مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته شهرسازی در روسیه

رشته شهرسازی در روسیه

انتخاب رشته شهرسازی در روسیه از جمله مسیرهای مهاجرتی است که متقاضیان اقامت در روسیه می توانند در خصوص تحصیل اقدام کنند. اگرچه به راحتی می توان دستاوردهای روسیه را نادیده گرفت و فقط تعدادی از رهبران سیاسی را که سیاست جهانی را شکل دادند، فهرست کرد، حقیقت این است که روسیه چیزی بیش از والس زیبای «روزی روزی دسامبر» از آناستازیا را به جهان هدیه داده است. از ورزشکارانی مانند آنا کورنیکوا و ماریا شاراپووا، تا آهنگسازانی مانند راخمانینوف، چایکوفسکی، یا شوستاکوویچ، تا نویسندگان بزرگی مانند ناباکوف، روسیه تأثیرگذارترین افراد تاریخ را به جهان داده است و امروزه در علوم مهندسی از جمله عمران و شهرسازی پیشرو است. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای آغاز فرآیند مهاجرت به روسیه و جزئیات شرایط زندگی در این کشور، آماده ارائه راهنمایی دقیق تر هستند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل رشته شهرسازی در روسیه

از اساسی ترین دلایل ارزش روسیه برای انتخاب تحصیلی، زندگی مقرون به صرفه است. در مقایسه با دانشگاه های غربی خود، دانشگاه های روسیه بسیار مقرون به صرفه هستند. شهریه بین 1450€ تا 7500€ (یورو) در سال متغیر است و تنها چند برنامه تحصیلی بیش از 10000€ (یورو) هزینه دارند. علاوه بر این هزینه های زندگی نیز بسیار کم است. اکثر دانشجویان بین المللی می توانند تمام هزینه های ماهانه را با بودجه 300€ تا 600€ (یورو) انجام دهند. موضوع دیگر این است که مقامات روسی سرمایه گذاری زیادی برای جذب استعدادهای بین المللی انجام داده اند. از همین رو بیش از 300 هزار دانشجو مهاجرت به روسیه را انتخاب می کنند و در آنجا مدرک لیسانس یا (پس از لیسانس) دریافت می کنند.

دولت حدود 15000 بورسیه تحصیلی یا مکان هایی با بودجه دولتی ارائه می دهد که به این معنی است که برندگان خوش شانس مجبور نیستند هزینه تحصیل بپردازند یا نگران هزینه های زندگی باشند. علاوه بر این بخش سرمایه گذاری که در بخش قبل به آن اشاره کردیم تنها به بورسیه ها و کمک هزینه ها محدود نمی شود. خوابگاه ها و پردیس های روسیه مدرن هستند، با همان سطح بالایی از راحتی و امکانات رفاهی که از هر کشور غربی دیگری انتظار دارید. موضوع دیگری که باید بدان اشاره کرد این است که تحصیل در دانشگاه های معتبر که در سراسر جهان از اعتبار خوبی برخوردار است و دانشگاه های روسیه هم در سطح داخلی و هم در سطح بین المللی از شهرت بالایی برخوردار هستند. آنها در رتبه بندی دانشگاه های جهانی حضور دارند.

فرآیند اخذ ویزا در رشته شهرسازی در روسیه

فرآیند اخذ ویزا در رشته شهرسازی در روسیه

شهروندان بسیاری از کشورهای خارجی برای تحصیل در روسیه به ویزای دانشجویی روسیه نیاز دارند. روسیه عضو اتحادیه اروپا نیست، بنابراین ورود بدون ویزا به روسیه برای شهروندان اتحادیه اروپا وجود ندارد. از سوی دیگر شهروندان کشورهای مستقل مشترک المنافع برای تحصیل در روسیه نیازی به ویزا ندارند. شهروندان ارمنستان، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان یا اوکراین نیز نیازی به ویزا ندارید اما به پاسپورت معتبر نیاز دارید. چندین کشور دیگر برای اقامت کوتاه 14 تا 90 روزه با روسیه ترتیبات بدون ویزا دارند. شهروندان این کشورها می توانند بدون ویزا وارد روسیه شوند، اما باید یک بار در روسیه ویزای دانشجویی روسیه را از اداره کل امور مهاجرت روسیه دریافت کنند. این قراردادها معمولا برای گردشگران با محدودیت حداکثر تا 3 ماه است. دانشجویان بالقوه باید قبل از سفر به روسیه ویزای دانشجویی روسیه را دریافت کنند.

ویزای تحصیلی روسیه 90 روز اعتبار دارد اما می توان آن را تا یک سال تمدید کرد و پس از آن برای مدت زمان تحصیل تمدید کرد. این ویزا برای تحصیل در هر کالج یا دانشگاه روسیه یا برای هر دوره کوتاه مدت معتبر است. اگر در حال انجام تحقیقات فوق دکترا یا شرکت در سمینارها هستید و برای ورود به روسیه نیاز به ویزا دارید، می توانید برای ویزای بشردوستانه اقدام کنید. برای اهداف مربوط به علم یا فرهنگ تا 1 سال اعتبار دارد. ویزای دانشجویی روسیه ابتدا به مدت 3 ماه صادر می شود. سپس باید برای تمدید ویزای خود به بخش محلی سرویس مهاجرت فدرال فدراسیون روسیه (FMS روسیه) درخواست دهید. FMS یک ویزا مولتی صادر می کند که به شما اجازه می دهد برای یک سال وارد روسیه شوید. قبل از انقضای ویزا، باید برای یک سال دیگر درخواست تمدید کنید.

در شکل زیر مراحل اقدام برای درخواست ویزای تحصیلی در روسیه اشاره شده است:

مراحل درخواست ویزای تحصیلی در روسیه

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در روسیه

فردی که به عنوان مهندس عمران در روسیه کار می کند معمولاً حدود 97000RUB (روبل روسیه) در ماه درآمد دارد. حقوق مهندسان عمران در روسیه از 49500RUB (روبل روسیه) در ماه (حداقل حقوق) تا 149000RUB (روبل روسیه) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال حقوق متوسط ​​95100RUB (روبل روسیه) در ماه است، به این معنی که نیمی از مهندسین شهرساز کمتر از 95100RUB (روبل روسیه) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 95100RUB (روبل روسیه) درآمد دارند. 25% از مهندسان عمران کمتر از 65000RUB (روبل روسیه) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 65000RUB (روبل روسیه) درآمد دارند. بر اساس سطح تجربه یک مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 55500RUB (روبل روسیه) در ماه درآمد دارد.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 72400RUB (روبل روسیه) در ماه درآمد کسب کند که 31 % بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، 101000RUB (روبل روسیه) در ماه حقوق دریافت می کند که 40 % بیشتر از فردی با 2 تا پنج سال تجربه است. علاوه بر سطح تجربه، نوع مدرک تحصیلی نیز بر سطح حقوقی اثرگذار است. وقتی سطح تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق یک مهندس عمران 68500RUB (روبل روسیه) در ماه است. در حالی که فردی با مدرک کارشناسی ارشد 121000RUB (روبل روسیه) در ماه حقوق دریافت می کند، 77% بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است.

در جدول زیر سایر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته شهرسازی در روسیه تفکیک شده است:

سطح حقوق بر حسب سال های کاری در روسیه علاقه مندان تحصیل در رشته شهرسازی در روسیه جهت اطلاع از شرایط روسیه برای ایرانیان، می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *