مهاجرت تحصیلی اسپانیا

رشته شهرسازی در اسپانیا

رشته شهرسازی در اسپانیا

تحصیل در رشته شهرسازی در اسپانیا یکی از فرصت های مهاجرتی برای علاقه مندان مهاجرت به اسپانیا در خصوص تحصیل در دانشگاه های معتبر محسوب می شود. این رشته با مهندسی عمران و ساخت و ساز با طراحی، ساخت و نگهداری زیرساخت هایی که ما روزانه به آن تکیه می کنیم سر و کار دارد. دوره های ارائه شده توسط مدارک مهندسی عمران، توانایی حل مسئله شما را به چالش می کشد. شما باید با مشکلاتی مانند تکمیل پروژه ساخت و ساز خود با مقدار محدودی منابع مقابله کنید. اگر می خواهید یک مهندس عمران موفق شوید، به خلاقیت و توانایی سازگاری با تغییرات پیش بینی نشده در برنامه ریزی خود نیز نیاز دارید. دانشجویانی که در گرایش های رشته شهرسازی در اسپانیا فارغ التحصیل می شوند می توانند در بخش دولتی یا خصوصی کار کنند. ، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، آماده ارائه راهنمایی بیشتر در زمینه رشته شهرسازی در اسپانیا هستند.

تحصیل رشته شهرسازی در اسپانیا

پیش از پرداختن به رشته شهرسازی، در توصیفی کلی پیرامون تحصیل در اسپانیا می توان گفت که تحصیل در اسپانیا یکی از آسان‌ ترین مکان‌ ها برای پیدا کردن دوستان جدید، تجربه یک جشن واقعی و لذت بردن از آب و هوای دوست‌ داشتنی، گرم و مدیترانه ‌ای است. اما جدای از فضای کلی هیجان انگیز، اسپانیا خانه بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها است که هر ساله پذیرای هزاران دانشجوی خارجی هستند. در حالی که مطالعه می کنید و برای تبدیل شدن به یک متخصص در رشته انتخابی خود آماده می شوید، افق های فرهنگی خود را نیز با دیدن و تحسین برخی از جاذبه های واقعا شگفت انگیز غنی خواهید کرد. از سواحل سفید، شنی و دریاهای آبی، تا پیست‌ های اسکی پیرنه و روستاهای باستانی گرانادا، اسپانیا واقعاً شکوه‌ های طبیعی و شهری را ارائه می ‌دهد.

فعالان رشته شهرسازی در اسپانیا، فارغ التحصیلانی هستند که به طور حرفه ای برای برنامه ریزی، مدیریت، ساخت و حفظ پروژه های مهندسی عمران واجد شرایط هستند. در مدرک لیسانس این رشته، فارغ التحصیلان پایه محکم و تسلط گسترده ای بر دانش فنی و مهارت های مدیریت کار به دست خواهند آورد. از منظر شغلی مهندسان عمران در حال حاضر در تحقق اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد مشارکت می کنند و مهندسی عمران یک حوزه دانش همه کاره است که در تعداد زیادی از حوزه های عمل وجود دارد که بسیاری از آنها نوظهور هستند.

این حوزه ها در خصوص تحصیل در اسپانیا شامل موارد زیر می شود:

  •  تحرک پایدار و تامین آب
  • منابع تجدید پذیر. انرژی ها و انتقال انرژی
  •  شهرهای هوشمند، لجستیک به موقع
  • اقتصاد دایره ای و تغییرات آب و هوایی.

آموزش رشته شهرسازی در اسپانیا در دانشگاه های مختلفی صورت می پذیرد که در شکل زیر به برخی از بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته شهرسازی اشاره شده است:

دانشگاه های شهرسازی در اسپانیا

دانشگاه های اسپانیا برای تحصیل رشته شهرسازی

دانشگاه بارسلونا با رتبه بالا که در هفت پردیس پراکنده است، در هیجان انگیزترین شهر اسپانیا واقع شده است، یکی از قدیمی ترین و معتبرترین موسسات آموزش عالی در اسپانیا است. این دانشگاه 1000 برنامه تحصیلی را ارائه می دهد. دانشگاه خودمختار بارسلون 45 دوره کارشناسی ارشد و 80 دوره لیسانس از جمله علوم سیاسی، مدیریت بازرگانی، فناوری نانو، مهندسی کامپیوتر، فارماکولوژی و برنامه استثنایی مدیریت ورزشی خود را تدریس می کند. هم دانشگاه ماربلا و هم دانشگاه بین المللی کاتالونیا از انگلیسی به عنوان زبان اصلی تدریس استفاده می کنند و دارای تعداد زیادی دانشجوی بین المللی هستند.

پومپئو فابرا، برترین دانشگاه اسپانیا، بیشتر برای پزشکی و علوم اجتماعی شناخته شده است، اما در اقتصاد، روابط کار، امور مالی و حسابداری، ارتباطات سمعی و بصری، مدیریت بازرگانی و مدیریت بازرگانی نیز رتبه بالایی دارد. دومین دانشگاه بزرگ اسپانیا، تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی را جذب می کند. این دانشگاه وابسته بهELISAVA ، دانشکده طراحی و مهندسی بارسلونا است که بر روی عکاسی، طراحی، گرافیک، معماری و فناوری دیجیتال تمرکز دارد. ELISAVA برنده بسیاری از جوایز معتبر جهانی شده است و به عنوان یک مرکز پیشرو و نوآور برای طراحی اروپایی در نظر گرفته می شود. دانشگاه پلی تکنیک کاتالونیا یکی از بزرگترین دانشگاه های فنی اسپانیا با 42 دپارتمان، 25 مدرسه و 20 مرکز تحقیقاتی است. این متخصص در معماری، علوم و مهندسی است.

در این بخش شاهد دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته شهرسازی در اسپانیا هستید:

دانشگاه های برتر برای تحصیل رشته شهرسازی در اسپانیا

دلایل جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در اسپانیا

پیش از سفر تحصیلی به اسپانیا بدنیست کمی راجع شرایط اسپانیا بداتید. جذابیت تحصیل در رشته تحصیل در اسپانیا به دلایل مختلفی باز می گردد. از سویی دانشگاه های اسپانیا شهریه مقرون به صرفه دریافت می کنند. بسیاری از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در اسپانیا نیازی به پرداخت بیش از 4000€ (یورو) در سال ندارند. و برنامه های تحصیلی متعدد در واقع از €100 تا 150€ (یورو) در سال شروع می شود. با این حال، به خاطر داشته باشید که دانشجویان غیر اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا همیشه از شهریه کم مانند شهروندان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا برخوردار نیستند. جذابیت دیگر به وجود دانشگاه های برتر و اساتید متعدد بین المللی در رشته شهرسازی است. هرچند به طور کلی بیش از 50 دانشگاه اسپانیایی هر ساله جایگاه خود را در رتبه بندی دانشگاه های بین المللی کسب می کنند.

موضوع دیگر این است که اسپانیایی یک دارایی بزرگ در هر C.V است. همانطور که قبلاً می دانید، یا باید بدانید، صحبت کردن تنها به یک زبان خارجی همیشه کافی نیست. کارمندان تشویق می شوند که علاوه بر زبان انگلیسی حداقل زبان دیگری را نیز بدانند و ابزارهای آنلاین زیادی برای کسانی که می خواهند با سرعت خودشان یاد بگیرند وجود دارد. اما زندگی و تحصیل چند ساله در اسپانیا بهترین فرصت برای یادگیری زبان اسپانیایی است. به هر حال شما حداقل به اصول اولیه نیاز خواهید داشت، زیرا همه انگلیسی صحبت نمی کنند.

دلایل جذابیت تحصیل رشته شهرسازی در اسپانیا

درآمد مهندسان رشته شهرسازی در اسپانیا

فردی که به عنوان مهندس عمران در اسپانیا کار می کند معمولا حدود 2650€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1410€ (یورو) تا 4030€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. متوسط ​​حقوق 2490€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان مهندس عمران کار می کنند کمتر از €2490 (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 2690€ (یورو) درآمد دارند.

25% از مهندسان عمران کمتر از 1750€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از 1750€ (یورو) درآمد دارند. همچنین از نمودار، 75% از مهندسان عمران کمتر از €3070 (یورو) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از 3070€ (یورو) درآمد دارند. یک مهندس عمران با کمتر از 2سال تجربه، 1620€ (یورو) درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین دو تا پنج سال 1980€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوق 2810€ (یورو) در ماه را به ارمغان می آورد.

در جدول زیر سایر سطوح درآمدی بر حسب سالهای تجربه کاری در رشته شهرسازی در اسپانیا اشاره شده است:

سالهای کاریسطح حقوق
بین 10 تا 15 سال سابقه.حقوقی معادل 3280€ (یورو) در ماه دریافت می کنند
بین 15 تا 20 سال سابقه.دستمزد مورد انتظار 3610€ (یورو) در ماه است
بیش از 20 سال.ماهیانه 3820€ (یورو) حقوق دریافت می کنند

علاوه بر اطلاعات ارائه شده در این مقاله، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده مشاوره و راهنمایی به علاقه مندان رشته شهرسازی در اسپانیا هستند.

سوالات متداول در باب رشته شهرسازی در اسپانیا

در این بخش از مقاله سوالات متداول در باب رشته شهرسازی در اسپانیا را پاسخ داده ایم:

  • درآمد رشته شهرسازی در اسپانیا چقدر است؟ فردی که به عنوان مهندس عمران در اسپانیا کار می کند معمولا حدود 2650€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 1410€ (یورو) تا 4030€ (یورو) متغیر است.
  • شرایط تحصیل و کار در اسپانیا در رشته شهرسازی چگونه است؟ فعالان رشته شهرسازی در اسپانیا، فارغ التحصیلانی هستند که به طور حرفه ای برای برنامه ریزی، مدیریت، ساخت و حفظ پروژه های مهندسی عمران واجد شرایط هستند. در مدرک لیسانس این رشته، فارغ التحصیلان پایه محکم و تسلط گسترده ای بر دانش فنی و مهارت های مدیریت کار به دست خواهند آورد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *