مهاجرت تحصیلی ژاپن

رشته زمین شناسی در ژاپن

رشته زمین شناسی در ژاپن

تحصیل رشته زمین شناسی در ژاپن در گرایش های کاربردی و مهمی در مقطع ارشد ارائه میشود. دانشجویان خارجی میتوانند در مقطع کارشناسی تحصیل کنند. تحصیل در کشور پیشرفته و قدرتمندی مانند ژاپن منجر به اخذ مدرک معتبر و سوابق تحصیلی عالی می شود. رشته زمین شناسی نیز نیز رشته خوبی است که در چندین دانشگاه ژاپن ارائه می شود. همچنین این رشته عالی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شود. دانشجویان بین المللی در این حوزه می توانند زبان ژاپنی را نیز بیاموزند که برای ادامه اقامت و اشتغال آن ها مهم است. تحصیل رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به ژاپن پاسخگوی سوالات شماست.

جایگاه رشته زمین شناسی در ژاپن

در این کشور رشته زمین شناسی برنامه های انگلیسی و ژاپنی را برای لیسانس علوم در علوم زمین ارائه می شود تا طیف وسیعی از دانش اساسی علوم زمین شناسی را برای درک درست تغییرات جهانی و فعالیت های انسانی بدست آورید و قدرت تفکر جامع را توسعه دهید. کشور ژاپن به دلیل فرهنگ منحصر به فرد خود که ترکیبی از سنت، طبیعت و فناوری است، مشهور است. این کشور جزیره ای کوهستانی در حاشیه فعال با مساحت محدود مناسب برای مصارف کشاورزی، صنعتی یا مسکونی واقع شده و دارای منابع طبیعی محدود است. نیروهای طبیعت در طول تاریخ ژاپن به عنوان بلایای طبیعی به جامعه بشری حمله کرده اند، به عنوان مثال، زمین لرزه، سونامی، فوران آتشفشان، طوفان باران شدید و سیلاب های همراه، رانش زمین، و سایر انواع بلایا.

در نمودار زیر شاهد میزان اشتغال در رشته زمین شناسی در ژاپن هستیم:

میزان اشتغال در رشته زمین شناسی در ژاپن

تحصیل رشته زمین شناسی در ژاپن

زمین سیاره ای پر از آب و حیات از جمله انساون است، با سابقه 4.6 میلیارد سال در سال های اخیر، تقاضای زیادی برای استفاده پایدار از محیط زمین، فضای زندگی انسان، بدون تخریب آن وجود دارد. برای توسعه پایدار جامعه بشری، ما نیاز به مطالعه برای بازسازی تکامل زمین، درک صحیح پویایی محیط های طبیعی محلی جهانی و ارتباط آن با جامعه بشری و پیش بینی آینده داریم. این علم زمین شناسی است و مأموریت دارد پویایی سیستم زمین را از دیدگاه های مختلف کاوش کند و به خواسته های مختلف اجتماعی پاسخ دهد. در دانشکده علوم زمین، ما تکامل زمین را از بدو تولد تا به امروز، پدیده های مختلف و پویایی آنها را که در جو زمین، هیدروسفر و لیتوسفر زمین و فعالیت های انسان بر روی زمین رخ می دهد، مطالعه می کنیم.

فرآیندهای طبیعی همچنین فجایع مربوط به انسان مانند حادثه نیروگاه هسته ای ناشی از سونامی فرسایش ساحلی را برانگیخته است. چنین زمینه طبیعی و اجتماعی، توسعه جنبه های مختلف علوم زمین شناسی در ژاپن را برای حل مسائل مهم در مناطق پرجمعیت مستلزم و ترویج کرده است. به عبارت دیگر موقعیت و شرایط بسیار خوبی برای تحصیل و تحقیق و کار در رشته زمین شناسی در کشور ژاپن وجود دارد. دانشگاه تسوکوبا تنها دانشگاه ژاپن است که دارای مدرک کارشناسی در رشته زمین شناسی به زبان انگلیسی است. برنامه 4 ساله به زبان انگلیسی در سال 2011 شروع شد و اکنون به خوبی تثبیت شده است. این برنامه برای دانشجویانی است که گذرنامه غیر ژاپنی دارند. دانش ژاپنی مورد انتظار نیست.

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در ژاپن

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در ژاپن

کالج علوم زمین دانشگاه Tsukuba دارای رتبه برتر در ژاپن است و به دلیل تحقیقات برجسته خود در سطح بین المللی شناخته شده است. تحقیقات پیشگام کالج ما شامل فیزیک زلزله، پیش بینی آب و هوا، هیدرولوژی جنگل، خزش دائمی یخبندان، GIS Science علوم سیستم اطلاعات جغرافیایی، بررسی محیط زیست پس از حادثه نیروگاه هسته ای و بسیاری دیگر است. این دانشکده دارای 2 رشته، 12 آزمایشگاه و 43 کارمند دانشگاهی است و طیف وسیعی از علوم زمین شناسی از دیرینه شناسی، سنگ شناسی، علوم جوی تا جغرافیای انسانی منطقه ای را پوشش می دهد. همچنین در این دانشگاه متخصصانی وجود دارند که بلایای طبیعی یا انسانی را از نظر علمی مطالعه می کنند. همچنین در برنامه انگلیسی سخنرانی در مورد خطرات طبیعی ارائه می شود. دانشکده علوم زمین مجاز است فقط 50 دانشجو در سال برای هر 2 برنامه کارشناسی ژاپنی و انگلیسی پذیرش کند.

در جدول زیر شاهد دانشگاه های برتر کشور ژاپن برای تحصیل رشته زمین شناسی می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در بهترین دانشگاه های زمین شناسیرتبه در جهانامتیاز موضوعیامتیاز جهانی
دانشگاه توکیوتوکیو33737472
دانشگاه کیوتوکیوتو1161255667
دانشگاه توهوکوسندای1302695459
دانشگاه هوکایدوساپورو1784374952
دانشگاه ناگویاناگویا1823104957
دانشگاه کیوشوفوکوکا1893294856
موسسه فناوری توکیوتوکیو2153164657
دانشگاه تسوکوباتسوکوبا2323954354

مزایا تحصیل رشته زمین شناسی در ژاپن

اساس علم زمین شناسی تجزیه و تحلیل پدیده های واقعی روی زمین است. در این رشته هر سال دوره های کار میدانی زیادی را در داخل و خارج از ژاپن برای مشاهده و اندازه گیری، کاوش در مواد زمین و ساختار آن و جمع آوری نمونه ها برای پردازش و تجزیه و تحلیل بیشتر در آزمایشگاه ها ارائه می شود. از اصول اولیه تا کاربردها، فرصت های زیادی برای کسب طیف گسترده ای از تجربیات، مهارت ها و دانش از طریق سخنرانی های مختلف، آزمایشات آزمایشگاهی، کار میدانی و سمینارها وجود دارد. تحقیقات فارغ التحصیلی، اولین قدم برای متخصص علوم زمین، به شما کمک می کند تا رویکردهای علمی خود را بهبود بخشیده و مهارت های نوشتاری و ارائه را توسعه دهید. موضوعات تحقیقاتی ارائه شده در کالج علوم زمین متنوع است، و روش ها نیز متفاوت است، از کار میدانی گرفته تا آزمایشگاه، شبیه سازی.

در بخش زیر شاهد مزایایی در خصوص تحصیل در ژاپن به زبان انگلیسی در رشته زمین شناسی می باشید:

مزایا تحصیل رشته زمین شناسی در ژاپن

گرایش رشته زمین شناسی در ژاپن

تحصیل در مقاطع مختلف ژاپن امکان پذیر است. یکی از این مقاطع ارشد است که می تواندی در رشته ژئومورفولوژی تحصیل کنید. ژئومورفولوژی مطالعه اشکال سطح زمین، موادی است که از آنها تشکیل شده است و فرآیندهایی که آنها را تولید و اصلاح می کند ژئومورفولوژی فرآیند مکانیک فرآیندهای ژئومورفیک را تجزیه و تحلیل می کند، در حالی که ژئومورفولوژی تاریخی بر تاریخ یا مسیرهای تکامل منظر متمرکز است. ژئومورفولوژی کاربردی فرآیندهای ژئومورفیک را که بر فعالیت های انسانی تأثیر می گذارد و تحت تأثیر قرار می گیرد، تجزیه و تحلیل، دستکاری و پیش بینی می کند. در آزمایشگاه ما هر 3 روش را با کار میدانی، آزمایشات و تجزیه و تحلیل با استفاده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی پوشش می دهیم. تمرکز اصلی ما بر شکل زمین های مربوط به هوازدگی، رانش زمین، فرسایش رودخانه ای، فرایندهای رسوبی و انجماد زمین است.

تحقیقات رشته زمین شناسی در ژاپن

موضوع تحقیقات به طور اخص ما چرخه آب و فرآیندهای هیدرولوژیکی زمینی مانند بارندگی، رواناب، تبخیر، نفوذ به خاک، جریان آب زیرزمینی و غیره است. مطالعات میدانی ابزار اصلی هستند، اما مدل های کامپیوتری، آزمایشات آزمایشگاهی برای حل مشکلات هیدرولوژیکی به همان اندازه مهم هستند. هدف این است که به طور جامع و سیستماتیک در مورد ویژگی های فضایی که توسط انسان و زمین ایجاد می شود، از جمله ارتباط با محیط طبیعی، تحقیق شود. تحقیقات به صورت چندجانبه از طریق تجزیه و تحلیل آماری و بررسی مواد با استفاده از روش های نمایشی بر اساس کار میدانی در موضوعاتی مانند شهرها، مناطق روستایی، حمل و نقل فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و ارتباط بین انسان و محیط انجام می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط اعزام دانشجو به ژاپن پاسخگوی سوالات شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *