مهاجرت تحصیلی لهستان

رشته سم شناسی در لهستان

رشته سم شناسی در لهستان

اگر رویای رفتن به خارج از کشور و مستقل شدن در حین تحصیل را دارید، نگران هزینه نباشید، تحصیل رشته سم شناسی در لهستان برای دانشجویی با بودجه کم ایده آل است. بسیاری از متقاضیان تقاضای تحصیل در لهستان را دارند. خوابگاه ها از 60€ (یورو) در ماه برای هر دانشجو شروع می شود، بلیط سینما از 2.50€ (یورو) و ناهار در کافه تریا از 2€ (یورو) شروع می شود. جای تعجب نیست که ورشو با توجه به شاخص بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2016 مقرون به صرفه ترین شهر دانشجویی اروپا است و اکنون نیز به همان میزان در سطح خوبی قرار دارد. البته در نظر داشته باشید که تحصیل در لهستان تازه شروع کار است. کسانی که می خواهند کسب و کار خود را راه اندازی کنند یا شغلی عالی در یک شرکت بین المللی پیدا کنند، از اقامت طولانی تری بهره مند خواهند شد.

شرکت های خارجی فعال در لهستان فارغ التحصیلان دانشگاه های لهستان را ترجیح می دهند. Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości ( انکوباتورهای آکادمیک کارآفرینی) جامعه ای است که به کسب و کار شما کمک می کند و آن را پرورش می دهد و پارک های فناوری نیز در اختیار شما هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از طریق کارشناسان می تواند فرصت های پذیرش مناسب را در بهترین شهرهای لهستان جهت آغاز تحصیل در رشته سم شناسی برای متقاضیان فراهم نماید، بنابراین با ما در تماس باشید.

دلایل تحصیل در رشته سم شناسی در لهستان

بیش از 1.2 میلیون دانشجو در لهستان در 380 دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. آنچه حتی چشمگیرتر است، بیشتر برنامه ها به 2 زبان لهستانی و انگلیسی ارائه می شوند، علاوه بر آن، صدها زبان وجود دارد که در اینجا آموزش داده می شوند. کالج های بسیار بیشتری برای هنر و همچنین دانشکده های علوم انسانی و دانشگاه های فنی وجود دارد که همه آنها مجهز به آزمایشگاه های ایده آل و ابر رایانه ها هستند. لهستان جایی است که می توانید دیپلمی کسب کنید که درها را به روی بهترین شرکت ها در اروپا و برخی از بهترین های جهان باز می کند.

این کشور مزایای دیگری نیز دارد، مانند این که دانشکده های پزشکی آن در ایالات متحده معتبر هستند. شرایط تحصیل در لهستان، شما به برنامه های تحصیلی اتحادیه اروپا دسترسی دارید و می توانید کارآموزی را در خارج از کشور انجام دهید. با داشتن مدارک با کیفیت بالا و بین المللی شناخته شده، تقریبا هیچ منطقه دیگری در جهان نمی تواند شغل شما را به چنین شروع امیدوارکننده ای برساند. فراموش نکنید که لهستان دارای موقعیت جغرافیایی مطلوبی است که اتصال حمل و نقل عالی به کل اتحادیه اروپا در دسترس شماست.

هزینه زندگی دانشجویان رشته سم شناسی در لهستان

اگر شما یک دانشجوی بین المللی و متعلق به یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستید، رویای تحصیل در اروپا می تواند برای شما چالش برانگیز باشد. به خصوص اگر تحقیقاتی در مورد دانشگاه های کشورهای اتحادیه اروپا انجام داده باشید، هزینه های بالای زندگی می تواند عاملی دلسرد کننده باشد. از سوی دیگر، لهستان فرصتی فوق العاده برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا که می خواهند در اروپا تحصیل کنند، فراهم می کند. این به دلایل زیادی است که مقرون به صرفه بودن یک عامل تعیین کننده اصلی است، چه هزینه زندگی و چه هزینه های تحصیل. متوسط هزینه زندگی برای دانشجویان بین المللی در لهستان می تواند بین €400 تا 600€ (یورو) در ماه متغیر باشد.

اگر دانشجو قصد اقامت در یک شهر بزرگ را داشته باشد می تواند تا 900€ (یورو) در ماه افزایش یابد. کیفیت خوابگاه دانشجویی در پردیس ها و هزینه آنها با توجه به دانشگاه و مکان متفاوت است. یک فرد می تواند یک اتاق یک نفره را با محدوده قیمتی بین €80 تا 150€ (یورو) در ماه دریافت کند، در حالی که اگر فرد در اتاق مشترک باشد، قیمت به نصف کاهش می یابد. در این مورد، حدود €100 تا 180€ (یورو) در ماه است. با این حال، قیمت خوابگاه ها حتی در مجاورت موسسه متفاوت است. به همین دلیل ضروری است که قبل از تصمیم گیری در مورد محل زندگی، تمام مکان ها و قیمت های خوابگاه را بررسی کنید.

هزینه زندگی دانشجویان رشته سم شناسی در لهستان

لیست هزینه زندگی دانشجویان سم شناسی در لهستان

اگر به عنوان یک دانشجوی بین ‌المللی در لهستان زندگی می ‌کنید، در زمینه غذا و موارد بهداشتی و حمل و نقل هزینه هایی چندان نباید بپردازید.

در جدول زیر سعی شده به تفصیل، برخی هزینه های شما در لهستان لیست شود:

شرح هزینه هاردیف
هزینه حمل و نقل ماهانه معمولا حدود 26$ (دلار) است که در مقایسه با هزینه حمل و نقل در سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان است.1
هزینه های حمل و نقل در کشور فوق العاده مقرون به صرفه است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید از طریق یک حومه شهر به شهری که دو ساعت با آن فاصله دارد سفر کنید، باید به طور متوسط برای هر بازدید فقط 5$ (دلار) بپردازید.2
نوشیدنی های گرم در بیشتر نقاط کشور حتی کمتر از 1$ (دلار) قیمت دارند.3
باید روزانه حدود $5 تا 7$ (دلار) برای یک وعده غذایی در رستوران خرج کنید.4

درآمد شاغلان رشته سم شناسی در لهستان

فردی که به عنوان سم شناس در لهستان کار می کند معمولا حدود 7940PLN (زواتی) در ماه درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و از PLN3890 (زواتی) در ماه (حداقل حقوق) تا PLN12400 (زواتی) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می کند. البته حقوق متوسط 8100PLN (زواتی) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از PLN8100 (زواتی) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از PLN8100 (زواتی) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از سم شناسان کمتر از PLN5400 (زواتی) درآمد دارند.

اگر تجربه معیار قرار گیرد، یک سم شناس با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا PLN4610 (زواتی) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، PLN5930 (زواتی) در ماه درآمد کسب کند، که 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال، PLN8180 (زواتی) در ماه، 38% بیشتر از افرادی با 2 تا 5 سال سابقه کار می‌کند.

در نمودار زیر به سایر تغییرات حقوقی در لهستان برای شاغلان رشته سم شناسی اشاره شده است:

تغییرات حقوقی در لهستان برای شاغلان رشته سم شناسی

برای آشنایی با جزئیات کامل هزینه زندگی در لهستان، می توانید از مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، کمک بگیرید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *