مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته طب ورزشی در ایتالیا

رشته طب ورزشی در ایتالیا

یکی از مسائل مهم در انتخاب رشته طب ورزشی در ایتالیا به عنوان علم شغلی است که در سال های اخیر درآمد خوبی را نصیب محصلان این رشته می کند. شما باید برای ویزای دانشجویی ایتالیا در سفارت یا کنسولگری ایتالیا کشور خود اقدام کنید. در صورتی که هیچ سفارت/کنسولگری ایتالیا در کشور شما کار نمی کند، باید برای هر مکانی که ایتالیا درخواست های ویزا را به آن برون سپاری کرده است، درخواست دهید. این می تواند یک مرکز درخواست ویزا یا سفارت/کنسولگری یک کشور شنگن دیگر باشد. با این حال، ابتدا باید برای رزرو وقت با آنها تماس بگیرید. پس از آن، شما تمام مدارک مورد نیاز را جمع آوری کرده و آنها را به صورت حضوری در تاریخ تعیین شده خود ارسال می کنید.

روزی که درخواست دادید وارد مصاحبه ویزا هم می شوید. هنگام درخواست ویزا، زمان پردازش ویزا را در نظر داشته باشید. حدود 3 هفته، گاهی اوقات بیشتر، طول می کشد تا یک درخواست پردازش شود. بنابراین، شما باید درخواست دهید. حداکثر2 هفته قبل از سفر برنامه ریزی شده شما، در اولین فرصت: سه ماه قبل از سفر برنامه ریزی شده شما. اگر تمام مدارک لازم را داشته باشید و سفارت ایتالیا به این نتیجه برسد که شرایط را دارید، ویزای تحصیلی ایتالیا را دریافت خواهید کرد. پس از انجام این کار، می توانید وارد ایتالیا شوید و در آنجا باید برای اجازه اقامت ایتالیا اقدام کنید. در عرض 8 روز پس از ورود به ایتالیا با ویزای دانشجویی، باید به اداره پست محلی خود مراجعه کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا این مسیر پر پیچ و خم را برای شما آسان سازد.

کلیاتی درباره رشته طب ورزشی در ایتالیا

علوم ورزشی شامل مطالعه حرکت انسان، ورزش و فواید فعالیت بدنی برای سلامتی است. بسیاری از جنبه های مربوط به سلامت عمومی ما را بررسی می کند، مانند تغذیه، مکانیسم های حرکتی، عملکرد مطلوب در طول تمرین، محدودیت های فیزیکی بدن انسان و سایر. علوم ورزشی در ایتالیا با سایر رشته های دانشگاهی مانند فیزیولوژی، بیومکانیک، روانشناسی، آناتومی و شیمی همپوشانی دارند.

به عنوان یک دانش آموز، می توانید از زیر رشته های مختلف علوم ورزشی انتخاب کنید: مربیگری ورزشی، توانبخشی ورزشی، علوم ورزشی، توسعه ورزش، علوم تغذیه و مواد غذایی، آموزش ورزشکاران و سایر. علوم ورزشی به دنبال پاسخگویی به سوالاتی از این قبیل است: بدن ما تحت استرس ناشی از حرکات شدید فیزیکی چگونه عمل می کند؟ کدام نوع از تمرینات برای رشد یا افزایش استقامت عضلات موثرتر است؟ چگونه به ورزشکاران کمک کنیم تا بدون آسیب رساندن به خود به حداکثر پتانسیل خود برسند؟

فرصت های شغلی برای فارغ التحصیلان علوم ورزشی شامل مشاغل مختلفی است که در لیست زیر اشاره شده است:

  • معلم تربیت بدنی
  • متخصص تغذیه
  • تحلیلگر عملکرد
  • درمانگر ورزشی
  •  متخصص قدرت و آمادگی

معرفی رشته طب ورزشی در دانشگاه فورو ایتالیا

دانشگاه فورو ایتالیاکو قبلا به عنوان موسسه دانشگاه علوم حرکتی شناخته می شد، یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی واقع در رم، ایتالیا است. این یک دانشگاه حرفه ای، تنها دانشگاه دولتی ایتالیا است که به ورزش و علوم حرکتی اختصاص دارد. معلمان این دانشگاه دامنه فعالیت موسسه را گسترش داد تا همه زمینه های مورد علاقه ناشی از فعالیت بدنی انسان را پوشش دهد. تحقیقات علمی، مربیگری برای ورزش های تفریحی و برای ورزش های رقابتی سطح بالا، آموزش، آمادگی جسمانی و توانبخشی، سازماندهی و مدیریت رویدادها و امکانات ورزشی. تحصیل طب ورزشی در این دانشگاه، یک دوره 3 ساله برای کارشناسی در علوم ورزشی ارائه می دهد.

دانشگاه “فورو ایتالیکو” همچنین یک مدرک کارشناسی ارشد اروپایی 2 ساله در زمینه فعالیت بدنی پیشگیرانه و سازگار با همکاری دانشگاه های کلن، اودنسه و وین و یک برنامه تحصیلات تکمیلی برای معلمان تربیت بدنی ارائه می دهد. دومین مدرک کارشناسی ارشد اروپایی در زمینه فعالیت بدنی برای کودکان و نوجوانان، که با همکاری دانشگاه های اودنسه، بریستول و کلرمون فران برگزار شد. این در مجموعه “فورو ایتالیاکو”، یک منطقه سبز بزرگ در امتداد سواحل رودخانه تیبر در پای مونته ماریو، بلندترین تپه رم که با جنگل های انبوه پوشیده شده است، واقع شده است.

معرفی رشته طب ورزشی در دانشگاه فورو ایتالیا

قوانین ویزای تحصیل رشته طب ورزشی در ایتالیا

اتباع خارجی که مایل به تحصیل در ایتالیا برای مدت بیش از 3 ماه هستند، ممکن است مجبور باشند برای ویزای تحصیلی ایتالیا اقدام کنند. اینکه نیاز به ویزا دارید یا نه بستگی به ملیت شما دارد. علاوه بر ویزا، به اجازه اقامت ایتالیا نیز نیاز دارید. ویزای تحصیلی ایتالیا نوعی ویزای طولانی مدت ایتالیا (که به عنوان ویزای ملی یا D- نیز شناخته می شود) است. اگر می خواهید بیش از 90 روز در ایتالیا بمانید، این ویزای ایتالیا است که باید برای آن درخواست دهید. ویزای تحصیلی ایتالیا فقط ویزای ورودی است. این بدان معناست که به شما حق ورود به ایتالیا را می دهد، اما اگر می خواهید به طور قانونی بیش از 3 ماه در ایتالیا بمانید و تحصیل کنید، باید برای اجازه اقامت ایتالیا نیز اقدام کنید.

به همین دلیل ویزای ورودی ضروری است. اگر تبعه کشوری هستید که از ویزای شنگن معاف هستید و دوره کمتر از 3 ماه طول می کشد، پس نیازی به ویزای تحصیلی ایتالیا ندارید. با این حال، اگر دوره بیش از 3 ماه طول بکشد، باید از کشور خود برای ویزای دانشجویی ایتالیا اقدام کنید. اگر قبلاً با ویزای شنگن در ایتالیا هستید، باید این کشور را ترک کنید و در عوض برای ویزای طولانی مدت در کشور خود درخواست دهید. هنگامی که برای ویزای دانشجویی ایتالیا درخواست می کنید، باید چندین مدرک برای پشتیبانی از درخواست خود داشته باشید. شما همچنین باید چندین شرط را داشته باشید، مانند اینکه قبلاً در یک موسسه آموزشی ایتالیایی ثبت نام کرده باشید.

شرایط ویزای تحصیلی ایتالیا عبارتند از:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی ایتالیا
  • عکس‌های اخیر در اندازه پاسپورت مطابق با شرایط تصویر ویزای ایتالیا
  • 35mm x 45mm
  • پس زمینه روشن، ترجیحا سفید

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در ایتالیا

فردی که به عنوان پزشک ورزشی در ایتالیا کار می کند معمولا حدود 10300€ (یورو) در ماه درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی تغییر می یابد و از 5070€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق) تا 16100€ (یورو) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، حقوق متوسط ​​10500€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشک ورزشی کار می کنند کمتر از 10500€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 10500€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% پزشکان ورزشی کمتر از 7030€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 7030€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% پزشکان ورزشی کمتر از 13600€ (یورو) درآمد دارند.

یک پزشک ورزشی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 6010€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 7720€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 10700€ (یورو) در ماه دارد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر، سطوح حقوقی در بخش طب ورزشی ایتالیا بر اساس تجربه کاری اشاره شده است:

با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید مقالاتی را درباره هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا برای کسب آگاهی بیشتر مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *