مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته سم شناسی در پرتغال

رشته سم شناسی در پرتغال

اگر به عنوان یک علاقه مند به رشته سم شناسی در پرتغال به این کشور هیجان انگیز پا می گذارید به خاطر داشته باشید که شما فقط در صورتی می توانید سم شناس در پرتغال شوید که مدرکی در یک موضوع علمی مناسب مانند زیست شناسی، بیوشیمی، شیمی، علوم زیستی یا علوم پزشکی داشته باشید. مدرک تحصیلات تکمیلی در سم شناسی یا علوم پزشکی قانونی می تواند مفید باشد. مهارت های کلیدی برای سم شناسان در پرتغال عبارتند از: ذهن منطقی و مستقل، توجه دقیق به جزئیات، مهارت های ارتباط نوشتاری و شفاهی عالی، توانایی های خوب کار گروهی.

برای یافتن شغل، آگهی های شغلی به صورت آنلاین، توسط آژانس های کاریابی و خدمات شغلی، در روزنامه ها و در نشریات علمی مرتبط انجام می شود. فرآیند استخدام احتمالا شامل یک مصاحبه فنی است که البته چندان نگران کننده نیست و شما می توانید از طریق ارتباط با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به جوانب مختلفی که مرتبط با تحصیل در پرتغال است، مهارت لازم را پیدا کنید.

موقعیت شغلی رشته سم شناسی در پرتغال

اندیشمندان حوزه پزشکی در پرتغال اعتقاد دارند که بینش‌ ها، دیدگاه‌ ها و راه ‌حل‌ های نوآورانه را می‌ توان در تلاقی علم پزشکی و نوآوری دیجیتال یافت. این که یک محیط متنوع، عادلانه و فراگیر الهام بخش روش های جدید کار است. همراستا با همین دیدگاه دولت پرتغال اعتقاد دارد که پتانسیل این کشور در حوزه پزشکی دارویی می ‌تواند در یک فرهنگ بی ‌نظیر که زیربنای صداقت، کنجکاوی و انعطاف‌پذیری است، شکوفا شود و رشد کند.

وقتی با شجاعت برای مقابله تهاجمی و بلندپروازانه با سخت‌ ترین چالش‌های پزشکی جهان همکاری شکل بگیرد، می‌توان آنچه ممکن است را دوباره اختراع کرد. بر همین مبنا، سرمایه گذاری های اقتصادی در حوزه سلامت عمومی و بیماری های اپیدمیک مرتبط با سموم محیطی افزایش یافته است و متخصصان نقش ارزشمندی یافته اند و مسئولیت های آنان تنوع زیادی یافته است.

در لیست زیر به مسئولیت های متخصصان رشته سم شناسی در پرتغال پرداخته شده است:

  • تهیه ارزیابی های سم شناسی (خطر) ناخالصی ها و مواد جانبی مختلف
  • تهیه ارزیابی جهش زایی ناخالصی های بالقوه در مواد فعال، مطابق با دستورالعمل ICH M7
  • ارزیابی خطر سمیت ژنی برای ناخالصی ها با استفاده از داده های in vitro و in vivo و رویکردهای SAR درون سیلیکونی
  • پیاده سازی GLP و سایر استانداردهای GXP
  • به اشتراک گذاری دانش فعال در سازمان توسعه محصول

موقعیت شغلی رشته سم شناسی در پرتغال

دلایل تحصیل رشته سم شناسی در پرتغال

دانشگاه های پرتغال در چندین حوزه آموزش عالی فعال هستند و پرتغال یکی از محبوب ترین کشورها برای برنامه های تبادل دانشجو است و بسیاری از دانشگاه ها اعضای فعال برنامه Erasmus+ هستند. از سوی دیگر، دانشگاه های پرتغال هم بر ارائه دانش نظری ارزشمند و هم بر مشارکت دادن دانشجویان در پروژه های تحقیقاتی رایج تمرکز دارند.

بسیاری از دانشگاه ها به چندین مرکز تحقیقاتی وابسته هستند و در بیش از 1% از نشریات تحقیقاتی پراستناد جهان مشارکت داشته اند. به عنوان دانشجویی که در یکی از دانشگاه های پرتغال ثبت نام کرده اید، می توانید مدرک خود را با یک دوره کارآموزی در یک شرکت محلی تکمیل کنید و در کارگاه های آموزشی جالب تحت آموزش کارشناسان بین المللی شرکت کنید. نکته دیگر مقرون به صرفه بودن شرایط تحصیل در پرتغال است که در دانشگاه های دولتی، دانشجویان باید بین €500 تا 5000€ (یورو) در هر سال بپردازند.

نحوه پذیرش تحصیل رشته سم شناسی در پرتغال

اگر علاقه مند به دنبال کردن مدرک لیسانس در پرتغال هستید، می توانید به صورت آنلاین در وب سایت رسمی پرتغالی که به آموزش عالی اختصاص دارد درخواست دهید. شما می توانید حداکثر 6 دانشگاه / پلی تکنیک و برنامه های تحصیلی را که می خواهید برای آنها درخواست دهید انتخاب کنید. هنگام درخواست برای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا در پرتغال، به سادگی در وب سایت دانشگاه های انتخابی خود درخواست دهید.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

  • تمام مدارک درخواستی مورد نیاز را به دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که در صورت نیاز دانشگاه انتخابی شما، همه آنها به پرتغالی ترجمه شده اند.
  • قبل از ثبت نام در یک برنامه مدرک، مطمئن شوید که الزامات زبان چیست و آیا نیاز به اثبات مهارت های زبان انگلیسی دارید یا خیر.

عملکرد خود را به عنوان یک دانشجو نشان دهید و مطمئن شوید که میانگین نمرات GPA شما در طول تحصیل چقدر بوده است. برای کمک به شانس خود برای رفتن به پرتغال، حتما برای بیش از یک دانشگاه درخواست دهید. در موضوع زبان، زبان انگلیسی خود را از طریق یک دوره آمادگی به زبان انگلیسی بهبود دهید: اگر در یک برنامه تحصیلی در پرتغال شرکت می کنید، گاهی اوقات باید ثابت کنید که مهارت های زبانی شما برای شرکت در کلاس ها و درک سخنرانی ها به اندازه کافی خوب است.

درآمد شاغلان رشته سم شناسی در پرتغال

فردی که به عنوان سم شناس در پرتغال کار می کند، معمولاً حدود €2890 (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از €1330  تا 4590€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت می باشد. البته متوسط حقوق 3120€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از €3120 (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 3120€ (یورو) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از سم شناسان کمتر از 2000€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 2000€ (یورو) درآمد دارند.

یک سم شناس با کمتر از 2 سال سابقه تقریبا 1510€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، 2010€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 33% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 2980€ (یورو) در ماه دارد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

در نمودار زیر به سایر تغییرات حقوقی در پرتغال در رشته سم شناسی اشاره شده است:

تغییرات حقوقی در پرتغال در رشته سم شناسی

در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، مطالب مختلفی درباره پرتغال وجود دارد که شما می توانید آن را مطالعه نموده و سایر مسائل خود را حضوری یا تلفنی پیگیری نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *