مهاجرت تحصیلی قطر

رشته شنوایی سنجی در قطر

رشته شنوایی سنجی در قطر

رشته شنوایی سنجی در قطر رشته ای در زمینه کاشت حلزون برای ناشنوایان و رفع موانع کم شنوایی مانند سمعک و بررسی اختلالات کم شوایی صحبت میکند. کشور قطر کشوری است که در آسیا و خاورمیانه در زمینه آموزش و پرورش بسیار معروف و شناخته شده و معتبر است. در قطر چندین دانشگاه وجود دارد که رشته شنوایی سنجی را به دانشجویان بین المللی به زبان انگلیسی ارائه می دهند. تحصیلات بین المللی در قطر یک تحصیل بسیار معتبر نه تنها در آسیا بلکه در اروپا نیز خواهد بود. هنگامی که قصد تحصیل در قطر را کردید باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ کنید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به کشورهای آسیایی و اروپایی سابقه درخشانی دارد و به سوالات شما در جهت مهاجرت تحصیلی به قطر مشاوره می دهد.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در قطر

شنوایی شناسی شاخه ای از علم است که به مطالعه شنوایی، تعادل و اختلالات مرتبط با آن می پردازد. پزشکان آن، که مبتلایان به کم شنوایی را درمان می کنند و به طور پیشگیرانه از آسیب های مربوط به آن جلوگیری می کنند، شنوایی شناس هستند. هدف شنوایی شناسی با بکارگیری استراتژی های مختلف تست، تعیین اینکه آیا فردی می تواند در محدوده طبیعی بشنود، و در غیر این صورت، کدام بخش از شنوایی (فرکانس های بالا، متوسط یا پایین) تحت تاثیر قرار گرفته است، تا چه حد و در کجا ضایعه باعث کاهش شنوایی می شود. یافت می شود (گوش خارجی، گوش میانی، گوش داخلی، عصب شنوایی و یا سیستم عصبی مرکزی). اگر شنوایی شناس تشخیص دهد که کم شنوایی یا ناهنجاری دهلیزی وجود دارد، توصیه هایی را به بیمار ارائه می دهد که چه گزینه هایی (مانند سمعک، کاشت حلزون، ارجاعات پزشکی مناسب) ممکن است کمک کننده باشد.

شنوایی شناسی یک حرفه بالینی است که در شنوایی و اختلالات ارتباطی مرتبط با آن تخصص دارد. بر ارزیابی و توانبخشی اختلالات ناشی از اختلالات مختلف شنوایی تمرکز دارد. در مرکز پزشکی در این حوزه متعهد متخصصان و تیم شنوایی شناس ملزم هستند که مراقبت های بهداشتی شنوایی شخصی را با یکپارچگی و راه حل های شنوایی نوآورانه ارائه دهند. شنوایی شناسان دارای مجوز می توانند ارزیابی جامع شنوایی شناسی را برای تعیین علت زمینه ای، نوع و شدت کم شنوایی ارائه دهند. این شامل مجموعه ای از آزمایش ها و روش ها با چندین مؤلفه مختلف است که هر کدام اطلاعات خاصی را ارائه می دهند. سپس شنوایی‌شناس مشاوره و توصیه‌های مناسبی را در مورد اینکه چه گزینه‌هایی (مثلا تهیه دستگاه‌های تقویت‌کننده، ارجاع‌ های مناسب) ممکن است مناسب باشد، ارائه می‌کند.

اشتغال در زمینه شنوایی سنجی در قطر

کم شنوایی می تواند در اوایل دوران کودکی شروع شود، اما در هر سنی می تواند ترسناک و خسته کننده باشد. در موسسات و مراکز شنوایی سنجی اتاق‌های صوت درمانی تخصصی وجود دارد که به شنوایی‌شناسان اجازه می‌دهد شنوایی کودکان را در محیطی عاری از سر و صدای بیرون و حواس‌پرتی آزمایش کنند. شنوایی سنج ها ارزیابی‌های شنوایی جامعی را ارائه می‌کنند که برای تعیین نوع، درجه و شدت کم شنوایی در بیمار طراحی شده‌اند. اگر علائم کاهش شنوایی را کشف کنند ارزیابی را با مشاوره دنبال می کنیم تا در مورد گزینه های درمانی و نظارت مداوم بر وضعیت کودک صحبت کنند. همچنین شنوایی سنج ها در حوزه بزرگسالان نیز فعالیت و دوره های درمانی نیز ارائه می دهند.

در نمودار زیر شاهد نرخ بیکاری در رشته شنوایی سنجی در قطر می باشید:

نرخ بیکاری رشته شنوایی سنجی در قطرشنوایی شناسان امکان دارد با کلینیک های زیر در بیمارستان کار می کنند:

  • گوش، حلق و بینی
  • جمجمه صورت و پلاستیک
  • پرستاران در برنامه غربالگری شنوایی جهانی و نوزادان
  • مراقبت از کودک کم شنوا
  • آزمایشگاه
  • کاشت حلزون
  • سمعک بزرگسالان

مزایا تحصیل رشته شنوایی سنجی در قطر

از دست دادن شنوایی جدی است، اما درمان ها باعث شده است که کودکان همچنان بتوانند زندگی شاد و رضایت بخشی داشته باشند. اگرچه هنوز درمانی برای کم شنوایی وجود ندارد، سمعک ها و سایر دستگاه های شنوایی باعث شده تا جوانان بتوانند بر اثرات عمده این بیماری غلبه کنند. این گروه پزشکی برترین ارائه ‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی غیرانتفاعی قطر، ارائه‌دهنده اصلی مراقبت‌های بهداشتی ثانویه و ثالث در قطر، و یکی از ارائه‌ دهندگان پیشرو بیمارستان در خاورمیانه است. در این کشور شما این فرصت را خواهید داشت که در میان بهترین و باهوش ترین متخصصان در مراقبت های بهداشتی تیمی داشته باشید و خدمات مراقبت از بیمار در سطح جهانی را برای مردم ارائه دهید. شما فرصت های استثنایی برای توسعه حرفه خود در یک محیط حرفه ای هیجان انگیز خواهید داشت، در حالی که در مقصدی کار می کنید که یکی از نقاط داغ بعدی جهان است.

در لیست زیر شاهد وظایف یک شنوایی سنج در پس از اتمام تحصیل در قطر می باشید:

  • توانبخشی شنوایی
  • استراتژی های مدیریت شنوایی
  • ارزیابی ادراک گفتار پس از اتصالات سمعک
  • شناسایی و مدیریت اختلالات پردازش شنوایی
  • نظارت بر سمیت گوش سیستم های شنوایی
  • آموزش برای بیماران، مراقبان و سایر متخصصان
  • ارزیابی شنوایی شناسی تشخیصی پس از غربالگری شنوایی نوزادان
  • مشاوره با مربیان و درمانگران جامعه

مراحل تحصیل رشته شنوایی سنجی در قطر

روند درخواست برای کالج رشته شنوایی سنجی از سپتامبر امسال آغاز می شود و دوره ها به زودی پس از آن آغاز می شود. تا قبل از این تاریخ باید مدارک لازم برای پذیرش در قطر را به این دانشگاه ارسال کنید. این بخش در حال حاضر شامل346 دانشجوی دختر (308 در مقطع کارشناسی و 38 در مقطع کارشناسی ارشد) است. کالج به دنبال ثبت نام حداکثر 150 دانشجو در اولین سال تحصیلی خود با هدف ثبت نام دانشجویان پسر است. در حال حاضر، این دپارتمان 5 برنامه تحصیلی ارائه می دهد کالج جدید یک برنامه کارشناسی در درمان های توانبخشی (فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتار درمانی)، یک برنامه کارشناسی ارشد در رژیم غذایی بالینی و یک برنامه دکتری در علوم زیست پزشکی و شنوایی سنجی نیز ارائه می دهد.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته شنوایی سنجی در قطر هستید:

مقطع تحصیلیمدت تحصیلنرخ پذیرشتعداد دانشگاهبورسیه
کارشناسی4%485بله
ارشد و دکترا%404

مراحل تحصیل رشته شنوایی سنجی در قطر

تحصیل در کشور قطر

دانشگاه قطر برترین موسسه آموزش عالی محلی است. بر اساس رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی تایمز، رتبه 401 از 500 دانشگاه برتر جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه دارای 9 کالج از جمله مدارس آموزش، تجارت و اقتصاد، هنر و علوم، مهندسی، داروسازی، حقوق و پزشکی است. حدود 20000 دانشجو را پوشش می دهد که %38 آنها بین المللی هستند. البته دانشگاه های بین المللی پردیس هایی در این کشور دارند. اینها عبارتند از Carnegie Mellon، Northwestern، HEC Paris، University College London و . Georgetown در قطر، اینها به روشی مشابه دانشگاه قطر عمل می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای تحصیلی قطر مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *