مهاجرت تحصیلی جمهوری چک

رشته شنوایی سنجی در جمهوری چک

تحصیل رشته شنوایی سنجی در جمهوری چک

رشته شنوایی سنجی در جمهوری چک یک رشته تخصصی در حوزه گوش و شنوایی است که دانشجویان علاقمند به این رشته درباره نحوه و کم شنوایی می آموزند. در جمهوری چک، شنوایی شناسی منحصراً با رشته های پزشکی گوش و حلق و بینی و صدا و صدا در ارتباط است. شنوایی شناسی در دانشکده های دانشگاه پزشکی مورد مطالعه قرار می گیرد که هر دوی این رشته ها در دوره تحصیلات تکمیلی گنجانده شده است. مهارت دانش با یک آزمون شفاهی ارزیابی می شود که در حین صدور مجوز در حوزه های تخصصی انتخاب شده انجام می شود. در جمهوری چک، شنوایی شناسان پزشکان متخصص گوش و حلق و بینی یا فونیاتری هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به جمهوری چک مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه رشته شنوایی سنجی در جمهوری چک

در جمهوری چک، تمام معاینات شنوایی شناسی توسط پرستاران متخصص ثبت شده انجام می شود که اولین مدرک دانشگاهی آنها در رشته پرستاری (مدرک لیسانس) توسط یک دوره 1 ساله شنوایی شناسی بالینی که توسط دولت چک (وزارت بهداشت) سازماندهی شده است، افزایش یافته است. در طول این سال تحصیلی اضافی، متخصصان پرستاری آینده دانش نظری و عملی معاینات اولیه شنوایی شناسی را به دست می آورند. معاینات تخصصی بیشتر شنوایی شناسی همیشه توسط پزشکان دارای مجوز انجام می شود. کارشناسان مسئول نصب سمعک و توانبخشی شنوایی شناسی متخصص صدا هستند. در این وظیفه متخصصان ممکن است برای آموزش نیز استخدام شوند و در مدارس نیز کار کنند. همچنین در چک می توانید در سال اخر تحصیل خود در دوره کارورزی برای شغل آینده خود آماده شوید.

فراوانی کم شنوایی در جمعیت با افزایش سن افزایش می یابد. داده های آماری دقیقی در دسترس نیست. بنابراین ارزیابی شیوع در رابطه با شدت آسیب شنوایی مهم است. داده ها به تعریف و معیارهای تعیین کننده کم شنوایی بستگی دارد. برآوردها برای جمهوری چک حدود 0.5 میلیون ناشنوا است که بیشتر آنها افراد مسن هستند. حدود 15000 فرد کم شنوایی یا با کم شنوایی به دنیا آمدند یا در دوران کودکی دچار کم شنوایی اکتسابی شدند که کمتر از 8000 کودک ناشنوایی قابل توجه یا کامل دارند. حدود 7 عدد وجود دارد، در حال حاضر، آمار مشابهی را می توان از تعداد سمعک های صادر شده ویا ثبت شده استنباط کرد. در جمهوری چک، اکثریت قریب به اتفاق سمعک ها به صورت تک گوش (به استثنای کودکان زیر 18 سال) مناسب هستند. سالانه حدود 30000 سمعک صادر می شود.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در جمهوری چک

در جمهوری چک، رشته شنوایی سنجی منحصراً با تخصص پزشکی گوش و حلق و بینی همراه است، با رشته فوناتری و شنوایی شناسی به عنوان یک تخصص گسترده تر. در جمهوری چک، آموزش عمومی پزشکی منحصراً در دانشکده های پزشکی دولتی مطالعه می شود. در حال حاضر 7 دانشکده پزشکی دانشگاه دولتی در کشور وجود دارد. فارغ التحصیلان پس از گذراندن دوره آموزش پزشکی عمومی در بیمارستان ها پذیرش می شوند و در آنجا علاوه بر بررسی کلی، در حوزه تخصصی آینده خود نیز شروع به کار می کنند. تخصص اصلی شنوایی شناسی گوش و حلق و بینی است. طول مدت این آموزش تخصصی 5 سال می باشد. تحصیلات عالی در شنوایی شناسی با تخصص های اضافی در فونیاتری و شنوایی شناسی گسترش می یابد، که به عنوان یک روبنا به تخصص اصلی گوش و حلق و بینی مطالعه می شود و تکمیل آن 2 سال طول می کشد.

تخصص های پژوهش در این رشته در جمهوری چک را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • غربالگری شنوایی در کوچکترین کودکان
  • غربالگری شنوایی در کودکان پیش دبستانی
  • تشخیص افتراقی اختلال شنوایی در کوچکترین کودکان
  • تشخیص شنوایی بسیاری از کودکان مبتلا
  • معاینات عینی و رفتاری
  • اصلاحات شنوایی
  • مراقبت های بعدی تصحیح شنوایی

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه تحصیل رشته شنوایی سنجی در جمهوری چک هستید:

مدت تحصیلزبان تحصیلبورسیهنرخ پذیرش
4 سالانگلیسیبله48%

تحصیل رشته شنوایی سنجی در جمهوری چک

اشتغال در حوزه شنوایی سنجی در چک

در حال حاضر تقریباً 1200 پزشک متخصص گوش و حلق و بینی و تقریباً 120 پزشک متخصص در فنوناتری و شنوایی شناسی وجود دارد. بنابراین، به ازای هر 8000 شهروند جمهوری چک، تقریباً یک پزشک گوش و حلق و بینی وجود دارد. تحصیلات تکمیلی و آموزش مداوم برای دستیابی به تخصص در فونیاتری و شنوایی شناسی توسط کلینیک انفرادی صدا و صدا و موسسه دولتی آموزش تحصیلات تکمیلی پزشکی ارائه می شود. خشی از مراقبت شنوایی شناسی توسط پرستار و یا متخصص شنوایی شناسی ثبت شده انجام می شود. آموزش تخصصی آنها به مدت 1 سال کامل طول می کشد و این دوره شامل حقایق نظری در مورد شنوایی شناسی و آموزش عملی در روش های تشخیصی اولیه شنوایی شناسی است.

توانبخشی شنوایی از جمله نصب سمعک منحصراً در اختیار پزشکان است. در جمهوری چک، هیچ فروشگاهی وجود ندارد که سمعک را به صورت تجاری عرضه کند. کلیه مراقبت های پرداختی مطابق با بیمه سلامت توسط کارشناسان پزشکی انجام می شود. سمعک‌ها را می‌توان فقط توسط پزشکان صوت و شنوایی‌شناسی و/یا پزشکان گوش و حلق و بینی با گواهی‌نامه تخصصی آزمایش، تخصیص و نصب کرد. امروزه حدود 300 مرکز صدور سمعک در کل کشور وجود دارد. شنوایی شناسی فنی رشته تخصصی مهندسین تحصیلکرده دانشگاهی است که در دوره تخصصی شنوایی شناسی فنی آموزش دیده اند. این دوره یک ترم توسط موسسه آموزش تحصیلات تکمیلی پزشکی برگزار می شود. هیچ یک از این نوع تخصص های شنوایی شناسی با مدرک تحصیلی مرتبط نیستند. تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی چک قدمی مهم در آینده تحصیلی شماست.

مزایا تحصیل شنوایی سنج در جمهوری چک

در جمهوری چک، مراقبت های صدا و صدا فقط شامل روش های محافظه کارانه تشخیصی و مراقبت های توانبخشی برای بیماران مبتلا به اختلالات شنوایی، صدا و گفتار است. استاندارد این است که شنوایی برای تمام گروه های سنی جمعیت، از جمله کوچکترین کودکان، بررسی می شود. روش هایی که استفاده می شود رفتاری و البته عینی است. مشکلات صوتی با ابزارهای پیچیده ای مانند لارنگوسکوپی و استروبوسکوپی، لارنگوسکوپی ویدیویی پرسرعت، ویدیوکیموگرافی و آنالیز صدا در انواع مختلف تشخیص داده می شوند که همگی پیش نیازهای تشخیص کلی و جامع تر اختلالات صدا هستند. در جمهوری چک، درمان اختلالات گفتار، چه مادرزادی و چه اکتسابی، بسیار توسعه یافته است و با توانبخشی و درمان گسترده همراه با گفتار درمانی، غنی شده است. تحصیل در چک به زبان انگلیسی در این رشته فرصت های کاری بین المللی برای شما فراهم می کند.

در نمودار زیر شاهد هزینه های تحصیل در چک در سال اخیر می باشید:

هزینه های تحصیل در چک

خصوصی بودن مراکز شنوایی سنجی در چک

مراقبت های بهداشتی در جمهوری چک به طور کامل تحت پوشش بیمه درمانی دولتی است. مراقبت های بهداشتی عمدتاً رایگان است و می تواند توسط هر دو نهاد خصوصی دولتی ارائه شود. معاینات شنوایی شناسی، یعنی معاینات شنوایی و تشخیص، می تواند در تمام مطب های گوش و حلق و بینی و یا صدا و سیما در کشور انجام شود. در حال حاضر حدود 850 مکان وجود دارد که امکان ارائه این نوع معاینات تخصصی را دارند. از هر 20 محل کار شنوایی شناسی فقط 1 مورد متعلق به دولت است و اداره می شود. بنابراین، اکثریت قریب به اتفاق معاینات شنوایی شناسی در دست افراد خصوصی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به جمهوری چک و مشاور و اعزام دانشجو به چک راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *