مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته شهرسازی در بلژیک

رشته شهرسازی در بلژیک

متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به بلژیک از راه تحصیلی هستند، می توانند از طریق انتخاب رشته شهرسازی در بلژیک ویزای این کشور را بگیرند. رشته شهرسازی و گرایش های مرتبط با آن همچون مهندسی عمران، ساخت و ساز با امور همچون طراحی و ساخت ساختمان ها، پل ها، جاده ها و ارائه راه حل هایی برای مشکلات پیچیده ای مانند افزایش جمعیت انسانی یا بلایای طبیعی سر و کار دارند. اگر مایل به انتخاب این رشته در بلژیک هستید، بد نیست بدانید که شما به عنوان یک متقاضی تحصیل در شهرسازی، باید با مشکلاتی مانند تکمیل پروژه ساخت و ساز خود با مقدار محدودی منابع مقابله کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین رشته شهرسازی در بلژیک، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل رشته شهرسازی در بلژیک

برای آغاز فرآیند تحصیل و مهاجرت تحصیلی به بلژیک در رشته شهرسازی، متقاضیان از سویی باید با دانشگاه انتخابی خود تماس بگیرند و بررسی کنند که آیا می توانند به سادگی از طریق وب سایت آنها درخواست دهند. از سوی دیگر تمام مدارک درخواستی مورد نیاز را به دقت بررسی کنند و مطمئن شوند که همه آنها به انگلیسی ترجمه شده اند. به عنوان مثال، مدرک لیسانس یا معادل آن در سطح بین المللی، شرط اصلی برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه بلژیک است. قبل از ثبت نام در یک برنامه مدرک، متقاضیان باید مطمئن شوند که الزامات زبان چیست و آیا نیاز به اثبات مهارت های زبان انگلیسی دارند یا خیر.

نکته دیگر این است که متقاضیان باید دوره های آمادگی را بگذرانند. این نوع دوره‌ ها به دانشجویان جویای مدرک کمک می‌ کنند تا درست قبل از شروع دوره کارشناسی ارشد یا سایر برنامه ‌های تحصیلات تکمیلی، تقویت آموزشی بیشتری کسب کنند. نکته مهم تر اما این است که متقاضیان باید ثابت کنند که مهارت های زبانی شان برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است. از آنجایی که بلژیک دارای سه زبان ملی هلندی، فرانسوی و آلمانی است، زبان آموزشی در دانشگاه ‌ها به زبان جامعه محلی که موسسه در آن واقع شده است بستگی دارد. با یان حال تقریباً تمام دانشگاه های بلژیک این آزمون های رسمی انگلیسی را می پذیرند:

  • آکادمیک PTE
  • آیلتس
  • تافل
  • C1 پیشرفته

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در بلژیک

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در بلژیک

فردی که به عنوان مهندس عمران در بلژیک کار می کند معمولاً حدود €5940 (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 3090€ تا 9090€ (یورو) متغیر است. اما حقوق مهندسان عمران بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. با این حال متوسط حقوق ​​​​5700€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 5700€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 5700€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر 25 % از مهندسان عمران کمتر از 3960€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75 % آنها بیش از 3960€ (یورو) درآمد دارند. نکته تعیین کننده دیگر سطح سابقه شاغلان رشته شهرسازی است که مهمترین عامل در تعیین حقوق است. به عنوان مثال یک مهندس عمران با کمتر از 2سال تجربه تقریباً 3510€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین2 تا 5 سال 4710€ (یورو) در ماه درآمد داشته باشد. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 6120€ (یورو) در ماه به دست می آورد. سطح تحصیلات عامل مهم دیگر است که بر این مبنا با تحصیلات لیسانس باشد، میانگین حقوق 4950€ (یورو) در ماه است و با مدرک کارشناسی ارشد 6870€ (یورو) است.

در جدول زیر سطح حقوقی مهندسان شهرسازی برحسب تجربه کاری در بلژِیک اشاره شده است:

سطح تجربهتوضیحات
بین 10 تا 15 سالحقوقی معادل 7410€ (یورو) در ماه دریافت می کنند.
بین 15 تا 20 سالدستمزد مورد انتظار 8100€ (یورو) در ماه است.
بیش از 20 سالماهیانه 8520€ (یورو) حقوق دریافت می کنند.

جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در بلژیک

دلایل جذابیت تحصیل در بلژیک به عوامل متعددی باز می گردد. از یک سو تحصیل در این کشور می تواند درها را به روی یک حرفه بین المللی باز کند، چراکه بلژیک یکی از اعضای مؤسس نهادهای بین ‌المللی مهمی مانند اتحادیه اروپا، ناتو، منطقه یورو، سازمان تجارت جهانی و سازمان همکاری اقتصادی و توسعه است . علاوه بر این، بسیاری از سازمان ‌های بین ‌المللی در شهر بروکسل، پایتخت آن، مستقر هستند که به آن جایگاهی محوری در صحنه بین‌ المللی می‌ دهد. همچنین محل استقرار دومین سپاه بزرگ مطبوعاتی جهان است. به طور خلاصه، بلژیک کشوری است که مظهر اخلاق بین المللی شدن است. چه به دنبال کار برای یک سازمان بین المللی باشید و چه صرفاً در حال برنامه ریزی برای یک شغل بین المللی هستید، تحصیل همه جانبه در بلژیک امتیاز ارزشمندی را ارائه می دهد. از سوی دیگر بلژیک مرکز نوآوری در بسیاری از زمینه ها است.

علاوه بر این بلژیک به عنوان کشوری متنوع که به خاطر روحیه بین المللی شدن خود شناخته می شود، مقصدی منحصر به فرد برای دانشجویان بین المللی پذیرا، مدارا و آزاد است. در واقع، دولت بلژیک و بسیاری از سازمان ‌های دیگر فرصت‌ های بورسیه و بودجه را به دانشجویان بین ‌المللی ارائه می ‌دهند. بلژیک در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی دیگر شهریه نسبتاً پایینی دارد و همچنین هزینه زندگی کمتری نسبت به بسیاری از همسایگان خود در اروپای غربی دارد. این امر به ویژه با توجه به استاندارد بالای زندگی آن جذاب است.

استانداردهای زندگی در بلژیک.علاقه مندان مهاجرت به بلژیک در جهت تحصیل در رشته شهرسازی در بلژیک برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *