مهاجرت تحصیلی عمان

رشته زمین شناسی در عمان

رشته زمین شناسی در عمان

علاقه مندان به تحصیل رشته زمین شناسی در عمان میتوانند در 2 دانشگاه معتبر برنامه های مختلفی بیابند. عمان یکی از کشورهای منطقه خلیج فارس است. عمان مانند سایر کشورهای عربی این حوزه تمرکز بر زمین شناسی، نفت و پتروشیمی دارد. علاقه مندان به این رشته نیز می توانند در گرایشات مربوط به زمین شناسی نفت و گاز و زمین شناسی کاربردی تحصیل کنند. عمان در سال های اخیر از نظر اقتصادی و آموزشی پیشرفت قابل توجهی کرده و می تواند زمینه برای ورود به بازار کار شما باشد. البته توجه داشته باشید که کشورهای عربی مقصد خوبی برای بلند مدت نیستند چرا که بسیاری از آنها اقامت دائم را به شهروندان ایرانی ارائه نمی کنند. لذا با مشاوره از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید بهترین مقاصد برای تحصیل رشته زمین شناسی را بررسی کنید.

تحصیل رشته زمین شناسی در عمان

زبان اصلی تحصیل در کشور عمان عربی است. اما این کشور در دوره های تحصیلات تکمیلی مانند کارشناسی ارشد و دکترا دوره های مختلف را به زبان انگلیسی ارائه می کند. علاقه مندان به تحصیل رشته زمین شناسی در عمان می توانند در 2 دانشگاه سلطان قابوس عمان و دانشگاه تکنولوژی آلمان در این رشته تحصیل کنند. دوره های ارائه شده در این کشور با آخرین متدها و با اساتید مجرب ارائه می شود. عمان از نظر تحصیلی و آموزشی در آسیا در جایگاه بسیار خوبی قرار دارد و در تلاش است تا در سطح اروپا و جهان شناخته شود.

 با داشتن شرایط تحصیل در عمان می توانید در موسسات زیر در رشته زمین شناسی تحصیل کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه سلطان قابوس عمان
2دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

درآمد رشته زمین شناسی در عمان

مشاغل زمین شناسی در عمان حقوق بالایی دارند. از جمله مشاغل در این رشته در کشور عمان شامل مهندسی زمین شناسی، مهندس نفت، زمین شناسی نفت، متخصص زمین شناسی و پتروشیمی، مهندس محیط زیست و مشاغل دیگر است. حقوق ماهیانه کار در عمان برای یک زمین شناس در کشور عمان به صورت متوسط 2740OMR (ريال عمان) در ماه است که سالانه حدود 2740OMR (ريال عمان) 32900OMR (ريال عمان) می باشد. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار حرفه زمین شناسی در کشور عمان در حدود 1430OMR (ريال عمان) و در بیشترین حالت 4200OMR (ريال عمان) می باشد.

میزان حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی در عمان در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق برخی از مشاغل مربوط به رشته زمین شناسی در عمان

درباره شرایط اخذ ویزای کار عمان بخوانید.

گروه زمین شناسی دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

دانشگاه صنعتی آلمان در عمان یک دانشگاه معتبر و برجسته است. در گروه زمین شناسی برنامه های مختلف زیر ارائه می شود:

تخصصشرح
علوم زمین شناسی کاربردیدانشجویان را با تخصص نظری و فنی در زمین شناسی زمین شناسی، زمین شناسی نفت و زمین شناسی منابع معدنی ارائه می دهد.
تخصص هیدروژئولوژیدانشجویان را برای طراحی چاه های پمپاژ و شارژ، استفاده از مدل های تحلیلی و عددی برای جریان آب های زیرزمینی، یادگیری روش های آزمایش هیدروژئولوژی و کاربردهای آنها و استفاده از روش های زمین شناسی برای چالش های آب زیرزمینی آماده می کند.
تخصص زمین شناسی نفتدانشجویان با روش های مدل سازی لرزه ای، ویژگی های لرزه ای و تکنیک های تفسیر کمی آشنا می شوند، تجربه تفسیر لرزه ای دو بعدی و سه بعدی را در محیط ایستگاه کاری بدست می آورند، روش های اصلی برنامه ریزی و تولید میدان را برای تجمع نفت و گاز، ارزیابی و مدیریت می کنند. ذخایر یک میدان نفت یا گاز و اصول مدل سازی حوضه و ویژگی های اصلی نرم افزارهای مدل سازی حوضه و همچنین درک و تفسیر اطلاعات ژئوشیمیایی و ارزیابی گزارشات فنی ژئوشیمیایی. دانشجویان همچنین با تجسم و تفسیر داده ها و نتایج، مروری کلی بر تکنیک های اصلی ورود به سیستم در حفره های چاه، اساس فیزیکی آنها دارند.
تخصص زمین شناسی منابع معدنیدانشجویان را برای تسلط بر روش های نمونه برداری و ابزارهای تحلیلی برای اکتشاف منابع معدنی، یادگیری روش های اکتشاف مواد معدنی طبیعی و صنعتی، تفسیر داده های اکتشاف مواد معدنی و درک گزارشات فنی و همچنین تفسیر ژئوالکتریک، گرانش و داده های ژئومغناطیس در مقیاس ذخایر معدنی آماده می کند.

برنامه های زمین شناسی در عمان

کارشناسی ارشد زمین شناسی کاربردی دانشگاه صنعتی آلمان در عمان

کارشناسی ارشد علوم زمین شناسی کاربردی به عنوان یک برنامه نیمه وقت آموزش داده می شود. مدت زمان برنامه کارشناسی ارشد 6 ترم است. این برنامه دارای بار کاری معادل 120 امتیاز اعتباری در سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) یا 300 امتیاز اعتباری در چارچوب صلاحیت عمان (OQF) است. این برنامه نیاز به تکمیل 19 دوره به شرح زیر دارد:

  • 12 دوره پایه در مبانی علوم زمین پیشرفته و کاربردی
  • 7 دوره پیشرفته در یکی از این تخصص های هیدروژئولوژی، زمین شناسی نفت و زمین شناسی منابع معدنی.
  • “پروژه واگذار شده” با همکاری صنعت برای کسب تجربه عملی.

برنامه به زبان انگلیسی، از جمله آزمون های کتبی و شفاهی، مقالات سمینار و پایان نامه کارشناسی ارشد تدریس می شود. این برنامه ممکن است فرصتی برای سفر به اروپا برای تکمیل دوره های آموزشی در RWTH آخن یا هر دانشگاه دیگر در آلمان ارائه دهد. در مجموع 120 امتیاز اعتبار ECTS برای فارغ التحصیلی مورد نیاز است:

  • 60 امتیاز ECTS برای دوره های اصلی
  • 40 امتیاز ECTS برای دوره های تخصصی مرتبط با PGEO ، HGEO و MGEO
  • 20 اعتبار ECTS برای پایان نامه کارشناسی ارشد

دانشجویان ورودی ممکن است درخواست انتقال حداکثر %50 از اعتبار ECTS را از کلاس هایی که قبل از پذیرش در GUtech تکمیل شده اند، بدهند. دانشجویانی که به دنبال اعتبار انتقال هستند باید پس از پذیرش در برنامه، فرم را پر کنند.

تحصیل دکترای زمین شناسی دانشگاه سلطان قابوس عمان

تحصیل دکترای زمین شناسی دانشگاه سلطان قابوس عمان

دپارتمان علوم زمین مدرک دکتری را در علوم زمین و کارشناسی ارشد در علوم زمین نفت ارائه می دهد. دپارتمان علوم زمین در دانشگاه سلطان قابوس دارای مدرک دکترا در زمینه های مختلف علوم زمین از جمله زمین شناسی نفت، رسوب شناسی، دیاژنز و کیفیت مخزن، چینه شناسی توالی، زمین شناسی ساختار، زمین شیمی و کانی شناسی، زمین شناسی اقتصادی و هیدرولوژی است. دکتری این برنامه طوری طراحی شده است که دانش و مهارت های مورد نیاز در روش های تحقیق و ارائه را در اختیار دانشجویان قرار دهد. دانشجویان آموزش می بینند تا مهارت های خود را در مورد نحوه فرضیه سازی یک مسئله تحقیق، جمع آوری داده ها، ارائه نتایج، تفسیر و بحث نتایج و نوشتن پایان نامه توسعه دهند. پایان نامه باید سهم قابل توجهی در زمینه انتخابی علوم زمین داشته باشد.

همزمان با افزایش تقاضا برای سوخت های فسیلی، صنعت نفت به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر، تقاضا برای زمین شناسان آموزش دیده زیاد است و از عرضه متخصصان ماهر پیشی می گیرد. عمان بازیگر کلیدی در تجارت نفت و گاز شبه جزیره عربستان است. علاوه بر تولید نفت و گاز قابل ملاحظه، عمان دارای میراث زمین شناسی منحصر به فردی است که هیچ کشور دیگری در منطقه بی نظیر ندارد. مطالعات تفصیلی حوضه های رسوبی همراه با آنالوگ های برآمده، مزیت منحصر به فردی در آموزش دانشمندان زمین شناسی با کیفیت برای پاسخگویی به نیاز سلطنت و منطقه ایجاد می کند. به منظور درک این نقش اصلی، گروه علوم زمین در دانشگاه سلطان قابوس در سال 2011 یک برنامه کارشناسی ارشد در علوم زمینی نفت ایجاد کرده است در مقاله ای مجزا در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره مهاجرت به عمان از طریق تحصیل بخوانید.

Rate this post

2 دیدگاه برای “رشته زمین شناسی در عمان

  1. محمودرضاشیاسی گفت:

    بنده شیاسی هستم اسلایدمیکرنفت ودردکل های مدیریت اکتشاف ومناطق ۱۰سال کارمیکنم ومقطع های نازک میکروسکوپی درست میکنم خواستم بببنگ درعمان هم ازکارمااستفاده میشودوبه چه کسی بایدمراجعه کنیم

    1. صادقی گفت:

      سلام برای کار در این کشور باید نامه کفیل داشته باشید. در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *