مهاجرت تحصیلی بلغارستان

رشته سم شناسی در بلغارستان

رشته سم شناسی در بلغارستان

در سال 2006، مجلس ملی جمهوری بلغارستان رسما وجود دانشکده داروسازی را به رسمیت شناخت و این موجب شد که رشته سم شناسی در بلغارستان رسمیت عینی پیدا کند و بودجه های مختص به خود را شکل دهد و چشک انداز روشنی را برای دانشجویان داخلی و بین المللی رشته سم شناسی در بلغارستان فراهم سازد. این امر باعث شد تا دانشجویان دوره کامل فارماکولوژی را در یک ترم به جای 2 ترم مطالعه کنند. آموزش برای پوشش تمرینات 3 ساعته دو بار در هفته سازماندهی شد. این کلاس اول از دانشجویان داروسازی، مطالعات فارماکولوژی خود را با میانگین نمره بسیار خوب (5.30) به پایان رساندند. این تغییر چنان برای سم شناسان بلغاری مهم بوده است که بازار کار در این کشور به صورت رسمی به استخدام سم شناسان می پردازد.

به عنوان یک دانشجو هر سم شناس در بلغارستان باید به انواع حوزه های فارماکولوژی شامل به مکانیسم های تخریب دارو (فارماکوکینتیک) و سم شناسی ویژگی ها و زیست فعالی پاتوژن های مختلف (میکروبیولوژی و ویروس شناسی) به قوانین دارویی فعلی و مقررات دارویی به اصول اساسی اقتصاد سلامت، اقتصاد دارویی و فناوری های بهداشتی، سیاست های دارویی ملی و اروپایی شامل سازمان و مدیریت داروخانه ها مسلط شود. برای آگاهی از چشم انداز شغلی و فضای تحصیل در بلغارستان با این مقاله از سوی موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید.

تاریخچه رشته سم شناسی در بلغارستان

در سال 2006 یک گروه فارماکولوژی و سم شناسی دارویی به عنوان یک واحد ساختاری از دانشکده داروسازی در دانشگاه پزشکی – Plovdiv تاسیس شد. بخش جدید سنت ها و تجربه در فعالیت های آموزشی و پژوهشی دانشکده فارماکولوژیست ها را از گروه فارماکولوژی دانشکده پزشکی به ارث برده است. اولین رئیس بخش تازه تأسیس، دانشیار است. پروفسور لیودمیل پیچف، MD، PhD. اعضای آن به عنوان مدرس در زمینه فارماکولوژی و فارماکوتراپی – پروفسور مارگاریتا کارایوانوا و پروفسور یانکو ایلیف بودند. از سال 2007، ونتا ژلیازکووا (رئیس شیمی) به این گروه منصوب شده است که به همراه تکنسین ارشد آزمایشگاه یونکا کولیکووا از گروه فارماکولوژی و فارماکولوژی بالینی دانشکده پزشکی، کار آزمایشی کامل را با حیوانات آزمایشی ارائه می دهد.

با افزایش حجم تدریس، نیاز به معلمان جدید افزایش می یابد. بنابراین، در سال 2012، به عنوان یک دستیار به طور منظم Mag پذیرفته شد. از بدو تأسیس، گروه فارماکولوژی در بلغارستان و سم شناسی دارویی دانشکده داروسازی با گروه فارماکولوژی و فارماکولوژی بالینی دانشکده پزشکی در همان ساختمان مستقر بوده است. این دو بخش در ساختمان سابق کلینیک زنان و زایمان، متعلق به بیمارستان دانشگاه “سنت” مستقر هستند. این 2 بخش دارای 8 سالن مطالعه به مساحت 207.48 متر مربع و 137 محل کار می باشد. برای اهداف پژوهشی، دو گروه فارماکولوژی از 3 آزمایشگاه به مساحت 74.68 متر مربع و 14 محل کار استفاده می کنند.

تاریخچه رشته سم شناسی در بلغارستان

مهارت های موردنیاز رشته سم شناسی در بلغارستان

متقاضیان واجد شرایط برای این برنامه شهروندان بلغاری و خارجی هستند که تحصیلات متوسطه خود را به پایان رسانده اند. 2 آزمون پذیرش باید قبول شود. یکی در شیمی و دیگری در زیست شناسی. برنامه داروسازی به 2 زبان بلغاری و انگلیسی ارائه می شود. مهارت های حرفه ای کارشناسی ارشد داروسازی و سم شناسی با مطالعه 48 درس اصلی و 2 درس انتخابی به دست می آید. انواع دوره های اختیاری نیز ارائه می شود. این رشته ها شامل سخنرانی ها، سمینارها، تمرین های عملی و کار مستقل با هدف ارائه دانش بنیادی و همچنین تخصصی به دانشجویان می باشد.

در نتیجه، فارغ التحصیلان در خصوص اعزام دانشجو به بلغارستان باید مهارت ها و دانش های زیر را داشته باشند:

  • با مواد فعالی که برای تولید دارو استفاده می شود آشنا باشد و بتواند از آن استفاده کند.
  • انجام طراحی و سنتز محصولات دارویی
  • درک خوبی از فناوری های مدرن دارویی داشته باشند.

الزاات ضروری برای رشته سم شناسی در بلغارستان

اگر متقاضی جدی سم شناسی به عنوان یکی از زیربخش های دارویی رشته پزشکی در بلغارستان هستید، بهتر است که نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان
  • برنامه تفکر خلاق و نوآورانه و تمایل به یادگیری مادام العمر
  • توانایی اطلاع رسانی و مشاوره قانع کننده به صورت شفاهی و کتبی به سایر متخصصان پزشکی، بیماران، سازمان های بیمه سلامت، بیمارستان ها و کلینیک های دولتی و خصوصی
  • استفاده از منابع نوین فناوری اطلاعات برای جمع آوری، پردازش، تجزیه و تحلیل و ارائه اطلاعات مربوط به فعالیت های دارویی
  • حفظ ارتباط مستمر با ارگان ها و سازمان های بهداشتی، صندوق های بیمه سلامت و سایر ساختارهای حوزه داروسازی

در جدول زیر به سایر شایستگی لازم جهت فعالیت در حوزه سم شناسی در بلغارستان پرداخته شده است:

توضیحاتمراحل
انجام مطالعات بازاریابی بازار دارو، از جمله مشارکت در مطالعات فارماکونومیک1
سازماندهی خوب داروخانه خود، نوشتن طرح های تجاری و گزارش های تخصصی2
تهیه مواد دارویی3
تولید، آزمایش، ذخیره و توزیع مواد دارویی و بهداشتی4

درآمد بازار کار رشته سم شناسی در بلغارستان

فردی که به عنوان سم شناس در بلغارستان کار می کند معمولا حدود 3610BGN (لئو) در ماه درآمد دارد که بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی بسیار متفاوت است و از BGN1660 (لئو) در ماه (حداقل حقوق) تا BGN5740 (لئو) در ماه (حداکثر حقوق) تغییر می کند. البته متوسط ​​حقوق BGN3900 (لئو) در ماه است، به این معنی که نیمی از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از BGN3900 (لئو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از BGN3900 (لئو) درآمد دارند.

25% از متخصصان سم شناسی کمتر از BGN2500 (لئو) درآمد دارند در حالی که 75% از آنها بیش از BGN2500 (لئو) درآمد دارند. یک سم شناس با کمتر از 2 سال تجربه تقریباً 1890 BGN(لئو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال BGN2520 (لئو) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل BGN3720 (لئو) در ماه دریافت می کند که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال سابقه کار است. از دیگر رشته های پرطرفدار می توان به رشته دندان پزشکی در بلغارستان و رشته داروسازی در بلغارستان اشاره کرد هر ساله داشجویان زیادی را جلب خود می کنند.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در بلغارستان می باشد:

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر درباره بلغارستان و فرهنگ زندگی در دانشگاه های این کشور، می توانید به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *