مهاجرت تحصیلی پرتغال

رشته زمین شناسی در پرتغال

رشته زمین شناسی در پرتغال

تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال میتواند از اولویت های شما برای تحصیل رشته زمین شناسی باشد. همواره دانشگاه های بسیار خوبی در پرتغال وجود دارد. در پرتغال می توانید در دانشگاه های معتبر فارغ التحصیل شوید و به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید. رشته زمین شناسی نیز یکی از رشته های بسیار جالب و جذاب است که جوانان بسیاری به آن علاقمند هستند. تحصیل در کشور پرتغال می تواند درهای اروپا را به روی شما باز کند و موجب می شود زبان پرتغالی را نیز فرا بگیرید. در این کشور می توانید در رشته زمین شناسی در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا به تحصیل عالیه بپردازید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط مهاجرت به پرتغال پاسخگوی سوالات شماست.

تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال

این دوره به منظور ارائه یک نمای کلی از زمین شناسی پرتغال طراحی شده است. ویژگیه ای اصلی چینه شناسی، ساختاری، دگرگونی و ماگمایی واحدهای مختلف ژئوتکتونیکی که سرزمین اصلی ایبریا را تشکیل می دهند، ارائه شده، در یک سناریوی ژئودینامیکی جهانی مورد بحث و ادغام قرار می گیرد. در دانش و درک زمین شناسی در پرتغال پیش زمینه ای مستحکم کسب می کنید. توسعه یک رویکرد جامع برای علوم زمین و به طور کلی حل مسائل و توسعه مهارت های عملی در مشاهده، ثبت و تفسیر داده های زمین شناسی و نقشه های زمین شناسی از مهم ترین نتایج تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال است. دانش آموزان همچنین می توانند اهمیت دانش سایر دوره های علوم زمین را برای مطالعه و بازسازی تاریخ زمین شناسی یک منطقه درک کنند.

مزایای تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال

تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال مزیت های بی شماری را برای دانشجویان بین المللی از نقاط مختلف جهان ارائه می دهد. به عبارت دیگر، هر ساله صدها دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف جهان به دلایل گوناگونی تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال را برای آینده خود انتخاب می کنند. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال وجود موسسات معتبر بین المللی در این کشور به ویژه در رشته زمین شناسی می باشد. زیرا دانشگاه های پرتغال معمولا تجربیات علمی و عملی متعددی را به دانشجویان این رشته تحصیلی جهت تحصیل در پرتغال ارائه می دهند.

برخی از مهمترین مزیت های تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال عبارت اند از:

مهمترین مزیت های تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال

تحصیل رشته زمین شناسی در مقطع ارشد در پرتغال

مدرک کارشناسی ارشد زمین شناسی به بازار کار گرایش دارد. در واقع اصل یادگیری با انجام دادن، به سوی شایستگی و قابلیت اشتغال است. برنامه درجه دوم چرخه پیشنهادی به عنوان اصلی ترین هدف این است که اساتید آینده را به صورت مستحکم تهیه کرده و در زمینه زمین شناسی، عمدتا، منابع زمین و ژئوتکنیک، یکپارچه شده و به آنها امکان می دهد در چندین حوزه ظرفیت داشته باشند. دانش آموز می تواند پایان نامه یا دوره کارآموزی یا پروژه خود را در زمینه انجام دهد. برای این منظور، موافقت نامه های همکاری با بیش از 30 شرکت و موسسه تخصصی در زمینه اکتشافات زمین شناسی و زمین شناسی، سنگ های صنعتی و زینتی، مهندسی و زمین شناسی محیطی، مکانیک خاک و صخره ها، پایداری شیب، منابع آب، نقشه برداری زمین شناسی و زمین شناسی، منابع معدنی، بازرسی فعالیت های معدنی.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته زمین شناسی در کشور پرتغال می باشید:

رشتهدانشگاه هامقطعمدت تحصیلهزینه تحصیل به یوروهزینه اسکان در ماههزینه زندگی اعم از خوراک و پوشاک و حمل و نقل در ماهدرآمد کارهای پاره وقت در ماه
زمین شناسی3کارشناسی4 سال2450€1000€1000€1250€- 1700€
ارشد2 سال3500€
دکترا2 سال5000€

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در پرتغال

کارشناس زمین شناسی قادر خواهد بود تا کارهای تحقیقاتی علمی خود را توسعه داده و فعالیت خود را در اداره مرکزی و منطقه ای، مناطق شهرداری، دفاتر مشاوره، آزمایشگاه های دولتی و خصوصی، شرکت های ساختمانی انجام دهد. یک کارشناس زمین شناسی در زمینه های اکتشافات زمین شناسی، ژئوشیمیایی و ژئوفیزیکی منابع معدنی بهره برداری، تصفیه و مدیریت مواد معدنی فلزی و غیر فلزی و منابع انرژی در زمینه های معادن، نفت، زغال سنگ، گاز، آب، زمین گرمایی می تواند شاغل باشد. پیاده سازی و بهبود ژئومواد و سنگ ها و خاک ها مشاوره و پشتیبانی فنی از شرکت های حفاری و همچنین هماهنگی فنی معادن، کارهای ژئوتکنیکی و تأسیسات آب حرارتی. آموزش، تحقیق و افشای فنی در امور مربوط به مهندسی زمین شناسی نیز از دیگر مشاغلی است که یک کارشناسی زمین شناسی می تواند به آن مشغول شود.

در لیست زیر شاهد مراکزی هستید که می توانید در آن ها به کارهای مرتبط با زمین شناسی به کار دانشجویی در پرتغال بپردازید:

  • شرکت هایی که منابع زمین شناسی را مورد تحقیق، بررسی و استخراج قرار می دهند.
  • نهادهای منطقه ای ملی برای مطالعه مدیریت منابع طبیعی
  • دستگاه ها و شرکت های اداری ملی، منطقه ای و محلی شوراهای شهر
  • سازمان های دولتی وزارتخانه ها دولت
  • موزه ها مراکز تفسیر و موارد مشابه به ویژه در ایجاد مدیریت و ارتقا
  • آموزش فنی و عالی دانشگاه ها پلی تکنیک ها و مدارس حرفه ای
  • پروژه های بازیابی محیط زیست و میراث
  • آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در پرتغال

تحصیل رشته Geology در مقطع دکترا در Portugal

هدف دکتری زمین شناسی این است که دانش آموزان دکتری پرتغالی و خارجی را با یک چارچوب نهادی محکم از روش های علمی و آموزشی پیشرفته در زمین شناسی ارائه دهد، که آنها را قادر به انجام کارهای علمی با کیفیت می کند و آنها را در شبکه های بین المللی دانش ادغام می کند. دکتری زمین شناسی دارای اهداف کلی تربیت دانشجویان فوق تخصص دکتری است که شامل توانایی درک سیستماتیک زمین شناسی و شایستگی ها، استعدادها و روش های تحقیق خود در زمین شناس و همچنین توانایی تصور، طراحی، انطباق و انجام تحقیقات معنادار با رعایت الزامات وضع شده توسط استانداردهای کیفیت و یکپارچگی دانشگاهی می باشد. اینکه آنها بتوانند یک تحقیق مهم و اصلی انجام دهند که به گسترش مرزهای دانش در زمین شناسی کمک می کند و شایسته انتشار ملی یا بین المللی در نشریات است نیز امری مهم است.

برخی از اهداف و دستاوردهای تحصیل به زبان انگلیسی در پرتغال در رشته زمین شناسی و مقطع دکترا را در لیست زیر مشاهده می کنید:

  • توانایی تجزیه و تحلیل انتقادی
  • توانایی ارزیابی و ترکیب ایده های پیچیده جدید
  • توانایی برقراری ارتباط نتایج کار با همسالان خود، بقیه جامعه دانشگاهی و جامعه
  • جایگاه خوب در یک جامعه دانش بنیان
  • ارتقاء در زمینه دانشگاهی ویا حرفه ای
  • پیشرفت تکنولوژیکی اجتماعی و فرهنگی

دانشگاه و گرایش های مرتبط با Geology در Portugal

برنامه کارشناسی ارشد در معدن و مهندسی زمین شناسی از Instituto Superior Técnico با هدف آموزش یکپارچه از استادان آینده، مهارت های لازم برای فعالیت حرفه ای آنها در زمینه های مختلف فعالیت یک مهندس معدن و زمین شناسی را فراهم می کند. دکترای مهندسی نفت از Instituto Superior Técnico از ساختار تحقیق و توسعه افقی IST که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به نفت است، استفاده می کند. کارشناسی ارشد بین المللی علوم در توسعه منابع معدنی پیشرفته، یک برنامه مشترک جدید بین Instituto Superior Técnico ، دانشگاه لوبن (Montanuniversitaet Leoben) و دانشگاه فرایبرگ TU Bergakademie Freiberg می باشد. کارشناسی ارشد بین المللی مهندسی معدن یک برنامه مشترک جدید بین Instituto Superior Técnico (دانشگاه لیسبون) و دانشگاه معدن و فناوری چین (پکن، چین) است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه ویزای تحصیلی پرتغال و تحصیل در این کشور مشاور و راهنمای شماست.

سوالات متداول در خصوص رشته زمین شناسی در پرتغال

در این بخش از مقاله بر آن شده ایم تا به برخی از کلیدی ترین سوالات شما عزیزان در خصوص رشته زمین شناسی در پرتغال پاسخ دهیم. برخی از این سوالات عبارت اند از:

  • هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال چقدر است؟ هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال به نسبت برخی از کشورهای مدرن اروپایی بالاتر است، هزینه تحصیل در این کشور حدود 2500€ (یورو) در ماه می باشد.
  • آیا امکان کار حین تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال وجود دارد؟ آن دسته از دانشجویان بین المللی که مشغول به تحصیل رشته زمین شناسی در پرتغال هستند، می توانند 18 ساعت در طول هفته در این کشور مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *