مهاجرت تحصیلی کلمبیا

رشته سم شناسی در کلمبیا

رشته سم شناسی در کلمبیا

رشته ای همچون رشته سم شناسی در کلمبیا از این رو به رشته ای جدی تبدیل شده که کلمبیا به دلیل کشت و قاچاق مواد مخدر به جای مصرف شناخته شده است. از این رو شناخت سموم و آشنایی با رشته سم شناسی در کلمبیا حائز اهمیت می باشد. تخمین زده می ‌شود که نیمی از مصرف‌کنندگان کوکائین در جهان از کلمبیا سرچشمه می‌ گیرد و بر اساس گزارش دفتر مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، 18 میلیون نفر در سراسر جهان از این ماده مخدر غیرقانونی استفاده کرده‌اند. این کشور با شهرت به عنوان پایتخت کوکائین در جهان، بیش از هر زمان دیگری این ماده را تولید می کند، با ارقام جدید سازمان ملل متحد نشان می دهد که کلمبیا رکورد تولید کوکائین بالقوه 866 تن در سال را داشته است. تقاضا برای این دارو در درجه اول از ایالات متحده و اروپا است، با این حال آمریکای جنوبی نیز به یک بازار مصرف عمده تبدیل شده است.

همین امر موجب شده که بخشی از علم تحصیل در کلمبیا و فعالیت های حوزه سم شناسی در کلمبیا به تجزیه و تحلیل سریع داروهای سوء مصرف اختصاص یابد و از سوی دیگر انستیتوها و آزمایشگاه های مختلفی در این کشور برای تعیین سطح و سنجش سم های ناشی از مصرف مواد در بدن اعضای جامعه، فعال شده است که همین امر موجب نیاز دائمی دولت به فارغ التحصیلان رشته سم شناسی شده است. شما برای آشنایی بیشتر با سایر حوزه های فعال در رشته سم شناسی در کلمبیا، می توانید از مشاوره های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

چشم انداز رشته سم شناسی در کلمبیا

برای شرکت های صنعت سم شناسی در کلمبیا این باور مهم شکل گرفته است که سمی بودن مواد مورد استفاده در محصولات یکی از نگرانی های اصلی مشتریان امروزی است که نیاز به اطمینان خاطر دارند که محصولات به سلامت یا رفاه آنها آسیب نمی رساند. این موضوعی است که کسب ‌و کارها با هزینه ‌های زیاد نادیده می‌گیرند. از همین رو، خدمات ارزیابی خطر سم شناسی در شرکت های کلمبیایی، خطرات نامطلوب احتمالی برای سلامت مشتریان (مانند تحریک پوست/چشم، حساس شدن پوست) را با ارزیابی یک محصول و مواد تشکیل دهنده آن بر اساس اطلاعات موجود در آزمایشات آزمایشگاهی، مطالعات حیوانی و داده های اپیدمیولوژیک برجسته می کند.

هدف غالب شرکت ها کاهش خطرات در مراحل اولیه و جلوگیری از خطرات آینده است. در مواردی که اطلاعات در مورد یک ماده خاص در دسترس نیست، آزمایشگاه ‌ها دسترسی به آزمایش سمیت محصول را فراهم می‌ کنند تا مشخص شود که آیا این ماده خطر قابل‌توجهی دارد یا خیر. مشاوران سم شناسی در دسترس هستند تا راهنمایی کنند که کدام خدمات برای برآورده کردن نیازهای خاص شما مناسب تر است. علاوه بر این، تمام ارزیابی ‌ها و آزمایش‌ ها برای برآورده کردن الزامات نهادهای نظارتی در خصوص شرایط تحصیل در کلمبیا در سراسر جهان انجام می ‌شود.

معرفی رشته سم شناسی درکلمبیا

دپارتمان علوم بهداشت محیطی از بخش های فعال در حوزه سم شناسی در کلمبیا می باشد که مدرک کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. این دپارتمان، برنامه کارشناسی ارشد سم شناسی به دانشجویان تخصص و آموزش در مواجهه با محیط زیست، مقررات و کاهش آن را ارائه می دهد. علاوه بر دروس دقیق در سم شناسی، دانشجویان مبانی مفهومی و روش شناختی را در آمار زیستی و اپیدمیولوژی کسب می کنند.

همچنین دانشجویان مهارت‌ های تفکر انتقادی و تجزیه و تحلیل را می‌ آموزند و تجربیات عملی ارزشمندی را از طریق دوره ‌های آموزشی، تجربه تمرین کاربردی و تحقیقات پایان ‌نامه‌ خود به دست می ‌آورند. یک دوره ترم آزمایشگاهی به دانشجویان تجربه عملی در روش های سم شناسی فعلی می دهد. علاوه بر هیئت علمی تمام وقت دانشگاهی با تخصص بین المللی شناخته شده، چندین مدرس متخصصانی هستند که تجربه دنیای واقعی را به ارمغان می آورند.

معرفی رشته سم شناسی درکلمبیا

برنامه رشته سم شناسی در کلمبیا

برنامه های کارشناسی ارشد رشته سم شناسی در کلمبیا ملزم هستند تا به دانشجویان پایه ای برای تفسیر اثرات نامطلوب سلامتی انسان مرتبط با قرار گرفتن در معرض سموم محیطی ارائه دهند. از سوی دیگر فارغ التحصیلان را برای مشاغل در سازمان های نظارتی دولتی مانند EPA، FDA، CDC، و OSHA. همچنین سازمان های غیرانتفاعی و شرکت های بخش خصوصی که در مدیریت محیط زیست و یا کار با زباله های خطرناک دخیل هستند، آماده کنند.

علاوه بر این به دانشجویان مهارت هایی بدهند تا خطرات مرتبط با قرار گرفتن در معرض را ارزیابی کنند و روش هایی برای به حداقل رساندن مواجهه و طراحی فرآیندهایی برای کاهش و اصلاح ابداع کنند. از سوی دیگر دانشجویان را از طریق پایان نامه کارشناسی ارشد و تجربه محل کار در طول یک تجربه کاربردی به تجربه تحقیقاتی مجهز نمایند و در نهایت گواهینامه عملیات پسماند خطرناک را ارائه کنند.

نحوه درخواست ویزای رشته سم شناسی در کلمبیا

شما می توانید برای ویزای دانشجویی کلمبیا به صورت آنلاین درخواست دهید. علاوه بر این، می توانید ویزای کلمبیا را در کنسولگری کلمبیا در هر نقطه از جهان دریافت کنید. فرآیند ویزای کلمبیا بسیار آسان است زیرا به صورت آنلاین انجام می شود. این نرم افزار به اسکن تمام اسناد مورد نیاز در فایل های PDF به اضافه عکس شما با فرمت jpg نیاز دارد.

پس از دریافت تاییدیه ویزای آنلاین، در صورت انجام این کار در کلمبیا، برای دریافت ویزا در پاسپورت خود باید به بوگوتا سفر کنید. یا اگر در کشور دیگری هستید، می توانید ویزا را در گذرنامه خود در کنسولگری یا سفارت کلمبیا دریافت کنید. اما بزرگترین چالش با انجام ویزای کلمبیا، عدم بهره مندی از تجربیات یک آژانس ویزا است که صدها ویزا را پردازش کرده است و دقیقا می داند که برای هر نوع ویزا چه چیزی لازم است.

مدارک مورد نیاز برای ویزای دانشجویی عبارت است از:

  • فتوکپی از صفحه اول پاسپورت معتبر شما که در آن اطلاعات شخصی شما نمایش داده می شود.
  • فتوکپی صفحه پاسپورت شما با آخرین مهر ورود یا خروج کلمبیا قرار دارد.
  • اگر قبلا ویزای کلمبیا داشته اید، یک فتوکپی از این ویزا
  • گواهی پذیرش یا ثبت نام برای تحصیل در مقطع ابتدایی، دبیرستان یا آموزش عالی در مدارس کارشناسی مجاز در کلمبیا.
  • فتوکپی گواهی وجود و نمایندگی قانونی از دانشگاه
  • مجوز والدین و تعیین فرد مسئول برای دانش آموز در طول اقامت وی در کلمبیا، توسط یک دفتر اسناد رسمی یا کنسول کلمبیایی در مورد افراد زیر سن قانونی تأیید شده است.
  • گواهی بیمه سلامت بین المللی که نشان می دهد شما یک بیمه نامه بین المللی سلامت دارید که باید حداقل6 ماه تا 1سال معتبر باشد زیرا مدت اعتبار ویزای شما به اعتبار بیمه درمانی بین المللی شما بستگی دارد.

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در کلمبیا

فردی که به عنوان سم شناس در کلمبیا کار می کند، معمولا حدود 5050000COP (پزو) در ماه درآمد دارد. البته حقوق متخصص سم شناسی بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از COP2480000 تا COP7880000 (پزو) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می کند. با این حال، متوسط حقوق COP5160000 (پزو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از COP5160000 (پزو) درآمد دارند. در حالی که نیمی دیگر بیش از COP5160000 (پزو) درآمد دارند.

از سوی دیگر، 25% از سم شناسان کمتر از COP3430000 (پزو) درآمد دارند. با قراردهی زمان و تجر به به عنوان مبنای محاسبه حقوق، یک سم شناس با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا COP2940000 (پزو) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال COP3770000 (پزو) در ماه کسب کند، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 5210000COP (پزو) در ماه به دست می‌آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال سابقه کار است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در کلمبیا می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در کلمبیا

چنانچه به اطلاعات بیشتری درباره کلمبیا نیاز دارید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نموده و از مطالبی که در مورد هزینه زندگی و شرایط مهاجرت به این کشور نوشته شده، استفاده نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *