مهاجرت تحصیلی بلژیک

رشته شنوایی سنجی در بلژیک

رشته شنوایی سنجی در بلژیک

رشته شنوایی سنجی در بلژیک رشته ای درباره سنجیدن میزان شنوایی و بررسی دستگاه گوش است. یکی از فرصت های تحصیل در این رشته تحصیل در بلژیک است. این کشوری عالی برای تحصیل است که هر دانشجویی علاقه دارد در دانشگاه های بلژیک تحصیل کند. در نظر داشته باشید که این کشور اروپایی می تواند زمینه بسیار خوبی برای تحصیلات تکمیلی شما فراهم کند. بلژیک دانشگاه های معتبر پزشکی و علوم بهداشتی دارد که هر دانشجوی واجد شرایطی را می پذیرند. در طول تحصیل خود در کارشناسی دوره کارآموزی را نیز می توانید بگذرانید. همچنین می توانید پس از اتمام تحصیل خود در بلژیک در فرصت های شغلی مختلفی مشغول به کار شوید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به بلژیک مشاور و راهنمای شماست.

جایگاه رشته شنوایی سنجی در بلژیک

شنوایی شناسی پزشکی (شنوایی و تعادل) همان تکامل سریع و مداوم فناوری سمعک را در تکنیک های ذهنی و نیمه عینی و همچنین در شنوایی سنجی عینی می دانست. در طول سال ها، نقش شنوایی شناس تغییر کرد و گسترش یافت. امروزه شنوایی شناس متخصص مراقبت های بهداشتی است که در پیشگیری و غربالگری کم شنوایی ناشی از نویز NIHL، شنوایی شناسی بالینی/تشخیصی، نصب سمعک و کاشت حلزون، توانبخشی و مدیریت وزوز گوش کار می کند. متأسفانه، ارقام کلی روشنی در مورد بروز و شیوع کم شنوایی در بلژیک وجود ندارد. در بلژیک فقط برآوردهای کلی از کم شنوایی وجود دارد. به همین دلیل تحصیل رشته شنوایی در این کشور اروپایی از رشته های کاربردی و مورد نیاز محسوب می شود.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته شنوایی سنجی در بلژیک هستید:

رشتهمقطعمدت تحصیلزبان تحصیل
شنوایی سنجیکارشناسی3 سالانگلیسی
ارشد و دکترا4 سال

تحصیل رشته شنوایی سنجی در بلژیک

شنوایی شناسی به معنای علم شنوایی است. این منطقه هم افراد و هم فناوری را در بر می گیرد و وظیفه شنوایی شناس یافتن راه حل های فنی و آموزشی برای شنوایی بهتر در بیماران است. این کار شامل ارزیابی شنوایی، نصب سمعک و همچنین بررسی نحوه جلوگیری از کاهش شنوایی در محیط های کار و مکان های عمومی است. شما به عنوان شنوایی شناس، نقش آموزشی مهمی نیز دارید و به بیماران به صورت فردی و گروهی آموزش می دهید. برنامه شنوایی شناسی بین رشته ای و شامل علوم فنی، پزشکی و رفتاری است. این آموزش بر روی نیازهای افراد کم شنوایی از نظر شنوایی، آسیب شنوایی، توانبخشی شنوایی، فناوری شنوایی و نصب سمعک تمرکز دارد. حوزه مرکزی برنامه ارتباط با بیماران در ارزیابی و توانبخشی است.

این برنامه همچنین بر اهمیت یک رویکرد علمی که با آخرین یافته های تحقیقات فعلی در قالب مقالات و پروژه های علمی ادغام شده است، تأکید می کند. آخرین ترم شامل یک پروژه فردی است. برنامه شنوایی شناسی در موسسه کارولینسکا سه سال است و شامل آموزش نظری و بالینی است. این مطالعات با لیسانس علوم پزشکی با گرایش شنوایی شناسی و همچنین لیسانس علوم در شنوایی شناسی هر دو از 180 واحد به پایان می رسد. مدارک واجد شرایط برای صدور گواهینامه هستند که توسط هیئت ملی اعطا می شود. در ادامه تحصیل در مقطع ارشد می توانید مدرک معتبری نیز کسب کنید. همچنین در مقاطع تحصیلات تکمیلی امکان اخذ بورسیه وجود دارد که شرایط خاصی نیز دارد.

در نمودار زیر شاهد افزایش نرخ تحصیل در بلژیک می باشید:

افزایش نرخ تحصیل در بلژیک

تاریخچه دانشگاه های شنوایی سنجی در بلژیک

به اصطلاح موسسه دختران ناشنوا در گنت، اولین مدرسه بلژیکی برای دختران ناشنوا از 10 تا 18 سال، در سال 1820 توسط Canon Triest (1760-1836) تأسیس شد. او یک تازه کار را برای مطالعه و یادگیری روش ابه دو اپی (زبان اشاره) به پاریس فرستاد. در سال 1867، دیوید هیرش (روتردام، هلند) روش آلمانی را بر اساس بیان و لب خوانی به تازه کارها آموزش داد. در سال 1868 روش ترکیبی معرفی شد که ترکیبی از زبان اشاره و گفتار بود. بعداً مؤسسه متقاعد شد که روش شفاهی بیشترین فواید را در آموزش کودکان ناشنوا دارد. در سالهای اولیه قرن بیستم، آموزش شفاهی به طور عمده با معرفی روش بلژیکی (الکساندر هرلین) بهبود یافت. این روش از اصول آموزشی Ovide Decroly الهام گرفته شد و زمینه ای برای بسط «روش زبان مادری بازتابی» توسط کشیش روانشناس آنتون ون اودن بود.

روش تدریس رشته شنوایی سنجی در بلژیک

روش بلژیکی یک روش جهانی است که در آن کلمات، جملات و مکالمات پایه هستند. تمرینات طولانی و خسته کننده، تحلیلی و حروف الفبا لغو شد. با نصب «رادیو» (یک تقویت کننده و یک میکروفون اتصال همراه با کلاه ایمنی های مختلف) در سال 1936، دوره جدیدی آغاز شد. این به معنای معرفی یک جزء شنیداری در آموزش شفاهی بود. همانطور که در بالا نقل شد، از سال 1947 تا 1966، “روش زبان مادری بازتابی” آنتون ون اودن استفاده شد. این روش مبتنی بر زبان روزمره است و سعی می کند آن را با یادگیری قوانین زبان ترکیب کند. اواسط دهه 50، یک مهدکودک برای پسران و دختران ناشنوا و یک موسسه آموزش عالی اقتصادی برای ناشنوایان تأسیس شد. در سال 1965 “آزمایشگاه تحقیقات صدا، گفتار و زبان” تأسیس شد، اما در سال 1968 به یک مرکز توانبخشی تبدیل شد.

موسسه ماری هاپس (دبیرستان لئوناردو داوینچی)، بروکسل رشته شنوای سنجی و تحصیل پزشکی در بلژیک را ارائه می دهد. این برنامه ها 180 اعتبار سیستم انتقال اعتبار اروپا ECTS را پوشش می دهد که در طول 3 سال پخش می شود. در بخش صحبت کردن به زبان فلاندری، تمام برنامه های شنوایی شناسی با برنامه لیسانس حرفه ای در گفتار و زبان درمانی، با حداقل 60 و حداکثر 120 واحد ECTS مشترک هستند. دو دانشگاه یک برنامه کارشناسی ارشد در آسیب شناسی گفتار زبان و علوم شنوایی شناسی با تخصص در شنوایی شناسی، هر 2 در بخش فلاندری زبان بلژیک ارائه می دهند: دانشگاه گنت و دانشگاه کاتولیک لوون. این برنامه ها 300 اعتبار ECTS را پوشش می دهند که در یک دوره لیسانس 3 ساله و پس از آن یک مطالعه کارشناسی ارشد 2 ساله پخش می شود.

روش تدریس رشته شنوایی سنجی در بلژیک

کار در حوزه شنوایی سنجی در بلژیک

کار دانشجویی در بلژیک در این رشته می تواند متعدد باشد. شنوایی شناسی بالینی، توانبخشی (شنوایی و دهلیزی) و کاشت حلزون از خدمات عمومی محسوب می شود. هزینه های اصلی توسط موسسه ملی بیمه سلامت پوشش داده می شود. ارزیابی، نصب و درمان نیاز به نسخه پزشک متخصص گوش و حلق و بینی دارد و در یک کلینیک/مرکز توانبخشی/مرکز ایمپلنت شناخته شده انجام می شود تا تحت پوشش قرار گیرد. برای پوشش (بخشی از) هزینه های بیمار، نسخه ای از متخصص گوش و حلق و بینی لازم است. با این حال، نرخ بازپرداخت ثابت است. دستورالعمل ها و تعهداتی در مورد ارزیابی، دوره آزمایشی و وضعیت سمعک وجود دارد. با این حال، در این حوزه، شنوایی شناس می تواند در یک مرکز شنوایی شناسی شناخته شده یا در یک مطب خصوصی کار کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای تحصیلی بلژیک مشاوره ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *