مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته سم شناسی در ترکیه

رشته سم شناسی در ترکیه

آموزش عالی در ترکیه با رشدی که در سال های اخیر داشته است، متشکل از دانشگاه هایی با مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، دانشکده ها، موسسات، هنرستان ها و مدارس حرفه ای می باشد که این سطوح در رشته سم شناسی در ترکیه نیز وجود دارد. آموزش عالی پیشرفت قابل توجهی را در بسیاری از زمینه ها به ویژه در دسترسی به آموزش عالی نشان داده است. تا امروز، بیش از 8 میلیون دانشجو، 206 دانشگاه از 129 دانشگاه دولتی، 77 دانشگاه خصوصی و پایه هستند.

بر اساس داده های ثبت شده در سال های اخیرتحصیل در ترکیه، موسسات آموزش عالی شامل بیش از 160 هزار مدرس در بخش آموزش عالی ترکیه است. در ترکیه، موسسات آموزش عالی حداقل 2 سال آموزش عالی ارائه می دهند و به دانشجویان ارائه می دهند. هر موسسه آموزش عالی دارای پیش نیازهایی برای صدور دستورالعمل ها یا مقررات برای تعریف شرایط پذیرش برای دانشجویان بین المللی از جمله آزمون های معتبر ملی و بین المللی و/یا امتحانات ورودی خود، حداقل نمرات امتحانی و معدل مورد نیاز است که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده است تا از طریق مشاوران خود، تمام نکات لازم را با شما در میان بگذارد.

دلایل تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه

به عنوان یک دانشجو در ترکیه شما این فرصت را خواهید داشت که آداب و رسوم مدرن و قدیمی را در یکی از امن ترین و هیجان انگیزترین کشورهای منطقه تجربه کنید. برخی از دانشگاه های ترکیه زبان انگلیسی را به عنوان زبان تدریس دارند و در عین حال فرصت یادگیری زبان انگلیسی را نیز فراهم می کنند. مهمتر از همه، کیفیت بالای آموزش ارائه شده شما را برای آینده در هر نقطه از جهان آماده می کند.

از نظر جغرافیایی بین اروپا و آسیا قرار گرفته است، چشم انداز ترکیه شامل طیف گسترده ای از مناطق جغرافیایی است و ویژگی های جمعی سه قاره جهان را دارد: اروپا، آفریقا و آسیا. ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که از سه طرف با دریاها هم مرز است، همیشه مرکز تجارت مسیرهای ابریشم و ادویه بوده است و می توان ردپای فرهنگ های مختلف هزار ساله را مشاهده کرد.

برنامه های تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه

در زمینه کارشناسی ارشد، 2 نوع مدرک کارشناسی ارشد با برنامه پایان نامه و غیر پایان نامه برای دانشجویان ارائه می شود. در حالی که برنامه های کارشناسی ارشد با پایان نامه شامل حداقل 7 دوره، یک سمینار و یک مطالعه پایان نامه است. برنامه های کارشناسی ارشد غیر پایان نامه شامل حداقل 10درس و 1 پروژه ترم است. مدت زمان لازم برای تکمیل مدرک کارشناسی ارشد 2 سال است. برنامه های دکترا دارای حداقل 7 دوره، آزمون مهارت و پایان نامه است. دوره تکمیل دروس حداکثر 4 ترم و دوره پایان دوره دکتری 8 ترم می باشد. برای اینکه بتوانید برای دوره های دکترا درخواست دهید، داشتن مدرک کارشناسی ارشد الزامی است.

به دانشجویانی که در دانشگاه پذیرفته شده اند اما نتوانند نمره کارآمدی زبان مورد نیاز را کسب کنند، به مدت یک سال دوره زبان داده می شود. همچنین آموزش زبان ترکی به دانشجویان بین المللی داده می شود. دانشگاه های ترکیه بر اساس یک سیستم 2 ترم تحصیلی که به ترم های پاییز و بهار معروف هستند، اجرا می شوند. برخی از دانشگاه ها علاوه بر این، برنامه های مدرسه تابستانی دارند. عملکرد علمی در دانشگاه ها بر اساس عملکرد و حضور تعیین می شود.

برنامه های تحصیل رشته سم شناسی در ترکیه

هزینه های زندگی برای تحصیل سم شناسی در ترکیه

اکثر دانشگاه های پردیس امکانات اقامتی یا گزینه های دیگری را ارائه می دهند. به غیر از خوابگاه های دانشگاه، خوابگاه های دولتی برای همه دانشجویان در دسترس است. به دانشجویان توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گزینه های خاص خود با دانشگاه تماس بگیرند. شهرهای بزرگ گاهی اوقات مسکن اجاره ای نیز ارائه می دهند که اغلب با سایر دانشجویان بین المللی یا ترک مشترک است. بیشتر خوابگاه ها دارای لوازم آشپزخانه هستند تا دانشجویان بتوانند غذای خود را بپزند، همچنین کافه تریاهای کوچکی دارند که تا نیمه شب سرو می کنند. خوابگاه ها بر اساس جنسیت از هم جدا می شوند و اتاق های خصوصی و مشترک دارند.

میانگین قیمت اتاق ها بین 30$ الی300$ (دلار) در ماه بسته به امکانات متفاوت است. اگر نمی خواهید در یک خوابگاه بمانید، انتخاب های دیگری از ساکنان مجلل گرفته تا آپارتمان های متوسط و کوچکتر وجود دارد. گزینه های زیادی برای انتخاب دانشجویان وجود دارد. پیشنهاد می کنیم تا زمانی که با مدرسه خود و شهری که در آن اقامت خواهید داشت آشنا نشدید، بهتر است در خوابگاه بمانید. به اطلاع می ‌رسانیم که استانداردهای خوابگاه ‌های دولتی که در طول سال اعم از ترم و تعطیلات تابستانی خدمات رسانی می‌ کنند، در سال‌ های اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

درآمد شاغلان رشته سم شناسی در ترکیه

فردی که به عنوان سم شناس در ترکیه کار می کند، معمولاً حدود TRY8660 (لیر) در ماه درآمد دارد و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از 4250TRY (لیر) در ماه (حداقل حقوق) تا TRY13500 (لیر) در ماه (حداکثر حقوق) متغیر می باشد. با این حال، حقوق متوسط TRY8840 (لیر) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از TRY8840 (لیر) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از TRY8840 (لیر) درآمد دارند.

اگر تجربه مبنا قرار بگیرد، یک سم شناس با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً TRY5030 (لیر) در ماه می گیرد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال، TRY6470 (لیر) در ماه کسب کند، یعنی 29% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل TRY8930 (لیر) در ماه به دست می آورد که 38% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر به سایر تغییرات حقوقی در ترکیه در رشته سم شناسی اشاره شده است:

تغییرات حقوقی در ترکیه در رشته سم شناسی

امور مرتبط با اقامت در ترکیه را از طریق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، پیگیری نموده و هرگونه راهنمایی لازم را مشاوران ما دریافت نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *