مهاجرت تحصیلی آلمان

رشته سم شناسی در آلمان

رشته سم شناسی در آلمان

در میان کشورهای اروپایی اگر بخواهیم یک مقصد عالی برای رشته های پزشکی بدانیم، رشته سم شناسی در آلمان جزء موقعیت های تحصیلی عالی است. افزایش تخصص در علم سم شناسی اکنون مزیت رقابتی را نسبت به شیمی دانان، مهندسان، زیست شناسان یا سایر دانشمندان بدون آموزش تخصصی در سم شناسی به سم شناسان می دهد. فرصت هایی برای پیشرفت شغلی تا سطوح اجرایی برای افرادی که دارای سازمانی و اداری هستند در دسترس است.

از سوی دیگر و از نظر علمی، متخصصان آموزش دیده در این کشور، با برترین اساتید اتحادیه اروپا سر و کار دارند و در مجهزترین انستیتو و آزمایشگاه های سم شناسی کار می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده انجام مکاتبات لازم جهت لینک کردن شما با یکی از موسسات مرتبط با رشته سم شناسی در آلمان می باشد.

موقعیت شغلی رشته سم شناسی در آلمان

چالش سم شناسان این است که اطمینان حاصل کنند که ما سلامت یا محیط زیست خود را با محصولات جانبی زندگی مدرن و راحت به خطر نمی اندازیم. با این وجود سم شناسی در آلمان به عنوان یک شغل، هیجان علم و تحقیق را فراهم می کند و در عین حال به رفاه نسل های فعلی و آینده کمک می کند. تعداد کمی از مشاغل دیگر چنین چالش های هیجان انگیز و اجتماعی مهمی مانند حفاظت از سلامت عمومی و محیط زیست را ارائه می دهند. با افزایش آگاهی سلامتی و همچنین نگرانی برای محیط زیست در 2 دهه اخیر، تنوع گسترده و رو به رشدی از فرصت های شغلی در سم شناسی در آلمان وجود دارد.

نقش هایی که سم شناسان در آلمان می توانند به عهده بگیرند در جدول زیر اشاره شده است:

توضیحاتمراحل
شرکت در تحقیقات پایه با استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها در زیست شناسی مولکولی، شیمی تجزیه و علوم زیست پزشکی1
کار با صنایع شیمیایی، دارویی و بسیاری دیگر برای آزمایش و اطمینان از ایمن بودن محصولات و محل کار آنها و ارزیابی پیامدهای داده های تحقیقاتی جدید2
کار برای دولت های محلی برای توسعه و اجرای قوانینی برای اطمینان از تولید، استفاده و دفع ایمن مواد شیمیایی3
از سوی دیگر شما در آلمان می توانید در موسسات دانشگاهی کار کنید تا به دیگران در مورد استفاده ایمن از مواد شیمیایی آموزش دهید و سم شناسان آینده را آموزش دهید.4

مقاطع تحصیلی در رشته سم شناسی در آلمان

برای مشتاقان تحصیل در آلمان، از مدرک کاردانی تا مقطع دکتری در رشته سم شناسی دسترس است. داوطلبان با مدرک 2 یا 4 ساله می توانند در سم شناسی به عنوان دستیار آزمایشگاه، تکنسین تحقیقاتی یا متخصص مراقبت از حیوانات کار کنند. بسته به آرزوهای شغلی شما، مدرک کارشناسی ممکن است برای دستیابی به اهدافتان کافی نباشد. هرچه مدرک تحصیلی بالاتر باشد، احتمال اینکه موقعیت شما فرصت های بیشتر، مسئولیت بیشتر و حقوق بالاتر را فراهم کند، بیشتر می شود. از فارغ‌ التحصیلان اخیر از برنامه ‌های سم‌ شناسی، 55% مدرک دکترا، 22% مدرک کارشناسی ارشد و 23% مدرک کارشناسی دریافت کرده‌ اند. طبق «بررسی بازار کار»، حدود نیمی از سم‌شناسان شاغل دارای تجربه دکترا هستند.

در «بررسی بازار کار»، کارفرمایان از مهارت‌های ارتباطی کتبی و شفاهی قوی و دانش رایانه درخواست کردند. عملکرد خوب آزمایشگاهی، مهارت های مدیریت پروژه و تجربه آمار نیز به عنوان مهم در نظر گرفته شد. سرعت سریع تغییر و بازار کار آینده به نفع خواهد بود یک پایه قوی برای هر دانشمند آینده مبتنی بر مهارت در خواندن، نوشتن، ریاضیات، علوم کامپیوتر و ارتباطات، همراه با دوره های زیست شناسی، شیمی و فیزیک است. دانستن یک زبان خارجی برای تبادل اطلاعات در جامعه جهانی ما مهم است. فعالیت های فوق برنامه مانند نمایشگاه های علمی و باشگاه ها باعث ایجاد تجربه رهبری می شود. کار پاره وقت یا تابستانی در آزمایشگاه تحقیقاتی نیز ارزشمند است.

مقاطع تحصیلی در رشته سم شناسی در آلمان

پسادکتری در رشته سم شناسی در آلمان

اگر قبلا مدرک دکترا را در علوم زیست پزشکی به پایان رسانده اید، می توانید با گذراندن 2 تا 3 سال به عنوان یک همکار فوق دکترا در یک آزمایشگاه سم شناسی وارد رشته سم شناسی شوید. آموزش پسا دکتری یک سم شناس بسته به هدف دانشمند اشکال مختلفی دارد. تجربه فوق دکترا برای اکثر موقعیت های علمی و تحقیقاتی ضروری است، اما برای بسیاری از آنها الزامی نیست. تجربه فوق دکترا می تواند بازارپسندی یک سم شناس را بیشتر کند. فارغ التحصیلان اخیر سم شناسی ممکن است فاقد تجربه در مدیریت پروژه، مدیریت افراد و نوشتن کمک هزینه باشند و تجربه در این زمینه ها را می توان در طول دوره پسا دکتری به دست آورد.

یک مسیر پرافتخار در دوره پسا دکتری از طریق کمک هزینه های تحقیقاتی آغاز شده توسط محقق بوده است که همکار فوق دکترا را در حوزه مربی متمرکز می کند. اکثر محققان در مؤسسات دانشگاهی که کمک هزینه های تحقیقاتی دریافت می کنند، بودجه ای برای حمایت از همکاران فوق دکترا دارند. یکی از راه‌ های بررسی فرصت‌ های پسا دکترا، تماس مستقیم با اعضای هیئت علمی از برنامه‌ های تحصیلات تکمیلی در سم ‌شناسی است.

درآمد شاغلان رشته سم شناسی در آلمان

فردی که به عنوان سم شناس در آلمان کار می کند معمولا حدود 3970€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 183€ تا 6310€ (یورو) متغیر است. این میانگین حقوق ماهانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است و بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا موقعیت مکانی به شدت متفاوت می باشد. با این حال، حقوق متوسط ​​4290€ (یورو) در ماه است، به این معنی که نیمی (50%) از افرادی که به عنوان سم شناس کار می کنند کمتر از 4290€ (یورو) درآمد دارند در حالی که نیمی دیگر بیش از 4290€ (یورو) درآمد دارند. 25% از سم شناسان کمتر از 2750€ (یورو) درآمد دارند در حالی که 75% آنها بیش از 2750€ (یورو) درآمد دارند.

یک متخصص سم شناسی با کمتر از 2 سال تجربه تقریبا 2070€ (یورو) در ماه درآمد دارد. در حالی که انتظار می رود فردی با سطح تجربه بین 2 تا 5 سال 2770€ (یورو) در ماه درآمد کسب کند که 34% بیشتر از فردی با تجربه کمتر از 2 سال است. با حرکت رو به جلو، سطح تجربه بین 5 تا 10 سال حقوقی معادل 4090€ (یورو) در ماه به دست می آورد که 48% بیشتر از فردی با 2 تا 5 سال تجربه است.

نمودار زیر نمایشگر سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در آلمان می باشد:

سطوح حقوقی بر حسب میزان کار در رشته سم شناسی در آلمان

یکی از مسائل و مشکلاتی که به صورت متعدد برای مهاجران به آلمان رقم می خورد در زمینه ویزا می باشد، شما با مراجعه به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید از دلایل ریجکتی ویزای آلمان آگاه شوید.

متدوال ترین مقالات رشته سم شناسی در آلمان

در بخش پایانی مقاله رشته سم شناسی در آلمان مفتخر به پاسخ گویی سوالات پرتکرار شما خواهیم بود:

  • درآمد شاغلان رشته سم شناسی در آلمان چه میزان می باشد؟ فردی که به عنوان سم شناس در آلمان کار می کند معمولا حدود 3970€ (یورو) در ماه درآمد دارد. دستمزدها از 183€ تا 6310€ (یورو) متغیر است.
  • شرایط تحصیل مقطع پسادکتری در رشته سم شناسی در آلمان به چه صورت می باشد؟ اگر قبلا مدرک دکترا را در علوم زیست پزشکی به پایان رسانده اید، می توانید با گذراندن 2 تا 3 سال به عنوان یک همکار فوق دکترا در یک آزمایشگاه سم شناسی وارد رشته سم شناسی شوید. آموزش پسا دکتری یک سم شناس بسته به هدف دانشمند اشکال مختلفی دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *