مهاجرت تحصیلی تاجیکستان

رشته شهرسازی در تاجیکستان

رشته شهرسازی در تاجیکستان

تاجیکستان در میان گزینه های مهاجرتی چندان مورد اقبال نبوده، با این حال رشته شهرسازی در تاجیکستان فرصتی است تا مهاجران امکان سکونت پیدا کنند. تاجیکستان به جهت اینکه سالها زیر نظر حکومت شوروی بوده، پس از جدایی چندان نتوانسته همپای دیگر کشورهای استقلال یافته در بهبود وضعیت خود موفق باشد، شاخص های مختلف در زمینه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نشان می دهد که این کشور هنوز تا رسیدن به سطح مطلوب زندگی فاصله دارد. با این حال سیاست های اجتماعی و اقتصادی جدید این کشور به سمت توسعه و مدرن سازی گرایش دارد و به دنبال تغییر وضع موجود است. مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات مختلف خود را پیرامون انتخاب تاجیکستان را به عنوان مقصد تحصیلی در اختیار علاقه مندان مهاجرت به این کشور قرار دهند.

کیفیت آموزشی در تاجیکستان

آموزش عمومی در تاجیکستان در حال حاضر شامل آموزش ابتدایی و متوسطه از سال اول تا یازدهم است. علیرغم فقر آن، این کشور به دلیل سیستم قدیمی آموزش رایگان از نرخ باسوادی بالایی برخوردار است. دوران شوروی هنوز پابرجاست. برای مهاجران و فرزندانشان، مدارس دولتی بسیار کمی وجود دارد که نیازهای جامعه بین المللی را برآورده کند. از سوی دیگر در موضوع آموزش عالی نیز کیفیت چندانی در این کشور وجود ندارد. از سویی دانشگاه هایی که افراد می توانند در آن تحصیل کنند، محدود است و از سوی دیگر امکانات آموزشی به روز و مدرن نیستند و همچنین دسترسی چندانی به اساتید بین المللی وجود ندارد. موضوع دیگر در بسیاری از مقاطع تحصیلی، گرایش های تحصیلی محدودی وجود دارد.

غالب افرادی که برای تحصیل در رشته مهندسی شهرسازی به تاجیکستان پا می گذارند، عموما در گرایش های مرتبط با مهندسی محیط زیستی شرایط کار پیدا می کنند و فارغ التحصیلان می توانند موقعیتی به عنوان مهندس محیط زیست، مهندس فروش محیط زیست، مدیر مهندسی، هیدرولوژیست و دانشمند محیط زیست پیدا کنند. همچنین فارغ التحصیلان می توانند در موسسات و دانشگاه ها، شرکت های تولیدی، خدمات مشاوره فنی و علمی موقعیت پیدا کنند.

حقایق زندگی برای متقاضیان تحصیل رشته شهرسازی در تاجیکستان

حقایق زندگی برای متقاضیان تحصیل رشته شهرسازی در تاجیکستان

تاجیکستان در حال حاضر هیچ دانشگاهی در رتبه ‌بندی کلی دانشگاه ‌های جهانی آموزش عالی تایمز ندارد. از سوی دیگر فقدان گزینه های حمل و نقل تأثیر شگرفی بر اتصال منطقه ای تاجیکستان داشته است و اگرچه تاجیکستان در ارائه دسترسی به منابع آب آشامیدنی بهبودیافته پیشرفت داشته است، اما هنوز به طور نابرابر بین مناطق روستایی و شهری توزیع شده است. در خانوارهای روستایی، تنها 31% در مقایسه با 57% خانوارهای شهری به «آب مدیریت شده ایمن» دسترسی دارند. توسعه اقتصادی تاجیکستان را می توان از طریق سطح تحصیلات مردم آن مشاهده کرد. سطح تحصیلات جوانان در مقایسه با سطح تحصیلات نسل ‌های قدیمی ‌تر پایین ‌تر است. این نتیجه از برنامه فعلی و ناکارآمد تربیت معلم است. با این حال، دولت تاجیکستان، با حمایت USAID، %75 از معلمان ابتدایی را تحت آموزش ضمن خدمت قرار داده است.

از نظر سلامتی این کشور در زمینه هایسل و همچنین سلامت مادر و کودک با چالش هایی مواجه است. مراقبت های پیشگیرانه به راحتی قابل دسترسی نیست زیرا امکانات مراقبت های بهداشتی اغلب برای کسانی که در مناطق روستایی زندگی می کنند دورتر هستند. از نظر توزیع جمعیتی، حدود 70% از جمعیت تاجیکستان در مناطق روستایی زندگی می کنند که نیروی کار کشاورزی تنها شغل موجود است. کشاورزی 25% از تولید ناخالص داخلی اقتصاد را تشکیل می دهد و 53% از جمعیت را استخدام می کند. اگرچه طبق آمار کشورهای مشترک المنافع، تقریبا 50% از جمعیت زیر خط فقر زندگی می کنند و با کمتر از دو دلار در روز زندگی می کنند. در زمینه شغلی طبق گزارش بانک جهانی، اقتصاد تاجیکستان شغل کافی برای نیروی کار به سرعت در حال رشد ایجاد نمی کند.

در شکل زیر سایر حقایق زندگی در تاجیکستان برای متقاضیان تحصیل در این کشور اشاره شده است.

حقایق زندگی در تاجیکستان

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در تاجیکستان

مهندسان شهرسازی ای که در تاجیکستان کار می کنند معمولاً حدود 10700TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه درآمد دارند. اگرچه بطور کلی حقوق مهندسان عمران در تاجیکستان از 5260TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه (حداقل حقوق) تا 16800TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال میانگین حقوق دریافتی 11000TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه است. سوای این موضوع، 25% از مهندسان عمران کمتر از 7300TJS (سامانی تاجیکستان) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 7300TJS (سامانی تاجیکستان) درآمد دارند. همچنین از نمودار، 75% از مهندسان عمران کمتر از 14100TJS (سامانی تاجیکستان) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 14100TJS (سامانی تاجیکستان) درآمد دارند. در تعیین اینکه هر مهندس شهرساز چه سطح از حقوق را دریافت کند، تجربه مهمترین عامل است و بعد از آن مدرک دارای اهمیت می باشد.

بر اساس تجربه شرایط به این شکل است که یک مهندس عمران با کمتر از دو سال تجربه تقریباً 6240TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه درآمد دارد. در حالی که فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 8020TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه کسب می کند، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، حقوقی معادل 11100TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه به ارمغان می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است. بر اساس مدرک، در سطح تحصیلات لیسانس ، میانگین حقوق یک مهندس عمران 7790TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه است و با مدرک کارشناسی ارشد 12500TJS (سامانی تاجیکستان) در ماه حقوق تعلق می گیرد که 60% بیشتر از فردی که دارای مدرک لیسانس است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در تاجیکستان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در تاجیکستانکارشناسان حاضر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده هستند تا به متقاضیان مهاجرت به تاجیکستان برای تحصیل در رشته شهرسازی در تاجیکستان اطلاعات بیشتری ارائه دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *