مهاجرت تحصیلی مکزیک

رشته زمین شناسی در مکزیک

رشته زمین شناسی در مکزیک

رشته زمین شناسی در مکزیک برای علاقه مندان این رشته در سطح دانشگاهی ارائه می شود. دوره های ارائه شده در این کشور به زبان اسپانیایی است. لذا افرادی که خواهان تحصیل در مکزیک هستند بایستی به زبان اسپانیایی تسلط داشته باشند. رشته زمین شناسی در مکزیک یک رشته در زمینه علوم و محیط زیست است. دوره های ارائه شده در مقاطع مختلف تحصیلی ارائه می شود که موجب اخذ مدرک لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می شود. بازار کار رشته زمین شناسی در مکزیک نیز در میان متخصصین با تجربه و  کار کشته مناسب است. به عنوان یک خارجی یافتن کار در مکزیک به عنوان یک زمین شناس کار دشواری است. در هر حال در ادامه این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته زمین شناسی و دانشگاه های ارائه کننده آن نوشته اند.

کار در رشته زمین شناسی در مکزیک

زمین شناسان در اکتشاف، توسعه و حفاظت از منابع آب کم، تجدید ناپذیر، انرژی و معدنی نقش دارند. بیشتر و بیشتر زمین شناسان درگیر مطالعات از بین بردن خطرات زمین شناسی (مانند سیل، رانش زمین، زمین لرزه و فوران آتشفشانی) و ارائه روش های دفع مواد زائد شیمیایی و هسته ای هستند. کاهش فرسایش دریایی در مناطق ساحلی، تکنیک های حفظ خاک و آلودگی در خاک و آب تنها چند مشکل است که توسط زمین شناسان مورد مطالعه قرار گرفته است.

  • یک حرفه در زمین شناسی چالش های بزرگ، فرصت های شغلی عالی و پاداش های رضایت بخش شخصی را ارائه می دهد.
  • دانشمندان زمین شناسی داده ها را برای درک زمین و سایر سیارات جمع آوری و تفسیر می کنند.
  • آنها از دانش خود برای افزایش درک ما از فرایندها و منابع زمین برای بهبود کیفیت زندگی انسان استفاده می کنند.

مسیرهای شغلی آنها بسیار متفاوت است زیرا علوم زمینی طیف وسیعی از موضوعات را شامل تشکیل کوه ها، علت زمین لرزه ها و فوران های آتشفشانی، تغییرات آب و هوا، کیفیت و منبع آب، منابع انرژی و تکامل زمین و زندگی را در بر می گیرد.  چشم انداز اشتغال در علوم زمین شناسی مانند هر حرفه ای با شرایط اقتصادی کشور متفاوت است. چشم انداز دوربرد در این زمان خوب است. کاهش منابع انرژی، معدنی و آب همراه با افزایش نگرانی ها در مورد محیط زیست و خطرات طبیعی چالش های جدیدی را برای زمین شناسان به وجود می آورد. بخش ها جذاب فعلی اشتغال در علوم زمین شامل اکتشاف نفت و گاز، تغییرات آب و هوایی زمین هیدرولوژی و زمین شناسی محیطی است.

درآمد مشاغل زمین شناسی در مکزیک

میزان درآمد کار در کشور مکزیک در مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی به صورت متوسط 59800MXN (پزو مکزیک) در ماه است که سالانه حدود 718000MXN (پزو مکزیک) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته زمین شناسی در کشور مکزیک به میزان 28700MXN (پزو مکزیک) و حداکثر به میزان 93900MXN (پزو مکزیک) می باشد. با استفاده از موسسات معتبر کاریابی در مکزیک می توانید جستجوی کار در این کشور را آغاز کنید.

در نمودار زیر میزان حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی در کشور مکزیک آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل زمین شناسی در مکزیک

تحصیل رشته زمین شناسی در مکزیک

رشته زمین شناسی مربوط به مطالعه کانی شناسی، سنگ شناسی و مواد زمینی است.  با استفاده از زمین شناسی دانشمندان به مطالعه تاریخچه زمین و اتفاقات تاثیرگذار  بر زمین و محیط زیست می پردازند. رشته زمین شناسی در مکزیک از گذشته تاکنون ارائه شده و در دوره های مختلفی توسط علاقه مندان به این رشته مطالعه شده است. دانشجویان زمین شناسی و علوم زمینی در مقاطع مختلف در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل میکنند و مدرک مربوط را بدست می آورند. اکثر دوره های ارائه شده در این کشور به زبان اسپانیایی است. با تحصیل رشته زمین شناسی در مکزیک می توانید تخصص لازم برای ورود به بازار کار کشور مکزیک را بدست آورید. شایان ذکر است این رشته در مکزیک آنچنان محبوبیت ندارد و دانشگاه های ارائه کننده این رشته در مکزیک انگشت شمار هستند.

در جدول زیر دانشگاه های مکزیک برای تحصیل رشته زمین شناسی معرفی شده اند:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه نیومکزیکو
2دانشگاه ملی مکزیک
3دانشگاه سونورا
4دانشگاه نووئو لئون
5دانشگاه هایلند نیومکزیکو
6موسسه معدن و تکنولوژِی نیو مکزیکو

تحصیل زمین شناسی در دانشگاه نیومکزیکو

گروه علوم زمین شناسی متعهد به آموزش و تحقیقات مبتنی بر میدانی و آزمایشگاهی است. این دانشگاه تلاش می کند یکی از گروه های برتر در کشور باشد که در آن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در علوم زمین شناسی را به عنوان پایه ای برای حرفه ای در صنعت، دولت یا دانشگاه ارائه می کند. برنامه های این دانشگاه به درک بیشتر فرآیندهای زمین از طریق تحقیقات، خدمات به علوم زمین شناسی و اطلاع رسانی به عموم مردم و کلاس های درسی اختصاص داده است. این دانشگاه هر 2 برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد را ارائه می دهد. دانشجویان به دنبال مشاغل در زمین شناسی محیط زیست، صنعت انرژی، خدمات دولتی هستند.

  • برنامه کارشناسی: علوم زمین شناسی، زمین و سیستم های محیطی و آموزش علوم زمین.
  • برنامه تحصیلات تکمیلی: سنگ شناسی، ژئوشیمی، چینه شناسی، زمین شناسی ساختاری، نئوتکتونیک و آتشفشان شناسی

لیسانس رشته زمین شناسی در دانشگاه نیومکزیکو

لیسانس رشته زمین شناسی در دانشگاه نیومکزیکو

در حال حاضر 3 گزینه متفاوت برای لیسانس علوم در رشته زمین شناسی وجود دارد که هریک دارای شرایط کلاس خاصی هستند:

  • علوم زمین شناسی: این برنامه سنتی زمین شناسی برای کسانی است که به دنبال درجه های پیشرفته در زمین شناسی یا اشتغال به عنوان زمین شناس هستند.
  • زمین و سیستم های زیست محیطی: این گزینه برای علاقه مندان به دیدگاه یکپارچه تری از زمین شناسی با توجه به محیط زیست و رابطه بین علم زمین و سیاست عمومی است. حسابداری و شیمی مورد نیاز نیست.
  • آموزش علوم زمین شناسی: این یک گزینه برای کسانی است که علاقمند به دریافت مدرک آموزشی با تأکید بر علوم زمین هستند.

همه این برنامه ها با درس کد GEOL 111G شروع می شود، یک کلاس نظری که الزامات آموزش عمومی را برای کلاس علوم آزمایشگاهی برآورده می کند. شما می توانید مدرک خود را با کلاس هایی مانند فسیل ها و تکامل زندگی (305V) و مواد معدنی (310) ادامه دهید. بسیاری از کلاس ها شامل سفرهای میدانی به مناطق مورد علاقه محلی هستند و سفرهای اختیاری به مکان هایی مانند گرند کنیون هستند.

کارشناسی ارشد زمین شناسی دانشگاه نیومکزیکو

دپارتمان دانشگاه مدرک کارشناس ارشد در علوم زمین شناسی ارائه می دهد. دانشجویان با استخدام شرکت های نفتی و زمین شناسی محیط زیست کار می کنند و برخی دیگر در مقطع دکتری ادامه تحصیل می دهند. دانشگاه نیومکزیکو در قسمت جنوبی ریو گرانده واقع شده است، که محیطی ایده آل برای طیف گسترده ای از مطالعات زمین شناسی است. تحقیقات دانشکده شامل پروژه هایی در سراسر نیومکزیکو، آریزونا، کالیفرنیا، اورگان، آلاسکا، مکزیک و استرالیا است. امکانات آزمایشگاهی دانشگاه شامل ICPMS، XRF ، TIMS ، LIBS، اره های سنگی، آزمایشگاه جداسازی مواد معدنی و shatterbox برای تهیه نمونه های ژئوشیمیایی است.

گروه علوم زمین شناسی در دانشگاه ایالتی نیومکزیکو تحصیلات تکمیلی را ارائه می دهد که منجر به مدرک کارشناسی ارشد (MS) در علوم زمین شناسی می شود. جهت اعزام دانشجو به مکزیک شرایط را در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بخوانید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *