مهاجرت تحصیلی مجارستان

رشته شنوایی سنجی در مجارستان

رشته شنوایی سنجی در مجارستان

رشته شنوایی سنجی در مجارستان به بررسی شنوایی افراد در طیف های مختلف می پردازد. برای تحصیل شنوایی سنجی دانشجویان آموزش های تخصصی اخذ می کنند. در کشور مجارستان دانشجویان بین المللی می توانند به صورت پاره وقت کار کنند و برای مدیریت هزینه های خود تلاش کنند. با تحصیل در مجارستان در فضایی بین المللی قرار خواهید گرفت. تحصیل رشته شنوایی سنجی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا به زبان انگلیسی در دسترس دانشجویان بین المللی است. برای مهاجرت تحصیلی به این کشور باید ویزای تحصیلی مجارستان را اخذ کنید و نامه پذیرش از دانشگاه های این کشور را داشته باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به مجارستان به شما مشاوره تخصصی ارائه می دهد.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در مجارستان

نتایج آزمایش شنوایی توسط شنوایی سنجی و پزشک گوش و حلق و بینی ارزیابی می شود. اگر کم شنوایی دارید یا شرایطی دارید که نیاز به درمان دارد، باید دوباره به پزشک متخصص خود مراجعه کنید. میزان کم شنوایی یک فرد به صورت خفیف، متوسط، پیشرفته یا شدید درجه بندی می شود. شنوایی شناسی رشته ای از گوش و حلق و بینی است که به تشخیص و غربالگری کم شنوایی می پردازد. معاینه شنوایی شناسی توسط متخصص شنوایی شناس برای تعیین نوع نقص شنوایی و تعیین میزان کم شنوایی انجام می شود. گوش ما بخشی جدایی ناپذیر از سیستم شنوایی و تعادل است. عملکرد دستگاه شنوایی این است که محرک های صوتی دنیای بیرون را جذب کند و سپس با استفاده از سیستم پردازش مرکزی آنها را تبدیل و به مرکز شنوایی مغز منتقل کند.

آسیب به گوش یا قرار گرفتن در معرض صداهای بلند برای مدت طولانی می تواند باعث کاهش شنوایی شود. صداهای بلندتر از 85 دسی بل، مانند صدایی که در کنسرت راک می شنوید، تنها پس از چند ساعت می تواند باعث کاهش شنوایی شود. اگر به طور منظم در معرض موسیقی بلند یا صدای صنعتی هستید، استفاده از محافظ شنوایی، مانند گوش گیر فوم، خوب است. کم شنوایی حسی عصبی زمانی اتفاق می افتد که سلول های مویی در حلزون گوش به درستی کار نمی کنند. حلزون گوش بخشی از گوش است که ارتعاشات صوتی را به تکانه های عصبی برای ارسال به مغز تبدیل می کند. کم شنوایی حسی عصبی نیز می تواند به دلیل آسیب به عصبی که اطلاعات صوتی را به مغز منتقل می کند یا آسیب به بخشی از مغز که این اطلاعات را پردازش می کند رخ دهد.

کار در حوزه رشته شنوایی سنجی در مجارستان

یکی از حوزه های کار در رشته شنوایی سنجی درمان در حوزه گفتار نیز محسوب می شود. همه دانش آموزان واجد شرایط شرکت در آزمون سراسری برای گفتاردرمانگر زبان پس از تکمیل تمام شرایط برای برنامه 4 ساله هستند. پس از دریافت گواهی K-SLP، آنها می توانند به عنوان یک گفتاردرمانگر زبان در کشور مجارستان کار کنند. گفتاردرمانگر با افراد در تمام سنین از نوزادی تا سالمند کار می کند و در محیط های حرفه ای مختلف به شرح زیر کار می کند: کلینیک گفتار و زبان در بیمارستان عمومی و خصوصی و یا مدارس ویژه یا دولتی و همچنین مهد کودک ها و مرکز توانبخشی معلولان و مراکز بهزیستی و مراکز بهزیستی و مرکز رشد کودک و مرکز خصوصی گفتار درمانی.

کار در حوزه رشته شنوایی سنجی در مجارستان

تحصیل رشته شنوایی سنجی در مقطع ارشد در مجارستان

برای تحصیل در مقطع ارشد به زبان انگلیسی باید مدرک و گواهی آیلتس و یا تافل را ارائه دهند. در مقطع ارشد در رشته شنوایی شناسی در بحث های مختلفی مانند، شنوایی شناسی سالمندان، ارزیابی و توانبخشی اختلالات تعادلی، و سمینار شنوایی شناسی، مشاوره و مدیریت موارد، اختلالات پردازش شنوایی مرکزی می توانید تحقیق و مطالعه کنید. برخی از دروس رشته شنوایی سنجی در این مقطع عبارت است از: شنوایی شناسی کودکان، تمرین ارزیابی و نصب سمعک، تمرین ارزیابی پتانسیل برانگیخته شنوایی، برازش واقعی دستگاه های تقویت کننده، توانبخشی شنوایی، تمرینات کاشت حلزون شنوایی، شنوایی شناسی آموزشی، کاشت حلزون و سمعک های شنوایی ویژه، شنوایی شناسی و صنعتی تمرین برای توانبخشی شنوایی. تحصیلات تکمیلی در کشور مجارستان موجب افزایش حقوق شما در مشاغل شنوایی سنجی می باشد.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی رشته شنوایی سنجی در کشور مجارستان می باشید:

نرخ فارغ التحصیلان رشته شنوایی سنجی در مجارستان

الزامات تحصیل رشته شنوایی سنجی در مجارستان

متقاضیانی که به زبان انگلیسی زبان بومی نیستند، باید الزامات زبان انگلیسی مورد تایید دانشگاه را که در اینجا موجود است را برآورده کنند. متقاضیان باید نمره تحصیلی لازم برای ورود، معادل شرایط مجارستان را داشته باشند اگر دوره شما نیاز به سپرده داشته باشد، این رقم از پرداخت شهریه ترم دوم شما در ژانویه کسر خواهد شد. دانشجویان بین المللی پس از پرداخت سپرده مناسب می توانند در دو قسط مساوی پرداخت کنند. پرداخت اولیه در هنگام ثبت نام و موجودی معمولاً تا پایان ژانویه انجام می شود. همچنین باید مدارک هویتی معتبر و پاسپورت لازم است. همچنین ارائه ویزای تحصیلی این کشور نیز از مدارک لازم محسوب می شود. برای تحصیل در رشته شنویی سنجی باید نمرات خوبی در دروس تجربی و زیست کسب کرده باشید.

در جدول زیر شاهد اطلاعات در خصوص دانشگاه های برای تحصیل به زبان انگلیسی در مجارستان در رشته شنوایی سنجی می باشید:

نام دانشگاهرتبه در مجارستانرتبه در اروپارتبه در جهاننرخ پذیرش
University of Szeged115640340%
Semmelweis University2159410%25
Eotvos Lorand University3179456%20
University of Pecs4233621%55
Budapest University of Technology and Economics5273767%40
University of Debrecen6277775%35

مزایا تحصیل رشته شنوایی سنجی در مجارستان

تحصیل در مجارستان در کارشناسی ارشد شنوایی شناسی بالینی توسط بخش علوم بهداشت مجارستان ارائه می شود. پس از اتمام تحصیل، فارغ التحصیلان واجد شرایط عضویت در بخش شنوایی شناسی مجارستان هستند و یک دوره کارآموزی بالینی 1 ساله را انجام می دهند. هنگامی که دوره کارآموزی بالینی شنوایی شناسی با موفقیت به پایان رسید، آنها شنوایی شناس معتبر می شوند.در طول تحصیل مهارت های فنی و ارتباطی خود را برای طراحی، ارزیابی، پیاده سازی، تجزیه و تحلیل و نظریه پردازی در مورد پیشرفت هایی که به تمرین حرفه ای کمک کند، گسترش دهید. شما همچنین مهارت های حرفه ای را برای ارزیابی و درمان کم شنوایی در بزرگسالان و کودکان به دست خواهید آورد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به مجارستان و اعزام دانشجو به مجارستان مشاور و راهنمای شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *