مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته شهرسازی در ایتالیا

یکی از علایق مهاجران به ایتالیا، تحصیل در رشته های شهرسازی است و در این نوشتار به رشته شهرسازی در ایتالیا پرداخته می شود. مدارک برنامه ریزی شهری بر یادگیری در مورد توسعه شهرها یا شهرک ها متمرکز است. برنامه ریزان شهری مسئول توسعه مناطق جدید و همچنین یافتن اهداف جدید برای مناطق متروک هستند. آنها داده ها را جمع آوری و تفسیر می کنند و از آنها برای ارائه پیشنهادات، طرح ها و راه حل های ممکن استفاده می کنند. برنامه ریزی شهری را می توان برنامه ریزی شهری یا شهرسازی نیز نامید. برنامه ریزان شهری کسانی هستند که با در نظر گرفتن اقتصاد، سیاست ها، قوانین، جمعیت شناسی و سایر عوامل را شناسایی کرده و ایده ارائه می کنند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه رشته شهرسازی در ایتالیا ، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی هستند.

اطلاعات کلی پیرامون رشته شهرسازی در ایتالیا

برخی از موضوعاتی که متقاضیان می توانند در دوره لیسانس یا کارشناسی ارشد شهرسازی انتظار مطالعه داشته باشند عبارتند از: جغرافیا، توسعه پایدار، ارتباطات معماری، گرافیک کامپیوتری در برنامه ریزی، مسائل محیط شهری، مقدمه ای بر سیستم اطلاعات جغرافیایی)، قانون برنامه ریزی شهری، و غیره. برای اینکه یک برنامه ریز شهری موفق باشید، باید مهارت های تحلیلی، ارتباطی، مدیریتی و تصمیم گیری بالایی داشته باشید. برنامه ریزان شهری بیشتر وقت خود را صرف ملاقات و بحث در مورد پروژه ها با مقامات دولتی، جمع آوری داده ها، انجام تحقیقات میدانی، و به روز ماندن با قوانین ساختمان و سیاست های زیست محیطی می کنند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان به عنوان برنامه ریز شهری، افسر حفاظت، افسر مسکن، برنامه ریز حمل و نقل، افسران دولت محلی و غیره کار پیدا می کنند.

در ارتباط با توزیع جغرافیایی دانشگاه ها در ایتالیا باید گفت که بزرگترین دانشگاه های ایتالیا معمولا در شهرهای بزرگتر واقع شده اند. اگر مطمئن نیستید که کدام هستند، یا به سادگی به دنبال جزئیات مربوط به هزینه های زندگی و جغرافیا هستید، همیشه می توانید این شهرهای ایتالیا را بررسی کنید: تحصیل در میلان، تحصیل در رم، تحصیل در Bolzano – Bozen، تحصیل در بولونیا، تحصیل در فلورانس.

دلایل جذابیت تحصیل در ایتالیا

اگر از علاثه مندان مهاجرت تحصیلی ایتالیا هستید، باید گفت که تحصیل در رشته شهرسازی در ایتالیا همچون سایر رشته های تحصیلی به دلایل مختلف دارای جذابیت است. این جذابیت نخست به این موضوع باز می گردد که دانشگاه های ایتالیا مقرون به صرفه هستند. در واقع در مقایسه با همتایان غربی خود، دانشگاه های دولتی ایتالیا فوق العاده مقرون به صرفه هستند. اگر از یک کشور اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا آمده اید، سالانه بیش از 4000 € (یورو) پرداخت نخواهید کرد و به راحتی می توانید برنامه های تحصیلی بسیار ارزان تری پیدا کنید. شهروندان غیر اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا در برخی موارد از نرخ شهریه یکسانی برخوردارند، اما در برخی دیگر هزینه بیشتری می پردازند، به همین دلیل است باید بررسی کنید که چه شهریه ای اعمال می شود. نکته دوم این است که ایتالیا در خط مقدم مد و معماری قرار دارد.

یک بازدید از ایتالیا کافی است تا بفهمید چرا از نظر مد، هنر و معماری پیشرو محسوب می شود. میلان به عنوان یکی از 4 پایتخت مد جهان، شهر برجسته است.، در مورد معماری، گذر از شهرهای جذاب ایتالیا زیبایی و سبک منحصر به فرد ساختمان ها را برای شما آشکار می کند که به نظر می رسد در روند توسعه معماری مدرن گم شده اند. از سوی دیگر آب و هوای ایتالیا هوایی عالی است. شما به عنوان یک متقاضی تحصیل در این کشور می توانید، از آب و هوای مدیترانه ای لذت ببرید. آفتاب گرم، نسیم دریا، میوه ها و سبزیجات خوش طعم، همه عناصر ضروری سبک زندگی مدیترانه ای هستند که به دلیل فواید سلامتی و تندرستی آن بسیار مورد توجه است. به عنوان مثال، ساردینیا یکی از معدود “مناطق آبی” در جهان است که افراد در آن اغلب به بالای 90 سال سن می رسند.

در شکل زیر برخی دیگر از دلایل جذابیت تحصیل در ایتالیا اشاره شده است:

دلایل جذابیت تحصیل در ایتالیا

درآمد شاغلان رشته شهرسازی در ایتالیا

فردی که به عنوان مهندس عمران در ایتالیا کار می کند معمولاً حدود 3570€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1750€ (یورو) (کمترین) تا 5570€ (یورو) (بالاترین) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق مهندسان عمران بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است. حقوق متوسط ​​​​3640€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از 3640€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3640€ (یورو) درآمد دارند. 25% از مهندسان عمران کمتر از 2430€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75%آنها بیش از 2430€ (یورو) درآمد دارند.

یک مهندس عمران با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 2080€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 2670€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند. در جدول زیر سایر سطوح درآمدی بر حسب سالهای تجربه کاری در رشته شهرسازی در ایتالیا اشاره شده است:

ردیفتوضیحات
1سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 3680€ (یورو) در ماه دارد.
2شاغلان بین 10 تا 15 سال، حقوقی معادل 4560€ (یورو) در ماه دریافت می. کنند
3اگر سطح تجربه بین 15 تا 20 سال باشد، دستمزد مورد انتظار 4880€ (یورو) در ماه است.
4در نهایت، کارمندان با بیش از 20 سال سابقه حرفه ای حقوقی معادل 5210€ (یورو) در ماه دریافت می کنند.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رشته شهرسازی در ایتالیا، می توانند با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گفتگو کنند تا اطلاعات تخصصی تری را در این زمینه دریافت کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “رشته شهرسازی در ایتالیا

  1. محمد آقامحمدی گفت:

    با دیپلم تجربی معدل 19.67 چکار کنم برم رشته شهرسازی

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *