مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته طب ورزشی در اسپانیا

رشته طب ورزشی در اسپانیا

از میان کشورهای اروپایی، در یک دهه اخیر، رشته طب ورزشی در اسپانیا مورد توجه بسیار زیادی از متقاضیان ورزشی قرار گرفته است. این توجه از سویی به جهت تغییر سیاست های دولت در حوزه نظام سلامت است و از سوی دیگر چشم انداز صنعت محوری که اسپانیا به ورزش دارد. از همین رو، هر روز به تعداد دانشگاه هایی که دروس مرتبط با طب ورزشی را در اسپانیا آموزش می دهند، افزوده می شود.

در حال حاضر دانشگاه های مختلفی همچون موسسه ملی آموزش فیزیکا کاتالونیاريا، دانشکده تجارت و مدیریت بازاریابی ESIC، دانشگاه اروپایی والنسیا، مدارس تجارت بین‌المللی متحد بارسلون، بنیاد دانشگاه سن پابلو CEU اندلس، دانشگاه گرانادا، دانشگاه کادیز، دانشگاه بین المللی والنسیا، موسسه اروپایی پردیس Stellae بخشی از دانشگاه های فعال در حوزه طب ورزشی اسپانیا هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوید را می دهد که شما را با بهترین موسسات طب ورزشی در اسپانیا آشنا سازد.

معرفی دانشگاه مرتبط با رشته طب ورزشی در اسپانیا

دانشگاه های مختلفی در حوزه طب ورزشی در اسپانیا فعالیت دارند که دانشگاه کاتولیکا د والنسیا “سان ویسنته مارتر” یکی از دانشگاه های معروف در این حوزه است. این دانشگاه، مدرک ورزش و فعالیت بدنی دانشجویان را با یک پایه نظری و عملی به عنوان متخصص در زمینه ورزش و فیزیوتراپی آماده می کند. کار برای توسعه خلاقیت طراحی شده است و ایده های کارآفرینانه و همچنین کار تیمی را تشویق می کند. دانشجویان این دانشگاه در زمینه ‌های آموزشی، مدیریت، سلامت و عملکرد ورزشی تجربیات کاری مرتبط با آینده را تجربه می ‌کنند و می‌ توانند به ‌عنوان حرفه‌ ای در آموزش‌ های ورزشی، تربیت بدنی، مدیریت ورزشی و تفریح ​​و آموزش سلامت و فعالیت بدنی فعالیت کنند.

دانشگاه کادیز از دیگر دانشگاه های حوزه طب ورزشی در اسپانیا می باشد که رشته های فوق در رشته ورزش و فعالیت بدنی را آموزش می دهد: آناتومی انسان، مدیریت آسیب شناسی های ورزشی، تئوری و تکامل فعالیت بدنی و ورزش، بازی های موتوری، مبانی ورزش های جمعی اول، روانشناسی فعالیت بدنی و ورزش، فیزیولوژی تمرین اول، مبانی تربیت بدنی، تئوری و عمل آمادگی جسمانی، مبانی ورزش انفرادی اول، فیزیولوژی ورزش دوم، یادگیری، کنترل حرکتی و رشد در فعالیت، جامعه شناسی فعالیت بدنی و ورزش، آمارهای کاربردی در فعالیت بدنی و ورزش، بیومکانیک انسانی کاربردی در فعالیت بدنی، تجزیه و تحلیل و سیستماتیک حرکت، شروع ورزش آموزشی، مبانی ورزش دسته جمعی، مبانی ورزش انفرادی 2، مبانی ورزش های آبی.

در شکل زیر سایر دروس رشته طب ورزشی در دانشگاه کادیز اشاره شده است:

روس رشته طب ورزشی در دانشگاه کادیز

مزایای تحصیل رشته طب ورزشی در اسپانیا

دانشجویان حوزه طب ورزشی در اسپانیا، در بهترین کالج ‌های پزشکی ورزشی تئوری و عمل را مطالعه می ‌کنند، مهارت‌ های پژوهشی را توسعه می ‌دهند و در فعالیت ‌های یادگیری تجربی برای توسعه دانش جامع شرکت می ‌کنند. بهترین دانشگاه ها برای پزشکی ورزشی مدارک تحصیلی را ارائه می دهند که درک اساسی از بدن انسان، عملکرد انسان و حرکت انسان را در اختیار یادگیرندگان قرار می دهند. دانشجویان علاقه مند به تناسب اندام شخصی، سلامتی، فیزیوتراپی و پزشکی ورزشی مهارت های مورد نیاز برای کار با افراد و جوامع را برای بهبود سلامت کلی توسعه می دهند.

از سوی دیگر تحصیل طب ورزشی در اسپانیا با رویکردهای متعدد به پزشکی ورزشی، مدارک لیسانس در علوم ورزشی، حرکت شناسی و تمرینات ورزشی به دانشجویان این فرصت را می دهد تا جنبه های پزشکی ورزشی را در کلاس های درس و محیط های عملی مطالعه کنند. برنامه ‌هایی که بر ورزش و حرکت تأکید دارند به یادگیرندگان کمک می ‌کنند تا بفهمند چگونه کارایی انسان را ثابت کنند. مدارک آموزشی ورزشی بر کار با ورزشکاران برای پیشگیری و درمان آسیب ها تمرکز دارد.

مزایای تحصیل رشته طب ورزشی در اسپانیا

گام های کسب دکتری رشته طب ورزشی در اسپانیا

اولین مرحله در مسیر تبدیل شدن به پزشک ورزشی در اسپانیا، تحصیلات تکمیلی دبیرستان است. 2 مسیر بالقوه وجود دارد که می‌توانید از اینجا انتخاب کنید: مسیر کارشناسی یا پیش‌ پزشکی و به دنبال آن مدرک پزشکی فوق ‌لیسانس. مدرک کارشناسی این حوزه معمولا 5 یا 6 سال است. برخی از آنها به موضوعات خاصی به عنوان شرایط ورود نیاز دارند، معمولاً ترکیبی از علوم پایه مانند زیست شناسی، شیمی و فیزیک.

انتخاب رشته های تحصیلی در مقطع متوسطه نه تنها به شما فرصت ورود به دانشکده پزشکی را می دهد، بلکه پله ای برای دوره های بعدی که در دوره های پزشکی تدریس می شوند فراهم می کند. آموزش پیش پزشکی تقریباً 3 تا 4 سال طول می کشد. اگرچه هر 2 به یک اندازه پذیرفته شده اند، برنامه های استئوپاتیک بر سیستم اسکلتی عضلانی و پزشکی پیشگیرانه تاکید دارند. در هر دو برنامه، تمرکز بر موضوعات علوم عمومی بیوشیمی، آناتومی، فیزیولوژی، میکروبیولوژی و آسیب شناسی است، در حالی که انجام چرخش بالینی از طریق تخصص های مختلف در طول سال های پایانی است.

تحصیل به زبان انگلیسی در رشته طب ورزشی در اسپانیا

در دانشگاه های بزرگ، دوره های بسیاری به زبان انگلیسی برای دانشجویان خارج از کشور در دسترس است. می ‌توانید برنامه ‌های گواهینامه از پیش تعیین ‌شده یا دوره‌ های انتخابی را به راحتی انتخاب کنید. اگر اسپانیایی خوب صحبت کنید، دوره های بیشتری برای انتخاب خواهید داشت. اگر نه، اغلب می توانید دوره های تحصیل در خارج از کشور را به زبان انگلیسی با دوره زبان اسپانیایی ترکیب کنید. هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی در اسپانیا نیز مناسب است. مثلا در دانشگاه اتونوما بارسلونا با رتبه بالا حدود 3500€ (یورو) برای هر ترم تحصیل در خارج از کشور با 30 واحد ECTS دریافت می کند، قیمت ها معقول است.

تحصیل به زبان انگلیسی راهی آسان برای دانشجویان بین المللی برای گرفتن مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد از کالج یا دانشگاه در اسپانیا است. اما تنها اشکال این است که تعداد برنامه های موجود بسیار کمتر از زمانی است که به زبان اسپانیایی تحصیل می کنید، و شهریه اغلب بالاتر است. مزیت آن این است که تا زمانی که زبان انگلیسی شما خوب باشد، لازم نیست نگران زبان باشید. با این حال، اگر قصد دارید مدت طولانی در اسپانیا زندگی کنید، توصیه می کنیم که زبان اسپانیایی را یاد بگیرید. این امر زندگی در اسپانیا را بسیار آسان تر و لذت بخش تر می کند.

در این بخش از مقاله به رشته هایی اشاره کرده ایم که می توانید در اسپانیا به زبان انگلیسی تحصیل کنید:

رشته های انگلیسی زبان در اسپانیا

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در اسپانیا

فردی که به عنوان پزشکی ورزشی در اسپانیا کار می کند، معمولا حدود 7170€ (یورو) در ماه درآمد دارد. حقوق ها از 3800€ تا 10900€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت می باشد. به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان پزشکی ورزشی کار می کنند کمتر از 6740€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 6740€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% پزشکی ورزشی کمتر از 4740€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 4740€ (یورو) درآمد دارند.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 5360€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 25% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 7600€ (یورو) در ماه دارد که 42% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در اسپانیا می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته طب ورزشی در اسپانیامشتاقان مهاجرت به اسپانیا می توانند با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مسائل مختلف خود را با کارشناسان ما طرح کنند.

سوالات متداول در باب رشته طب ورزشی در اسپانیا

در این بخش از مقاله به سوالات متداول شما در باب رشته طب ورزشی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • درآمد در رشته طب ورزشی در اسپانیا چقدر است؟ فردی که به عنوان پزشکی ورزشی در اسپانیا کار می کند، معمولا حدود 7170€ (یورو) در ماه درآمد دارد. حقوق ها از 3800€ تا 10900€ (یورو) متغیر است.
  • دانشگاه مناسب جهت تحصیل رشته طب ورزشی در اسپانیا کدام است؟ دانشگاه های مختلفی در حوزه طب ورزشی در اسپانیا فعالیت دارند که دانشگاه کاتولیکا د والنسیا “سان ویسنته مارتر” یکی از دانشگاه های معروف در این حوزه است. این دانشگاه، مدرک ورزش و فعالیت بدنی دانشجویان را با یک پایه نظری و عملی به عنوان متخصص در زمینه ورزش و فیزیوتراپی آماده می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *