مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته شهرسازی در سوئیس

رشته شهرسازی در سوئیس

سوئیس یکی از زیباترین کشورهای اروپاست و از همین رو انتخب رشته شهرسازی در سوئیس فرصت مناسبی برای تجربه زندگی در این کشور است. این کشور دلیل آموزش با استانداردهای بالا و تحقیقات پیشرو است. به این دلایل، رشته های MBA و دکترا سوئیس در سراسر جهان شهرت و قدردانی دارند. به عنوان یک مرکز تجاری اروپایی، جوانان نه تنها رویای تحصیل در سوئیس را دارند، بلکه پس از پایان تحصیلات خود به دنبال شغلی در سوئیس نیز هستند. از سوی دیگر برخلاف سایر کشورهای اروپایی که هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی بیشتر است، در سوئیس شهریه در اکثر دانشگاه های دولتی برای همه دانشجویان بین المللی، صرف نظر از ملیت آنها یکسان است. به منظور کسب اطلاعات بیشتر جهت نحوه اقدام مهاجرت تحصیلی به سوئیس می توانید از نظرات متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

آشنایی با ویزا برای تحصیل رشته شهرسازی در سوئیس

در مورد دانشجویان کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا/EFTA، آنها باید در سفارت یا کنسولگری سوئیس در کشور خود برای ویزا درخواست دهند. درخواست باید شامل چند سند باشد که عبارتند از:

  • گواهی از مدرسه یا موسسه ای که باید در آن شرکت کنید
  • گواهی پرداخت شهریه مدرسه و کمک هزینه تحصیلی،
  • تعهد کتبی مبنی بر اینکه پس از اتمام برنامه سوئیس را ترک خواهید کرد،
  • CV یا همان رزومه تحصیلی و کاری

مقامات سوئیسی همچنین ممکن است یک آزمون زبان ترتیب دهند تا مطمئن شوند دانشجو قادر به پیگیری درس ها است. پس از آن، باید برای مجوز گفتن درخواست دهید. کانتون ها مسئول صدور مجوز هستند. اما بسته به مدت زمان تحصیل، 2 نوع ویزا وجود دارد که می توانید درخواست دهید. ویزای c که ویزای کوتاه مدتی است که به صاحب آن اجازه می دهد برای مدت کوتاهی در سوئیس اقامت داشته باشد.

این ویزا برای مدارس تابستانی، سمینارها و آموزشگاه های زبان که حداکثر سه ماه طول می کشد بسیار مناسب است. ویزایD که ویزای طولانی مدت برای افرادی است که به دنبال تحصیل، کار یا اقامت در سوئیس هستند. به دانشجویان بین المللی ویزای شینگن برای یک دوره یک ساله با امکان تمدید اعطا می شود. پس از مشخص سازی نوع ویزا، اولین قدم، پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، باید تعیین وقت قبلی با سفارت یا کنسولگری سوئیس در منطقه شما باشد. این روش ها زمان بر است، بنابراین حتماً 6 ماه قبل از مطالعه وقت خود را تعیین کنید. زمان پردازش ویزای اقامت کوتاه حدود 10-15 روز و برای ویزای طولانی مدت، 8 تا 10 هفته است. مدارک شما باید به زبان های فرانسوی، آلمانی یا انگلیسی باشد. اگر آنها آن زبان نیستند، به ترجمه تایید شده آن اسناد نیاز دارید.

آشنایی با ویزا برای تحصیل رشته شهرسازی در سوئیس

مزیت های تحصیل در سوئیس

اولین مزیتی که پیرامون تحصیل در سوئیس می توان به آن اشاره داشت، این است که طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلی در سوئیس وجود دارد با فهرست بلندبالایی از موسسات آموزش عالی. در واقع این کشور طیف گسترده ای از رشته های تحصیلی را برای شما ارائه می دهد تا بهترین رشته را برای خود انتخاب کنید. 12 دانشگاه دولتی، 9 دانشگاه علمی کاربردی و چندین موسسه آموزش عالی دیگر به موسیقی و هنر اختصاص دارند. از سوی دیگر از آنجایی که سوئیس دارای یک سیستم آموزشی بسیار مورد توجه است، مدرک تحصیلی از یکی از دانشگاه های آن درهای زیادی را در حرفه شما در هر نقطه از جهان باز می کند.

در شکل برترین دانشگاه های سوئیس که در بین دانشگاه های جهان رتبه بالایی دارند، اشاره شده است.

دانشگاه های برتر سوئیسموضوع دیگر این است که تحصیل در سوئیس، فرصتی است تا به عنوان یک متقاضی فرهنگ ها و زبان های مختلف را کاوش کنید، چراکه سوئیس به دلیل چندزبانگی و تنوع فرهنگی معروف است. دارای 4 زبان رسمی آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانش است. سوئیس به عنوان یک کشور توسعه یافته و صلح آمیز دومین خانه مهاجران از نقاط مختلف جهان است. با زندگی و تحصیل در این مکان، این شانس را خواهید داشت که با مردمی از فرهنگ های مختلف دوست شوید و با زبان های مختلف آشنا شوید. علاوه بر این چه عاشق طبیعت باشید و چه بیشتر از هنر، معماری و صنایع دستی قدردانی کنید، سوئیس گزینه های متنوعی از سرگرمی ها را برای کاوش در روزهای تعطیل به شما ارائه می دهد. طبیعت سوئیس، با کوه‌ ها، دریاچه ‌ها و رودخانه ‌های مسحورکننده‌ اش، یک فرار عالی از استرس زندگی دانشجویی شماست.

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در سوئیس

فردی که به عنوان مهندس عمران در سوئیس کار می کند معمولاً حدود 118000CHF )فرانک سوئیس( که با نماد شناخته می شود، درآمد دارد. حقوق مهندسان عمران در سوئیس از 61500 CHF (فرانک سوئیس) در سال (حداقل حقوق) تا 181000CHF (فرانک سوئیس) در سال (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​114000CHF (فرانک سوئیس) در سال است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 114000CHF (فرانک سوئیس) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 114000CHF (فرانک سوئیس) درآمد دارند و 25% از مهندسان عمران کمتر از 78800CHF (فرانک سوئیس) درآمد دارند. سالهای کاری یکی از عوامل تعیین کننده سطح حقوق است.

بر این اساس یک مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 69900CHF (فرانک سوئیس) در سال درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 93800CHF (فرانک سوئیس) در سال درآمد داشته باشد. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، 122000CHF (فرانک سوئیس) در سال حقوق دریافت می کند. علاوه بر این، مهندسین عمران دارای تخصص بین ده تا پانزده سال، 21 % بیشتر از افرادی با تجربه 5 تا 10 سال دریافت می کنند. اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 161000CHF (فرانک سوئیس) در سال است و در نهایت، کارمندان با بیش از 20 سال سابقه ، 170000CHF (فرانک سوئیس) حقوق دریافت می کنند.

در جدول زیر سطوح درآمدی مهندسین شهرسازی در سوئیس بر حسب مدرک تحصیلی اشاره شده است:

نوع مدرکمیانگین درآمد به فرانک سوئیس
کارشناسی98500CHF
کارشناسی ارشدCHF137000

افرادی که تمایل به تحصیل در رشه شهرسازی در سوئیس دارند، می توانند برای اطلاع از هزینه زندگی در سوئیس با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشورت نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *