مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته شهرسازی در بلغارستان

رشته شهرسازی در بلغارستان

انتخاب گزینه مهاجرت تحصیلی یکی از راه های ورود به بلغارستان است و رشته شهرسازی در بلغارستان جزو انتخاب برخی دانشجویان محسوب می شود. افرادی که مایل به تحصیل در رشته شهرسازی یا سایر رشته ها در بلغارستان هستند و پذیرش تحصیلی دریافت کرده اند، برای ورود به خاک این کشور نیاز به دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان دارند. اما پروسه دریافت ویزا خود نیاز به مدارکی همچون گواهی تمکن مالی، بلیط سفر، انگیزه نامه تحصیلی، گواهی اجاره ملک یا رزرو هتل و برخی موارد دیگر دارد. البته باید به این نکته اشاره کرد که انتخاب بلغارستان در میان سایر کشورهای قاره اروپا، انتخاب دست اول متقاضیان مهاجرت تحصیلی نیست و در این زمینه گزینه های مختلف بهتری وجود دارد که برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه و همچنین رشته شهرسازی و تحصیل در بلغارستان، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

اطلاعاتی پیرامون تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان

دانشجویانی که در بلغارستان تحصیل می کنند آموزش با کیفیت بالایی دریافت می کنند. افزایش تحرک و پیوند بین سیستم ‌های آموزش عالی بلغارستان و دانشگاه‌ های سراسر اروپا، تنوع زیادی را فراهم می‌ کند و به پایه ‌ای قوی برای شغل آینده منجر می‌ شود. در حال حاضر موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه ها، کالج ها و مدارس آموزش تخصصی می باشند. همه موسسات آموزش عالی در بلغارستان مستقل هستند و مسئول طراحی و کیفیت برنامه هستند. تقریباً تمام دانشگاه های این کشور دارای اعتبار بلغارستانی هستند و برخی از آنها دارای اعتبار مضاعف از موسسات خارجی هستند. یکی از دانشگاه های معروف بلغارستان در حوزه رشته شهرسازی، دانشگاه دانشگاه معماری، مهندسی عمران و ژئودزی (UACEG) است. این دانشگاه در سال 1942 به عنوان یک دانشکده فنی عالی تأسیس شد و تا به امروز بزرگترین نهاد آموزشی در این زمینه در بلغارستان است.

در حال حاضر این دانشگاه دارای 364 هیات علمی تمام وقت (و 486 نفر نیمه وقت) و بیش از 5000 دانشجو (از جمله حدود 350 دانشجوی خارجی و 50 دانشجوی دکترا) در 5 دانشکده شامل معماری، مهندسی سازه، هیدروتکنیک، ژئودزی و حمل و نقل است. این دانشگاه دو ماژول آموزشی در مورد حفاظت از محیط زیست و توسعه پایدار (یکی اجباری و یک اختیاری) در برنامه BSc در شهرسازی که در سال 2002 آغاز شد و تعداد فزاینده ای از ماژول های اختیاری در جنبه های مختلف SD در سایر رشته ها معرفی کرده است.

در شکل زیر برخی برخی دیگر از ویژگی های رشته شهرسازی در دانشگاه UACEG ، اشاره شده است:

ویژگی های رشته شهرسازی در بلغارستان

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در بلغارستان

فردی که به عنوان مهندس عمران در بلغارستان کار می کند معمولاً حدود 3040BGN (لو بلغارستان) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1490BGN تا 4750BGN (لو بلغارستان) متغیر است. متوسط حقوق ​​3110BGN (لو بلغارستان) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 3110BGN (لو بلغارستان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3110BGN (لو بلغارستان) درآمد دارند. از سوی دیگر 25٪ از مهندسان عمران کمتر از 2070BGN (لو بلغارستان) درآمد دارند در حالی که 75٪ از آنها بیش از 2070BGN (لو بلغارستان) درآمد دارند.

همچنین 75 % از مهندسان عمران کمتر از 4010BGN (لو بلغارستان) درآمد دارند در حالی که 25 % بیش از 4010BGN (لو بلغارستان) درآمد دارند. یک مهندس عمران با کمتر از 2سال تجربه تقریباً 1770BGN (لو بلغارستان) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 2270BGN (لو بلغارستان) در ماه درآمد کسب کند، که 28% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از دو سال است.

در جدول زیر سطح حقوقی مهندسان شهرسازی برحسب تجربه کاری در بلغارستان اشاره شده است:

سطح تجربه\توضیحات
بین 5 تا 10 سالحقوقی معادل 3890BGN (لو بلغارستان) در ماه دریافت می کنند، که 24% بیشتر از فردی با 5 تا 10 سال تجربه است.
بین 15 تا 20 سالدستمزد مورد انتظار 4160BGN (لو بلغارستان) در ماه است که 7 % بیشتر از فردی با 10 تا 15 سال تجربه است.
بیش از 20 سال4440BGN (لو بلغارستان) در ماه حقوق دریافت می کنند که 7% بیشتر از افراد با 15 تا 20 سال سابقه است.

جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان

جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان

اجازه دهید به شما بگوییم که چرا سالانه بیش از 1000 دانشجو تصمیم می‌گیرند به بلغارستان مهاجرت کنند. از سویی استقبال از مهاجرت به بلغارستان برای تحصیل ناشی از این موضوع است که دانشگاه های بلغارستان به طور مداوم تمام تلاش خود را برای جذب دانشجویان از سراسر جهان و بهبود خدمات خود انجام می دهند. از سوی دیگر بلغارستان کشورس کوچک اس با فرصت های بزرگ. بلغارستان به عنوان قهرمان استارت آپ اروپا در نظر گرفته می شود، بنابراین بسیاری از جوانان در طول تحصیل خود در بلغارستان شغل جالبی پیدا می کنند و حتی پس از فارغ التحصیلی در اینجا ساکن می شوند. با وجود وسعت، بلغارستان جوانان زیادی دارد که مبتکر، خلاق هستند و مشتاقانه منتظر هستند تا این کشور را برای افرادی که مایل به سرمایه گذاری در یک تجارت هستند جذاب تر کنند. نکته دیگر مربوط به هزینه های کم در بلغارستان است.

در بخش زیر شاهد مزایای تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان هستید:

مزایای تحصیل رشته شهرسازی در بلغارستان

هزینه زندگی در بلغارستان در مقایسه با سایر شهرهای اروپایی بسیار ارزان تر است. در پایتخت صوفیه، می توانید با قیمت حدود 10€ (یورو) از یک شام دوست داشتنی و نوشیدنی در یک رستوران لذت ببرید. حتی 20 دقیقه سواری با تاکسی حدود 8€ (یورو) هزینه دارد. در شهرهای کوچکتر، حتی ارزان تر است. از سوی دیگر بلغارستان به تازگی تبدیل به یک مقصد معروف برای افرادی شده است که مایل به زندگی یا تحصیل در خارج از کشور هستند. از این رو، شانس بیشتری برای ملاقات با مردم محلی و کشف فرهنگ متفاوت در طول تحصیل خواهید داشت. از طرف دیگر، هر شهر بین‌المللی‌تر و بین‌المللی‌تر می‌شود، بنابراین می‌ توانید با مردم از همه جا ملاقات کنید. علاقه مندان مهاجرت به کشور بلغارستان در جهت تحصیل در رشته شهرسازی در بلغارستان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص اعزام دانشجو به بلغارستان گفتگو کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *