مهاجرت تحصیلی فیلیپین

رشته زمین شناسی در فیلیپین

رشته زمین شناسی در فیلیپین

تحصیل در رشته زمین شناسی در فیلیپین می تواند رشته ای کاربردی و مفید برای این کشور به خصوص برای متقاضیان بین المللی محسوب شود. اگر علاقه دارید تا در این کشور تحصیل کنید باید بدانید که شما فرصت های بسیار خوبی برای تحصیل در این کشور در مقاطع مختلف دارید و می توانید به زبان انگلیسی نیز تحصیل کنید. رشته زمین شناسی رشته از رشته هایی است که می توانید در آن به تحقیق و اکتشاف بسیار بپردازید. این رشته برای اشخاصی که به طبیعت علاقه دارند بسیار مناسب است. شما می توانید در دانشگاه های برتر فیلیپن که رتبه های خوبی در سطح جهان دارند می توانید تحصیلی عالی داشته باشید. همچنین فرصت های شغلی مناسب برای دانشجویان در این کشور آسیایی از بهترین مزایای تحصیل است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت به فیلیپین به سوالات شما پاسخ می دهد.

تحصیل رشته زمین شناسی در فیلیپین

کارشناسی علوم زمین شناسی یک دوره 4 ساله است که بر مطالعه زمین تمرکز دارد. این به منشا، ترکیب، ویژگی ها و فرآیندهای خود می پردازد. گرایش های زمین شناسی نیز بلایای طبیعی زمین مانند زلزله، سیل، فوران آتشفشان را مطالعه می کنند. دانش آموزان می توانند راه حل هایی را در مورد چگونگی حفظ و کاهش اقدامات مضر مردم روی زمین ارائه دهند. دانش آموز باید فارغ التحصیل دبیرستان باشد. با این حال، اگر آنها نتوانستند از دبیرستان فارغ التحصیل شوند، می توانند از سیستم یادگیری جایگزین (ALS) استفاده کرده و از آزمون استقرار آموزشی فیلیپین (PEPT) برای واجد شرایط شدن برای کالج استفاده کنند. در دسترس بودن دوره ها برای گذرانندگان PEPT بستگی به دانشگاه دارد. دانش آموزان باید در آزمون پذیرش کالج دانشگاه قبول شوند.

در طول سال چهارم این برنامه، دانش آموزان ملزم به شرکت در آموزش کار (OJT) در سازمان های دولتی و شرکت های مشاوره خصوصی برای معادن و صنایع نفت هستند. معمولا دانشگاه ها از آنها می خواهند که گزارشی کتبی از وظایف، تجربیات یادگیری و ساعات ارائه شده ارائه دهند. عملکرد کار آنها نیز توسط مدیران فوری آنها ارزیابی و به هماهنگ کننده OJT مربوطه ارائه می شود. ممکن است تعداد ساعت های مورد نیاز در هر دانشگاه متفاوت باشد. دانشجویانی که مایل به ادامه تحصیل در رشته زمین شناسی هستند، تشویق می شوند که رشته علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات (STEM) را در مسیر علمی دنبال کنند. این رشته اصول ریاضیات و علوم کاربردی را ارائه می دهد که در زندگی دانشگاهی آنها مفید خواهد بود.

تحصیل رشته زمین شناسی در فیلیپین

دانشگاه های تحصیل رشته زمین شناسی در فیلیپین

دانشگاه مپیا یک دانشگاه خصوصی در مانیل است که در این دانشگاه کارشناسی زمین شناسی و کارشناسی ارشد در ژئوفورماتیک ارائه می شود. دانشگاه آدامسون نیز مدرسه خصوصی در مانیل است. دانشگاه آدامسون یکی از مدارس اصلی است که سال هاست برنامه زمین شناسی و مهندسی معدن را در فیلیپین ارائه می دهد. دانشگاه فیلیپین دلیمان دانشگاه ایالتی، شهر Quezon ،نیز کارشناسی زمین شناسی و کارشناسی ارشد زمین شناسی و همچنین دکترای زمین شناسی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. این یک دانشگاه دولتی است اما امکانات آن در مقایسه با مدارس خصوصی خوب و مناسب است.

دانشگاه ایالتی پارتیدو نیز دانشگاه ایالتی، گوا، کامارینس سور نیز کارشناسی زمین شناسی را در مقاطع ارشد ارائه می دهد. دانشگاه جنوب شرقی فیلیپین دانشگاه ایالتی شهر داوائو نیز کارشناسی زمین شناسی را ارائه می دهد. جهت تحصیل در کشور فیلیپین ابتدامقاله لینک شده را بررسی بفرمائید.

در جدول زیر شاهد هزینه تحصیل رشته زمین شناسی در دانشگاه ها کشور فیلیپین در مقاطع مختلف هستید:

هزینه کارشناسی به پوندهزینه ارشد به پوند
66000£ الی 120000£ در سال35000£ الی 74000£ در سال
130000£ الی 195000£ در سال6600£ الی 14000£ در سال

الزامات تحصیل رشته زمین شناسی در فیلیپین

حداقل تحصیلات مورد نیاز برای اخذ پذیرش در دانشگاه های فیلیپین مدرک دانشگاهی در رشته زمین شناسی است. دانش آموزان پیش دانشگاهی که علاقه مند به زمین شناس شدن هستند باید دوره های مقدماتی را در زمینه علوم زمین، زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضی بگذرانند. دوره های مربوط به علوم محیط زیست، کامپیوتر، جغرافیا و نقشه برداری نیز ارزشمند است. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی 4 ساله در زمین شناسی بین 140100£ الی 1601000£ (پوند)است. همچنین ممکن است با کسب معدل خوب و دارا بودن شرایط مناسب واجد شرایط اخذ بورسیه شوید. فقط 3 دانشگاه در فیلیپین وجود دارد که لیسانس زمین شناسی ارائه می دهند و اینها دانشگاه آدامسون موسسه فناوری Mapua مانیل و UP Diliman شهر Quezon می باشند. از دیگر الزامات تحصیل در این کشور اخذ ویزای تحصیلی فیلیپین می باشد.

در نمودار زیر شاهد میزان دانشجویان بین المللی هستید که در این کشور بورسیه دریافت می کنند:

میزان دانشجویان بین المللی که در فیلیپین بورسیه اخذ کرده اند

حیطه کاری زمین شناس در فیلیپین

یک زمین شناس به مطالعه ویژگی های پوسته زمین، به ویژه فجایع، مانند زلزله، فوران آتشفشان، رانش زمین و سایر پدیده های مربوط به گوشته فوقانی زمین می پردازد. او سنگ ها و خاک را برای یافتن ذخایر معدنی با ارزش اقتصادی مانند فلزات، غیر فلزات، نفت، گاز طبیعی، منابع زمین گرمایی و آب های زیرزمینی مورد مطالعه قرار می دهد. مناطق خاصی از زمین را برای بررسی ساختار آن و انواع سنگ ها یا مواد معدنی موجود بررسی می کند.

همچنین هسته های سنگی، قلمه ها و نمونه ها را مطالعه می کند. یک زمین شناس همچنین ماهیت و اثرات رویدادهای طبیعی مانند فرسایش، رسوب، یخبندان، زلزله و خطرات آتشفشانی را مطالعه می کند. زمین شناسان سازه ای با توصیه به این که چگونه سازه های سنگی می توانند بر شکست بارهای تحمل کنند نیز، به مهندسان کمک کنند. چنانچه پس از فارغ التحصیلی تمایل به کار در این کشور دارید، بایستی ابتدا ویزای کار فیلیپین را اخذ نمایید.

در لیست زیر شاهد وظایف کاری یک زمین شناس در کشور فیلیپین می باشید:

  • مطالعات زمین آمار و نظریه نمونه گیری
  • مطالعات شکل گرفته و اقشار سنگی را فسیل کرده است
  • بررسی و مدیریت منابع آب زیرزمینی را
  • بررسی آلودگی آب های زیرزمینی و شوری زمین
  • نمونه برداری ژئوشیمیایی از رسوب جویبار و خاک ها
  • انجام بررسی های مغناطیسی و گرانش زمین
  • بررسی نمونه های زمین شناسی در آزمایشگاه ها با استفاده از میکروسکوپ های نوری و الکترونی
  • کمک در تعیین قابلیت اقتصادی استخراج منابع زمین
  • کمک به ارزیابی های زیست محیطی مانند استفاده از زمین، برنامه ریزی و بازسازی و اثرات آلودگی بر بستر دریا

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در فیلیپین

داشتن مشاغل درحوزه زمین شناسی از مهم ترین مسائل برای فارغ التحصیلان این رشته است. زمین شناسان برای طیف گسترده ای از سازمان های دولتی، شرکت های خصوصی و موسسات غیر انتفاعی و دانشگاهی کار می کنند. دولت ملی زمین شناسان را برای کمک به برنامه ریزی و ارزیابی حفاری ها، مکان های ساختمانی، پروژه های اصلاح محیط زیست و آمادگی در برابر بلایای طبیعی و همچنین بررسی منابع طبیعی استخدام می کند. شرکت های بزرگ نفتی و توسعه دهندگان زمین از زمین شناسان برای کمک به آنها در یافتن نفت و مواد معدنی، سازگاری با ویژگی های محلی مانند ذخایر کارستی یا خطر زلزله و رعایت مقررات زیست محیطی استفاده می کنند. زمین شناسان در دانشگاه معمولا دارای مدرک پیشرفته در یک منطقه تخصصی در این رشته هستند.

زمین شناسان در کشور فیلیپین ممکن است در صنایع زیر به کار گرفته شوند:

  • کشاورزی
  • شکار
  • جنگلداری
  • معدن
  • ساخت و ساز
  • املاک
  • فعالیت های تجاری

جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *