مهاجرت تحصیلی لیتوانی

رشته زمین شناسی در لیتوانی

رشته زمین شناسی در لیتوانی

رشته زمین شناسی در لیتوانی در دوره های مختلفی در دانشگاه معتبر این کشور به نام دانشگاه ویلنیوس ارائه می شود. رشته زمین شناسی رشته ای علمی درباره طبیعت و علوم زمینی است. این رشته در لیتوانی در 3 چرخه مطالعاتی مختلف دنبال می شود. افرادی که علاقه مند به تحصیل رشته زمین شناسی در لیتوانی هستند می توانند دوره های مختلفی را در این کشور به زبان های لیتوانیایی، انگلیسی و حتی روسی بیابند. لیتوانی عضو اتحادیه اروپا می تواند مقصدی برای دانشجویان خارجی باشد. با مطالعه این مقاله می توانید در ادامه اطلاعات تکمیلی درباره دوره های ارائه شده در این کشور در رشته زمین شناسی را بدست آورید. کارشناسان و متخصصین مهاجرتی در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند در زمینه اخذ ویزا و پذیرش پشتیبان شما باشند.

تحصیل رشته زمین شناسی در لیتوانی

زمین شناسی مربوط به مطالعه پدیده های مختلف زمینی و عوامل مربوط به تغییر و اثرگذاری بر روی کانی ها، سنگ ها و مواد تشکیل دهنده زمین است. با استفاده از علم زمین شناسی دانشمندان می توانند گذشته زمین را مطالعه کرده و آینده آن را نیز پیش بینی کنند. تحصیل رشته زمین شناسی در لیتوانی تنها در دانشگاه ویلنیوس که معتبرترین دانشگاه این کشور است امکان پذیر است. دوره های ارائه شده در این دانشگاه در رشته زمین شناسی شامل:

  • کارشناسی زمین شناسی
  • کارشناسی ارشد زمین شناسی
  • دکترای زمین شناسی

دوره های ارائه شده در این رشته در کارشناسی به زبان روسی و لیتوانیایی و در مقاطع بالاتر به زبان انگلیسی است. در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های لیتوانی برای تحصیل رشته زمین شناسی معرفی شده اند:

شهردانشگاه
ویلنیوسدانشگاه ویلنیوس

دلایل تحصیل رشته زمین شناسی در لیتوانی

کشور کوچک بالتیک لیتوانی به خاطر دریاچه ها و جنگل های بکر، خط ساحلی زیبا و شهرهای پر رونق خود مشهور است. پایتخت کشور لیتوانی، ویلنیوس به خاطر جاذبه های تاریخی و فرهنگی غنی اش معروف است و معتبرترین کالج های لیتوانی را در خود جای داده است. دانشجویان علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور در لیتوانی متوجه خواهند شد که این کشور دارای موسسات آموزش عالی دولتی و خصوصی است. رشد سریع اقتصاد لیتوانی و فرهنگ متمایز آن را به گزینه ای محبوب برای دانش آموزانی تبدیل می کند که علاقه مند به ادامه تحصیل در یک کشور پر جنب و جوش هستند. لیتوانی در کرانه های جنوب شرقی دریای بالتیک، کشوری شمالی در اروپای شرقی است که با کشورهای لهستان، روسیه، لتونی و بلاروس هم مرز است. از بزرگترین شهرهای این کشور می توان به ویلنیوس، کاوناس، کلایپدا و سیائولیای اشاره کرد.

معماری خیره کننده، مناظر طبیعی زیبا، و مردمی صمیمی، جذابیت اصلی برای دانشجویانی است که علاقه مند به تحصیل در اروپای شرقی هستند. این دانشجویان می توانند برای اخذ مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در کالج ها و دانشگاه های کشور حضور یابند. لیتوانی دارای بیش از 30 کالج و دانشگاه علمی کاربردی است. مدارک آن در سراسر جهان شناخته شده است. دانشجویان از سراسر جهان به دلیل هاله منحصر به فرد شرق-ملاقات-غرب و همچنین هزینه ها و شهریه های دانشگاهی منصفانه و اغلب مقرون به صرفه لیتوانی جذب لیتوانی می شوند. اکثر دانشجویان بین المللی در لیتوانی از دیگر کشورهای اروپایی هستند، اما دانشجویانی از ایالات متحده، کانادا، استرالیا و ژاپن نیز برای تحصیل در دانشگاه های برتر این کشور انتخاب شده اند.

درآمد مشاغل زمین شناسی در لیتوانی

دانشجویان بین المللی این امکان را دارند که 15 ماه پس از آن در این کشور بمانند تا به دنبال کار باشند. می توانید در طول آخرین سال تحصیل برای تمدید اجازه اقامت موقت به مدت 3 ماه دیگر از روزی که مطالعات به پایان رسیده است، درخواست دهید. پس از فارغ التحصیلی، شما همچنین می توانید برای مجوز اقامت موقت به مدت 12 ماه برای جستجوی کار و اهداف خود اشتغالی اقدام کنید. حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای مشاغل رشته زمین شناسی در لیتوانی به صورت متوسط قبرس 1757€ (یورو) در ماه است که سالانه حدود 21080€ (یورو) می باشد. همچنین در حداقل میزان درآمد ماهیانه کار مشاغل رشته زمین شناسی در کشور لیتوانی به میزان 949€ (یورو) و حداکثر به میزان 2650€ (یورو) می باشد.

در نمودار زیر میزان حقوق مشاغل رشته زمین شناسی در لیتوانی آورده شده است:

حقوق ماهیانه مشاغل زمین شناسی در لیتوانی

تحصیل رشته زمین شناسی در دانشگاه ویلنیوس لیتوانی

دانشگاه ویلنیوس لیتوانی دانشگاه دولتی این کشور و برترین دانشگاه لیتوانی است. موسسه علوم زمین شناسی این دانشگاه شامل 5 بخش است:

  • گروه جغرافیا و محوطه سازی
  • گروه زمین شناسی و کانی شناسی
  • گروه زمین شناسی و زمین شناسی مهندسی
  • گروه هیدرولوژی و اقلیم شناسی
  • گروه نقشه کشی و ژئوفورماتیک

به دانشجویان در این برنامه های آموزشی این فرصت داده می شود که دارای مدرک حرفه ای آموزگار باشند، که این حق را برای کار به عنوان معلمان موضوعی در مدارس آموزش عمومی فراهم می کند. این را می توان به روش پیش بینی شده در برنامه مطالعه انجام داد: با انتخاب مطالعات موازی موضوع آموزشی یا طبق یک برنامه مطالعه فردی. همچنین می توانید برای دکتری در موسسه علوم زمین شانسی (مطالعات چرخه سوم) تحصیل کنید.

کارشناسی زمین شناسی در دانشگاه ویلنیوس Lithuania

تخصص زمین شناسی در لیتوانی تقاضای زیادی دارد. زمین شناسان، با کمک آخرین فن آوری ها، مواد زمین و امکانات استفاده از آنها را مطالعه می کنند، ضروری ترین مواد معدنی (آب، روغن، مواد اولیه ساختمانی و غیره) منابع انرژی و بررسی خاک برای ساخت و ساز را پیدا می کنند. علاوه بر این، آنها اطلاعاتی در مورد تکامل زندگی، تغییرات طولانی مدت آب و هوا و اکوسیستم، خطرات و خطرات طبیعی دریافت می کنند و در مدیریت حفاظت از زیر خاک و محیط زیست مشارکت دارند.

  • این تنها برنامه درسی زمین شناسی در لیتوانی است.
  • همه زمینه های زمین شناسی تحت پوشش هستند و برنامه در طیف گسترده ای ارائه می شود.
  • امکان انتخاب تخصص فراهم می شود.
  • حداکثر 50% زمان مطالعه شما می توانید در دانشگاه های خارجی تحصیل کنید.
  • دوره های نظری با کار آزمایشگاهی و تمرینات عملی متعادل هستند.
  • در تابستان، تمرینات میدانی در لیتوانی و خارج از کشور (لهستان، نروژ) برگزار می شود.
  • فرصت های رشد شغلی شامل 100 شرکت خصوصی مانند GJ Magma ، Geobaltics و غیره
  • %67 فارغ التحصیلان پس از تحصیل در لیتوانی، تحت قرارداد کار 6 ماه پس از فارغ التحصیلی کار می کنند.

کارشناسی زمین شناسی در دانشگاه ویلنیوس Lithuania

کارشناسی ارشد Geology دانشگاه ویلنیوس Lithuania

این برنامه به منظور آماده سازی متخصصان زمین شناسی جهانی با مهارت بالا طراحی شده است که مهارت های فکری و عملی آنها با الزامات علوم زمین شناسی مدرن و فناوری های مبتنی بر دانش مطابقت دارد. فارغ التحصیلان قادر خواهند بود:

  • دانش و درک جامع زمین شناسی را به نمایش بگذارند و به کار گیرند و آن را به طور موثر در تحقیقات علمی و فعالیت های عملی به کار گیرند.
  • تجزیه و تحلیل انتقادی و سیستماتیک اطلاعات و داده ها
  • توسعه و پیاده سازی نوآوری های تحقیقاتی در زمینه های مرتبط با علوم زمین در تحقیقات پیچیده زیست محیطی و مناطق مختلف توسعه اقتصادی
  • حل مستقل مشکلات زمین شناسی در زمینه دستاوردهای علم مدرن
  • رقابت در بازار کار ملی و بین المللی

این برنامه با فرآیندهای مربوط به تحقیقات علمی آشنا می شود و دانش و مهارت های مورد نیاز برای حرفه ای را به عنوان یک زمین شناس حرفه ای، زمین شناس یا مهندس زمین شناس ارائه می دهد. دانش نظری و مهارت های عملی را برای مشکلات زمین شناسی واقعی به کار گرفته می شود و زمینه مناسبی را برای کار در شاخه های مختلف زمین شناسی یا منطقه ای چند رشته ای شامل حفاظت از محیط زیست، مهندسی ژئوتکنیک و غیره فراهم می کند. ادامه تحصیل در سطح بالاتر (دکتری) در زمین شناسی و سایر علوم طبیعی در لیتوانی و خارج از کشور نیز با مطالعه کارشناسی ارشد این رشته فراهم می شود. در مقاله ای مجزا در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید هزینه تحصیل در لیتوانی را بررسی کنید.

سوالات مکرر در خصوص رشته زمین شناسی در لیتوانی

در این بخش از مطلب به سوالات مکرر شما در خصوص رشته زمین شناسی در لیتوانی پاسخ داده ایم:

  • درآمد در حوزه زمین شناسی ر لیتوانی چقدر است؟ حقوق ماهیانه کار در لیتوانی برای مشاغل رشته زمین شناسی در لیتوانی به صورت متوسط قبرس 1757€ (یورو) در ماه است که سالانه حدود 21080€ (یورو) می باشد.
  • بهترین دانشگاه جهت تحصیل رشته زمین شناسی در لیتوانی کدام است؟ دانشگاه ویلنیوس
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *