مهاجرت تحصیلی اسلوونی

رشته شنوایی سنجی در اسلوونی

رشته شنوایی سنجی در اسلوونی

رشته شنوایی سنجی در اسلوونی رشته ای است که می توانید در طول تحصیل در زمینه عوامل ناشنوایی و سمعک و همچنین گفتار آموزش ببینید. کشور اسلوونی دارای یک سیستم آموزشی با رتبه بالا است که به عنوان بهترین در اتحادیه اروپا در نظر گرفته می شود. زندگی دانشجویی در اسلوونی کاملاً برای موفقیت ساخته شده است و دانشگاه های اینجا دانشجویان خارجی را در آغوش می گیرند. همچنین، اکثریت اسلوونیایی ها حداقل به یک زبان خارجی مسلط هستند، معمولاً انگلیسی یا آلمانی، اما بسته به منطقه، ایتالیایی یا مجارستانی نیز امکان پذیر است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای تحصیلی کشور اسلوونی و تحصیل در این کشور مشاور و راهنمای شماست.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در اسلوونی

علوم شنوایی در این کشور یک گروه تحقیقاتی پر رونق است که به درک و کاهش مشکلات شنوایی اختصاص دارد، برنامه تحقیقاتی این بخش شامل مجموعه وسیعی از پروژه‌هایی است که به دنبال درک رفتار شنیداری واقعی، بهبود روش‌های ارزیابی کاهش شنوایی و مزایای مداخله، و پیشنهاد راه‌ حل‌های نوآورانه برای مشکلات شنوایی هستند. دانشگاه ها این موضوعات را با استفاده از انواع تکنیک های مختلف، از مصاحبه کیفی گرفته تا ضبط عصبی مطالعه می کنند. نقطه قوت ویژه دانشگاه های اسلوونی در ارتباط دادن کم شنوایی به رفتارها در موقعیت های زندگی واقعی است، به ویژه در جاهایی که ارتباط کلامی چالش برانگیز است. این برنامه توسط مدرسه ملی مراقبت های بهداشتی به عنوان یک برنامه آموزش پزشک شناخته شده است.

پس از اتمام این دوره دانشجویان دوره های سخنرانی های رسمی، سمینارها، کار عملی و سخنرانی های دانشجویی همراه با یک جزء بالینی را می گذرانند. دانش آموزان برای کار بالینی تحت نظارت در دانشکده بالینی و در مراکز مختلف مراقبت شنوایی در سراسر کشور برنامه ریزی خواهند شد. این دوره از سخنرانی ها، جلسات عملی و کلینیک تشکیل شده است. این دوره به صورت پاره وقت یا از طریق آموزش از راه دور در دسترس نیست. شنوایی شناسان در ارزیابی شنوایی و تعادل و توانبخشی نقش دارند. این دوره زمینه علمی پایه شنوایی شناسی، مقدمه ای بر کار بالینی، آموزش جامع در تمامی جنبه های شنوایی شناسی بالینی همراه با مقدمه ای بر روش های تحقیق مرتبط را فراهم می کند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در زمینه رشته شنوایی سنجی در اسلوونی هستید:

مقاطع تحصیلیمدت تحصیلامکان اخذ بورسیهزبان تحصیلنوع تحصیل
کارشناسی4 سالبلهاسلوونیایی-انگلیسیتمام وقت و پاره وقت
ارشد2 سال
دکترا2 سال

تحصیل رشته شنوایی در اسلوونی در مقطع ارشد

تحصیل رشته شنوایی در اسلوونی در مقطع ارشد

شنوایی شناسی یک علم بالینی است که شامل ارزیابی شنوایی و تعادل و توانبخشی می شود. ارزیابی شنوایی معمولاً شامل استفاده از تعدادی تست تخصصی است که به تعیین محل یا نوع مشکل در سیستم شنوایی کمک می کند. این دوره زمینه علمی پایه شنوایی شناسی، مقدمه ای بر کار بالینی، آموزش جامع در تمامی جنبه های شنوایی شناسی بالینی همراه با مقدمه ای بر روش های تحقیق مرتبط را فراهم می کند. سال اول این دوره زمینه علمی پایه برای شنوایی شناسی و مقدمه ای بر کار بالینی را فراهم می کند. در سال دوم آموزش های جامع در تمامی جنبه های شنوایی شناسی بالینی همراه با مقدمه ای بر روش های تحقیق در این زمینه ارائه می شود. دانشجویانی که استعداد پژوهشی نشان می دهند ممکن است برای تحصیلات تکمیلی در این دپارتمان در نظر گرفته شوند.

مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و مدارک ترکیبی (درسی و تحقیقاتی) تعدادی واحد را شامل می شود. شما درک خود را از عملکرد حرفه ای در شنوایی شناسی بالینی، از جمله پیشرفت های اخیر، و همچنین دانش اصول و روش های تحقیق قابل اجرا در شنوایی شناسی بالینی، توسعه خواهید داد. به دست آوردن مهارت های شناختی برای نشان دادن تسلط بر دانش نظری و تأمل انتقادی در تئوری و عمل حرفه ای یا دانش پژوهی نیز در این بخش می باشد. همچنین مهارت های شناختی، فنی و خلاقانه برای بررسی، تجزیه و تحلیل و ترکیب اطلاعات پیچیده، برای مسائل، مفاهیم و تئوری ها و به کارگیری تئوری های عمل بالینی آموزش داده می شود. در نهایت نیز شما مجهز به تولید و ارزیابی ایده ها و مفاهیم پیچیده در سطح انتزاعی خواهید بود.

 

هزینه تحصیل در اسلوونی

هزینه های تحصیل در اسلوونی بسته به انتخاب موسسه و دوره تحصیلی متفاوت است. تحصیلات عالی برای مقاطع کارشناسی برای همه دانشجویان اسلوونیایی و اتحادیه اروپا که به صورت تمام وقت تحصیل می کنند رایگان است. %80 دانشجویان هیچ شهریه ای پرداخت نمی کنند. هزینه تحصیل برای دانشجویانی که از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می آیند توسط وزارت آموزش عالی تامین می شود. دانشجویان فقط باید برای سال اول و سال های بعد هزینه پذیرش بپردازند. هزینه ثبت نام سالانه €30 (یورو) برای همه برنامه ها وجود دارد. دانشجویان بین المللی از کشورهای غیر اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه برای تحصیل تمام وقت در اسلوونی هستند، هزینه ها بسته به برنامه و موسسه می تواند بین €1800 تا €10000 (یورو) در سال متغیر باشد.

اقامت پس از تحصیل در اسلوونی برای دانشجویان امری مهم تلقی می شود. در نمودار زیر شاهد هزینه های تحصیل در اسلوونی در سال اخیر هستید:

میانگین هزینه تحصیل در اسلوونی به درصد

الزامات تحصیل در اسلوونی

اگر تحصیلات متوسطه را در یکی از کشورهای امضاکننده کنوانسیون لیسبون با موفقیت به پایان رسانده باشید، دارای گواهی پایان تحصیلات معتبر باشید و واجد شرایط تحصیل در آموزش عالی در کشور خود باشید، ممکن است واجد شرایط باشید. برای تحصیلات عالی در اسلوونی با این حال، از شما خواسته می شود سطح دانش خود را به زبان اسلوونیایی و/یا انگلیسی ثابت کنید. در برخی موارد، از شما خواسته می شود تا دوره های واجد شرایط دیگری را نیز بگذرانید. اگر برای برنامه کارشناسی ارشد در دانشگاه اسلوونی درخواست می دهید، باید مدرک لیسانس یا مدرک معادل آن را داشته باشید. به طور کلی، همه شهروندان غیر اتحادیه اروپا باید ویزای دانشجویی همراه با مجوز اقامت داشته باشند. پس از ورود به اسلوونی، می توانید برای اجازه اقامت اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی به اسلوونی نیازمند مدارک معین است. برای برخی از برنامه های تحصیلی، مانند برنامه های مربوط به آموزش باید سطح دانش خود را به زبان اسلوونیایی در سال اول تحصیل ثابت کنید. برای بقیه دوره ها می توانید سطح تسلط خود به زبان اسلوونیایی را در سال دوم تحصیلی ثابت کنید. به طور کلی، از شما انتظار می رود که سطح تسلط بر زبان اسلوونیایی مطابق با حداقل B2 در پاسپورت زبان اروپایی داشته باشید. بدون توجه به دلیل، پرداخت شهریه های بالا می تواند برای بسیاری منبع استرس باشد. با این حال، گزینه های زیادی برای تأمین مالی تحصیل شما وجود دارد، از جمله استفاده از بورسیه. فرصت های بورسیه تحصیلی مختلفی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که به دنبال تحصیل در اسلوونی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اعزام دانشجو به اسلوونی مشاور شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *