مهاجرت تحصیلی ایتالیا

رشته زمین شناسی در ایتالیا

رشته زمین شناسی در ایتالیا

رشته زمین شناسی در ایتالیا از رشته هایی است که دانشجویان جوان و علاقمند به زمین شناسی می توانند در مقاطع تحصیلی مختلف تحصیل کنند. برای تحصیل رشته زمین شناسی می توانید به زبان انگلیسی و زبان ایتالیایی تحصیل کنید. یکی از مزیت های تحصیل در ایتالیا این است که در طی تحصیل در این کشور می توانید زبان ایتالیایی را نیز فرا بگیرید. این زبان یکی از زبان های رایج در جهان است و بسیار کاربردی است. شما با یادگیری مختصری از زبان جذاب ایتالیایی می توانید رزومه کاری و تحصیلی خود را رونق دهید. تحصیل در رشته زمین شناسی نیز فرصت های مختلفی را برای دانشجویان فارغ التحصیل در این کشور فراهم می کند. اگر قصد مهاجرت تحصیل در ایتالیا را دارید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات شما می باشد.

جایگاه رشته زمین شناسی در ایتالیا

بین سال های 2003 تا 2019 تعداد دانشجویانی که در سال اول دوره های زمین شناسی ثبت نام کرده اند از حداقل 986 دانش آموز به 1541 نفر در سال 2012/2013 افزایش یافت. اوج دانش آموزان سال اول زمین شناسی در سال 2012/2013 نه تنها به صورت مطلق، بلکه به لحاظ درصد نیز آشکار است، با توجه به اینکه مربوط به دوره ای است که ثبت نام کلی در آموزش عالی نسبتاً پایین بود. مدرک کارشناسی و ارشد 2 زبانه با هدف آموزش فارغ التحصیلان با مشخصات فرهنگی است که مبانی کافی فرهنگ علمی و دانش خاص را در زمینه های اصلی کاربرد علوم زمین شناسی متحد می کند. دوره ها به زبان ایتالیایی و انگلیسی در یک سیستم آموزشی ارائه می شود که حداکثر انعطاف پذیری را ارائه می دهد و با علایق علمی دانش آموزان سازگار است.

در نمودار زیر شاهد میزان افزایش تحصیل در رشته زمین شناسی در کشور ایتالیا هستید:

افزایش تحصیل رشته زمین شناسی در ایتالیا

تحصیل رشته زمین شناسی در ایتالیا

در سیستم دانشگاهی ایتالیا امکان ادغام برنامه های کارشناسی ارشد برای شرکت در کلاس هایی وجود دارد که به دانش آموزان اجازه می دهد واجد شرایط تدریس در مدرسه باشند. با این حال، این انتخاب رایج دانشجویان زمین شناسی نیست. به خوبی مستند شده است که در ایتالیا و همچنین در کل اروپای جنوب-علوم زمین به طور کلی توسط معلمان بدون سابقه زمین شناسی قوی آموزش داده می شود. در مقابل، در شمال اروپا، محتویات علوم زمین، در صورت وجود، در یک رشته جغرافیا توسط جغرافیدانان آموزش داده می شود. در حقیقت، اکثر مقاطع تحصیلی منجر به تدریس علوم زمین در مدارس راهنمایی و دبیرستان دارای سابقه تحصیلی خاصی در زمینه علوم زمین نیستند. به طور خاص، اکثر معلمان علوم طبیعی زیست شناس هستند.

در جدول زیر شاهد اطلاعاتی در خصوص تحصیل رشته زمین شناسی در ایتالیا می باشید:

رشتهمقطع تحصیلیمدت تحصیلزبان تحصیلشهریه به یورو
زمین شناسیکارشناسی4 سالایتالیایی-انگلیسی15600€
ارشد2 سال
دکترا2 سال

شرایط تحصیل رشته زمین شناسی در ایتالیا

هزینه تحصیل برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا که با ویزای تحصیلی وارد ایتالیا می شوند بر اساس نرخ ثابت و بستگی به تابعیت آن دارد. اگر دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از خانواده ای با منابع مالی محدود هستند، می توانند شهریه خود را با توجه به درآمد خانواده محاسبه کنند. تحصیل در رشته زمین شناسی در این کشور ممکن است از 15600€ (یورو) تا 398500€ (یورو) در سال هزینه داشته باشد. شرایط، شرایط و الزامات دانشگاهی برای دسترسی به دوره مقطع تحصیلی در این پیوند نشان داده شده است. مدارک صلاحیت ورود به زبان های انگلیسی یا ایتالیایی پذیرفته می شود. برای نهایی شدن ثبت نام خود، باید مدارک اصلی را به صورت کاغذی یا نسخه اسکن شده ارسال کنید.

مدارک لازم برای تحصیل رشته زمین شناسی در ایتالیا

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا مقیم خارج از کشور که مایل به ثبت نام در یک دوره تحصیلی هستند که به طور کامل به زبان ایتالیایی تدریس می شود، باید دانش خود را از زبان از طریق آزمون زبان ایتالیایی ثابت کنند. این آزمون توسط CISIA و با همکاری دانشگاه پاویا برگزار می شود. برای اطلاع از تاریخ و نحوه ثبت نام به وب سایت موجود در این صفحه مراجعه کنید. دانش انگلیسی، که می تواند از طریق ارائه گواهینامه های مناسب نشان داده شود. در صورت عدم وجود گواهینامه، دانش زبان از طریق مصاحبه اولیه تأیید می شود. پس از مدرک 4 ساله، دانش آموزان می توانند تحصیلات خود را با دوره کارشناسی ارشد 2 ساله اضافی مانند ژئوفیزیک یا علوم زمین شناسی ادامه دهند.

مدارک زیر را در طی مراحل درخواست خود ضمیمه کنید:

  • اسکن رونوشت رسمی دانشگاه و/یا دیپلم کارشناسی
  • اسکن دریافت پرداخت هزینه درخواست 35€ (یورو)
  • اسکن گذرنامه شما
  • اسکن گواهی زبان ایتالیایی یا انگلیسی

تحصیل رشته زمین شناسی در ایتالیا در مقطع ارشد

تحصیل رشته زمین شناسی در ایتالیا در مقطع ارشد

سخنرانی های دوره کارشناسی ارشد با تمرینات آزمایشگاهی و سفرهای متعدد غنی می شود. به این ترتیب زمین شناس مهارت های عملی قوی را به دست می آورد و یاد می گیرد که آموخته های خود را در کلاس درس به کار گیرد. دانشگاه با توجه به اهمیت فعالیتهای زمینی برای دانشجویان ما، از فعالیت های آموزشی دوره ها با منابع مالی مناسب حمایت می کند. دانشجویان می توانند با برنامه های تحرک دانشجویی که توسط دانشگاه های اتحادیه اروپا به رسمیت شناخته شده است، بخشی از مطالعات خود را در دانشگاه های کشور های دیگر بگذرانند. همچنین دانشجو می تواند دوره هایی را در خارج از کشور حتی در مکان هایی که به برنامه های تحرک دانشجویی تعلق ندارد برای تهیه پایان نامه بگذراند، مشروط بر این که قبلاً توسط سرپرست پایان نامه با یک بیانیه کتبی تأیید شده باشد.

فارغ التحصیلان برنامه کارشناسی ارشد در علوم زمین شناسی کاربردی قادر خواهند بود فعالیت هایی را در زمینه های زیر انجام دهند:

  • تحقیقات زمین شناسی و اکتشافات زمین شناسی که در طراحی و اجرای آثار مهندسی اعمال می شود.
  • بررسی زمین شناسی زیر خاک برای تحقیق و استفاده از ذخایر هیدروکربوری و انرژی زمین گرمایی.
  • بررسی زمین شناسی زیر خاک برای تحقیق، استفاده و حفاظت از منابع آب زیرزمینی
  • نقشه برداری زمین شناسی اساسی و موضوعی، از جمله نقشه برداری کامپیوتری و سیستم های اطلاعات سرزمینی
  • ارزیابی اثرات زیست محیطی و بازیابی سایت های معدنی متروکه
  • تحقیق و توصیف ژئومواد مورد علاقه تجاری
  • تحقیق علمی

فرصت های شغلی رشته زمین شناسی در ایتالیا

فارغ التحصیلان علوم زمین شناسی کاربردی می توانند برای موقعیت های دکتری موجود در گروه علوم زمین و محیط زیست رقابت کنند. موضوع اصلی دکتری علوم زمین و محیط زیست مطالعه سیستم زمین، در اجزای مختلف غیر زنده و بیوتیک آن است. از طریق شبکه گسترده ای از همکاری های بین المللی، با دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت ها، دانشجویان دکتری می توانند تحقیقات خود را، هم پایه ای و هم کاربردی، توسعه دهند. مهارت های حرفه ای فارغ التحصیلان در برنامه کارشناسی ارشد ممکن است در حرفه های زمین شناسی، مهندسی معدن، طبیعت شناسی و مهندسی عمران جوامع کوهستانی، پارک های طبیعی، وزارت حفاظت استفاده شود. شرکت های نفتی، شرکت های خدمات اکتشاف و حفاری نفت، مراکز خوبی برای اشتغال فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص شرایط و نحوه مهاجرت به کشور ایتالیا و نحوه اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا مشاور شماست.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *