مهاجرت تحصیلی هند

رشته زمین شناسی در هند

شرایط تحصیل زمین شناسی در هند

رشته زمین شناسی در هند در کالج ها و دانشگاه های هندوستان ارائه می شود. دوره های زمین شناسی به 2 بخش UG و PG تقسیم می شود. دوره های UG منجر به اخذ مدرک کارشناسی می شود. این دوره ها در کالج های بسیاری در نقاط مختلف هند ارائه می شود. این دوره ها پایه و دانش بنیادین درباره رشته زمین شناسی را به دانشجویان می آموزد. دوره های PG دوره های تحصیلات تکمیلی است که غالبا در دانشگاه های معتبر کشور هند ارائه می گردند. زبان تحصیل در هندوستان انگلیسی و هندسی است. دوره های زیادی در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدمات مهاجرتی به اروپا و بسیاری از کشورهای برتر دنیا را انجام می دهد.

تحصیل رشته زمین شناسی در هند

علوم زمین شناسی از جهات مختلف در قلب جامعه قرار دارد و هر دو در حال تغییر و تحولات شگرف و مرتبط هستند. علوم زمین شناسی دانش بنیادی در مورد عملکرد سیاره ما و بهره برداری از محیط ها و منابع زمین را فراهم کرده است. علوم زمینی در حال حاضر در درک پیامدهای این بهره برداری از اهمیت بالایی برخوردار است و بینش لازم را برای کاهش جنبه های منفی، از جمله اثرات تغییر آب و هوا و بهره برداری بیش از حد از خاک و منابع طبیعی، ارائه می دهد. علم زمین شناسی برای آینده جامعه حیاتی است.

تحقیقات در مورد فرآیندهای عمیق زمین که سیاره را شکل می دهند، تکامل، تغییر و پیامدهای آب و هوای گذشته و حال و منابعی مانند گرما، آب، هیدروکربن ها، سنگدانه ها و مواد معدنی مرتبط از نظر اقتصادی، برای استفاده پایدار از زمین ضروری است. این تلاش های تحقیقاتی نیازمند رویکرد سیستمی زمین است. ما از مشاهدات میدانی، پیشرفته ترین آزمایشگاه های داخلی و میدانی، با مجموعه ای از ابزارهای مدل سازی و مشاهده زمین برای دستیابی به اهداف تحقیقاتی خود استفاده می کنیم.

دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی در کشور هند در زیر آمده است:

ردیفنام دانشگاه
1موسسه فنی خاراگپور
2موسسه فنی بوبانسوار
3دانشگاه مادراس
4کالج هانس راج
5کالج سنت خاویر
6دانشگاه مانیپال
7دانشگاه بمبئی
8دانشگاه جین

درآمد مشاغل زمین شناسی در هند

میزان حقوق کار در هند در مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی به صورت متوسط 55100INR (روپیه هند) در ماه برآورد شده است که سالانه بالغ بر 661000INR (روپیه هند) می باشد. این در حالی است که حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته زمین شناسی در کشور هند به میزان 28100INR (روپیه هند) و حداکثر به میزان 84900INR (روپیه هند) اعلام شده است.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی در کشور هند آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل زمین شناسی در هند

تحصیل رشته زمین شناسی در مقاطع مختلف در هند

در دبیرستان با علم فیزیک، شیمی و ریاضی در رشته علوم در سطح 10+2 می توانید شرکت کنید. برای گذراندن دوره کارشناسی در زمین شناسی، باید امتحان متوسطه بالاتر را در رشته علوم با هر یا همه موضوعات فیزیک، شیمی و ریاضیات گذرانده باشید. همچنین، گرفتن زمین شناسی به عنوان یکی از موضوعات به شما در پذیرش در برخی از دانشگاه ها امتیاز می دهد. پس از آن می توانید دوره 3 ساله کارشناسی زمین شناسی را در بسیاری از دانشگاه های هند پیدا کنید. توجه داشته باشید که برخی از دانشگاه ها مانند دانشگاه دهلی مدرک کارشناسی ارشد دوگانه BSc-MSc در زمین شناسی ارائه می دهند که مدت آن 5 سال است.

پس از آن می توانید در دوره کارشناسی ارشد زمین شناسی یا کارشناسی ارشد زمین شناسی کاربردی استفاده کنید. مدرک کارشناسی ارشد در زمین شناسی یا زمین شناسی کاربردی 2 سال طول می کشد و می تواند پس از اتمام کارشناسی ارشد زمین شناسی ادامه یابد. برخی از دانشگاه ها اجازه پذیرش در کارشناسی ارشد زمین شناسی را برای فارغ التحصیلان در هر رشته ای می دهند، مشروط بر اینکه درصد بالایی از مجموع را داشته باشند. در انتهای این رشته می توانید مدرک دکترای زمین شناسی را بگیرید.

شرایط تحصیل زمین شناسی در هند

شرایط تحصیل در هندوستان در رشته زمین شناسی به شرح زیر است:

  • داوطلبان کارشناسی باید واجد شرایط آزمون JAM باشند.
  • همه داوطلبانی که از طریق آزمون پذیرفته می شوند باید دارای مدرک با نمره کل 5.5 از 10 در همه موضوعات یا 55% از کل از جمله زبان باشند.
  • برای پذیرش در کارشناسی ارشد زمین شناسی مدرک کارشناسی با سطح 2 یا بالاتر در زمینه زمین شناسی، ژئوفیزیک، زمین شناسی محیطی، معدن یا موضوعات مرتبط نیاز است.
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6

شرایط تحصیل زمین شناسی در هند

کار زمین شناسی در هندوستان

به عنوان یک زمین شناس، منشا و تکامل ساختار زمین را که عمدتاً شامل ویژگی های جامد روی زمین است (گاهی دیگر سیارات زمینی یا ماهواره های طبیعی مانند مریخ یا ماه نیز) مطالعه می کنید. زمین شناسان خواص فیزیکی زمین جامد و سنگ هایی را که از آن تشکیل شده است، بررسی می کنند. کار آنها شامل پیش بینی بلایای طبیعی، یافتن الگوهای آب و هوایی و بررسی منابع تجدیدپذیر و تجدید ناپذیر است. آنها همچنین به زمینه های سنجش از دور، نقشه برداری منابع، شبیه سازی رایانه و فناوری بازیافت کمک می کنند.

یک روز کاری معمولی یک زمین شناسی شامل:

  • مطالعه ساختار، ترکیب و ویژگی های زمین
  • شناسایی و مکان یابی مکان ها و ارائه نقشه های زمین شناسی
  • ارزیابی کمی و کیفی منابع معدنی و هیدروکربوری
  • برنامه ریزی و بررسی برنامه های حفاری و جمع آوری و تفسیر همه داده های موجود
  • توسعه مدل هایی از سطح زمین برای درک ساختار، ویژگی های سنگ و توزیع مشابه مواد معدنی
  • همکاری با مهندسان در سایت ها و تفسیر داده ها
  • انجام تحقیقات، انتشار گزارشات و ارائه در کنفرانس ها
  • نظارت بر تحقیقات سایت و تنظیم بودجه

زمین شناسان سنگ ها، مواد معدنی شکل زمین، آب و هوا و زیستگاه و فرآیندهای موثر بر آنها را مطالعه می کنند نیاز به دانشمندان زمین شناسی که زیستگاه باستانی، تغییر آب و هوا، خطرات طبیعی و منابع معدنی همچنان در حال افزایش است. مشاغل با حقوق بالا شامل حفاظت و پایداری محیط زیست، ارزیابی خطرات طبیعی، انرژی های تجدید پذیر، مهندسی و ساخت و ساز است. در وبسایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید اطلاعات متنوع درباره هند و کشورهای مختلف در جهان را بدست آورید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *