مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته طب ورزشی در اسلوونی

رشته طب ورزشی در اسلوونی

اگر بخواهیم از کشوری فعال در زمینه سمینارهای علمی در حوزه ورزش یاد کنیم، رشته طب ورزشی در اسلوونی در مجماع علمی اروپایی حضوری فعال داشته است. اما پیشرفت اسلوونی در حوزه ورزش تنها به بحث پژوهش باز نمی گردد، بلکه دولت این کشور تلاشی جدی در جذب نخبگان آکادمیک دارد تا سلامت عمومی و بدنی جامعه را هرچه بیشتر بهبود ببخشد.

در واقع در چشم انداز دولت اسلوونی، بدن به عنوان کانون کیفیت زندگی شناخته می شود. اگر شما می خواهید با موقعیت های شغلی مرتبط با حوزه طب ورزشی و نحوه اخ ویزای کاری اسلوونی در این حوزه آشنا شوید، کافی است که با تلفن موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا کارشناسان ما، تازه ترین دانش و آخرین تجارب خود را در اعزام دانشجویی به اسلوونی در اختیار شما بگذارند.

برنامه مرتبط با رشته طب ورزشی در اسلوونی

از گرایش های مرتبط با طب ورزشی در اسلوونی، حرکت شناسی است که یک زمینه بین رشته ای است که علم حرکت عمدی انسان را با استفاده گسترده در تحقیقات، صنعت ورزش و تناسب اندام، توانبخشی پزشکی و سایر محیط ها بررسی می کند. کارشناسان بسیار آموزش دیده در این زمینه نیز برای انتقال دانش جدید به محیط های مختلف حرفه ای مهم هستند. برنامه دکترا در حرکت شناسی متخصصان بسیار آموزش دیده و دانشمندان آینده با دانش حرفه ای گسترده که قادر به تحقیقات مستقل و خلاق در زمینه حرکت شناسی هستند و همچنین واجد شرایط کار در گروه های تیمی بین رشته ای هستند، هدف قرار می گیرد.

این برنامه به طور جدایی ناپذیر کار علمی و کار درسی را به هم متصل می کند و دروس انتخابی را بر دروس اجباری اولویت می دهد. دانشجویان از طریق انتخاب دروس اجباری، دروس مختلف انتخابی با محتوای نظری و روش شناختی و سمینارهای مختلف، مبانی نظری و مهارت های روش شناختی لازم را در کار علمی کسب خواهند کرد. این برنامه همچنین امکان تحرک دانشجویان را فراهم می کند، زیرا تا یک سوم از نیازهای تحصیلی آنها می تواند در جاهای دیگر برآورده شود.

اهمیت رشته طب ورزشی در اسلوونی

دولت اسلوونی اعتقاد دارد سبک زندگی مدرن باعث می شود یکی از نیازهای اساسی خود را نادیده بگیریم و آن هم توجه به سلامتی بدن جامعه است و جامعه امروزی شاهد نیاز روزافزون به ارتقای کارایی و توانایی کاری انسان در محیط های مختلف و بازیابی و حفظ سلامتی است. کارشناسانی که قادر خواهند بود به افراد کمک کنند تا از چنین مشکلاتی خارج شوند، در آستانه یک عصر طلایی هستند و آن هم عصر طلایی حرکت شناسی به عنوان شاخه مهم طب ورزشی است. از همین رو، دانشگاه های اسلوونی بر اساس یک رویکرد مدرن و میان رشته ای، برنامه تحصیلی در حرکت شناسی کاربردی طیف گسترده ای از موضوعات را ارائه می دهد. برنامه درسی شامل دوره هایی در علوم طبیعی، پزشکی، علوم اجتماعی و علوم انسانی است که طیف وسیعی از دانش را به دانشجویان ارائه می دهند.

لازم به ذکر است که مقرون به صرفه بودن هزینه زندگی در اسلوونی نیز تاثیر زیادی در افزایش مهاجران این کشور دارد. در جدول زیر به اهداف آموزشی و حرفه ای حرکت شناسی در اسلوونی اشاره شده است:

مراحلتوضیحات
1توسعه حس همکاری و مهارت های کار تیمی در حل مسئله
2تشخیص نیاز به پیوند علوم طبیعی و اجتماعی و توسعه یک رویکرد بین رشته ای
3توسعه مهارت های تفکر انتقادی، استدلال و اثبات در زمینه های مختلف حرکت شناسی
4آموزش دانشجویان برای استفاده مطمئن از دانش حرفه ای به دست آمده
5آموزش دانشجویان در کاربرد و درک اصطلاحات حرفه ای حرکت شناسی و زمینه های مرتبط
6ایجاد نگرش مثبت در دانشجویان نسبت به حرکت شناسی به عنوان یک علم

اهمیت رشته طب ورزشی در اسلوونی

ساختار درسی رشته طب ورزشی در اسلوونی

در طول تحصیل طب ورزشی در اسلوونی، دانشجویان باید در مجموع 29 واحد درسی (26 درس اجباری و 3 انتخابی) را بگذرانند و یک پایان نامه تهیه کنند. دوره ها با 3 یا 6 واحد ECTS اعطا می شوند. یک واحد ECTS شامل 30 ساعت کار دانشجویی است. علاوه بر حضور دانشجو (در مدرسان، سمینارها، کار عملی: در کلاس، و کار عملی: آزمایشگاه) شامل کار مستقل نیز می شود (مطالعه ادبیات، آمادگی برای امتحانات، تکالیف خانگی، کار سمینار و پروژه و غیره). در دوره ها حداقل 75 و حداکثر 90 ساعت حضور دانشجو (ساعات تماس) لازم است. دانشجو می تواند 2 درس از 3 رشته انتخابی را از برنامه های تحصیلی ارائه شده توسط سایر موسسات آموزش عالی در اسلوونی و بین المللی انتخاب کند.

سال اول شامل مقدمه ای بر حرکت شناسی، آناتومی، زیست شناسی سلولی و بیوفیزیک، ریاضیات 1 / تجزیه و تحلیل 1، انگلیسی برای حرکت شناسی، پایه های دو و میدانی و آمادگی، مدیریت منابع انسانی در ورزش، مهارت های حرکتی، موضوعاتی از روانشناسی، دروس انتخابی، سال دوم شامل فیزیولوژی، بیومکانیک، مبانی رشد حرکتی و یادگیری حرکتی، مبانی آموزشی-آموزشی مدیریت فعالیت های ورزشی، مبانی ارگونومی، پزشکی ورزشی، پایه بازی با توپ، فعالیت موتوری. سال سوم شامل حرکت سنجی، فیزیولوژی و فصل های انتخابی شامل فرآیندهای سازگاری ارگانیسم انسانی، انفورماتیک در حرکت شناسی، موضوعاتی از جامعه شناسی می باشد.

در شکل زیر به برخی دیگر از دروس رشته طب ورزشی در اسلوونی پرداخته شده است:

دروس رشته طب ورزشی در اسلوونی

درآمد شاغلان رشته طب ورزشی در اسلوونی

با ویزای تحصیلی اسلوونی می توانید در حین تحصیل کار کنید. فردی که در بخش پزشکی ورزشی در اسلوونی کار می کند معمولا حدود 2940€ (یورو) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و حقوق بین مشاغل مختلف بهداشتی و پزشکی به شدت متفاوت است و از 620€ (یورو) در ماه (حداقل حقوق متوسط) تا 8800€ (یورو) در ماه (حداکثر متوسط ​​حقوق، حداکثر واقعی بالاتر است) متغیر است. متوسط ​​حقوق 3180 (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که در بخش پزشکی ورزشی کار می کنند کمتر از 3180€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3180€ (یورو) درآمد دارند.

 

در حالی که 75% از آنها بیش از 1710€ (یورو) درآمد دارند. همچنین 75% افراد شاغل در بخش بهداشت و درمان کمتر از 6470€ (یورو) درآمد دارند. بر مبنای تجربه سالهای شغلی، کارمندانی که بین 2 تا 5 سال تجربه دارند، به طور متوسط ​​32% بیش از دیگران در سایر رشته ها درآمد دارند و حرفه ای های دارای تجربه بیش از 5 سال، به طور متوسط ​​36% بیشتر از افراد با تجربه کاری 5سال یا کمتر درآمد دارند و پس از 10 سال،21% افزایش حقوق رخ می دهد. غیر از بحث درآمدهای رشته طب ورزشی برای دانستن بیشتر در مورد اخذ تابعیت اسلوونی، می توانید به تجربه و دانش موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اعتماد کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *