مهاجرت تحصیلی عمان

رشته سم شناسی در عمان

رشته سم شناسی در عمان

تحصیل در عمان یک گزینه محبوب برای دانشجویان کارشناسی در سراسر جهان است. عمان با انبوهی از موسسات آموزشی، سابقه ای طولانی از تعالی در یادگیری ارائه می دهد که در سال های اخیر، بسترهای تحصیل رشته سم شناسی در عمان نیز فراهم شده است. کیفیت مدرن شدن دانشگاه ها، استخدام اساتید اروپایی و نخبه های دانشگاهی، موجب شده که تحصیل در عمان در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته باشد که بخشی از آن به دلیل سیاست مهاجرت نسبتا لیبرال همراه با کیفیت بالای زندگی است که می توان در این کشور به دست آورد.

اگر بودجه کمی دارید، می توانید صبحانه را با حداکثر 1.40$ (دلار) دریافت کنید. با فرض اینکه با غذاهای هندی راحت هستید، می توانید ناهار را با قیمت حدود 2.50$ (دلار) میل کنید. طیف گسترده ای از موسسات مستقل در عمان وجود دارد که غذای آن عالی و قیمت مناسب است. وقتی صحبت از مواد غذایی به میان می آید، مسافران اروپایی احتمالا هزینه غذا و نوشیدنی در این کشور را ارزان تر خواهند یافت. هزینه استفاده از خودرو در این کشور بسیار ارزان تر از هر جای اروپا است. در نتیجه تقریبا همه رانندگی می کنند و تعداد کمی از افراد از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. برای اطلاع از سایر جزئیات مرتبط با زندگی در دوران تحصیل در عمان، با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به گفتگو بپردازید.

شرایط تحصیل رشته سم شناسی در عمان

مدرک کارشناسی در حوزه های مرتبط با بهداشت و پزشکی در عمان همچون رشته سم شناسی، ممکن است پس از اتمام دبیرستان دنبال شود. دانشجویان می توانند، از میان موضوعات مختلف مانند بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی، علوم اعصاب و ژنتیک انتخاب کنند. با این حال، اگر می خواهید مدرک پزشکی سنتی را دنبال کنید، کارشناسی در هر رشته پیش پزشکی مانند علوم زیستی و اجتماعی می تواند به آینده شما کمک کند. دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشکده پزشکی را دارند باید پیش نیازهای آن را داشته باشند که معمولا شامل گذراندن دوره زیست شناسی، فیزیک و شیمی با آزمایشگاه در دوره کارشناسی خود است. شرایط تحصیل در عمان در دوره کارشناسی به موضوعی که انتخاب کرده اید بستگی دارد.

این مدرک 4 سال طول می کشد و بسته به دانشگاه ممکن است تا 120000$ (دلار) هزینه داشته باشد. دانشجویانی که مایل به تخصص بیشتر هستند، می توانند مدرک کارشناسی ارشد را در هر یک از موضوعات ذکر شده در بالا دنبال کنند. برای تکمیل مدرک، دانشجویان باید یک پایان نامه اصلی ارائه دهند. این مدرک 2 سال طول می کشد و ممکن است تا 65580$ (دلار) هزینه داشته باشد. همچنین در صورتی که دانشجو بخواهد استاد شود و تدریس کند، می تواند در مقطع دکترا در رشته بهداشت و پزشکی تحصیل کند.

در شکل زیر به حوزه های مختلف کار در حوزه سم شناسی در عمان اشاره شده است:

شرایط اخذ ویزای تحصیلی عمان

ویزای تحصیلی عمان به یک تبعه خارجی این امکان را می دهد که به طور موقت به عمان مهاجرت کند تا دوره های تحصیلی را در عمان طی کند. از سوی دیگر ویزای تحصیلی به دارندگان این امکان را می دهد که تا زمانی که برای کمک به حمایت از خود و افراد تحت تکفل خود نیاز به تکمیل دوره خود دارند (به صورت محدود) در عمان زندگی و کار کنند.

برای واجد شرایط بودن ویزا، معیارهای زیر باید رعایت شود:

  • نامه پذیرش باید ارائه شود که نشان دهد به متقاضی محل تحصیل تمام وقت در یک موسسه آموزشی معتبر پیشنهاد شده است.
  • نامزدها باید بتوانند شواهدی مبنی بر وجود بودجه کافی برای حمایت از خود در کشور نشان دهند.
  • باید نشان داده شود که شهریه دوره به طور کامل پرداخت شده است.
  • بیمه درمانی خصوصی باید ترتیب داده شود و مدارک مستند آن ارائه شود.
  • باید در پایان دوره تحصیلی داوطلب بازگشت به کشور خود باشد

شرایط اخذ ویزای تحصیلی عمان

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در عمان

فردی که به عنوان سم شناس در عمان کار می کند، معمولا حدود OMR1880 (ریال) در ماه درآمد دارد که شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا می باشد و از OMR980 تا OMR2870 (ریال) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر است. با این حال، متوسط حقوق OMR1800 (ریال) در ماه است. به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از OMR1800 (ریال) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 1800 OMR(ریال) درآمد دارند. از سوی دیگر، 25% از سم شناسان کمتر از OMR1250 (ریال) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از OMR1250 (ریال) درآمد دارند. همچنین 75% از سم شناسان کمتر از OMR2240 (ریال) درآمد دارند در حالی که 25% بیش از OMR2240 (ریال) درآمد دارند.

اگر تجربه معیار قرار بگیرد، یک سم شناس با کمتر از 2 سال سابقه تقریبا OMR1110 (ریال) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، OMR1490 (ریال) در ماه کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل OMR1930 (ریال) در ماه به دست می آورد که 30% بیشتر از افرادی با 2 تا 5 سال سابقه کار است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در عمان می باشد:

اگربا پرسش پیرامون هزینه تحصیل و زندگی در عمان مواجه هستید، علاوه بر مطالب این مقاله می توانید از دیگر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *