مهاجرت تحصیلی مالزی

رشته زمین شناسی در مالزی

رشته زمین شناسی در مالزی

رشته زمین شناسی در مالزی در دانشگاه های مختلفی در این کشور ارائه می شود. زمین شناسی مربوط به مطالعه زمین از گذشته تاکنون است. مالزی دارای دانشگاه های متعددی در شهرهای مختلف است. دوره های متنوعی در کشور مالزی ارائه می شود. رشته زمین شناسی یکی از رشته های ارائه شده در این کشور است. دانشجویان علاقه مند می توانند دوره های مختلفی را در سطوح مختلف شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا پیدا کنند. زبان تحصیل در این کشور انگلیسی و مالزیایی است. زمین شناسی مطالعه زمین است، نحوه عملکرد آن در کنار تاریخ 4.5 میلیارد ساله آن است.

زمین شناسی علمی است که به ساختار و ماده فیزیکی زمین، تاریخ آنها و فرایندهایی که بر روی آنها عمل می کند، می پردازد. زمین شناسی همچنین بر تکامل و پویایی زمین مانند مواد معدنی طبیعی و منابع انرژی آن تمرکز دارد. زمین شناسی همچنین شامل مطالعه هر سیاره زمینی است. اگر علم را دوست دارید، عشق عمیقی به زمین دارید، فضای بیرون را دوست دارید و شیفتگی زیادی برای جهان دارید، باید زمین شناسی را در نظر بگیرید. در ادامه این مقاله همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره رشته زمین شناسی و دانشگاه های ارائه کننده این رشته در مالزی شرح داده اند.

درآمد مشاغل زمین شناسی در مالزی

زمین شناسان برای درک تاریخ سیاره ما کار می کنند. زمین شناسان مهمترین منابع طبیعی ما مانند آب، انرژی، محیط زیست، تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی را مطالعه می کنند. هرچه آنها بتوانند تاریخ زمین را بهتر درک کنند، راحت تر می توانند پیش بینی کنند که چگونه رویدادها و فرآیندهای گذشته بر آینده تأثیر می گذارد. میزان حقوق ماهیانه کار در مالزی برای یک زمین شناس در کشور فیلیپین به صورت متوسط به میزان 10500MYR (رینگیت مالزی) در ماه است. این میزان مبلغی بالغ بر 125000MYR (رینگیت مالزی) در سال است. همچنین حداقل میزان درآمد ماهیانه کار یک زمین شناس در مالزی در حدود 5430MYR (رینگیت مالزی) و حداکثر 16000MYR (رینگیت مالزی) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته زمین شناس در برخی از بهترین شهرهای مالزی در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق مشاغل زمین شناسی در شهرهای مالزی

تحصیل رشته زمین شناسی در مالزی

زمین شناسی به ما کمک می کند تا مواد زمینی را که هر روز از آن استفاده می کنیم مانند نفت، فلزات و آب همراه با فرایندهای طبیعی که زمین ایجاد می کند مانند رانش زمین، زمین لرزه، سیل و فوران آتشفشانی را مطالعه کنیم. یادگیری و درک علل اصلی این فرایندها به توسعه و تکامل مستمر جوامع کمک می کند. به عنوان مثال، اگر مطالعه زمین شناسی بتواند نقشه مناطقی را که در گذشته دچار سیل شده اند، مطالعه کند، همچنین می تواند مناطقی را که ممکن است دوباره در آینده تحت تأثیر سیل قرار گیرند، پیش بینی کند. این امر به اجتناب از ساخت و ساز در آن منطقه خاص یا تعیین محل حفاظت از سیل یا بیمه سیل کمک می کند.

زمین شناسی همچنین با مطالعه تغییرات آب و هوایی به ما کمک می کند. تغییر آب و هوا عبارت است از تغییر در آب و هوای معمولی که در یک مکان یافت می شود، از تغییر میزان بارندگی در یک مکان تا تغییر دمای معمول یک فصل. تغییرات آب و هوایی نیز تغییر آب و هوای زمین است. درک این تغییرات در طول زمان در درک علل تغییرات و آثار آن بسیار ارزشمند است.

در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی برای تحصیل در مالزی آشنا شوید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه مالایا
2دانشگاه کورتین
3دانشگاه صباح مالزی
4دانشگاه فنی مالزی
5دانشگاه ناتینگهام مالزی
6دانشگاه کبانگسان

کارشناسی زمین شناسی کاربردی دانشگاه کورتین مالزی

در این دوره 3 ساله، شما می توانید زمین شناسی نظری و عملی را با مهارت های فنی و تجاری ترکیب کنید.

  • سال اول یک پایه اساسی در شیمی، فیزیک، ریاضیات، ارتباطات علمی و مهارت های رایانه و مقدمه ای بر زمین شناسی به شما می دهد.
  • سال دوم بر مهارت های نظری، آزمایشگاهی و میدانی مورد نیاز برای درک فرایندهای زمین شناسی تمرکز می کند.
  • سال سوم پوشش جامعی از همه رشته های کاربردی زمین شناسی از جمله تجزیه و تحلیل حوضه و سیستم های نفتی، ارزیابی سازند، مهندسی نفت و توسعه پایدار و زمین ساختی و زمین پویا را ارائه می دهد.

کاربردی زمین شناسی ارائه دهنده اصلی فارغ التحصیلان ماهر در صنایع نفت، معادن، آب های زیرزمینی و محیط زیست در مالزی و خارج از کشور است. همچنین تحقیقات تأثیرگذار، بنیادی و کاربردی را در طیف وسیعی از رشته ها انجام می دهد. هدف این گروه الهام بخشیدن به دانشجویان برای کسب مهارت های علمی و عملی است که برای اشتغال در آینده به آنها نیاز دارند. این جریان مطالعات حوضه های رسوبی و زمین شناسی نفت را با جنبه های ژئوفیزیک و مهندسی نفت مرتبط با ارزیابی، توسعه و بهره برداری از منابع نفت و گاز ترکیب می کند.

پروژه زمین شناسی نفت و پایان نامه مهارت های تحقیقاتی اصلی دانشجو را شامل مطالعات تجربی، نظری، میدانی، جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و گزارش علمی انتقادی توسعه می دهد. اتمام پروژه به کارفرمایان بالقوه نشان می دهد که می توانند به تنهایی کار کنند و مجموعه ای پیچیده از کار را در مهلت های تعیین شده برنامه ریزی و انجام دهند. از طریق این پروژه، دانشجویان فرصت می یابند تا کار تحقیقاتی خود را در بخش های معتبر و همکاری تحقیقاتی بین المللی منتشر کنند.

کارشناسی زمین شناسی کاربردی دانشگاه کورتین مالزی

لیسانس زمین شناسی دانشگاه صباح مالزی

برنامه زمین شناسی به منظور ارائه دانش بنیادی در مورد زمین و فرآیندهای درگیر در داخل و روی سطح زمین تنظیم شده است. منابع طبیعی زمین مانند نفت، گاز، مواد معدنی و مصالح ساختمانی و همچنین اصول اولیه زمین شناسی از طریق یادگیری در کلاس درس و مجموعه ای از کارهای میدانی انجام شده در اطراف صباح توضیح داده می شود. آموزش های صنعتی که در ترم پایانی برگزار می شود، برای دانشجویانی که در این دوره شرکت می کنند بسیار مناسب و قابل توجه است. دانشگاه صباح یکی از دانشگاه های معتبر مالزی واقع در شهر کوتا کینابالو است. شرایط اخذ ویزای تحصیلی در مالزی در سایر مقالات ارائه شده در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ذکر شده است.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته زمین شناسی در مالزی

  1. کاوه گفت:

    سلام،کدام دانشگاه مالزی رشته معدن در ارشد و دکترا دارد،با سپاس فراوان از شما.

    1. صادقی گفت:

      با سلام لطفا در خصوص تحصیل در مالزی با شماره 02191003232 تماس بگیرید. توصیه می شود که مقاله تحصیل در دانشگاه های مالزی را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *