مهاجرت تحصیلی رومانی

رشته طب ورزشی در رومانی

رشته طب ورزشی در رومانی

تحصیل در رشته طب ورزشی در رومانی از چند مزیت مختلف برخوردار است. از سویی حضور اساتید اروپایی در این کشور موجب ارتقا دانش پزشکی ورزشی شده است. از سوی دیگر رومانی را باید جزو معدود کشورهایی دانست که دکترای مدیریت و طب ورزشی را ارائه می دهد. از سوی دیگر با توجه به بورسیه هایی که دانشگاه های دولتی این کشور ارائه می دهند و همچنین هزینه مقرون به صرفه تحصیل، شما درگیر مسائل مالی زیادی نخواهید شد. شما می توانید ضمن خواندن این مقاله و آشنایی با رشته طب ورزشی در رومانی، سوالات دیگر خود را از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بپرسید.

شرایط درخواست تخصص رشته طب ورزشی در رومانی

نامزدهای ساکن غیر اتحادیه اروپا/EEA و Suisse، قبل از ثبت نام نهایی در برنامه رزیدنتی در رومانی، باید ابتدا برای سال مقدماتی زبان رومانیایی اجباری ثبت نام کنند و این مسئولیت آنهاست که رومانیایی را یاد بگیرند و گواهی پایان زبان رومانیایی را برای اهداف آکادمیک (سطح B2) دریافت کنند).

پس از اخذ مدرک زبان رومانیایی، مقیمان بین‌ المللی تحصیلات تکمیلی پزشکی در رومانی از کشور غیر اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا می ‌توانند بر اساس نامه پذیرش، دیپلم دبیرستان و دانشگاه و سوابق تحصیلی، گواهی زبان رومانیایی، کپی پاسپورت، شناسنامه ثبت نام کنند. آنها فقط در فرم تحصیلی مبتنی بر هزینه های خود پشتیبانی با انتخاب پرونده درخواست ثبت نام می کنند. البته باید گفت که گواهی پزشکی و پرداخت شهریه نیز مورد نیاز است.

کارشناسی ارشد رشته طب ورزشی در رومانی

دوره کارشناسی ارشد در رشته پزشکی ورزشی رومانی، دانش، مفاهیم و مهارت‌ هایی را برای ارزیابی آسیب‌ ها و درک گزینه‌ های درمانی عموم مردم و ورزشکاران ارائه می ‌دهد و در تلاش است تا مزایای فیزیولوژیکی و روان ‌شناختی ورزش و استفاده از آن را به عنوان یک ابزار سلامتی از طریق آموزش متخصصان درمانی ترویج دهد.

در طول دوره های آموزش از راه دور انعطاف پذیر در رومانی، همه دانشجویان توسط مربیان برتر صنعت که با دقت انتخاب شده اند هدایت و حمایت می شوند تا موفقیت در دوره را تضمین کنند. این دوره، مربوط به همه متخصصان بهداشتی است که به طور مداوم در معرض افراد مبتلا به آسیب ‌های ورزشی هستند و انعطاف‌پذیری کامل را برای دانشجویان فراهم می‌ کند تا بدون توجه به اینکه در کجا هستند بدون به خطر انداختن تعهدات کاری و زندگی، با سرعت خود مطالعه کنند.

در جدول زیر به فواید تحصیل در دوره کارشناسی ارشد رشته پزشکی ورزشی در رومانی اشاره شده است:

توضیحاتمراحل
درک سیستماتیک از مبانی پزشکی ورزشی و فیزیولوژی ورزشی، از جمله مبانی رفتاری و علوم زیستی1
آگاهی انتقادی از مسائل جاری که بر مراقبت از بیماران مبتلا به آسیب ‌های ورزشی خاص و مزایای اختصاصی ورزش تأثیر می‌گذارد.2
دانش پیشرفته ورزش و پزشکی ورزشی، از جمله فیزیولوژی و آناتومی ورزش3
دانش و درک عمیق از ورزش و پزشکی ورزشی که توسط بورس تحصیلی و .تحقیقات بدست آمده است4

کارشناسی ارشد رشته طب ورزشی در رومانی

امکان کار برای دانشجویان طب ورزشی در رومانی

افراد مهاجری که می خواهند هزینه های خود را در رومانی تامین کنند، می توانند از مشاغل پاره وقت استفاده نمایند. این نوعی از اشتغال است که در آن دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت یا چند ساعت کار کنند. ساعات کاری کمتر از 30 تا 35 ساعت در هفته است، بنابراین دانشجویان می توانند زمان کافی برای تمرکز بر روی مطالعه خود نیز داشته باشند. هر منطقه انواع و فرصت های متفاوتی برای مشاغل پاره وقت در رومانی دارد که در دسترس دانشجویان است. برای پیوستن به عنوان یک کارمند پاره وقت، دانشجویان باید ابتدا تحقیق کنند و مشاغل مناسبی را پیدا کنند که نیازها و زمان بندی آنها را برآورده کند.

با یک هفته کاری از 10 تا 30 ساعت، موقعیت های شغلی تا زمانی که فرد دانشجو باشد می تواند اشغال شود. مشاغل دانشجویی یک گزینه جذاب برای دانشجویانی است که می خواهند مهارت های اشتغال خود را در ارتباط با مشخصات علمی خود بهبود بخشند. البته در اینجا چند نکته به دانش آموز آورده شده است. دانشجویان می توانند فرصت های شغلی پاره وقت را در محل کالج خود جستجو کنند. گزینه هایی مانند کار در کافه تریا، کتابخانه، پشتیبانی از بخش اداری در دسترس دانشجویان است. همچنین می توانید برای صرفه جویی در زمان سفر به دنبال شغل در نزدیکی کالج ها یا محل سکونت باشید.

هزینه زندگی برای دانشجویان رشته طب ورزشی در رومانی

تحصیل و زندگی در رومانی ارزان و آسان است. در موضوع سکونت، دانشجو در رومانی می تواند در خوابگاه دانشجویی، آپارتمان خصوصی یا اتاق مشترک اقامت کند. ارزان ترین محل اقامت دانشجویی در رومانی خوابگاه دانشجویی است. آپارتمان های مشترک آپارتمانی و خصوصی نیز موجود است. خوابگاه دانشجویی ارزان ‌ترین است و اجاره حدود 50€ (یورو) در ماه با تمام قبوض است. اینها شامل تمام امکانات اولیه هستند. آپارتمان های مشترک گزینه دیگر هستند که این آپارتمان ها بین 2 یا 3 نفر مشترک است و در نتیجه هزینه های مسکن کاهش می یابد. یک آپارتمان 3 اتاقه برای دو یا 3 دانشجو جای می گیرد که هر کدام اتاق خود را دارند. ممکن است حدود €100 تا 150€ (یورو) در ماه هزینه داشته باشد، با احتساب برق، آب و سایر.

هزینه موارد دیگر مثل تلویزیون کابلی با دسترسی 24/7 به اینترنت با 20€ (یورو) یا کمتر در ماه است. قیمت بسته به امکانات متفاوت است. شهریه دانشگاه در رومانی برای بسیاری از برنامه های تحصیلی از €2000 تا 5000€ (یورو) در سال متغیر است. دانشجویانی که برای رومانی نیاز به ویزا دارند باید قبل از درخواست ویزا برای سال اول و هر سال از سال دوم شهریه را در یک قسط پرداخت کنند. برای دانشجویانی که به ویزای دانشجویی رومانی نیاز ندارند می توانند در 1 (یک بار در سال)، 2 (در هر ترم) یا 3 (سه ماهه) قسط پرداخت کنند.

در شکل زیر به سایر هزینه های زندگی در رومانی برای دانشجویان رشته طب ورزشی اشاره شده است:

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در رومانی

فردی که در بخش پزشکی ورزشی در رومانی کار می کند، معمولا حدود 13400RON (لئو) در ماه درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از RON2810 (لئو) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا RON40100 (لئو) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​13400 RON (لئو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در پزشکی ورزشی کار می کنند کمتر از RON13400 (لئو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از RON13400 (لئو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از افرادی که در پزشکی ورزشی کار می کنند کمتر از RON7300 (لئو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از RON7300 (لئو) درآمد دارند.

در حالی که 25% بیش از RON26800 (لئو) درآمد دارند. به طور کلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیشتر از جوانان در همه صنایع درآمد دارند. افراد حرفه ای با تجربه بیش از 5 سال به طور متوسط ​​36% بیشتر از کسانی که سابقه کار 5 سال یا کمتر دارند، درآمد دارند. با رسیدن به مرز 10 سال، حقوق 21% و 14% اضافی برای کسانی که سابقه کار دارند افزایش می یابد. از مرز 15 سال گذشت. با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شما می توانید به موضوعات تازه تری درباره مشکلات زندگی در رومانی دست پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *