مهاجرت تحصیلی عمان

رشته شهرسازی در عمان

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در عمان

عمان به جهت رشد اقتصادی سال های اخیر مقصد مهاجران بوده و رشته شهرسازی در عمان از فرصت های مهاجرت به این کشور است. عمان کشوری است در جنوب غربی قاره آسیا و در سواحل دریای عرب، خلیج عمان و خلیج فارس. کشورهای همسایه آن عبارتند از عربستان سعودی، امارات متحده عربی و یمن است و از سوی دیگر عمان یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه عرب، کشورهای اسلامی و سازمان ملل است.نظام، دولت این کشور سلطنتی است و مسقط پایتخت آن و واحد پول عمان ریال می باشد. مهمترین محصول استراتژیک این کشور نفت بوده که بعد از آن، صنعت گردشگری از منابع اصلی تامین کننده درآمد سرانه این کشور می باشد. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده ارائه اطلاعات جزئی تر مورد زندگی تحصیلی در عمان به متقاضیان مهاجرت به این کشور می باشند.

کارشناسی ارشد رشته شهرسازی در عمان

در طی سال های اخیر و به جهت سرمایه گذاری شرکت های خصوصی کشورهای خارجی در عمان، بخش شهرسازی و مهندسی فضاهای شهری در این کشور به شدت توسعه یافته و از همین رو هم در دانشگاه ها و هم در شرکت های خصوصی مختلف نیاز به فارغ التحصیلان ارشد نیاز بیشتری پیدا شده است. کارشناسی ارشد در معماری و برنامه ریزی شهری (MSc AUP) در GUtech اولین برنامه در کل منطقه است که هم معماری و هم برنامه ریزی شهری را به عنوان تخصص ارائه می دهد. برنامه کارشناسی ارشد بر تخصص جمع آوری شده توسط دانشکده معماری و برنامه ریزی شهری در دانشگاه RWTH آخن سرمایه گذاری می کند و دانش دانشکده GUtech را پشت برنامه برنامه ریزی شهری و طراحی معماری بین المللی معتبر می گیرد.

این برنامه برای آموزش فارغ التحصیلان و متخصصان تازه کار طراحی شده است تا با جستجوی رویکردهای نوآورانه در محیط ساخته شده، به چالش های دنیایی که به سرعت شهری شده است، رسیدگی کنند. علاوه بر این، این برنامه به دانشجویان ارائه می دهد که در معماری یا شهرسازی تخصص داشته باشند. این دو تخصص به طور مساوی به مسائل اجتماعی، زیست محیطی، اقتصادی و فرهنگی می پردازند. تخصص «معماری» بر کیفیت های سازنده، فرهنگی و اقلیمی ساختمان ها و محیط اطراف آن ها متمرکز است. تخصص “برنامه ریزی شهری” به کیفیت های طراحی و برنامه ریزی در سطح محله، شهر و منطقه می پردازد.

در شکل زیر به سایر دلایل توسعه دهنده اهمیت رشته شهرسازی در عمان اشاره شده است:

توسعه دهنده اهمیت رشته شهرسازی در عمان

شرایط ویزای تحصل رشته شهرسازی در عمان

ویزای دانشجویی برای تمامی دانشجویان بین المللی که کارت اقامت معتبری برای اقامت خود در عمان ندارند و در حال انجام تحصیل در این کشور هستند اجباری است. از همین رو برای دریافت اقامت تحصیلی در این کشور به دریافت ویزا نیاز دارید و تحقق ویزا منوط به داشتن مدارکی است که عبارتند از: کپی پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، گزارش پزشکی باید توسط وزارت بهداشت، سلطان نشین عمان تایید شود، دو کپی از عکس اخیر متقاضی، برای دریافت ویزای دانشجویی MEC؛ داشتن بیمه نامه درمانی با اعتبار یکسال الزامی است.، پیش پرداخت هزینه ثبت نا م که تقریباً 2597.47$ (دلار آمریکا) است، سپرده امنیتی به مبلغ تقریبی 649.37$ (دلار آمریکا)، هزینه پردازش ویزا: تقریباً 90.91$ (دلار آمریکا) می باشد.

در مورد بیمه پزشکی نکته دیگر این است که باید از کشور عمان صادر شود و باید سالانه مطابق با تمدید ویزای دانشجویی تمدید شود. پیش پرداختی که در مقابل هزینه ثبت نام انجام می شود. سپرده تضمینی قابل استرداد است و زمانی که دانشجو حقوقی نداشته باشد و ویزای دانشجویی را لغو، انتقال دهد، بازگردانده می شود. نکته دیگر ایت است که ویزای دانشجویی باید هر سال قبل از تاریخ انقضاء تمدید شود که مدارک زیر مورد نیاز است:

  • اصل پاسپورت دانشجویی با اعتبار حداقل 6 ماه
  • 2 کپی از عکس اخیر دانش آموز
  • بیمه درمانی معتبر به مدت یک سال
  • هزینه پردازش ویزا
  • همه مراحل ویزا در عمان از جله صدور،انتقالیا تمدید ویزا، از نظر زمانی حدود 10 تا 15 روز کاری طول می کشد.

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در عمان

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در عمان

فردی که به عنوان مهندس عمران در عمان کار می کند معمولاً حدود 1550OMR (ریال عمان) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندسان عمران بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. اما در کل حقوق مهندسان عمران در عمان از 790OMR (ریال عمان) در ماه (حداقل حقوق) تا 2390OMR (ریال عمان) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​​​1520OMR (ریال عمان) در ماه است. در مورد فاکتورهای اثرگذار بر سطح حقوق باید گفت که تجربه کاری و نوع مدرک از همه مهم تر هستند و بر اساس تجربه یک مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 890OMR (ریال عمان) در ماه دریافت می کند.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 1160OMR (ریال عمان) در ماه کسب کند. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین پنج تا ده سال حقوقی معادل 1620 OMR در ماه به دست می آورد که 40 % بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. علاوه بر این، مهندسین عمران دارای 10 تا 15 سال تجربه، حقوقی معادل 1950 OMR در ماه دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 2120 OMR در ماه است. در نهایت، کارمندانی که بیش از بیست سال تجربه حرفه ای دارند، 2280 OMR در ماه حقوق دریافت می کنند

در جدول زیر سایر سطوح درآمدی بر حسب مدرک تحصیلی در عمان اشاره شده است:

نوع مدرکمیانگین حقوق
کارشناسس1090oOMR
کارشناسی ارشد1940OMR

علاقه مندان به مهاجرت تحصیلیو اقامت عمان می توانند از اطلاعات کارشناسات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت انتخابی بهتر، استفاده نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *