مهاجرت تحصیلی سوئیس

رشته زمین شناسی در سوئیس

رشته زمین شناسی در سوئیس

رشته زمین شناسی در سوئیس یکی از رشته های اصلی ارائه شده در دانشگاه های معتبر سوئیس است. در این مقاله به بررسی این رشته می پردازیم. رشته زمین شناسی در این کشور در گرایشات مختلف مانند مهندسی زمین شناسی، زمین شناسی و محیط زیست، ژئوفیزیک، زمین شناسی معدنی و شیمی و گرایشات دیگر ارائه می شود. سوئیس یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است و دارای دانشگاه های بسیار معتبری در سطح جهان است. دوره های ارائه شده در این کشور به زبان های مختلف آلمانی، فرانسوی، انگلیسی ارائه می شود. علاقه مندان به تحصیل رشته زمین شناسی در ادامه این مقاله می توانند با دانشگاه های ارائه کننده رشته زمین شناسی و همچنین برخی دوره های ارائه شده در این کشور آشنا شوند. مجموعه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است در زمینه اخذ انواع ویزا و اقامت سال ها در حال فعالیت است.

تحصیل رشته زمین شناسی در سوئیس

رشته زمین شناسی همانطور که از نام آن پیداست مربوط به علوم زمینی و مطالعه رفتار زمین و عوامل تاثیر گذار بر زمین و محیط زیست است. از این رو این رشته یکی از رشته های مهم در رمینه علوم محیط زیست و علوم طبیعی است. سوئیس دارای دانشگاه های بسیار معتبر در سطح اروپا و جهان است و می تواند گزینه بسیار عالی برای تحصیل این رشته باشد. تحصیل رشته زمین شناسی در سوئیس در مقاطع مختلف تحصیل در کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر است. دوره های ارائه شده در این رشته به زبان های مختلف آلمانی، فرانسوی و انگلیسی ارائه می شود.

 با داشتن شرایط تحصیل در سوئیس می توانید از جمله در دانشگاه های زیر در رشته زمین شناسی در سوئیس تحصیل کنید:

ردیفدانشگاه
1دانشگاه ETH
2دانشگاه ژنو
3دانشگاه فرایبورگ
4دانشگاه بازل
5دانشگاه برن
6دانشگاه لوزان

درآمد رشته زمین شناسی در سوئیس

رشته زمین شناسی یک رشته علمی است و مشاغل مختلفی را در کشور سوئیس شامل می شود. افرادی که در این رشته مدرک دارند می توانند به عنوان کارشناس زمین شناس، مهندسی زمین شناسی، محقق، متخصص محیط زیست، معدن شناس، مشاور و مشاغل دیگر کار کنند. حقوق ماهیانه کار در سوئیس برای مشاغل رشته زمین شناسی در این کشور به صورت متوسط 18300CHF (فرانک سوئیس) در ماه است که سالانه حدود 220000CHF (فرانک سوئیس) می باشد. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد سالیانه کار مشاغل رشته زمین شناسی در کشور سوئیس در حدود 108000CHF (فرانک سوئیس) و در بیشترین حالت 343000CHF (فرانک سوئیس) می باشد.

میزان حقوق مشاغل رشته زمین شناسی در شهرهای سوئیس در نمودار زیر قابل مشاهده است:

حقوق سالیانه مشاغل زمین شناسی در شهرهای سوئیس

تحصیل کارشناسی ارشد زمین شناسی در دانشگاه ETH سوئیس

موسسه زمین شناسی در ETH زوریخ فعالیت های تحقیقاتی و آموزشی پیشرو را در طیف وسیعی از رشته های زمین شناسی انجام می دهد. برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد در علوم زمین شناسی در ETH زوریخ با آموزش عملی و آموزش جامع علمی مشخص می شود. برنامه تحصیلی کارشناسی ارشد در علوم زمین رویکرد چند رشته ای را ارائه می دهد:

  • کار میدانی، روش های تحلیلی
  • آزمایشات آزمایشگاهی، شبیه سازی عددی
  • یادگیری الکترونیکی، تجزیه و تحلیل مطالعه موردی و کار گروهی.

با انتخاب یکی از رشته های ارائه شده، دانشجویان حوزه اصلی مسیر آموزشی خود را مشخص می کنند:

  • گرایش زمین شناسی
  • گرایش زمین شناسی مهندسی
  • گرایش شیمی معدنی و زمین شیمی
  • گرایش ژئوفیزیک

دانشجویان برای برنامه ریزی مطالعات خود با توجه به علایق و اهداف شغلی خود، مشاوره های شخصی دریافت خواهند کرد. دوره ها به صورت ماژول ها از 12 ECTS سازماندهی شده اند. هر رشته دارای 4 واحد اجباری و دوره های انتخابی متعدد از ETH زوریخ و دانشگاه زوریخ است. گرایش زمین شناسی دانشجویان را با مفاهیم و تکنیک هایی برای بررسی خواص مختلف سنگ ها و مواد معدنی و درک فرآیندهای فعال در سیاره زمین آشنا می کند. اهداف یادگیری برنامه عبارتند از:

  • بدست آوردن دانش دقیق از روش های مختلف تحلیلی برای توصیف زمین یا مواد سیاره ای.
  • درک روابط بین ساختارهای زمین شناسی، نیروها و نرخ تغییر شکل که در طول زمین ساختی عمل می کنند.
  • درک و بازسازی تکامل آب و هوا و زندگی بر روی زمین در طول زمان زمین شناسی.
  • درک چگونگی کنترل فرآیندهای فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی رسوب، انتقال و رسوب.
  • بررسی تعاملات بین موجودات زنده و محیط آنها در طیف گسترده ای از مقیاس های مکانی و زمانی.

کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی دانشگاه ژنو سوئیس

دانشگاه ژنو سوئیس یکی از دانشگاه های معتبر سوئیس و شهر ژنو است. کارشناسی ارشد زمین شناسی یک برنامه پیشرفته در زمینه های مختلف علوم زمین است که علوم پایه و کاربردهای عملی را ترکیب می کند. این برنامه مشترک دانشگاه ژنو و دانشکده علوم زمین و محیط زیست دانشگاه لوزان (Ecole lémanique des Sciences de la Terre – ELSTE) است و تخصص وسیع علمی و عملی را در بر می گیرد که بیشتر شاخه های علوم زمین را پوشش می دهد. تمرکز ویژه ای بر زمین شناسی مخزن (آب، زمین گرمایی، گاز و غیره)، رسوب شناسی، تغییرات جهانی، ذخایر فلزی، زمین شناسی و ژئوشیمی، خطرات طبیعی و آتشفشان شناسی است. دانشجویان به روش ها و آزمایشگاه های با تکنولوژی بالا دسترسی دارند و در همکاری با شرکای دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی در مطالعات میدانی در همه قاره ها شرکت می کنند.

گرایشات موجود:

  • ژئوشیمی-زمین شناسی آلپاین-رسوبات سنگ معدن
  • خطر زمین شناسی
  • زمین شناسی رسوبی، محیطی و مخزنی

کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی دانشگاه ژنو سوئیس

کارشناسی زمین شناسی در دانشگاه فرایبورگ سوئیس

برای کسانی که به ساختار و توسعه زمین علاقه دارند، علوم زمین دقیقاً موضوع مناسبی برای مطالعه است. دانشجویان با ردیابی توسعه زمین، جو و اقیانوس ها، یک سفر مجازی را در زمان و فضا تجربه می کنند. برنامه کارشناسی تمرکز اصلی خود را بر روی س سوالات زیر قرار می دهد:

  • زندگی چگونه توسعه یافت و تحت چه شرایط محیطی (رسوب شناسی، دیرینه شناسی و دیرینه شناسی)؟
  • کوه ها و اقیانوس ها چگونه شکل می گیرند و از بین می روند (تکتونیک)؟
  • در داخل زمین (سنگ شناسی، آتشفشان شناسی، ژئوفیزیک) چه اتفاقی می افتد؟

جدا از این مسائل اساسی، فرصت های زیادی برای کاربردهای عملی نیز وجود دارد، به عنوان مثال ارزیابی زمین ساختمان، پردازش مواد اولیه یا تشخیص خطرات طبیعی. علوم زمین در دانشگاه فرایبورگ برای دانشجویانی که تجربه شخصی آموخته های خود را کسب می کنند، ارزش ویژه ای قائل است. بر این اساس، برنامه مطالعه شامل سفرها و گردش های میدانی (در داخل و خارج از کشور) و مقدمه ای بر استفاده علمی از ابزارهای فنی است.

  • گواهینامه های زیر اجازه پذیرش در مقاطع کارشناسی در دانشگاه فریبورگ را می دهد:
  • گواهی دانشگاهی سوئیس
  • لیسانس حرفه ای یا تخصصی فدرال + آزمون تکمیلی کمیسیون بلوغ سوئیس (passerelle)
  • مدرک کارشناسی از دانشگاه سوئیس، از دانشگاه علوم کاربردی سوئیس (HES/FH) یا از دانشگاه آموزش سوئیس (HEP/PH)

گواهینامه های ترک تحصیل در مقطع دبیرستان خارجی تنها در صورتی به رسمیت شناخته می شوند که به طور قابل توجهی با گواهی بلوغ سوئیس مطابقت داشته باشند. علاوه بر این، داوطلبان خارجی باید مدرکی از مهارت زبان کافی به زبان فرانسوی یا آلمانی ارائه دهند. برای تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مطالبی را ارائه نموده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *