مهاجرت تحصیلی ترکیه

رشته زمین شناسی در ترکیه

رشته زمین شناسی در ترکیه

تحصیل رشته زمین شناسی در ترکیه یک انتخاب خوب و مناسب برای کسانی است که علاقه دارند در کشور ترکیه تحصیل کنند. تحصیل در ترکیه یک تجربه بسیار عالی برای تمام دانشجویان بین المللی است. شما می توانید رشته زمین شناسی را در مقطع کارشناسی و ارشد و دکترا در دانشگاه های برتر کشور ترکیه تحصیل کنید. در طول تحصیل خود می توانید از جذابیت های کشور ترکیه نیز بازدید کنید تا یک تجربه همه جانبه داشته باشید. در این کشور تحصیل به زبان انگلیسی در چندین دانشگاه های خوب و معتبر امکان پذیر است. در نظر داشته باشید که کشور ترکیه می تواند مقدمه و پیش زمینه مهاجرت و اقامت شما به دیگر کشورهای اروپایی جهان باشید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به کشور ترکیه پاسخگوی سوالات شماست.

جایگاه رشته زمین شناسی در ترکیه

هدف گروه مهندسی زمین شناسی دانشکده مهندسی دانشگاه آنکارا آموزش افراد مجهز با دانش لازم از مهندسی زمین شناسی است. بخش دائماً تقاضاهای خود را برای توسعه علم زمین شناسی و حرفه مهندسی زمین شناسی تجدید می کند. این بخش با در نظر گرفتن بازخورد مطابق با بخش های دولتی و خصوصی، دوره ها و برنامه های کاربردی را توسعه می دهد. یکی از اهداف این گروه توسعه فارغ التحصیلان به عنوان حرفه ای است که نسبت به یادگیری مادام العمر توجه داشته باشند. فارغ التحصیلان به سرعت در موضوعات سازگار می شوند. آنها مجهز به دانش پایه معاصر برای شناسایی مشکلات و توسعه راه حل های مهندسی هستند. گروه مهندسی زمین شناسی تحقیقات علمی انجام می دهد، هدف آن ارائه نتایج تحقیقات به عنوان نشریات به جهان علمی است.

در دانشگاه آنکارا، آموزش زمین شناسی به عنوان مدرک لیسانس خود را در 1966 آغاز شده است و زمین شناسی مهندسی در سال 1972. این بخش به آنکارا گره خورده است. دانشگاه علوم مهندسی در 2001 آغاز شده است، فارغ التحصیل و دکترای مطالعات آنها در حال انجام پس از آن به همین منوال می باشد. دانشجویان تحصیلات تکمیلی می توانند توانایی انجام تحقیقات علمی را بهبود بخشند. آنها می توانند اطلاعات را ارزیابی و تفسیر کنند. آنها می توانند نتایج تحقیقات خود را به عنوان مقاله و نشریه از طریق مقاله شفاهی یا مکتوب به جهان علم ارائه دهند. آنها بر تحقیق و توسعه تمرکز می کنند. آنها مشکلات مربوط به مهندسی زمین شناسی را شناسایی کرده و مبانی مدرن را برای حل آنها توسعه می دهند. آنها می توانند به صورت فردی یا تیمی کار کنند.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی رشته زمین شناسی در کشور ترکیه هستید:

نرخ فارغ التحصیلی رشته زمین شناسی در ترکیه

تحصیل رشته زمین شناسی در ترکیه

هدف از تحصیل رشته زمین شناسی این گروه آموزش دانش آموزان برای کشف ویژگی های فیزیکی و شیمیایی سنگ ها و مواد معدنی است که تغییرات زمین را در اثر عوامل داخلی و خارجی در طی میلیاردها سال گسل، چین خوردگی و غیره، توزیع ساختارها، ذخیره و هندسه زیرزمینی ایجاد می کند. روش ها و تکنیک های ویژگی های زمین مهندسی سنگ ها به عنوان مواد اولیه مورد استفاده در سازه های مهندسی مورد توجه قرار می گیرد. هدف این گروه آموزش مهندسان فارغ التحصیل به عنوان محقق، واجد شرایط، محترم و مفید برای بشریت است که نیازهای کشور را برآورده می کنند و می توانند با ارائه خدمات آموزشی نظری و عملی راه حل مشکلات زمین شناسی در سطح بین المللی را ارائه دهند. هدف آن تبدیل یک بخش معتبر است که برای حل مشکلات زمین شناسی ترکیه تحقیقاتی انجام می دهد و در سطح بین المللی معتبر است.

دانشجویانی که مدرک کارشناسی گروه مهندسی زمین شناسی را کسب می کنند، برنامه درسی خود را با توجه به نیازهای روزمره معاصر بهبود به روز می کنند. این دانش کاربردی آکادمیک مشاغل را برای حل یک مشکل برنامه ریزی می کنند. از نظر رویکرد و طراحی موضوعی در حل مشکلات مهندسی رشته زمین شناسی در ترکیب و تجزیه و تحلیل، با آگاهی از فعالیت های شغلی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و قانونی کاربرد های بسیار زیادی دارد. از ویژگی های یک کارشناس زمین شناس ارتباط با محیط اجتماعی و فرهنگی و صداقت در انجام وظایف خود و حل مشکلات در حوزه زمین شناسی، اشاره کرد. یک زمین شناس باید همواره در زمینه کسب اطلاعات جدید و اجرای آن و انجام تحقیقات کوشا باشد. شرایط زندگی دانشجویی در ترکیه شرایط مناسبی است.

دانشگاه رشته زمین شناسی در ترکیه

گروه مهندسی زمین شناسی دانشگاه فنی قونیه، از جمله برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در مقاطع مختلف ارائه می دهد. مهندس زمین شناسی، در مقطع کارشناسی در دسترس دانشجویان است. این برنامه ارائه شده توسط گروه مهندسی زمین شناسی دانشگاه فنی قونیه به طور معمول نیاز به یک مطالعه 4 ساله دارد. کارشناسی ارشد رشته زمین شناسی، نیز توسط بخش مهندسی زمین شناسی در موسسه علوم طبیعی و کاربردی ارائه می شود به طور معمول نیاز به یک مطالعه 2 ساله دارد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند باید حداقل 21 واحد درسی را در زمینه گرایش خاص و تحقیقات در زمینه زمین شناسی انجام دهند. این برنامه شامل حداقل 21 واحد دروس، معاینه مقدماتی، پیشنهاد پایان نامه و پایان نامه کتبی برای دانشجویان دارای مدرک کارشناسی ارشد است.

در جدول زیر شاهد مشخصاتی در خصوص دانشگاه و رتبه های آن در این رشته در جهان می باشید:

نام دانشگاهشهررتبه در بهترین دانشگاه هابهترین دانشگاه های جهانیامتیاز موضوعیامتیاز جهانیتعداد ثبت نام
دانشگاه فنی استانبولاستانبول250486405037861

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در ترکیه

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در ترکیه

تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی مزایا بسیار خوبی دارد که موجب می شود شما به شکل ویژه ای در رشته زمین شناسی یک حرفه ای شوید. شرایط پذیرش و ثبت نام دپارتمان مطابق با مدرک کاردانی دانشگاه فنی قونیه و مقررات آموزش و آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد تعیین می شود. دانش آموزان انتقالی از معافیت از گذراندن دوره هایی که در آموزش قبلی موفق بوده اند معاف می شوند. پس از مقایسه فهرست دروس دریافت شده با دوره های برنامه درسی و نمرات مربوط به آن، کمیته انطباق گروه تصمیم گیری می کند. شرایط فارغ التحصیلی گروه زمین شناسی مطابق با مدرک کاردانی دانشگاه فنی قونیه و مقررات آموزش و آزمون کارشناسی و کارشناسی ارشد تعیین می شود. اصول اندازه گیری و ارزشیابی نیز مطابق با مدرک کاردانی دانشگاه فنی قونیه و مقررات آموزش و امتحانات مقطع کارشناسی تعیین می شود.

در لیست زیر شاهد مراکزی هستید که فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی در کشور ترکیه در آن ها کار می کنند:

  • شرکت های منابع طبیعی
  • شرکت های مشاور محیط زیست
  • شرکت های ساختمانی
  • سازمان های دولتی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات شما در زمینه اعزام دانشجو به ترکیه مشاور و راهنمای شماست.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *