مهاجرت تحصیلی روسیه

رشته شنوایی سنجی در روسیه

رشته شنوایی سنجی در روسیه

رشته شنوایی سنجی در روسیه یک رشته مهم می باشد که دانشگاه ها برای تحصیل این رشته استادان بسیار متخصصی را انتخاب می کنند. هر فرد علاقمند به شنوایی سنجی در این کشور می داند که می تواند شغل خوبی در آینده داشته باشد. البته به شرط آنکه فرد در رشته خود متخصص باشد. در حین تحصیل در روسیه به زبان انگلیسی مجموعه ای از امکانات شما را محاصره خواهند کرد. شما می توانید زبان روسی را یاد بگیرید و همچنین با فرهنگ این کشور آشنا شوید. روسیه کشوری است که سیستم حمل و نقل عمومی بسیار گسترده ای دارد و دانشجویان می توانند به راحتی در سطح شهر به دانشگاه و خوابگاه و کتابخانه ها رفت و امد داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به روسیه و شرایط کار در این کشور مشاور و راهنمای شماست.

تاریخچه رشته شنوایی سنجی در روسیه

سیستم خدمات شنوایی شناسی در اتحاد جماهیر شوروی در سال 1952 با صدور قانون قانونی توسط وزارت بهداشت عمومی راه اندازی شد. در آن زمان واحدهای شنوایی شناسی در بیمارستان های شهری و منطقه ای سازماندهی شدند. تا سال 1979، خدمات شنوایی شناسی و نصب سمعک جداگانه و به ترتیب توسط وزارت بهداشت عمومی و وزارت دفاع اجتماعی نظارت می شد. ارائه کمک های مناسب به بیماران با مشکلات شنوایی را دشوار می کرد. در سال 1979، طبق قانون قانونی وزارت صحت عامه، هر دو خدمات متحد شدند. این واقعیت باعث توسعه یک سیستم شنوایی شناسی با عملکرد خوب در کشور شد. در نوامبر سال 1988، مرکز تحقیقات تمام اتحادیه برای شنوایی شناسی و توانبخشی شنوایی بر اساس تصمیم دولت شوروی تأسیس شد.

جایگاه رشته شنوایی سنجی در روسیه

یکی از کارآمد ترین رویکردها برای حل مشکل تشخیص زودهنگام کم شنوایی، توسعه و معرفی گسترده برنامه های غربالگری شنوایی در سطح ملی است. این سیستم با توجه به تمام ویژگی های شرایط بهداشتی کشور در روسیه توسعه یافته است و اکنون در سراسر کشور در حال تحقق است. در مارس 1996، وزارت بهداشت روسیه مقررات غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان سال اول زندگی را صادر کرد. هدف آن ثبت نام TEOAE از نوزادانی بود که هم در معرض خطر هستند و هم تست رفتاری را با تأیید ارجاعات با ثبت ABR گذرانده بودند. این سند وضعیت قانونگذاری را داشت و کلیه مراحل و زمان مراحل غربالگری و پیگیری را تعیین می کرد. در سال 2008، برنامه جهانی غربالگری شنوایی نوزاد بر اساس ثبت نام TEOAE به صورت ملی اجرا شد.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در روسیه

در روسیه، دولت خدمات شنوایی شناسی را از طریق برنامه مراقبت های پزشکی رایگان برای همه شهروندان تضمین می کند. این خدمات شامل غربالگری شنوایی نوزادان، تشخیص شنوایی شناسی و درمان پزشکی اختلالات شنوایی است . این خدمات توسط صندوق بیمه اجباری درمان پرداخت می شود. بخش شنوایی شناسی آکادمی پزشکی روسیه آموزش مداوم حرفه ای نیز دوره هایی در مورد شنوایی سنجی برای پرستاران و آموزش حرفه ای برای متخصصان آموزشی در شنوایی شناسی ارائه می دهد. در حال حاضر تحقیقات شنوایی شناسی در روسیه در زمینه های مختلف برگزار می شود. مطالعات بنیادی به ادراک شنوایی اولیه، میکرومکانیک اندام کورتی، مکانیسم های رمزگذاری و پردازش اطلاعات گفتار در سیستم شنوایی، روش های الکتروفیزیولوژی عینی از جمله پاسخ های برانگیخته شنوایی قشر اختصاص داده شده است.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص رشته شنوایی سنجی در روسیه هستید:

مقطع تحصیلیمدت زمان تحصیلبورسیهزبان تحصیلینوع تحصیل
کارشناسی4 سالخیرروسی/انگلیسیتمام/ پاره وقت
تحصیلات تکمیلیبله

دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در روسیه

دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در روسیه

به طور سنتی، متخصصان گوش و حلق و بینی مسئول ارزیابی شنوایی در روسیه بودند. از سال 1996، شنوایی شناسی در لیست تخصص های پزشکی در روسیه گنجانده شده است. دوره اولیه شنوایی شناسی برای متخصصان پزشکی عمومی 2 سال و بازآموزی حرفه ای برای متخصصین گوش و حلق و بینی 4 ماه به طول می انجامد. آموزش مستمر متخصصان شنوایی شناسی دارای گواهینامه شامل دوره های 1 ماهه با اعتبار هر 5 سال یکبار، دوره های موضوعی 3 تا 14 روزه، ماژول های آموزشی از راه دور 1 تا 2 ساعت و شرکت در کنفرانس های شنوایی شناسی الزامی است. دستگاه های سمعک در حال حاضر به آموزش خاصی نیاز ندارند. بخش شنوایی شناسی آکادمی پزشکی روسیه آموزش مداوم حرفه ای همه اشکال آموزش شنوایی شناسی را ارائه می دهد. تحصیل به زبان انگلیسی در روسیه در رشته شنوایی سنجی انتخاب خوبی خواهد بود.

در مجموع 9 مرکز آموزشی در روسیه وجود دارد که 4 ماه بازآموزی حرفه ای را انجام می دهند:

  • دانشگاه پزشکی دولتی کوبان
  • دانشگاه پزشکی دولتی اومسک
  • دانشگاه پزشکی دولتی شمال غربی
  • موسسه دولتی آموزش پزشکی تحصیلات تکمیلی نووکوزنتسک
  • دانشگاه پزشکی ایالتی پنزا
  • دانشگاه ملی تحقیقات پزشکی پیروگوف روسیه
  • آکادمی پزشکی روسیه آموزش مداوم حرفه ای
  • دانشگاه پزشکی دولتی استاوروپل
  • دانشگاه پزشکی دولتی اورال

اشتغال در حوزه شنوایی سنجی در روسیه

در حال حاضر 267 مرکز تخصصی شنوایی شناسی منطقه ای ایالتی وجود دارد: 84 مرکز فقط به بزرگسالان، 108 مرکز فقط به کودکان و 75 مرکز به بزرگسالان و کودکان خدمات می دهند. مراکز شنوایی شناسی می توانند در بخش های گوش و حلق و بینی یا می توانند بخش های جداگانه بیمارستان های بستری یا سرپایی منطقه ای باشند. تعداد مراکز شنوایی شناسی خصوصی 400 مورد تخمین زده می شود. آنها عمدتاً توسط کلینیک های زنجیره ای مدیریت می شوند. خدمات شنوایی شناسی می تواند توسط خود بیماران یا با برنامه های بیمه پزشکی داوطلبانه پرداخت شود. اخیراً، مدل مشارکت خصوصی دولتی ایجاد شده است به این معنی که خدمات شنوایی شناسی خصوصی می تواند از صندوق های بیمه پزشکی اجباری محلی پرداخت شود. تحصیل در مقاطع مختلف در روسیه نیز فرصتی بکر و عالی است.

وظایف یک متخصص شنوایی سنج در روسیه شامل موارد زیر می باشد:

  • درمان پزشکی اختلالات شنوایی به استثنای جراحی گوش
  • مدیریت وزوز گوش
  • نصب سمعک (به طور گسترده برای جمعیت شهری)
  • مانیتورینگ حین عمل کاشت حلزون (فقط در کلینیک هایی که کاشت حلزون را انجام می دهند)
  • نصب پردازنده های گفتار کاشت حلزون و دستگاه های شنوایی گوش میانی قابل کاشت

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به روسیه و شرایط و ویزای تحصیلی روسیه به سوالات شما پاسخ می دهد و مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *