مهاجرت تحصیلی دانمارک

رشته سم شناسی در دانمارک

رشته سم شناسی در دانمارک

دانشجویان اتحادیه اروپا و سوئیس، تحصیلات عالی رشته سم شناسی در دانمارک را برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند طی کنند. اما اگر از خارج از اتحادیه اروپا / EAA هستید، باید هزینه تحصیل در دانشگاه های دانمارک را پرداخت کنید. اینها به طور متوسط 8000$ الی 12000$ (دلار آمریکا) در سال است. درخواست برای تحصیل در دانمارک باید از طریق سایت پذیرش ملی www.optagelse.dk تا 15 مارس، 12 ظهر نجام شود. برای درخواست، به امضا و تایید شناسه خود برای هر یک از دوره هایی که درخواست می دهید نیاز دارید.

اگر شهروند دانمارکی هستید یا اجازه اقامت دارید، این کار با امضای الکترونیکی NemID انجام می شود، ابزار شناسایی دیجیتالی که قبلا برای شما صادر شده است. اگر دانشجوی بین ‌المللی هستید، باید یک صفحه امضا را از optagelse.dk چاپ کنید، آن را امضا کنید و به دانشگاه ‌هایی که درخواست می ‌کنید ارسال کنید. این صفحه شامل یک شناسه برنامه است که دانشگاه ها از آن برای دانلود برنامه شما استفاده می کنند. برای طی کردن بقیه امور، با همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

هزینه زندگی در رشته سم شناسی در دانمارک

اکثر دانشجویان در دانمارک در سالن های دانشجویی خارج از دانشگاه زندگی می کنند، زیرا رفت و آمد به مراکز شهر دانمارک معمولا بسیار آسان است. اگر ایده سالن های دانشجویی برای شما جذاب نیست، می توانید اتاقی را از یک صاحبخانه مستقل یا از طریق یک مشاور املاک اجاره کنید.

در مورد گزینه های مختلف مسکن در دسترس شما وجود دارد که در لیست زیر اشاره شده است:

  • زندگی در سالن های دانشجویی راهی عالی برای دوست یابی و اقامت در آن است، به خصوص در سال اول، همچنین ارزان ترین گزینه است. برآورد هزینه زندگی در سالن ها حدود €240 الی 460€ (یورو) در ماه خواهد بود.
  • بسیاری از دانشگاه ها نیز خانه هایی دارند که به دانشجویان خود اجاره می دهند. تنها در صورتی می توانید برای این اقامتگاه اقدام کنید که دانشجوی پذیرفته شده باشید. اکثر موسسات دارای یک دفتر اقامت هستند که در آن می توانید و درخواست ها را هدایت کنید.
  • قیمت اقامتگاه های اجاره ای خصوصی بسته به مکان، اندازه و کیفیت بسیار متغیر است. میانگین اجاره بها در دانمارک بین €270 الی 600€ (یورو) در ماه است.

شرایط تحصیل در دانمارک در خصوص تحصیل در رشته سم شناسی با سایر کشورها متمایز می باشد که در ادامه مقاله به این موضوع می پردازیم.

کارشناسی ارشد رشته سم شناسی در دانمارک

برای ورود به دانشگاه دانمارک، مدارک تحصیلی شما باید معادل گواهی پایان تحصیلات متوسطه دانمارکی باشد. با این حال، برای برخی از برنامه های کارشناسی، یک مدرک حرفه ای مرتبط ممکن است کافی باشد. با استفاده از این سایت که توسط وزارت آموزش عالی و علوم اداره می شود، می توانید دریابید که مدارک تحصیلی شما در سیستم دانمارکی معادل چیست. برخی از دوره ها ممکن است به شرایط پذیرش اضافی نیاز داشته باشند. این الزامات ممکن است رشته های خاصی باشد که با نمره خاصی گذرانده شده است، آزمون پذیرش یا مصاحبه قبول شده یا مدرک دیپلم با حداقل معدل گذرانده شده است. الزامات دوره خاص را در وب سایت دانشگاه بررسی کنید.

در مورد مهارت های زبانی، بسیاری از متقاضیان غیر دانمارکی برای برنامه هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شوند درخواست می دهند. برای مطالعه یک دوره به زبان انگلیسی، باید مدرکی مبنی بر تسلط به زبان انگلیسی معادل سطح B انگلیسی در دانمارک ارائه دهید. دانشگاه ها معمولا نمرات دقیق مورد نیاز خود را در وب سایت خود اعلام می کنند. اگر متقاضی تحصیل در دوره ای هستید که به زبان دانمارکی تدریس می شود، برای اثبات سطح مهارت خود، باید آزمون زبان دانمارکی را بگذرانید، می‌ توانید «دانمارکی به‌عنوان یک زبان خارجی» یا «تست دانمارکی 2» را شرکت کنید. برخی از برنامه‌ ها ممکن است نیاز داشته باشند که را گذرانده باشید.

کارشناسی ارشد رشته سم شناسی در دانمارک

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در دانمارک

فردی که به عنوان سم شناس در دانمارک کار می کند، معمولا حدود 43300DKK (کرون) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از DKK22500 (کرون) تا 66300DKK (کرون) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. براساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی متفاوت است. حقوق متوسط DKK41600 (کرون) در ماه است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از DKK41600 (کرون) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از DKK41600 (کرون) درآمد دارند. از سوی دیگر 25% از سم شناسان کمتر از DKK28900 (کرون) درآمد دارند.

در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال DKK34300 (کرون) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل DKK44600 (کرون) در ماه به دست می‌آورد که 30% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال سابقه کار است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در دانمارک می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در دانمارک

جزئیات دقیق تر درباره هزینه تحصیل و زندگی در دانمارک را با مراجعه بهش شرایط زندگی در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جست و جو نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *