مهاجرت تحصیلی چین

رشته سم شناسی در چین

رشته سم شناسی در چین

در دانشگاه های معتبر چین، هزینه تحصیل به طور متوسط 4070$ (دلار) در سال است چه انتخاب شما مهندسی و چه رشته سم شناسی در چین باشد. پروازها و اقامت در این کشور به همان اندازه ارزان هستند. بدیهی است که هزینه ها در انتخاب دانشگاه چین نقش کوچکی دارند. چه معیارهای دیگری را باید جهت انتخاب رشته سم شناسی در چین در نظر گرفت؟ زبان بیش از 1% از جمعیت چین انگلیسی صحبت می کنند. اگر قصد تحصیل در چین را دارید، بلکه کار کنید و دوست پیدا کنید، باید زبان چینی را به روشی یاد بگیرید. اما، شما همچنین می توانید در یک برنامه انگلیسی زبان ثبت نام کنید. حدود 400-500 مورد از آنها در چین وجود دارد. اگر زبان چینی را در سطح B و C می دانید، باید یک برنامه به زبان چینی را دنبال کنید. شما می توانید دانشگاه و برنامه ای را در این وب سایت انتخاب کنید که شامل گزینه جستجوی زبان است.

دوره های آمادگی شروع به یادگیری زبان چینی کردید، اما کاملا مسلط نیستید؟ در دوره های زبان ثبت نام کنید. این رایج ترین تاکتیک در بین دانشجویان است و به مدت 1 سال زبان چینی می آموزند و در آزمون HSK موفق می شوند. سپس بر اساس نتایج در دانشگاه ثبت نام می کنند. با این حال، پیشنهاد می شود در دانشگاهی که قصد تحصیل در آن را دارید، رشته های آمادگی را انتخاب کنید. به این ترتیب می توانید سریعتر به تنظیمات دانشگاه عادت کنید. بیش از 20 دانشگاه در چین دارای دوره های مقدماتی هستند. به عنوان مثال، دانشگاه پکن، دانشگاه Tsinghua، و دانشگاه عادی شانگهای. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند شما را برای انتخاب بهترین شهرهای زندگی دانشجویی در چین و سایر مسائل مرتبط راهنمایی نمایند.

اعتبار دانشگاهی برای رشته سم شناسی در چین

رتبه بندی. دانشگاه های زیادی در چین وجود دارد، از جمله دانشگاه های برتر. رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2023 شامل 77 دانشگاه چینی می شود، دانشگاه پکن در رتبه دوازدهم، دانشگاه Tsinghua در رتبه چهاردهم و دانشگاه فودان در رتبه 34 قرار دارند. با این حال، به خاطر داشته باشید که رتبه بندی معیارهای اصلی نیست. آنها فقط نشان دهنده میزان اعتبار دیپلم شما هستند. کیفیت آموزش بسیار مهمتر است که ارزیابی آن بر اساس رتبه بندی موضوعی آسان تر است. به عنوان مثال، دانشگاه Tsinghua در تخصص های مهندسی پیشرو است و در بین دانشگاه های سایر کشورها رتبه 14 را دارد. اما در علوم انسانی، دانشگاه های چین در رتبه بندی اندکی پایین تر هستند. دانشگاه پکن در جایگاه 43 قرار دارد.

سن دانشگاه های زیادی در دنیا شرایط سنی خاصی برای متقاضیان ندارند، اما دانشگاه های چین از جمله آنها هستند. برخی از دانشگاه ها به دانشجویان تا 25 سال اجازه ورود به برنامه های کارشناسی را می دهند، در حالی که برخی دیگر دانشجویان تا 30 سال را می پذیرند. با این حال، استثنائات خاصی وجود دارد. به عنوان مثال دانشگاه دونگهوا تا 35 سال دانشجو می پذیرد اما برای درخواست بورسیه باید زیر 25 سال سن داشته باشند. در رشته های پزشکی اما چین دارای دانشگاه های ارزشمندی بی شماری می باشد که دست شما را برای انتخاب باز می گذارد.

ثبت نام کارشناسی رشته سم شناسی در چین

شما می توانید برای برنامه کارشناسی رشته سم شناسی در وب سایت دانشگاه انتخاب شده یا از طریق Studyinchina اقدام کنید. گزینه دوم راحت تر است و سایت دارای فیلترهایی برای معیارهای مشخص شده است و می توان یک برنامه را همزمان به چندین دانشگاه ارسال کرد. با این حال، شما باید برای هر برنامه جداگانه پرداخت کنید، حدود 87$ (دلار). پس از پذیرش در خصوص اطلاع از شرایط تحصیل در چین باید یک درخواست را پر کنید و اسکن اسناد را ارسال کنید. معمولا دانشگاه ها پاسپورت، گواهی عدم سوء پیشینه، مدرک زبان، انگیزه نامه و توصیه نامه می خواهند. کلیه مدارک باید دارای ترجمه محضری باشند. بسیاری از برنامه های کارشناسی دارای شرایط سنی هستند. متقاضی نباید کمتر از 18 یا بالای 25 تا 35 سال سن داشته باشد.

در دانشگاه های چین، نیازهای زبان بسیار بالاست. برای تحصیل به زبان چینی به مدرک HSK 5 نیاز دارید. برنامه های زبان انگلیسی با نمره آیلتس از 6.0-6.5 پذیرفته می شود. شما می توانید سطح زبان خود را در دوره های آمادگی ارتقا دهید. برای برنامه های کارشناسی ارشد، محدودیت های سنی مانند برنامه های کارشناسی وجود دارد. متقاضیانی که سن آنها از 35 تا 40 بیشتر نباشد می توانند درخواست دهند. الزامات زیادی برای سطح تحصیلات وجود ندارد. معمولا مدرک کارشناسی کافی است. با این حال، برخی از دانشگاه ها، آزمون ورودی را برگزار می کنند.

ثبت نام کارشناسی رشته سم شناسی در چین

مزیت بورسیه برای رشته سم شناسی در چین

بورسیه های دولتی چین برای 94 دانشگاه دولتی بزرگ در چین قابل استفاده است. برای هر کشور سهمیه ای در نظر گرفته شده است. کمک هزینه تحصیلی و هزینه های اقامت را به طور کامل پوشش می دهد. دانشجویان همچنین حدود 300$ (دلار) ماهانه برای هزینه های شخصی دریافت می کنند. درخواست ها باید از ژانویه تا مارس در کنسولگری چین یا مستقیماً با شورای بورس تحصیلی چین ارسال شوند. بورسیه های دولتی محلی در سطح شهرداری صادر می شود.

داوطلبان توسط مدیریت شهر یا استان محل دانشگاه انتخاب می شوند. کمک های مالی می تواند هزینه های جزئی شهریه و زندگی یا تمام هزینه ها از جمله پرواز را پوشش دهد. بورسیه های موسسه کنفوسیوس با هدف ترویج زبان و فرهنگ چینی در کشورهای دیگر است. برندگان بورسیه معمولاً در تخصص های مرتبط تحصیل می کنند. اغلب، چینی به عنوان یک زبان خارجی، دانشگاه معمولا توسط خود سازمان دهندگان برنامه انتخاب می شود نه توسط دانشجو. بورسیه های دانشگاهی به متقاضیانی اعطا می شود که نمرات بالا و کارنامه علمی خوبی داشته باشند.

این بورسیه دارای 4 دسته است که عبارتند از:

  • A1 – آموزش رایگان + اقامت + پرداخت ماهانه
  • A2 – آموزش رایگان
  • A3 50% تخفیف در شهریه
  • A4 20% الی 25% تخفیف در شهری

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در چین

فردی که به عنوان سم شناس در چین کار می کند معمولا حدود 31700 CNY(یوان) در ماه درآمد دارد و از CNY15500 (یوان) تا CNY49400 (یوان) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت می باشد. با این حال، متوسط حقوق CNY32300 (یوان) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از CNY32300 (یوان) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از CNY32300 (یوان) درآمد دارند. 25% از سم شناسان کمتر از CNY21500 (یوان) درآمد دارند.

اگر تجربه معیار قرار گیرد، یک سم شناس با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا CNY18400 (یوان) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال CNY23600 (یوان) در ماه درآمد کسب کند که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل CNY32600 (یوان) یوان در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در چین می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در چین

جهت بررسی راه های مهاجرت به چین با مشاوران همکار با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از سوی دیگر، مطالعه سایت این موسسه را نگاه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *