347000 (فرانک) در سال حقوق دریافت می کند که 30% بیشتر از فردی با2 تا 5 سال سابقه است. مشتاقان مهاجرت کاری به سوئیس برای شاغل شدن در رشته طب ورزشی، می توانند با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از مسائل مرتبط با هزینه اقامت سوئیس آگاه شوند.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *