مهاجرت تحصیلی یونان

رشته شنوایی سنجی در یونان

رشته شنوایی سنجی در یونان

یکی از رشته های جدید، رشته شنوایی سنجی در یونان است که رشته ای بسیار کاربردی است. رشته شنوایی سنجی در کشور یونان در مقاطع مختلف ارائه می شود. توجه داشته باشید برای تحصیل در یونان باید ویزای تحصیلی کشور یونان را اخذ کنید. یونان مهد دانش و تفکر و علم است و این مرکزیت از سال های دور در این کشور و مردمان آن نهادینه شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرای اعزام دانشجو به یونان و مهاجرت به این کشور مشاور شماست.

تاریخچه شنوایی سنجی در یونان

شنوایی سنجی در اواخر دهه 1940 پس از جنگ جهانی دوم تقویت شد زیرا تعدادی از سربازان با کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا بازگشتند. این برنامه های توانبخشی آنها بود که به علم رونق زیادی بخشید. در واقع اولین باری که کلمه شنوایی شناسی به صورت چاپی در سال 1946 در مجله اختلالات گفتاری و ولتا ریویو ظاهر شد. در دهه 1960، برنامه های شنوایی شناسی، کمک به توانبخشی گفتار و شنوایی، رایج تر شد. در دو دهه گذشته این سریعترین رشد خصوصی بوده است و تعداد فزاینده ای از مردم در حال یافتن شغل در این بخش هستند. آکادمی پزشکان شنوایی شناسی در سال 1977 تأسیس شد. از سال 2007، تمام پزشکان جدیدی که وارد این بخش می شوند، برای کار در این زمینه باید مدرک Au.D داشته باشند. این اساسا یک مدرک دکترای شنوایی سنجی است که آن ها باید برای ایجاد یک مطب خصوصی داشته باشند.

جایگاه رشته شنوایی سنجی در یونان

شنوایی شناسی بهترین فناوری موجود را با علم پزشکی ترکیب می کند تا راه حل هایی برای اختلالات شنوایی یا تعادل افراد ارائه دهد. افرادی که شنوایی شناسی انجام می دهند، شنوایی شناس نامیده می شوند. شنوایی شناسان مسئول مدیریت و توانبخشی اختلالات مربوط به شنوایی و همچنین تعادل هستند. شنوایی شناسان دارای مدرک دکترای شنوایی شناسی از یک دانشگاه معتبر هستند. آنها برای مراقبت از بیماران از نوزادان تازه متولد شده تا افراد مسن آموزش دیده اند. طیف وسیع سنی شامل بسیاری از مشکلات احتمالی است که آنها باید حل کنند. آنها با یک تیم چند رشته ای کار می کنند تا این راه حل های فردی را برای بیماران خود ارائه دهند.

تعدادی تست تشخیصی وجود دارد که می تواند توسط شنوایی سنج برای درک بهتر اختلالی که بیمار از آن رنج می برد، استفاده کند. برخی از این موارد عبارتند از پاسخ برانگیخته شنوایی ساقه مغز و تست پاسخ حالت پایدار شنوایی، گسیل‌های صوتی گوش، اندازه‌گیری‌های انتقال آکوزیتیک، تقویت بینایی و ادیومتری بازی برای کودکان. نوع تشخیص بستگی به علائمی دارد که بیمار از آن شکایت می کند. همه آزمایش های تشخیصی روی همه بیماران انجام نمی شود. این وظیفه شنوایی شناس است که گزینه های آزمایش را بر اساس آنچه از بیمار می آموزد، سابقه خانوادگی و سایر نشانه ها و علائم فیزیکی محدود کند. نتایج آزمایش‌های تشخیصی به شنوایی‌شناس کمک می‌کند تا اختلالی که بیمار از آن رنج می‌برد را درک کند تا بتواند درمان را برنامه‌ریزی کند. اکثر مسائل مربوط به شنوایی با مشاوره توانبخشی شنوایی که شامل استفاده از سمعک است، حل می شود.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در یونان

امروزه روش های بسیار بیشتری برای شنوایی سنجی وجود دارد. هنگامی که نوزادان به دنیا می آیند، قبل از اینکه به خانه رها شوند، یک آزمایش شنوایی دریافت کردند، این آزمایش به عنوان یک تست خودکار انتشارات گوش و آکوستیک شناخته می شود، این آزمایش پاسخ طبیعی گوش به صدا را کنترل می کند. اگر آزمایش بیشتری لازم باشد، سپس به یک تست پاسخ شنوایی خودکار ساقه مغز ارجاع داده می شود که به طور مشابه پاسخ خودکار اعصاب را از طریق حسگرهای روی سر و گردن آزمایش می کند. همچنین در محدوده تست شنوایی، تست های شنوایی سنجی تون خالص گنجانده شده است. این تست ها آنهایی هستند که بیشتر در مطب شنوایی شناسان استفاده می شوند. این کار با ارسال بوق های مختلف در محدوده دسی بل برای واکنش بیمار به آن انجام می شود.

دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در یونان

دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در یونان

شنوایی سنجی مطمئناً در تاریخچه آزمایشات شنوایی غالب بوده است، بیشتر به دلیل موفقیت بالای آن. اکنون چک‌کننده‌های شنوایی آنلاین منتشر شده‌اند که می‌توانند به شنونده یک ایده کلی درباره زمان مراجعه به شنوایی‌شناس ارائه دهند یا خیر. با این حال، این تست‌های دیجیتال به طور قطع برای تعیین میزان کمکی که ممکن است به آن‌ها نیاز داشته باشند یا قادر به تعیین تجهیزات مناسبی که ممکن است نیاز داشته باشند کافی نیستند، اینجاست که هنوز به شدت بر روی ادیوگرام‌ های ارزیابی‌های شنوایی کامل تکیه می‌شود. تست‌ های شنوایی می‌توانند به مجموعه‌ای از معاینات مختلف نیاز داشته باشند تا تصویری کامل از سلامت شنوایی شما ترسیم کنند، اما شنوایی سنج در هر مرحله با شما صحبت می‌کند و آنچه را که انجام می‌شود توضیح می‌دهد.

در لیست زیر شاهد دانشگاه های مناسب تحصیل در یونان به زبان انگلیسی در رشته شنوایی سنجی می باشید:

نام دانشگاهرتبه در یونانرتبه در اروپارتبه در جهان
Aristotle University of Thessaloniki1117297
National and Kapodistrian University of Athens2140357
University of Crete3256717
Democritus University of Thrace4287823
University of Patras5302891

الزامات کار در حوزه رشته شنوایی سنجی در یونان

پس از اتمام تحصیل در مقاطع مختلف یونان مراقبت های قبل از کاشت حلزون و مراقبت های بعد از کاشت حلزون نیز یک درمان منظم برای کاهش شنوایی است. شنوایی شناس همچنین در مشاوره مهارت های ارتباطی و همچنین کمک به مراقبان بیمار و سایر اعضای خانواده در مشاوره به بیمار کمک می کند. نیازی به گفتن نیست که ارزیابی شنوایی شناسی اساس درمان است. در کشور یونان رشته شنوایی شناسی از بدو پیدایش به نوع فناوری در دسترس آن وابسته بوده است. اندازه گیری کم شنوایی، تاثیر افت بر توانایی بیمار در برقراری ارتباط، توانبخشی با سمعک، همه به ابزارهای مبتنی بر فناوری نیاز دارند. در طول چند دهه گذشته، هم فناوری موجود بهبود یافته و هم راه حل هایی که توسط شنوایی شناسان ارائه شده است. ابزارهای جدید ضبط کم شنوایی را آسان تر و دقیق تر می کنند.

آنها اجازه غربالگری برای کاهش شنوایی در نوزادان تازه متولد شده را می دهند. این امر درمان کم شنوایی در اوایل دوران نوزادی و نصب سمعک را در عرض چند هفته پس از تولد امکان پذیر کرده است. تا زمانی که کم شنوایی آشکار است، ما به دنبال راهی برای آزمایش آن بوده ایم. همانطور که شیوه های پزشکی تکامل یافته است، روش های آزمایش برای کاهش شنوایی نیز تکامل یافته است. از ابتدا در یونان تا آزمایش های مدرن، ما قصد داریم نگاهی به تاریخچه پشت تست های شنوایی داشته باشیم. تحقیقات نشان می دهد که پزشک مشهور یونانی به نام کاس اولین کسی است که در تاریخ نوشته شده است که شنوایی را از طریق تحقیقات بالینی آزمایش کرده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای تحصیلی یونان مشاور شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *