مهاجرت تحصیلی آمریکا

رشته شنوایی سنجی در آمریکا

رشته شنوایی سنجی در آمریکا

رشته شنوایی سنجی در آمریکا یک رشته جذاب و مورد نیاز است که هر ایالتی بنا به نیاز و دانشگاه ها طرفیت را سالانه افزایش می دهد. در ایالات متحده آمریکا می توانید با تحصیل در این رشته در حوزه پس از اتمام تحصیل شغل خوبی نیز داشته باشید. اگر به علم علاقه دارید و می خواهید به مردم کمک کنید بهتر بشنوند، ممکن است بخواهید در زمینه شنوایی شناسی تحقیق کنید. شنوایی شناسان اختلالات شنوایی و اختلالات تعادلی را در همه سنین تشخیص و درمان می کنند و معمولاً در بیمارستان، مطب پزشک یا کلینیک شنوایی شناسی کار می کنند. شنوایی شناسان نیاز به مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا دارند و باید در ایالتی که در آن کار می کنند مجوز داشته باشند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت و ویزای آمریکا مشاور شماست.

دانشگاه های رشته شنوایی سنجی در آمریکا

دانشگاه واندربیلت یکی از دانشگاه های اول برای تحصیل شنوایی سنجی است. برنامه تحصیلات تکمیلی دپارتمان علوم شنوایی و گفتار که در سال 1951 تأسیس شد، یکی از بزرگترین برنامه های تحصیلات تکمیلی در دانشکده پزشکی واندربیلت و همچنین یکی از بزرگترین برنامه های دانشگاه واندربیلت است. دانشجویان برای تحصیل در مقطع دکترای شنوایی شناسی، کارشناسی ارشد آموزش ناشنوایان MDE کارشناسی ارشد علوم آسیب شناسی گفتار-زبان MS-SLP، یا یک برنامه مدرک دکترا Ph.D انتخاب می کنند. مدرک Ph.D. از طریق دانشکده تحصیلات تکمیلی اداره می شود در حالی که MS-SLP، MDE و Au.D. مدارک تحصیلی از طریق دانشکده پزشکی اداره می شود. در واقع این دانشگاه برای تجصیلا تکمیلی بسیار مناسب است و اکثر دانشجویان بین المللی در حال تحصیل در این مقاطع هستند.

در نمودار زیر شاهد میزان تحصیل در دانشگاه های خصوصی آمریکا در سال های اخیر هستید:

میزان تحصیل در دانشگاه های خصوصی آمریکا

تحصیل رشته شنوایی سنجی در مقطع کارشناسی در آمریکا

دانشجویانی که در برنامه شنوایی شناسی در دانشگاه آیووا پذیرفته شده اند مدرک خود را از دپارتمان ارتباطات و اختلالات دریافت خواهند کرد که بیش از 60 سال است که به دانش آموزان آموزش می دهد و به مراجعین مبتلا به اختلالات گفتار، زبان و شنوایی خدمت می کند. برنامه های فارغ التحصیل در آسیب شناسی گفتار و شنوایی شناسی مدرک کارشناسی ارشد هنر در آسیب شناسی گفتار-زبان، دکترای بالینی در شنوایی شناسی، دکترای فلسفه، می باشد. دانشگاه تگزاس دالاس نیز دانشگاه معتبر دیگری برای تحصیل در این رشته است. برنامه دکترای شنوایی شناسی در دانشگاه تگزاس یکی از اولین ها در کشور است. برنامه 4 ساله به 100 ساعت ترم در 4 حوزه اصلی نیاز دارد. این دانشگاه های مقطع کارشناسی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند.

به دانش‌آموزان تجربه بالینی در دو سایت پردیس UT Dallas Collier و همچنین با سیستم‌های مختلف بالینی، بیمارستانی، خصوصی و مدارس در منطقه دالاس/فورت ورث داده می‌شود. این به دانش آموزان طیف وسیعی از تجربه در مورد کم شنوایی، از کودکان تا بزرگسالان را می دهد. تنها حدود 18 دانشجو هر ساله در برنامه دکترای شنوایی شناسی در دانشکده ارتباطات دانشگاه نورث وسترن پذیرفته می شوند. دانشجویان در دوره های آکادمیک، یک دوره آموزشی تحت نظارت و یک پروژه تحقیقاتی بالینی تحت نظارت، از نزدیک با اساتید کار می کنند. شنوایی شناسی دانشگاه پیتسبورگ یک برنامه تحصیلات تکمیلی 4 ساله در بخش علوم و اختلالات ارتباطات با تاکید بر بهترین شیوه ها و به کارگیری تحقیقات است.

تحصیل رشته شنوایی سنجی در مقطع دکترا در آمریکا

دانشجویان همچنین گزینه های شغلی را در موسسات دانشگاهی، صنعت و سایر محیط های شغلی دنبال می کنند. برنامه مدرک کارشناسی ارشد در آسیب شناسی گفتار-زبان و شنوایی شناسی، و دکترا در آسیب شناسی گفتار-زبان پزشکی و علوم و اختلالات ارتباطات ارائه می دهد. برنامه شنوایی شناسی این دانشگاه از طریق دانشکده پزشکی آنها که روابط نزدیکی با بیمارستان های دانشگاه کارولینای شمالی دارد، اجرا می شود. به همین دلیل، دانش آموزان تجربه عملی در شنوایی شناسی تشخیصی و کودکان، سمعک ، کاشت حلزون و توانبخشی شنوایی دریافت می کنند. برنامه دکترای بالینی در شنوایی شناسی توسط کمیسیون اعتباربخشی آموزش شنوایی شناسی ACAE و همچنین شورای اعتباربخشی آکادمیک CAA معتبر است. این دانشگاه همچنین کارشناسی ارشد علوم در آسیب شناسی گفتار-زبان MS-SLP و دکترا در علوم گفتار و شنوایی ارائه می دهد.

در جدول زیر شاهد برخی دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته شنوایی سنجی می باشید:

نام دانشگاهرتبه
دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس6
مرکز پزشکی دانشگاه راش8
دانشگاه پردو وست لافایت10

الزمات تحصیل رشته شنوایی سنجی در آمریکا در مقطع دکترا

الزمات تحصیل رشته شنوایی سنجی در آمریکا در مقطع دکترا

برای تحصیل این رشته در مقطع دکترا مقاله یا بیانیه شخصی یا یک مقاله مورد نیاز است. بیانیه هدف فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد تا به استعدادها و تجربیات منحصر به فرد خود به عنوان متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه ایالتی مونتکلیر مدرک بدهید. در تهیه بیانیه خود، لطفاً به خاطر داشته باشید که کمیته پذیرش به دنبال شواهدی مبنی بر توانایی شما برای برقراری ارتباط واضح و حرفه ای است. دلایل خود را برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری با مراجعه به تجربیات شخصی، تحصیلی و کاری مرتبط ذکر کنید. همچنین برنامه های آینده خود و هر گونه اطلاعات دیگری که ممکن است مورد علاقه کمیته پذیرش باشد را بیان کنید. توصیه نامه، شامل حداقل 2 از همکاران حرفه ای یا اعضای هیئت علمی کالج/دانشگاه که می تواند پتانسیل داوطلب را برای مطالعه و تحقیق پیشرفته تایید کند.

در زیر لیستی از مواد تکمیلی است که برای تحصیل دکتری در آمریکا با درخواست شما برای برنامه شنوایی شناسی همراه خواهد بود:

  • هزینه درخواست
  • مدارک هویتی
  • یک رونوشت رسمی از کالج
  • رزومه
  • نمرات آزمون استاندارد شده

اشتغال در حوزه شنوایی سنجی در آمریکا

پس از تحصیل لیسانس در آمریکا ماموریت برنامه شنوایی شناسی این است که شنوایی شناسان را آماده کند تا به عنوان پزشکان، مربیان، مدیران و همکاران در تحقیقات عمل کنند. به عنوان پزشک، فارغ التحصیلان قادر خواهند بود نیازهای سلامت شنوایی افراد را شناسایی کرده و طرح های درمانی را برای رفع این نیازها طراحی، اجرا و ارزیابی کنند. در زمینه آموزش، فارغ التحصیلان برای تدریس در محیط های مراقبت های بهداشتی جامعه آماده خواهند شد. به عنوان مدیران، فارغ التحصیلان می توانند خدمات شنوایی شناسی را در محیط های مختلف برنامه ریزی، ایجاد و ارزیابی کنند. فارغ التحصیلان دارای مهارت های تحقیقاتی هستند که آنها را قادر می سازد اطلاعات جدید را در این زمینه تجزیه و تحلیل کنند و آن را در عمل بالینی خود به کار ببرند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص قوانین تحصیلی کشور آمریکا به شما مشاوره ارائه می دهد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *